Hva er det som egentlig skjer på dette forumet?

Started by Kato, October 02, 2012, 20:43:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Etter å ha blitt blitt æreskjelt og overøst med de villeste personkarakteristikker av en medfan, sågar en av moderatorene her inne, bestemte jeg meg for å ta en pause og puste litt med nesen.

Har også registrert den senere tid at flere gode navn her inne, som har vært med lenge, har gitt opp av ulike årsaker.

Noen, evt mange ,mente jeg var vel negativ mot Warnock, og da gjerne med gjentagende effekt. Mulig det, men jeg har ihvertfall aldri vært opptatt av å gå personlig løs på folk.

Da tok jeg på meg "lyttehatten", og har bare lest innlegg her den siste tiden.

Dette er noe av det jeg har lest:

1. Endel personer er null opptatt av å diskutere sak, bare være ufin. Også personlig.

2. Kamptråden fra lørdag er et godt eksempel på at kvaliteten på dette forumet er langt unna det den var. Les gjennom, og se selv.

3. Grayson-tråden. Noen liker Grayson, og vil gjerne ha en debatt rundt vår tidligere manager. Kan ikke de få ha den debatten i fred?  Må enkelte, som ikke er interesserte, inn og stikke med oppgulp der?

4. Endel dreper konstruktive innlegg med respektløse svar.

Er det virkelig slik vi vil ha det? Ja, i så fall tar man konsekvensen av det og holder seg borte.

Det kan jo gå ei kule varmt, både for og mot, det må man vel tåle. Alle kan vel komme med et sleivspark i blant. Men det som foregår her inne nå, opplever jeg som en kulturendring. Mer personlig, mer ufint, mer drittslenging, mindre konstruktivt innhold.

Mulig man begynner å bli gammel, mulig man overreagerer, mulig manglende resultater sliter oss ut, mulig Bates driver oss til vanvidd.....

Men som medlem siden 2004, er det først den siste tiden jeg har vurdert om det er riktig å bruke tid her inne.

Jeg skriver dette fordi jeg mener det trengs en etikk-debatt her inne.

Jon R

Først av alt: Jeg er veldig glad for at du ikke har kastet inn håndkleet, kato.  :)

Dessverre deler jeg langt på vei dine synspunkter når det gjelder forumet. Kamptråden i helgen var en all time low under min tid på forumet. Jeg ser også til min forferdelse at moderator Kaizer har meldt seg ut av det gode selskap etter denne helgen med begrunnelse at han ikke gidder å være barnehageonkel lenger.  Jeg må innrømme at jeg tidvis har tenkt det samme selv det siste trekvart året. Spesielt synes jeg perioden fra mai har vært tung.

Noen gangen undres jeg om det virkelig er slik at vi holder med samme lag her inne og om Marching on togheter bare har blitt en utdatert floskel?

Ã...rsak? Konsekvenser? Løsninger? Sannelig om jeg vet. Mulig at vi moderatorer må føre en nulltoleranse linje når det gjelder personkarakteristikker, men jeg vet ikke om det er noen som gidder å være vaktbikkje med et sånt mandat særlig lenge. Først og fremst må det enkelte forummedlem ta ansvar for hva man skriver. Ikke minst må vi moderatorer gå foran med et godt eksempel, noe som ikke alltid har vært tilfelle dessverre.

Er veldig åpen for konstruktive løsningsforslag for hvordan gjøre forumet et bra sted å være for alle som følger Leeds United.
Jon R.

Leedsfan

Det er dessverre mange som kaster stein i glasshus her, sjelden slik at det er enveiskjøring.. Mange er jo meget hårsåre her også. Ikke alltid nødvendig å lage storm i vannglass heller, eller??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Personangrep er det verste. Ble selv kalt idiot for en spøkefull setning som jeg avsluttet med en  :P. Ikke spesielt morsomt der og da, men sånt kan vel skje når det spilles kamp og man er litt gira.
Super Leeds since 1968

flynn

Noe har åpenbart gått meg hus forbi. Sist jeg regelmessig deltok i debatten her inne var Kato en av de mest seriøse og leseverdige bidragsyterne. Hva har skjedd? Og er MrKaizer virkelig borte? Lange, poengterte og reflekterte innlegg fra den kanten ble en god vane, og vil virkelig savnes.

