Skrevet av Emne: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00  (Lest 47983 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #240 på: Januar 18, 2015, 14:58:40 »
Hvorfor var ikke Berardi med i går?

Josch

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #241 på: Januar 18, 2015, 15:20:20 »
Var det en resignert Cellino vi så i gårsdagens kamp,
eller har han innsett realiteten i Championship og gitt alt ansvar til Redfearn.

I hvertfall kun 4 av sommerens 12 signeringer fra start i går, der en av de var Cooper som trolig var en av få "ikke-Cellino" signeringer. Ingen Berardi, Biancchi, Doukara eller Adryan.
Utskjelte spillere som Wootton, Murphy og Morison er plutselig inne i varmen igjen. 3 av våre egne Byram, Cook og Taylor ser ut til å være bankers på laget, noe som må være i akademitrenerens ånd.

Spillemessig så ser det ut som vi har gått bort fra diamant og pasningsfotball
og tilbake til mer klassisk 4-4-2 og lange baller opp mot stor spiss.
Det er nok mye riktig i denne analysen, selv om mange av de 12 signeringene var for fremtiden. Vanskelig å si hvem som bestemmer hva mht spillestil, men jeg tror Redfearn nå har fått frie tøyler  til å bestemme svært mye.  Denne diamanten er jo nå forsøkt uten hell. "De uskjelte " er kanskje ikke så dårlige likevel hvis de brukes på rett måte. Det ble i hvertfall produsert godt med målsjanser igår, og  Morisom var involvert i mange av dem (to stolpetreff). Murphy også.

Det var også tilfelle mot Sunderland og Bolton.

Vi må også godta at flere av de nye trenger 6-12 mnd til å tilpasse seg ch.ship før de er på sitt beste. :-X :-X
« Siste redigering: Januar 18, 2015, 15:22:32 av Josch »

Sydhagen

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #242 på: Januar 18, 2015, 15:32:57 »

Hvorfor var ikke Berardi med i går?
Skadet
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #243 på: Januar 18, 2015, 16:12:46 »
Var det en resignert Cellino vi så i gårsdagens kamp,
eller har han innsett realiteten i Championship og gitt alt ansvar til Redfearn.

I hvertfall kun 4 av sommerens 12 signeringer fra start i går, der en av de var Cooper som trolig var en av få "ikke-Cellino" signeringer. Ingen Berardi, Biancchi, Doukara eller Adryan.
Utskjelte spillere som Wootton, Murphy og Morison er plutselig inne i varmen igjen. 3 av våre egne Byram, Cook og Taylor ser ut til å være bankers på laget, noe som må være i akademitrenerens ånd.

Spillemessig så ser det ut som vi har gått bort fra diamant og pasningsfotball
og tilbake til mer klassisk 4-4-2 og lange baller opp mot stor spiss.

Berardi kunne ikke spille i går pga. skade. Derfor kom vel Wooton inn - sannsynligvis.
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #244 på: Januar 18, 2015, 19:27:24 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå
« Siste redigering: Januar 18, 2015, 19:29:58 av Kato »
 

Leedsfan

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #245 på: Januar 18, 2015, 19:42:07 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå

Sharp må få starte og gjerne putte et par mål slik at han blir, hvis ikke blir det Ipswich. Vil han bli? Skal innrømme at han er sesongens store skuffelse for meg!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #246 på: Januar 18, 2015, 20:06:04 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå

Du tenker 442 med flat firer? Da blir vi spist opp.

Gufrias

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #247 på: Januar 18, 2015, 20:45:43 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå

Sharp må få starte og gjerne putte et par mål slik at han blir, hvis ikke blir det Ipswich. Vil han bli? Skal innrømme at han er sesongens store skuffelse for meg!
Det er jo et spørsmål om han har fått en real sjanse, da.

Tre kamper under Hockaday, som telte pasninger i stedet for målsjanser.
Tre kamper under caretaker Redfearn, som venstrekant i 4-3-3.
To kamper under head coach Redfearn, med en diamantformasjon som var lettere å spille mot enn med.
Ni innbytter av kort til moderat varighet.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #249 på: Januar 18, 2015, 21:25:46 »
https://vine.co/v/OjTb91Dpn7P

 ???

Så den der, ser helt klart ut til at vi blir snytt der ja :(

Kato

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #250 på: Januar 18, 2015, 21:29:43 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå

Du tenker 442 med flat firer? Da blir vi spist opp.

Jeg tenker flat firer ja. Mye sideforskyvning defensivt. Komplementære ferdigheter på topp.
 

Jon R

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #251 på: Januar 18, 2015, 22:23:05 »
Det blir vel som vi har forventet en periode nå. Tilbake til basic, enkel formasjon, enkel spillestil. Sloss oss til å berge plassen.

Spørs om vi har fysikk til det.

Uansett, noe måtte gjøres.

