Penney på vej?

Started by mads, September 14, 2006, 06:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mads

Penney linked again tonight

Dave Penney is tonight linked with the Leeds United Job. Whilst Kevin Blackwell is still the manager at Elland Road, it is widely regarded that he is now on borrowed time. Tonight's defeat against Sunderland could force Ken Bates to act.

Penney, a Leeds United fan, is available following his departure from Belle Vue a fortnight ago. Penney resigned after the club sacked his assistant.

Penney is regarded as one of the best young managers in England. He led Rovers from the Conference up to League One, just missing out on the play-offs last season. In last season's League Cup campaign Rovers knocked Man City and Aston Villa out of the competition before losing to Arsenal on penalties.

Since leaving Belle Vue, Penney has also been linked with England Under 21 job ( click here)

Who knows where Penney will end up, but he will not be out of work for too long.

----

kender ham ikke...

Premier League i næste sæson!

Ferre

Spennende, vet ikke så mye om fyren, men høres spennende ut.

-WE'LL BE BACK-

Andy

Vi trenger ikke nye spillere, bare ny MANAGER!!!!!!

Peter7

Penney er vel en manager, Bristol Rovers eller et annet Rovers hvor han ikke er lenger og linkes derfor med den ledige (snart) Leeds-jobben.

Ukjent for meg.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

baste

Leste og den, høres ut som en spennende manager. Garantert en som vil opp og fram. KB virker handlingslammet..New manager please.

http://www.doncaster.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=30795

Will

jepp. Leeds trenger desperat nye impulser. Så de i ett par kamper i fjor, og det var sjelden de imponerte skikkelig. Jeg vil ha ett leeds lag som kan dominere the championship, og ikke gå på pinlige resultat hele tida. Selv om leeds ligger langt ned på tabellen, så er dette en storklubb som fortjener bedre. En ny manager kan få spillerne på tå hev igjen. Få de til å kjempe for plassen sin på laget. Forhåpentligvis kan en ny manager kvitte seg med daukjøtt som stone, lewis, crainey, butler, gregan, moore. Få litt penger for disse og hente inn nye krefter isteden. Vi trenger desperat mer fart i laget. Skjønner ikke helt hvordan KB tenker? Rutine er da ikke alt KB!! Var vanvittig misunnelig på de som var Reading supportere i fjor. Feide igjennom the championship. Men jeg er leeds supporter "for life", så her må noe gjøres Ken Bates, din gamle ugle!

WG
WG

ragnar

Nye impulser er avogtil bra. I Leeds sitt tilfelle ser det ut som om tiden snart er ine for nye impulser på managersiden. Men jeg vil ikke ha hva som helst inn som erstatter for Blackwell.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

veteranen

Penney er jo Hot Shot's mann. Han gjorde en imponerende jobb i Doncaster.

Penney er født i 1962 i Wakefield (like utenfor Leeds) og han var/er en stor Leeds-fan.

HåvardK

Syns Penney virker spennende ut fra det jeg har lest meg til i løpet av dagen. Doncasters innsats i cupen forrige sesong kan tyde på at han er en bra motivator.

Dennis

Helt klart et spennende alternativ!

Må innrømme at jeg ikke veit mye om mannen, men jeg husker Doncasters innsats i køppen. De ble vel slått ut mot Arsenal på straffer? Kunne selvsagt vært en mann for oss! En hengiven Leeds fan også? Alltid positivt!

Marching On Together!
Marching on together!

Karl Hot Shot

Jeg har flere ganger de siste årene kjøpt billett rett bak innbytterbenken når Doncaster Rovers har spilt fotball. Har sittet og studert Dave Penneys bevegelser og kommentarer. Han er definitivt ingen David O'Leary på benken! Penney sitter ikke i det hele tatt når kula er i bevegelse. Mer aktiv manager på sidelinja finnes omtrent ikke i England. Vittig er han også. I en kamp hadde han akkurat byttet innpå en afrikaner, som jeg nå ikke husker navnet på. Men denne afrikaneren gikk inn i ei helt grusom takling på en motstander, alle forventet det røde kortet, men dommeren trakk bare fram det gule. Når afrikaneren kom forbi sidelinja, prøvde han å forklare Penney hva han hadde gjort. Penney bare ristet på hodet, trakk på skuldrene, vendte seg mot tribunen og sa høyt: "I don't understand a word of what he's saying!" Til allmenn, høylytt latter.