flynn

Jon R

Quote from: flynn on October 02, 2012, 23:39:28
Noe har åpenbart gått meg hus forbi. Sist jeg regelmessig deltok i debatten her inne var Kato en av de mest seriøse og leseverdige bidragsyterne. Hva har skjedd? Og er MrKaizer virkelig borte? Lange, poengterte og reflekterte innlegg fra den kanten ble en god vane, og vil virkelig savnes.

flynn

Jeg har nettopp lest meg opp på katos senere innlegg (siste 2 mnd) for å forstå hva dette egentlig dreier seg om. Her har jeg åpenbart sovet i timen! Karakteristikkene av kato i et innlegg 18 september er regelrett skivebom for å si det pent og  burde ikke fått stå uimotsagt! Kan ikke komme på noen som har bidratt med fler konstruktive tråder og analyser enn nettopp kato. Håper virkelig det kommer mer av samme sort fra den kanten da forumet blir mye fattigere uten...

Kaizer kommer tilbake. Han har først og fremst annonsert en "pause". Stoler på at han er tilbake om ikke altfor lenge.  :)
Jon R.

Sydhagen

Enig med det Kato skriver.
Nå er ikke jeg den som bidrar med lange veloverveide innlegg, men jeg har stor glede av å lese slike innlegg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Håkon

Støtter kato fullt ut. Vi må kunne oppføre oss på forumet. Dessverre
Er nettsider som vg, DB BT debatter blitt det nye stedet for folk som er ute
Etter usaklige diskusjoner og krenkende adferd.

Tastaturterrorister trenger vi ikke på Leedsforumet !
Leeds for alltid

Svend Anders

For å bruke en klisjé, folk må gå i seg selv.

Skriver du til noen på krassere måte her enn hva du ville sagt til de om vi satt rundt et bord og diskuterte? Hvis ja, hvorfor i all verden gjør du det og hva tror du det fører til av stemningsskapning her inne?

Og blir det bedre av å kaste seg på én mishagsytring med en annen? Eller er det bedre å overse, og heller bidra med noe konstruktivt.

Det skal være takhøyde for mange meninger, men hvorfor skal man ha noen videre rom for å hakke på hverandre av mer personlig art?

Løsninger? Jeg tror jeg har foreslått det før, dårlig trend snus kanskje best ved å starte en god trend. Kort sagt, bidra med et godt innlegg eller to selv. Og gi folk litt honnør når de legger ned slik innsats.
Ja, flere av dere gjør det allerede, selvsagt.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

sportcarl1

överlag är det bra ton här ;), om man jämför med motsvarande svensk sida, och även en helt annan aktivitet här , skrivs säkert 10 gånger mer här,

DenHviteYeboah

Synes generelt det er veldig ok inne på forumet, men personlige angrep er det verste. Det er noen som er uenige i sak(feks den evigvarende Bates debatten) som svarer med personlige angrep og ikke saklige motargumenter. Dette har jo vært tatt opp en del ganger de siste årene, blant annet personlige og simple angrep mot hb fordi han hadde lange tirader mot Bates.Det som skjedde var vel at folk modererte seg i forhold til hb, men ikke imot andre.,Jeg har jo i flere år vært medlem av troikaen "Bates hatere"(jarle,hb,dhy) Jeg har vel ikke opplevd noe særlig personlige angrep, men forumdeltager Leechap var særdeles ufin i noen innlegg. Ellers synes jeg det er ok på forumet i store deler av tiden. Eneste jeg har å bemerke imot moderatorer er imot lojosang: det virker som det er hans hovedoppgave her i livet å svare forumdeltagere så spydig og sarkastisk som mulig....Har ikke fått med meg hvem som har æresskjelt Kato, men slikt skal vi jo ikke ha. Jeg tror alle bør titte litt på sine tidligere innlegg...man kan jo lære noe av slikt...og dessuten. det finnes jo ingen bedre vitenskap enn etterpåklokskap :)
MOT!

David Harle

Så enkelt kan det sies SA. Veldig enig med deg. Bidra kontruktivt, vær saklig uenig, og ikke minst poenget ditt om man hadde sagt deg face to face er godt. Er vel et generelt problem, jfr dagens VG. Det er fotball, Leeds - klubben vi elsker, ups and downs. Det kunne vært verre! Vi kunne vært City eller Manu, mistet all sjel.

