Spiller: Wilfried Gnonto

Started by auren, September 02, 2022, 07:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

auren

Quote from: Dennis on March 19, 2025, 11:53:02
Quote from: GaryMac on March 19, 2025, 11:28:31Vant vi ingen bortekamper i den lange perioden Gruev var ute med skade?
Eller er det slik at vi har vunnet alle bortekamper der Gruev har startet?

Har ikke kontrollsjekka startoppstillingen, men det ble påstått der. Mener det var B Cross.

Leeds har i alle fall åtte seire på 19 bortekamper og påstanden var at Gruev har startet alle de, ja.

Mener han sa at av alle borteseirene vi hadde, så har vi startet med en holding midfielder bortsett fra i én kamp; Swansea-Leeds 3-4. Der startet Tanaka og Rothwell. I resten av seirene har enten Ampadu eller Gruev startet. Det viser jo betydningen av defensiv trygghet på bortebane.

Har ikke fått med meg at Farke nå sier at Gnonto skal spille i 10-er rollen fremover. Det kan vel ikke stemme? Regner med at Brenda har klippekort der ut sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: auren on March 19, 2025, 12:53:11
Quote from: Dennis on March 19, 2025, 11:53:02
Quote from: GaryMac on March 19, 2025, 11:28:31Vant vi ingen bortekamper i den lange perioden Gruev var ute med skade?
Eller er det slik at vi har vunnet alle bortekamper der Gruev har startet?

Har ikke kontrollsjekka startoppstillingen, men det ble påstått der. Mener det var B Cross.

Leeds har i alle fall åtte seire på 19 bortekamper og påstanden var at Gruev har startet alle de, ja.

Mener han sa at av alle borteseirene vi hadde, så har vi startet med en holding midfielder bortsett fra i én kamp; Swansea-Leeds 3-4. Der startet Tanaka og Rothwell. I resten av seirene har enten Ampadu eller Gruev startet. Det viser jo betydningen av defensiv trygghet på bortebane.

Har ikke fått med meg at Farke nå sier at Gnonto skal spille i 10-er rollen fremover. Det kan vel ikke stemme? Regner med at Brenda har klippekort der ut sesongen.

auren

I så fall står jeg korrigert!

Det siste er også via TSB. Tror det ble sagt på presseren at han hadde vurdert det inntil kamp. Gnonto i neste kamp kan ha vært at de trakk den slutningen derfra. Bytte i pausen er usedvanlig tidlig for Farke. Nesten som da Bielsa nappa Phillips av før halvtimen. Så var vel han BB neste kamp
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Dennis on March 19, 2025, 14:02:44
Quote from: auren on March 19, 2025, 12:53:11Mener han sa at av alle borteseirene vi hadde, så har vi startet med en holding midfielder bortsett fra i én kamp; Swansea-Leeds 3-4. Der startet Tanaka og Rothwell. I resten av seirene har enten Ampadu eller Gruev startet. Det viser jo betydningen av defensiv trygghet på bortebane.

auren

I så fall står jeg korrigert!

Det siste er også via TSB. Tror det ble sagt på presseren at han hadde vurdert det inntil kamp. Gnonto i neste kamp kan ha vært at de trakk den slutningen derfra. Bytte i pausen er usedvanlig tidlig for Farke. Nesten som da Bielsa nappa Phillips av før halvtimen. Så var vel han BB neste kamp
Mener dere har rett. Han sa det ingen steder, men flere har tolket det han sa på presseren slik (YEP, Leeds-Live, The Athletic...)

Eg tenker at dette ville blitt slik om vi skulle spilt ny kamp kort tid etter forrige.

Men nå ble det 14 dager mellom kampene, Gnonto har tre U21-kamper (potensielt), Aaronson får hvile hjemme.

Så forutsetningene kan endre seg før Swansea.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Gnonto er bare 21 år. Opplevd mye i sin korte Leeds-karriere. Starta glimrende i høst, men forsvant litt etter hvert. Egentlig en litt skuffende sesong for oss utålmodige. Aldri vært noe førstevalg, jeg trodde egentlig han kunne kom til å bli tieren vår forrige sesong etter starten. Det ligger et potensiale der til å slå skikkelig gjennom. Og det har han enda god tid til. Nå scorer han som han vil i pre-season igjen. Er dette sesongen han skal ta neste skikkelige steg og spille seg fast inn i elleveren?

Asbjørn

Quote from: Kato on July 27, 2025, 10:13:14Gnonto er bare 21 år. Opplevd mye i sin korte Leeds-karriere. Starta glimrende i høst, men forsvant litt etter hvert. Egentlig en litt skuffende sesong for oss utålmodige. Aldri vært noe førstevalg, jeg trodde egentlig han kunne kom til å bli tieren vår forrige sesong etter starten. Det ligger et potensiale der til å slå skikkelig gjennom. Og det har han enda god tid til. Nå scorer han som han vil i pre-season igjen. Er dette sesongen han skal ta neste skikkelige steg og spille seg fast inn i elleveren?