Hva med Morison og Sharp på topp en periode?
Antenucci trenger pause nå

Du tenker 442 med flat firer? Da blir vi spist opp.

Jeg tenker flat firer ja. Mye sideforskyvning defensivt. Komplementære ferdigheter på topp.
Vi spilte visst tilnærmet flat firer i går med Cook til venstre, ref Neil Redfearn.
Jon R.

Cherry

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #252 på: Januar 19, 2015, 09:52:31 »
...og midtbanen var på etterskudd store deler av kampen!

Austin grusom, Cook spilt ute av posisjon, Murphy (ja, han scoret) med balltouch/kontroll som en middels L1 spiller , mens Byram VAR på riktig plass....thank god!

Det positive er at vi skaper sjanser, men innimellom NÃ…R motstander setter press på oss blir vi overkjørt på midten....

Cook, Byram , Morison & Silvestri var gode.....og Sharp når han kom inn.
 

Kai

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #253 på: Januar 19, 2015, 10:33:55 »
Satte meg ned og så høydepunktene i går kveld, og har ligget i hele natt og grublet på hvorfor Austin velger skudd fra 30m i stedet for å trille ballen til høyre hvor både Byram og Antenucci har fri bane mot mål.
(ca fra 2:55 på LUTV-klippene).

Ellers er det positivt at det skapes såpass mye. Vi hadde vel like mange sjanser denne kampen som i hele desember. Ting er i ferd med å snu nå, og det starter med 3p mot B'mouth i morgen.

Jon R

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #254 på: Januar 19, 2015, 10:44:43 »
...og midtbanen var på etterskudd store deler av kampen!

Austin grusom, Cook spilt ute av posisjon, Murphy (ja, han scoret) med balltouch/kontroll som en middels L1 spiller , mens Byram VAR på riktig plass....thank god!

Det positive er at vi skaper sjanser, men innimellom NÃ…R motstander setter press på oss blir vi overkjørt på midten....

Cook, Byram , Morison & Silvestri var gode.....og Sharp når han kom inn.

Se taktikk tråden, Cherry. Hva tenker du som så kampen?
Jon R.

AndyMathie

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #255 på: Januar 19, 2015, 11:45:17 »
Synes det har vært helt sinnsykt mange rare dommer avgjørelser i årets sesong. Nesten som det er flashbacks til Norge og laget mitt her Tromsø IL. De får også ekstremt mange dommer avgjørelser mot seg, men det har jeg ikke vært i vant med fra Leeds at vi får så mye dritt mot oss. Håper at ikke det at vi synger "f*ck off to the football league" gjør sånn at vi får dommerne mot oss.
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #256 på: Januar 19, 2015, 14:47:09 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.
 

Cherry

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #257 på: Januar 19, 2015, 14:58:06 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.

Veldig enig her.  Han har ikke bare skapt mer , men også vært grunnen for våre 2 straffer i det siste....
og skulle hatt ennå 1 på lørdagen..
 

AndyMathie

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #258 på: Januar 19, 2015, 14:58:12 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.


Der tror jeg absolutt at du treffer spikeren på hode Kato og det kunne vært interessant å fått inn en skikkelig kant spiller på venstre siden også. For da hadde det jo blitt helt vilt å møte Leeds. Jeg foreslår å låne Tom Ince fra Hull ut sesongen.
We are Leeds and we are proud of it!

samadhi

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #259 på: Januar 19, 2015, 16:54:03 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.

Vi har med andre ord endelig en dugandes ving i klubben. Noe vi har etterlyst i flere år  :)
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #260 på: Januar 19, 2015, 17:16:00 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.

Vi har med andre ord endelig en dugandes ving i klubben. Noe vi har etterlyst i flere år  :)
Høyre kant/ indreløper/attacking midfielder ut fra høydepunktene....
Jon R.

Kontakinte

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #261 på: Januar 19, 2015, 19:33:50 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.
Der tror jeg du har helt rett!

Jon R

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #262 på: Januar 19, 2015, 20:01:08 »
Tenker litt på dette med at vi plutselig skaper mer. Sikkert flere årsaker, blant annet endring av formasjon og da sannsynligvis også spillestil.

Men jeg tror et sentralt moment er at Sam Byram spiller høyere i banen. I han har vi en som kan utfordre en mot en med fart, dra av, og skape på den måten.

Kanskje Byram er en sentral del i at det er blitt bedre.

Byram + en midtbane som spiller mer direkte mot en fysisk sterk "target man" ( Morison) . Tiden med for mye five- a-side rundt midtsirkelen er forhåpentligvis et tilbakelagt stadium....
Jon R.