Videre er Penney kjent for å endre taktikk fullstendig i pausa. Helt vanlig med tre innbyttere som skal inn før siste 45, og fullstendig formasjonsendring. Er en spiller direkte dårlig, bytter Penney ham ut med en gang, dersom han har mulighet til det. Uten et eneste ord. Bare ei klapp på skuldra, og lykke til neste gang.

Papi

Spennende mann dette. Hakje peiling på kven det er, men det finnes jo kun godord om han...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

rastafari

Fullstendig ukjent for meg også. Men det som kommer frm virker meget lovende. Likte Hot-Shots beskrivelse; MÃ... være mannen vi trengr. Kan vi søke om å få fler enn 3 innbyttere [:o)]
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Karl Hot Shot

Du skal ha fulgt engelsk fotball i lavere divisjoner for å kjenne til folk som Penney. Spør folka i Canal+ om de vet noe om Penney, og jeg tipper 90% svarer hvem? Penney var faktisk murer fra han var 16 til 21 år, da han fikk sin første kontrakt som profesjonell fotballspiller. Doncaster Rovers er hittil hans eneste klubb som manager. Men det han gjorde med denne klubben, har vakt allmenn anerkjennelse i fotballkretser i England som et aldri så lite mirakel. Det sier sitt at han nå har vært på intervju i Soho i London (FA) med tanke på å ta over Englands U-21.

Jon R

Jeg kjenner ikke denne Penney, utover det jeg har lest fra Hot Shots innlegg idag og tidligere. Selv foretrekker jeg heller en engelsk, ung og up-coming type, fremfor Ranierei ( Gud forby) og til og med Curbishley. Curbs har aldri bevist at han er en manager som kan skape gode resultater på kort tid, slik det vil og må kreves i jobben som manager i Leeds United anno 2006.

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

På Internettsida til Doncaster Rovers er også denne artikkelen om Penney publisert:

"England Call-Up for Penney

Dave Penney could be the next manager of England Under 21s.

Peter Taylor has been told that the England Under 21 manager must be full-time coach. Taylor is currently doing the role on a part-time basis, whilst managing Crystal Palace.

McClaren had already offered the job to Sammy Lee but the ex-Liverpool player turned the opportunity down, preferring to stay at Bolton.

McClaren wants a full-time coach who can take on the responsibility of the under 21s whilst helping the senior side.

Penney and McClaren are old mates, and know each other well. Penney went on record last season saying how much McClaren had helped with Rovers excellent performances against Premiership sides in the League Cup.

Penney is available following his departure from Belle Vue this week and hold's the UEFA Pro-Licence qualification.

The only thing going against Penney is that he has not managed in the Premiership or Championship, then again neither had Taylor when he was appointed."

HåvardK

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg har flere ganger de siste årene kjøpt billett rett bak innbytterbenken når Doncaster Rovers har spilt fotball. Har sittet og studert Dave Penneys bevegelser og kommentarer. Han er definitivt ingen David O'Leary på benken! Penney sitter ikke i det hele tatt når kula er i bevegelse. Mer aktiv manager på sidelinja finnes omtrent ikke i England. Vittig er han også. I en kamp hadde han akkurat byttet innpå en afrikaner, som jeg nå ikke husker navnet på. Men denne afrikaneren gikk inn i ei helt grusom takling på en motstander, alle forventet det røde kortet, men dommeren trakk bare fram det gule. Når afrikaneren kom forbi sidelinja, prøvde han å forklare Penney hva han hadde gjort. Penney bare ristet på hodet, trakk på skuldrene, vendte seg mot tribunen og sa høyt: "I don't understand a word of what he's saying!" Til allmenn, høylytt latter.