Beren Crosss snakket med Willy for en ukes tid siden:
Leeds' Wilfried Gnonto: 'I probably have something to prove in the Premier League'

Dette bildet har han hatt på tlf i to år nå (postet det umder feiringen)
"I had the banner in my phone for two years," Gnonto tells The Athletic. "Everyone was sending me stuff and I didn't really take it personally. It was quite fun, to be fair.

"It was a tough period of my career, in my life, but I feel like it helped me to grow into the person I am today. I feel like it was an experience I needed, to understand more what happens in football, all the ups and downs that can happen.

"Now I feel like I enjoy it more. I'm a better man. I'm a bit more experienced and I really needed it."

Mn mht Premier League:
Three seasons on, Gnonto is still only 21, but hoping to be a difference-maker for Leeds in their first season back in the domestic elite. His best assets, dribbling and pace, could be critical if they find themselves counter-attacking their way out of sustained opposition pressure in the months ahead.

"It's way different from the Championship," he says of the Premier League. "In most games (during those two seasons back in the second tier), we had the ball for the whole time and were playing against low blocks. It's a bit difficult, but in the Prem, you have more space for teams like ours.

"We are going to try to exploit them (those spaces) and use them. For me, it's going to be fun — one-v-ones, and then it's going to be up to me to make things happen and change the game."

Så langt i pre season er det en annen Gnonto vi har sett!

https://www.nytimes.com/athletic/6502079/2025/07/19/gnonto-interview-leeds/
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Vil tro en mer kontringsbasert spillestil vil gagne Gnonto. Han er kanskje den beste hos oss å gjøre ting helt på egen hånd.

stian

Lett å glemme at Gnonto er bare helt i starten av karrieren. Han har i alle fall bygget mye erfaring så langt, både på godt og vondt. Han er en av dem man bare venter på skal slå skikkelig igjennom, men kurven peker vel fortsatt oppover? I form av målpoeng hadde han en god sesong i fjor, men jeg hadde også forventet at han skulle være mer dominant i Championship.

Han trenger nok å spille mer eller mindre fast nå, men kommer han til å gjøre det? Hvis Paixao kommer er han naturligvis tiltenkt å være førstevalg, og James er også tidlig på blokka til Farke. 10-errollen virker å tones litt ned i spillestilen mot sterk motstand, i tillegg til at det nok kommer en offensiv midtbanespiller inn.

Jeg er derfor litt usikker på om Gnonto kommer til å få den spilletiden han trenger. Men det ligger hos ham selv å ta sjansen han har til å bli en ener i troppen, for sjansen har han. Han må gjøre en helsikes jobb for å være i sin beste fysiske form, og så må han ikke minst ta til seg alt han kan på det taktiske. Farke må kunne stole på at han løser de taktiske oppgavene han får, og da må han luke ut en del barnesykdommer i spillet sitt. Han har i for stor grad vært en «humørspiller» i min bok, hvor man aldri helt vet hvilken versjon man får. Klarer han å bli profesjonell og konsistent kan han bli hvor god som helst, men det må nesten komme i år eller så er et salg det beste for alle parter.

ar9

Ikke noe hadde vært bedre om han enderlig lykkes i.l.a. den kommende sesongen og nailer en plass i start 11'ren.

Asbjørn

Quote from: stian on July 27, 2025, 10:35:59L
Han trenger nok å spille mer eller mindre fast nå, men kommer han til å gjøre det? Hvis Paixao kommer er han naturligvis tiltenkt å være førstevalg, og James er også tidlig på blokka til Farke.
YEP eller Leeds-Live (husker ikke helt hvem)  kommenterte nettopp at James ikke har fått det til så langt i pre season. Det har Willy.

Jeg ser for meg at de vil fighte om rollen til høyre nå i de neste pre season-kampene mens Paixao (når han blir spilleklar om en mnd eller mer) etter hvert vil bekle venstrekanten.

Kantene byttes i nesten hver kamp. Jeg tror at alle fire får greit med spilletid.
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Gleder meg til å se Wilf i PL igjen. Han viste tegn på talentet sitt den første våren i klubben, i motsetning til Rutter som ventet til sesongen etterpå. Scoret vel et fint mål før minuttet var spilt mot Scum, om jeg ikke husker feil.

Viktig at han kanaliseres både humør og temperament på riktig måte. Syns han altfor, altfor ofte skal ha dommerens oppmerksomhet. Er nok en spiller som motstanderne ser muligheter for å hisse opp.

Håper vi "kun" får se Gnonto med det sedvanlige store smilet neste sesong.
Marching on together!

Asbjørn

Skal vi tippe at han er med i neste landslagsuttak..

Italy National Team's coach Rino #Gattuso is tonight at Elland Road to watch the game between #Leeds and #Everton to monitore Willy #Gnonto, who could be called for the games against Estonia and Israel. 🇮🇹
https://x.com/NicoSchira/status/1957525108785881495
Tell me  Tell me

Dylan