Opprykksesongen 2013/2014

Started by rd1, April 13, 2013, 20:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

samadhi

Er også ett lite spørsmålstegn ved Sam Byram. Vår beste spiller i fjor, viktig både offansivt og defansivt. Vært skadet hele sommer. Når er han tilbake, og når kommer han tilbake på fjorårets nivå. Blir han rushet tilbake kan han få en skadepreget sesong. Og vet hvem hvilken klubb han spiller for 1.september.
Med Byram ute blir det trolig Peltier som back og Pearce som stopper. Det svekker oss på begge steder.

Mulig Warnock ikke fikk maks ut av troppen i fjor, men vi mangler fremdeles spillerne som kan avgjøre fotballkamper på egenhånd. Murphy har trolig potensialet, og Hunt/Smith er sikkert greie spillere. Men tør ikke håpe på en openbarring fra spillere som Varney/White.

Skulle veldig gjerne hatt inn en stopper og en ving (aller helst to) før seriestart. Og selvsagt fått unna litt dødvekt (Brown, Norris, Pugh, Drury...)

Med dagens utgangspunkt tipper jeg vi havner som nr 10.
marching on together,
derudaf forever...

martind

Quote from: Runar on July 30, 2013, 12:20:29
Quote from: martind on July 30, 2013, 10:24:55
Quote from: Kato on July 30, 2013, 09:25:44
Jeg er bekymret. Slik jeg ser stallen, og det som er vist på matta til nå, tror jeg det blir ryggen mot veggen.

15-20 er forventningen.

Må si meg veldig uenig. Vi havnet midt på tabellen forrige sesong. Det var en sesong der vi fikk veldig lite ut av den stallen vi hadde mener jeg. Dårlige taktiske disponeringer og en destruktiv spillestil som ikke passet laget og spillerne.

Vi har samme stall, med noen gode tilvekster. 2 nye brukbare spiller i Hunt og Smith, samt en ny spennende midtbanespiller i Murphy.Hvis laget samtidig kan fremstå mer samspilt og vi får ut potensialet på Austin, Ross M, Varney etc vil vi fort kunne ta 7 poeng mer denne sesongen enn forrige, og det er det som i år skilte oss fra Play Off.

Samtidig håper jeg vi kan få noe ut av Poleon i år, som er en spillertype vi har manglet siden Gradel reiste.

Mitt tips er Play Off :)

Mens Becchio er ute hele sesongen. Skal ikke undervurdere at han er borte hele sesongen. Kan fort koste de samme 7 poengene eller mer...

Så god var og er ikke Becchio. Hunt har mer å vise til enn det Becchio har. Spillestilen og styrkene Becchio hadde mener jeg finnes i stallen fortsatt.

Var Becchio så god at han presterte i PL? Nei..... Sm du selv uttaler var han en av verdens beste dårlige fotballspillere.
MOT!! We are Leeds!

sportcarl1

Quote from: martind on July 30, 2013, 14:46:01
Jeg er bekymret. Slik jeg ser stallen, og det som er vist på matta til nå, tror jeg det blir ryggen mot veggen.

15-20 er forventningen.

Må si meg veldig uenig. Vi havnet midt på tabellen forrige sesong. Det var en sesong der vi fikk veldig lite ut av den stallen vi hadde mener jeg. Dårlige taktiske disponeringer og en destruktiv spillestil som ikke passet laget og spillerne.

Vi har samme stall, med noen gode tilvekster. 2 nye brukbare spiller i Hunt og Smith, samt en ny spennende midtbanespiller i Murphy.Hvis laget samtidig kan fremstå mer samspilt og vi får ut potensialet på Austin, Ross M, Varney etc vil vi fort kunne ta 7 poeng mer denne sesongen enn forrige, og det er det som i år skilte oss fra Play Off.

Samtidig håper jeg vi kan få noe ut av Poleon i år, som er en spillertype vi har manglet siden Gradel reiste.

Mens Becchio er ute hele sesongen. Skal ikke undervurdere at han er borte hele sesongen. Kan fort koste de samme 7 poengene eller mer...

