Spiller: Pascal Struijk

Started by auren, March 15, 2019, 10:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

peacock

Quote from: Cherry on October 17, 2025, 10:07:20
Quote from: Kato link=msg=726199 date=quote author=Cherry link=msg=726201 date=1760688440]
Quote from: Kato on October 16, 2025, 21:55:09
Quote from: ingve1960 on October 16, 2025, 18:09:13Ikke enig, struijk spiller 7 dager i uka før bijol får sjangs..struijk har ikke spilt seg ut..

Mot

Vi kaster bort poeng med Struijk der bak. Ikke i nærheten av å være god nok. Vårt klart svakeste ledd.

Ja, enig i at han generelt ikke holder mål i PL.
Nå har vi også handlet inn Justin (gått litt under radaren) som cover på HB og stopperplass - så det bør være mulig å rotere noe med både Bijol og Justin når kampene kommer tett etterhvert mot jul.
Aaronson er mitt hode vårt svakeste ledd da.  Masse guts og mye motor - men svært lite konstruktivt.
Hamer hadde vært en god signering i januarvinduet, vi trenger flere målpoeng fra midtbaneleddet.
]
Quote from: ingve1960 on October 16, 2025, 18:09:13Ikke enig, struijk spiller 7 dager i uka før bijol får sjangs..struijk har ikke spilt seg ut..

Mot

Vi kaster bort poeng med Struijk der bak. Ikke i nærheten av å være god nok. Vårt klart svakeste ledd.

Ja, enig i at han generelt ikke holder mål i PL.
Nå har vi også handlet inn Justin (gått litt under radaren) som cover på HB og stopperplass - så det bør være mulig å rotere noe med både Bijol og Justin når kampene kommer tett etterhvert mot jul.
Aaronson er mitt hode vårt svakeste ledd da.  Masse guts og mye motor - men svært lite konstruktivt.
Hamer hadde vært en god signering i januarvinduet, vi trenger flere målpoeng fra midtbaneleddet.
[/quote]

Hamer er for tjukk og utrent til å spille i Premier League.

leedslife

Vært kolossal i boks denne sesongen.

Inne på topp10 (9 plass) over aerials won denne sesongen.
Imponerende. Spillere som Van Dijk, Van Den Berg, Tarowski, DeLigt, Burn, Konate, Ballard, Keane etc ligger rundt han.

@datamb

ingve1960

Nok en hakkekjylling som har vert viktig i klubben i lang tid.

Spiller med hjertet utenpå drakten

leedslife

Må også legge til at i år igjen ligger han klart øverst over nøyaktig pasninger pr90 for denne stallen.
Men dette går jo også på risk/reward.
Antar Rodon f.eks. oppspilling i ledd gagner laget mer.

ingve1960

Enig leedslife, mye mindre risk men stemplet som stuijk har fått,,f,eks, ingen andre lag har spillere som slår slike feilpasninger er jo bare tøys .
Det er jo bare å se en målkavakade fra en runde, florerer med feilpasninger på alle lag på egen banehalvdel

leedslife

Ref den hakkekylling debatten

Enig med deg, men det er jo også fotballens natur og lidenskap.
Realiteten er jo at det er motstander, mottrekk og veldig mange faktorer som spiller inn med bittesmå marginer.

Hadde man bare kunne byttet ut den spilleren, kjøpt en annen, byttet litt tidligere, byttet litt oftere, løpt litt mer og sentret litt mer riktig så kunne jo alle vært trener på toppnivå.

Det hadde neppe vært et godt klima her inne hvis DCL sin effektivitet ikke hadde gått opp.
Han kom jo til sjanser før City borte og - store sjanser.
Se cupen mot Sheffield Wed borte.
Leeds, Farke og spillerne var jo ikke elendige og fullstendige sjanseløse - som forumet bar preg av ( sikkert meg inkl).
Vi kjørte jo fullstendig over dem. Maltrakterte dem sønder og sammen, men allikavel ryker ut.
Samme mot Salford noen år tidligerr. Summerville på banen. Cairns i mål for dem. Cairns som bærer flasker og hansker for Meslier og Perri.
Han så ut som en levende vegg ( håper jeg ikke blander Cairns med en annen nå).

Så dekkes jo gode gjennomføringer med resultat opp spillere som Strujik, Brenden eller James, Alioski i sesonger tidligere.
Men mister man form og momentum er det jo alltid de samme enkle problemene/løsningene på manglende resultat som går igjen fordi man har en subjektiv mening og kjenner lite faktorer rundt og heller ikke bryr seg om tall og data.