DHY: kan vi ikke snart bli ferdig med Bates, HB, Jarle og deg selv i en hver tråd som dette. Vi er ferdig med det nå. Enig at dere har hatt mange  gode poenger rundt Bates.

stigahauge

Kva med å legge inn fullt namn i profilen sin og kanskje ei e-postadresse. Då må folk stå for meir det dei har sagt og dersom ein føler personangrep kan ein kontakte den vedkommande og løyse saken slik i staden for å hakke laus på kvarandre på eit forum. dersom me alle holder med Leeds bør det kunne gå ann å konfrontre å diskutere både i eit forum og på tomannshånd (det bør det vel egentlig sjølv om ein ikkje holde med leeds og :) )

fmtj

La oss samles om grunnen til at vi skriver her inne og følger med, nemlig Leeds United, vår kjære klubb!! Uenigheter, meningsutvekslinger og utbrudd er naturlig når en er fan av en klubb som har gjennomgått så mye. Følelser, sinne og frustrasjon, glimt av storhet, glede og galskap hører med!

Det er særdeles leit  dersom noen går løs på personer. Alle må få ha sin mening om ulike emner, det er lov å mislike Bates og til og med like ham. Det er lov å savne Grayson, eller å synes det er deilig uten ham. Det er lov å mislike taktikken til NW, eller det er lov å prise seg lykkelig over at han er vår manager.

Vi har alle våre synspunkter, å kalle bidragsytere idioter, tullinger, fåreskaller eller andre beskrivelser er ikke riktig. Ã... uttrykke uenighet kan gjøres på to måter; den riktige (dvs. med respekt) eller den gale beskrevet foran her.

Jeg har mange ganger latt meg imponere over innlegg her, fra personer med masse kunnskap om fotball, Leeds sin historie etc. Jeg håper og tror at dette forumet har rom for alle.

Det er imidlertid viktig å huske på at fotball er lidenskap og følelser- da kan det skje at en uttaler seg uten å tenke! Da må mottager forsøke å "puste gjennom nesen" før svaret kommer slik at en unngår å eskalere skittkastinge. Akkurat slik trådstarter har gjort- altså nesepusting. Innledningen til tråden er saklig og god, men jeg deler ikke synet om at forumet er så ille. Jeg trives når det skjer ting her inne, stå på folkens, men husk en viktig ting, GRUNNEN TIL AT VI DELTAR ER VÃ...R FELLES LIDENSKAP LEEDS UNITED!!

MOT!!!
Yeboahs vitne

B_Ød

Quote from: fmtj on October 03, 2012, 14:43:33
La oss samles om grunnen til at vi skriver her inne og følger med, nemlig Leeds United, vår kjære klubb!! Uenigheter, meningsutvekslinger og utbrudd er naturlig når en er fan av en klubb som har gjennomgått så mye. Følelser, sinne og frustrasjon, glimt av storhet, glede og galskap hører med!

Det er særdeles leit  dersom noen går løs på personer. Alle må få ha sin mening om ulike emner, det er lov å mislike Bates og til og med like ham. Det er lov å savne Grayson, eller å synes det er deilig uten ham. Det er lov å mislike taktikken til NW, eller det er lov å prise seg lykkelig over at han er vår manager.

Vi har alle våre synspunkter, å kalle bidragsytere idioter, tullinger, fåreskaller eller andre beskrivelser er ikke riktig. Ã... uttrykke uenighet kan gjøres på to måter; den riktige (dvs. med respekt) eller den gale beskrevet foran her.

Jeg har mange ganger latt meg imponere over innlegg her, fra personer med masse kunnskap om fotball, Leeds sin historie etc. Jeg håper og tror at dette forumet har rom for alle.

Det er imidlertid viktig å huske på at fotball er lidenskap og følelser- da kan det skje at en uttaler seg uten å tenke! Da må mottager forsøke å "puste gjennom nesen" før svaret kommer slik at en unngår å eskalere skittkastinge. Akkurat slik trådstarter har gjort- altså nesepusting. Innledningen til tråden er saklig og god, men jeg deler ikke synet om at forumet er så ille. Jeg trives når det skjer ting her inne, stå på folkens, men husk en viktig ting, GRUNNEN TIL AT VI DELTAR ER VÃ...R FELLES LIDENSKAP LEEDS UNITED!!

MOT!!!
Da er det vel her man skal skrive +1  ;)
Ups & Ups!!