Skrevet av Emne: De neste kampene og potensielle utfordringer  (Lest 3425 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Runar

De neste kampene og potensielle utfordringer
« på: Mars 11, 2007, 18:46:22 »
Kampen mot Leicester på tirsdag er nok en skjebne kamp sammen med resten av kampene. Jeg tror ikke nedrykkstriden er avgjort for siste seriekamp er spilt.

Som resten av forumet her inne er jeg meget fornøyd med gårsdagens seier. Vi spilte meget bra i store perioder, men man kan se at vi er et bunnlag med dårlig selvtillit fordi:

1. Vi scorer nesten ikke mål tiltross for MASSE storsjanser
2. Vi slipper motstanden inn i kampen tiltross for at vi har vært overlegne i 70 minutter.
3. Vi blir passive og defensive på overtid (nesten paralysert)

Vi blir nødt til å beholde hodet på hvis vi skal klare å holde oss, at Luton får straffe og en sjanse på det innlegget i sluttminuttene er elendig av Leeds. Sa står passivt og feig å ser på at innlegget kommer og DET kan vi ikke ha noe av.

Positivt var det at vi hadde en homgen midtbane der spillere han kompelmentære ferdigheter.

Carole som er hurtig og bra på overganger - Douglas som løper kjemper og kriger (traff med en og annen passning å) Kishesev som har ferdigheter i tillegg til fysikk (klassespiller) Blake som har begrenset fysik, men som i noen tilfeller har det lille extra. Står bak mye av det kreativ vi gjør, men også bak en del risikable balltap.

Denne midtbanen traff bra og jeg mener at dersom vi skulle få en skade eller suspansjon i denne lagdelen så må sett inn den spilleren som er nærmest å ha de samme spilleren som skal ut.

Jeg vil ikke se en Leeds midtbane der Thompson og Blake spille samtidig, da mister vi evnen til å løpe og evnen til å presse høyere. Det blir for lett strekk i laget.

Dersom Carole må ut må enten Johnson ned på kanten eller Rose inn. Slik at vi forsatt har en hurtig spiller på banen som kan unytte ubalanse hos motstanderen.

Når Douglas må ut med suspasjon mener jeg det mest naturlige er å erstatte han med Howson - slik at vi beholder balansen i laget slik som vi hadde i storedeler av gårsdagen.

Jo bedre balanse vi kan ha midtbane leddet jo mindre press blir forsvaret vårt under og forsvaret vårt er vel kanskje det leddet med dårligst selvtillit. I går evnet vi å holde ballen i laget, vri spillet, involvere backene våre. Samt vi var farlig når vi slo langt mot Cressy og Johnson.

Det blir avgjørende at Wise har sett dette og skjønner at det er vår mulighet til å komme oss ut av bunnstriden. Hvis han vender tilbake til å bare plassere det 4 beste midtbanespillerne ut på banen igjen så tror jeg at vi er sjanseløse.

Wise har også en siste mulighet til å forsterke laget.. Chris Eagles som spilte watfod opp i PL i fjor er forsatt ikke utlånt ennå og Leeds bør etter min mening prøve å hente den hurtige kantspilleren.
 

Jon R

Re: De neste kampene og potensielle utfordringer
« Svar #1 på: Mars 12, 2007, 01:01:57 »
Midtbanen fungerte meget godt igår. Spørsmålet er om den vil være like bra mot bedre motstandere, for midtbanen til Luton var noe av det svakeste jeg har sett på dette nivået.( merkelig at det ikke var plass til Spring der). Det er svært uforutsigbart hva Wise vil gjøre når Thompson kommer tilbake. Stoler ikke helt på at den lille mannen vil gjøre de rette valgene, men hvis fremgangen fortsetter må vel også Wise innse at kontinuitet er nøkkelen til fortsatt CCC status? [8)]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Re: De neste kampene og potensielle utfordringer
« Svar #2 på: Mars 12, 2007, 16:01:15 »
Kontinuitet er et nøkkelord som sikkert Wise har hørt noe vagt om.

Men som Runar sier så er det viktig at det ikke blir ubalanse i laget i de resterende kampene når de Thommo/Flo kommer tilbake.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Promotion 2010

Sv: De neste kampene og potensielle utfordringer
« Svar #3 på: Mars 05, 2016, 19:15:24 »
Av de neste 7 kampene spilles hele 5 borte!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: De neste kampene og potensielle utfordringer
« Svar #4 på: Mars 05, 2016, 23:21:31 »
Liker at tråden starter med "nedrykksstrid mot Leicester" , gitt dagens situasjon i de to klubbene  ;D

Promotion 2010

Sv: De neste kampene og potensielle utfordringer
« Svar #5 på: Mars 17, 2016, 16:35:50 »
Phil Hay

Evans touched on the fact that Leeds play eight times in 28 days next month. Busy schedule coming up after the international break.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973