Du trenger jo ikke være Usain Bolt for og se at Strujik har litt tempoproblemer og helst ikke skal komme opp i 1v1 uten sikring. Men skal du ha den duellstyrken på linje med ligaens beste, presencen i boks, samt posisjonering og hastigheten til Rodon så vil jo det koste klubben en milliard i transfer fee.

Realiteten er jo at vi har et budsjett som gjør at vi må handle på Dressmann.

På den andre siden. Scorer Stach 10 mål til ut sesongen med de tallene han leverer allround for et bunnlag så spiller ikke han neste sesong i Leeds.

Og da forstår man jo kompleksiteten bare av et aspekt av veldig, veldig mange.

HåvardK

Syns Pascal har blitt mye mer besluttsom i år, bl a ved at han ofte bryter foran og dermed unngår løpsdueller. Kler ham så absolutt.

Sydhagen

Quote from: HåvardK on January 10, 2026, 17:14:23Syns Pascal har blitt mye mer besluttsom i år, bl a ved at han ofte bryter foran og dermed unngår løpsdueller. Kler ham så absolutt.

Tror det nye systemet med tre bak passer han utmerket.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Russel_Doig

Kato er heilt på jordet til tider, men han har rett i at den godeste Pascal Struijk, som eg elsker, er langt i fra god nok! God å heade, sjølsagt, men elendig i press, posisjonering og vurderinger!

Dylan

Quote from: Russel_Doig on January 10, 2026, 21:06:41Kato er heilt på jordet til tider, men han har rett i at den godeste Pascal Struijk, som eg elsker, er langt i fra god nok! God å heade, sjølsagt, men elendig i press, posisjonering og vurderinger!
Mange lag har gode høyrekanter, og da blir Struijk fort synlig i løpedueller, løp inn bak backrekka, manglende støting/press osv. Tenkte kanskje Struijk var treg helt til jeg så venstrebacken som kom inn for Arsenal mot MU sist, Lewis-Skelly, trøste og bære! Så ut som han hadde gangsperre, eller var nyoperert. Så tenker vel vi ikke har så mye å klage over, synes han har klart seg bra etter omleggingen i forsvaret, selvfølgelig med god hjelp fra Rodon og Bijol.

pedro

Struijk har bare en fot han kan benytte til å slå pasninger med, høyrefoten virker å ikke fungere til annet enn å løpe med. Skjelden sett en så hjelpeløs spiller når det kommer til bruk av begge føttene. Ellers en strålende spiller!
Leedsomaniac

Kato

Struijk passer klart bedre med tre stoppere, naturlig nok ved at det blir mindre rom og forsvare for han. Tempoproblemene kamufleres bedre. Det største problemet er rommet han gir bort bak seg, med manglende fart. Vises veldig enkelt på målet Cunha scorer mot oss. Med ball synes jeg faktisk han er blitt bedre, etter å ha irritert meg over år. Viktig spiller i lufta, ikke hatt marginene med seg på offensiv dødball denne sesongen. Katastrofe det han Okafor og Gudmundsson drev med etter pause mot Newcastle. Er helt avhengig av å ha spillere med tempo på back samt sentral stopper. Det har han ikke med Bijol, derfor mener jeg han er weakest link hos oss bak. Overbevist om at analyseteamene til andre lag definerer rommet bak Struijk som viktig å angripe.

Eriksen55

Quote from: pedro on January 11, 2026, 10:03:53Struijk har bare en fot han kan benytte til å slå pasninger med, høyrefoten virker å ikke fungere til annet enn å løpe med. Skjelden sett en så hjelpeløs spiller når det kommer til bruk av begge føttene. Ellers en strålende spiller!

Det er vel feil?  Strujik er relativt bra med begge bein mener jeg å ha både sett og lest.

Strujik er god. Har alt bortsett fra tempo og det er derfor han spiller i Leeds og ikke Man City, Real eller Barca.

HåvardK

Quote from: Eriksen55 on January 12, 2026, 10:03:07
Quote from: pedro on January 11, 2026, 10:03:53Struijk har bare en fot han kan benytte til å slå pasninger med, høyrefoten virker å ikke fungere til annet enn å løpe med. Skjelden sett en så hjelpeløs spiller når det kommer til bruk av begge føttene. Ellers en strålende spiller!

Det er vel feil?  Strujik er relativt bra med begge bein mener jeg å ha både sett og lest.

Strujik er god. Har alt bortsett fra tempo og det er derfor han spiller i Leeds og ikke Man City, Real eller Barca.
Enig med deg mtp pasningsfot, selv om venstre er desidert best.