Så god var og er ikke Becchio. Hunt har mer å vise til enn det Becchio har. Spillestilen og styrkene Becchio hadde mener jeg finnes i stallen fortsatt.

Var Becchio så god at han presterte i PL? Nei..... Sm du selv uttaler var han en av verdens beste dårlige fotballspillere.
hoppas målen finns också :)

Runar

Quote from: martind on July 30, 2013, 14:46:01

15-20 er forventningen.

Becchio var verdens beste dårlige spiller....

Du mener at alle kommer til å være bedre fordi de er ny, jeg baserer Becchio på gitt prestasjon.

Kato

15-20 er forventningen.

Vi har samme stall, med noen gode tilvekster. 2 nye brukbare spiller i Hunt og Smith, samt en ny spennende midtbanespiller i Murphy.
Hvis laget samtidig kan fremstå mer samspilt og vi får ut potensialet på Austin, Ross M, Varney etc vil vi fort kunne ta 7 poeng mer denne sesongen enn forrige, og det er det som i år skilte oss fra Play Off.

Håper du får rett. Vet ikke hvor mange kamper Becchio avgjorde på egen hånd i fjor. Endte vel på 20 mål ut januar, hadde vel bikket 30 om han hadde fullført. Hva han etterpå har gjort i PL spiller null rolle for oss. Der har han i tillegg aldri fått muligheten til å vise seg frem. Ta for øvrig en titt på resultatene våre før og etter han dro.

Vi ser svakere ut i angrepsrekka enn i fjor, noe styrket sentralt, og mangler helt klart en midtstopper. Det oser mangel på kantspillere, men ingenting gjøres der. Vi preges hardt av manglende finanser, lange kontrakter, og mange spillere over toppen.

I tillegg har sommerens prestasjoner og resultater (selv om det er trening), ikke gjort meg styrket i troen.

Lenge siden forventningene har vært lavere, og kommer det ikke penger til forsterkninger tror jeg vi går mot en tøff vinter.

fmtj

Yeboahs vitne

4ever arcticwhite

Nettavisen tipper oss på sjette-plass:

http://www.nettavisen.no/sportspill/tipping/article3656507.ece

6. Leeds United

Det ble en nedtur for Leeds-fansen forrige sesong, igjen. En god del hadde nok trodd på opprykk, men en svært skuffende 13.plass på resultatet etter endt sesong. Brian McDermott tok over for Neil Warnock i april, og vi har troen på at han kan klare å styre Leeds i hvert fall i nærheten av playoff. Det er fortsatt en god stall laget har (med velkjente navn som Stephen Warnock, El Hadji Diouf, Lee Peltier, Michal Tonge og Paddy Kenny). Luke Murphy er en veldig spennende signering fra Crewe hvor han har gått gradene, og han er av de dyreste spillerne Leeds har kjøpt på mange år (siden 2005 (Richard Cresswell).

QPR og Forest tippes rett opp, mens Playoffen skal avgjøres mellom Bolton, Reading, Brighton og Leeds.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Gufrias

The Scratching Shed har gjort en rundspørring blant de mer kjente Leeds-bloggerne:

http://www.thescratchingshed.com/2013/08/leeds-united-bloggers-predictions-201314/

Oppsummeringen til slutt i artikkelen:
QuoteLUFCLoaded   2nd
Leeds United Supporters’ Trust   3rd
Bakke The Net   8th
The White Side Of Life   9th
The City Talking   9th
I’d Radebe Leeds   10th
Through It All Together   11th
Man On The Post   11th
The Scratching Shed   11th
Fear & Loathing in LS11   12th
Right In The Gary Kellys   14th

Og hvis noen savner The Square Ball i lista, så er dette hva artikkelforfatteren har å si:
QuoteDan Moylan â€" The Square Ball
Still waiting on The Square Ball’s prediction (Dan has been busy preparing both the podcast and magazine), but I reckon they’d have gone with relegation. Damn pessimists.
Will update once I get a prediction from them.
Hekta på Leeds siden 1974