Videre er Penney kjent for å endre taktikk fullstendig i pausa. Helt vanlig med tre innbyttere som skal inn før siste 45, og fullstendig formasjonsendring. Er en spiller direkte dårlig, bytter Penney ham ut med en gang, dersom han har mulighet til det. Uten et eneste ord. Bare ei klapp på skuldra, og lykke til neste gang.

Takk for god og interessant info, Karl. Er det den generelle interessen for engelsk fotball som ligger bak denne detaljkunnskapen, eller har du en "soft spot" for Doncaster spesielt? Uansett sier jo FA´s tilbud sitt om mannens omdømme.

B-m

Hvis vi skifter manager så tror jeg ikke vi skal prøve oss på en såpass ukjent mann med relativt lite erfaring. Fort gjort at han blir syndebukk og bukker(u get it) under av det enorme presset. Taper man med Doncaster er det shit la gå better luck next time. Taper man med Leeds er det en f**kings katastrofe.

Er enig vi trenger en mann med guts i, som klarer motivere spillerne max og som tørr forandre på ting(noe jeg savner med Blackwell). Hadde jeg vært Blackwell skulle jeg gitt klar beskjed om at spillerne står 100% ansvarlig. Synes spillerne kommer for lett unna med det. Tenker spesielt Healy og Lewis som jeg ikke har sett spille en bra kamp på lang-lang stund. (er jo Blackwell  sitt ansvar å droppe dem, men likevel..) At Healy scorer nesten annenhver kamp på landslaget og hver 4. kamp for klubben(i preston òg) er Healys problem, ikke Blackwells.

Hvis publikumet skal komme tilbake trenger vi helst en eks leeds-spiller som har ben i nesen, som fansen respekterer på grensen til det pinlige, som de ikke tør gjøre til en syndebukk uansett hva.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

Nei for all del....vi må da kunne finne ett mer "sikkert kort".....nei la oss få en manager av den gamle skolen som vet å få komfortable spillere i Leeds trøya til å ta seg i sammen....NoMmoneyPenney er definitivt ikke mannen.

Peter7

quote:
Originally posted by B-m

Hvis publikumet skal komme tilbake trenger vi helst en eks leeds-spiller som har ben i nesen, som fansen respekterer på grensen til det pinlige, som de ikke tør gjøre til en syndebukk uansett hva.

Radebe er vel svaret på det, men er ikke helt sikker på hvilke ben han har i nesen - eller om han er kvalifisert nok heller.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Per-Stian

Sama f*** kven vi får inn, så lenge Blackwell stikk[}:)]

Jon R

quote:
Originally posted by Per-Stian

Skjerpings, Per-Stian. Det siste denne klubben trenger nå, er en middelmådig erstatter. Jeg regner med bates er på utkikk etter en ny mann, og vi bør håpe på at han gjør en klok vurdering.... [:0]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Vi sliter alle med humøret no PS, men det er veldig viktig at den neste manageren som kjem ikkje vert tilsett i hastverk.

Eg er fortsatt litt inn blackie, men ser utfrå resultat og reaksjoner blant fans så er arbeidsforhalda bortimot umulige. Eg trur ikkje Blackie sit mykje lenger.

Trur nok Mr.Bates allerede jobber med ein erstatter, håper berre det er ein som kan ta Leeds United videre på det gode arbeid Blackie har lagt ned siste to sesonger (dvs ikkje Wise).

quote:
Originally posted by Per-Stian

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Førde

Vi får håpe at Bates "lykkes" med å finne ein ny mann!!! dette går ikke lenger 7 poeng på 7 kamper (?) . Leeds som skulle heim att denne sesongen til P.L , entan må de skje noko kvikt, el så har eg lite trua! . desverre!
Men Leeds er laget, så eg held med de! ....

Marching On Together! Super Leeds ! :)
Marching On Together