MoM - 2025/26

Started by flynn, August 19, 2025, 08:27:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

I pur entusiasme over den gode starten i går erklærer jeg herved at jeg akter å holde oversikt over MoM-kåringene våre gjennom sesongen.
For de som ikke vet; Man of the Match (MoM) fungerer slik at forumister i perioden fra kampslutt til avspark i neste kamp i prioritert rekkefølge lister opp hvilke tre spillere man synes var best/bidro mest positivt for Leeds. Når det summeres opp for en kamp så får vi en liste som viser hvem forumet totalt sett mener var den beste.
Topp tre på lista etter hver kamp får da hhv 3, 2 og 1 poeng som de tar med seg til Årets spiller-sammendraget. På den måten vil vi til slutt ha en fin liste som gjerne er en minst like rettferdig "årets spiller" kåring som andre varianter. Denne metoden sikrer i det miste at hele sesongen teller med, ellers er det lett å la seg blende av at en spiller utmerket seg spesielt på vårparten.

Nytt av året; hvis noen faller for fristelsen til å for eksempel stemme på bare en spiller så gidder jeg ikke telle poengene med i sammendraget.

Håper folk kan hjelpe meg å opprette MoM kamptråder, om jeg skulle glemme det. Så skal jeg forsøke å telle opp og publisere resultatene etter hver kamp så raskt jeg klarer, samt holde en fortløpende oppdatert sammenlagtliste.

Så håper jeg interessen holder seg oppe gjennom sesongen. Tidligere år har det vært en klar tendens til at færre gidder å stemme etter svake kamper og tap. Vi er da ikke medgangssupportere i alle fall, så det tenker jeg dere motbeviser denne sesongen!

flynn

Hallgeir *

Flott at du tar deg tid til jobben.  :)  Jeg liker også at du vil overse når det stemmes på kun en spiller eller slike tullekommentarer som det av og til er ved tap eller svake prestasjoner. Da kan man like godt la vær å poste.

Jeg fortsetter gjerne med å opprette "MoM-tråd" før kampstart, men andre står selvfølgelig fritt til å gjøre det også.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Skulle vi forsøkt å få til noe litt mer interaktivt på dette kanskje? Eller er poenget med alle postene det genererer her på forumet for stort til at vi skal tenke slik?

Jeg har ikke tid til å tenke på før etter høstferien, men det skal ikke være særlig vanskelig å få til et system som håndterer det.

flynn

Et system ville sikkert vært nyttig det, men der kommer min kompetanse til kort. Excel fikser jeg, og stort sett vil jeg nok klare å holde listene ajour sånn omtrent ukentlig. Jeg starter i alle fall slik, og så overlater jeg gjerne til systemutviklere om og når det blir aktuelt!

flynn

Blank_File

Quote from: flynn on August 19, 2025, 22:02:55Et system ville sikkert vært nyttig det, men der kommer min kompetanse til kort. Excel fikser jeg, og stort sett vil jeg nok klare å holde listene ajour sånn omtrent ukentlig. Jeg starter i alle fall slik, og så overlater jeg gjerne til systemutviklere om og når det blir aktuelt!

flynn
Det kan kombineres med Excel antagelig. Jeg tar deg opp igjen på det senere i høst.