Sydhagen

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #263 på: Januar 19, 2015, 20:04:34 »
Helt imot dette med direkte/langt mot en target man. Men jeg liker hurtig fotball i lengderetningen langs bakken. Langt mot target man er for enkelt å forsvare seg mot.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #264 på: Januar 19, 2015, 20:16:02 »
Helt imot dette med direkte/langt mot en target man. Men jeg liker hurtig fotball i lengderetningen langs bakken. Langt mot target man er for enkelt å forsvare seg mot.

Ikke hvis det  varieres mellom kort og langt og det er gode bevegelser rundt Morison til å fange opp nedfallsfrukt, slik som på målet på lørdag. Vi må gjerne spille som Bournemouth men det er en spillestil som må implementeres over tid med spillertyper som passer.

Vi har vært det laget i divisjonen som har skapt minst sjanser og kommet til færrest avslutninger. Vi er i sportslig krise. Noe måtte skje. Nå skaper vi sjansar igjen og forsvarer oss bedre. Dette er klar fremgang i min øyne.

Nå gjelder det å ikke bli for statiske og forutsigbare. Overraskelsemomenter må skapes i alle kamper  og Redfearn må gi laget flere  strenger å spille på.

Jeg er vanvittig spent på morgendagen...
Jon R.

flynn

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #265 på: Januar 20, 2015, 09:39:47 »
Enig med sistnevnte taler. Etter å ha sett sammendraget fra Birmingham-kampen står det klart for meg at Morison gir oss en dimensjon vi har manglet totalt denne sesongen. Nå var det faktisk mulig å håpe på at det skulle skje noe på innlegg/dødball/høye oppspill. Tidligere i sesongen har denne fasen av spillet nærmest automatisk betydd at ballen har blitt gitt bort til motstander.
Man kan like eller mislike en spillestil hvor dette er et viktig angrepsvåpen, men faktum er at vi ikke har spillere som kan spille seg til mye sjanser og mål med kortpasninger og raske overganger.  Og har vi ikke begge våpnene i skuffen så blir vi fryktelig fort avslørt og avkledd.
Med Morison på topp, i spann med luringer alá Antenucci eller Sharp som kan snuse på nedfallsfrukten tror jeg det straks blir værre å demme opp. Mot Birmingham var vi uheldige som ikke scoret mer enn ett mål. Når sist kunne vi si det?

I tillegg hjalp det med Scott Wootton i de bakre rekker. Han er sikkert fortsatt meget begrenset, men til å krige foran begge mål er han langt å foretrekke framfor myggen Berardi. I det siste har corner imot vært livsfarlig hver gang, mens våre cornere har vært fullstendig ufarlige. Mot Brums var Wootton svært nær å score selv, og bidro godt i klareringsspillet i egen boks.

Jeg ser gjerne et spillende Leeds. Men, de egenskapene jeg omtaler her er helt avgjørende å ha i tillegg. Med Mowatt eller Adryan i toppform bak Morison og Antenucci/Sharp bør det være mulig å si som Ole Brum; ja takk, begge deler.

flynn
« Siste redigering: Januar 20, 2015, 09:41:19 av flynn »

Cherry

Sv: KAMP: vs Birmingham City @ Elland Road, lørdag 17/1 2015 kl 16:00
« Svar #266 på: Januar 20, 2015, 10:06:34 »
Enig med sistnevnte taler. Etter å ha sett sammendraget fra Birmingham-kampen står det klart for meg at Morison gir oss en dimensjon vi har manglet totalt denne sesongen. Nå var det faktisk mulig å håpe på at det skulle skje noe på innlegg/dødball/høye oppspill. Tidligere i sesongen har denne fasen av spillet nærmest automatisk betydd at ballen har blitt gitt bort til motstander.
Man kan like eller mislike en spillestil hvor dette er et viktig angrepsvåpen, men faktum er at vi ikke har spillere som kan spille seg til mye sjanser og mål med kortpasninger og raske overganger.  Og har vi ikke begge våpnene i skuffen så blir vi fryktelig fort avslørt og avkledd.
Med Morison på topp, i spann med luringer alá Antenucci eller Sharp som kan snuse på nedfallsfrukten tror jeg det straks blir værre å demme opp. Mot Birmingham var vi uheldige som ikke scoret mer enn ett mål. Når sist kunne vi si det?

I tillegg hjalp det med Scott Wootton i de bakre rekker. Han er sikkert fortsatt meget begrenset, men til å krige foran begge mål er han langt å foretrekke framfor myggen Berardi. I det siste har corner imot vært livsfarlig hver gang, mens våre cornere har vært fullstendig ufarlige. Mot Brums var Wootton svært nær å score selv, og bidro godt i klareringsspillet i egen boks.

Jeg ser gjerne et spillende Leeds. Men, de egenskapene jeg omtaler her er helt avgjørende å ha i tillegg. Med Mowatt eller Adryan i toppform bak Morison og Antenucci/Sharp bør det være mulig å si som Ole Brum; ja takk, begge deler.

flynn

Bra innlegg, mye sant her ;)