Ledige managerkandidater.

Started by veteranen, September 14, 2006, 21:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

Har sett litt på hvilke managere som ikke er i jobb for tiden.

Alan Curbishley.
Sindige, rolige Curbishley gjorde en meget god jobb i Charlton, og ser ut til å være førstevalget blant mange Leeds-supportere.

Claudio Ranieri.
For oss er han vel mest kjent for sin tid i Chelsea. Var også i to perioder trener for Valencia.
Ranieri har visstnok fremdeles nære forbindelser til Bates, og han er vel kanskje den mest sannsynlige etterfølgeren til Blackwell...

David O'Leary.
Det finnes fremdeles noen Leeds-supportere som ønsker DOL tilbake i managerstolen i Leeds. Jeg er definitivt ikke en av dem!

George Graham.
Goggen gjorde en god jobb da han var vår manager, men suget mot London (og kjæresten) var tydeligvis sterkere enn lysten til å fullføre jobben i Leeds.
Han kommer neppe tilbake som manager - og det gjør meg ingenting!

Gary McAllister
Macca er, etter en vanskelig tid med konas sykdom og tragiske bortgang, nå klar for å gå løs på nye oppgaver.
Den meget sympatiske og svært profesjonelle McAllister, kunne sikkert ha gjort en god jobb for Leeds hvis han hadde fått sjansen. Men den sjansen tror jeg ikke han får...

Dave Penney.
Penney trakk seg som manager for Doncaster etter at klubben valgte å avskjedige hans assistent.
Penney gjorde en oppsiktsvekkende god jobb i Doncaster, og han blir omtalt som en tøffing og dyktig motivator.

Penney har også blitt regnet som en sterk kandidat til å overta det engelske U 21 landslaget.

Men skulle jeg måtte satse penger på hvem Bates ansetter som vår nye manager, så vil nok slantene havne på Ranieri...

Promotion 2010

God og objektive (!) vurderinger...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Papi

La oss ikkje selge skinnet før bjørnen er skutt, men enig at Ranieri har gode kort på hand...

Spørs om han vil ned i CCC da...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Karl Hot Shot

Jeg tar gjerne imot Claudio Ranieri som manager for Leeds United. Men hvor realistisk er det egentlig at han vil få jobben på Elland Road? Ken Bates må jo vite at en ansettelse av Ranieri vil bety store utgifter til lån/kjøp av nye spillere. Ranieris filosofi kan nesten ikke sammenlignes med Blackwells. Da virker det mer sannsynlig med en jakt på Curbishley, faktisk.

Jeg ville også vært villig til å ta sjansen på Gary Johnson eller Dave Penney. Men Johnson har nettopp fått ny jobb i Bristol City, og er litt bundet opp av familien som bor i sørvest. Dave Penney har helt klart kvalitetene som skal til. Det vil si full trøkk i lengderetningen og lynkjappe overgangsspill. På sikt er Penney den rette, men jeg ville foretrukket om han viste seg fram for bakgårdsklubber som Middlesbrough eller Wigan først.

Kan det ikke tenkes at Bates jakter på f.eks. Paul Jewell?

Kato

Jeg har fulgt med Gary Johnson de siste par årene. Han har gjort en veldig god jobb i Bristol City. Kurven snudde relativt raskt da han kom inn i fjor høst. Var ikke mye fra at de rakk play-off i fjor.

Føler at han har relativt stor gjennomtrekk av spillere der han er. Er også en "låne-manager" (kanskje mest pga lite likviditet).

Gary Johnson er ikke verste mann å ansette.

veteranen

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg tar gjerne imot Claudio Ranieri som manager for Leeds United. Men hvor realistisk er det egentlig at han vil få jobben på Elland Road? Ken Bates må jo vite at en ansettelse av Ranieri vil bety store utgifter til lån/kjøp av nye spillere.

Selv om ikke klubben har særlig med penger, så har Bates penger. Spørsmålet er bare om han er villig til å bruke dem...

Men du hadde jo tidligere veldig høye tanker om O'Leary... Har du forandret mening?

ragnar

Kan jo hende Mr. Bates denne gangen ikke gir Ranieri like mye gryn å handle/låne for. Sånn at Ranieri må bevise hva han kan få til på stramme økonomiske resurser.

Eller at Bates spyttet inn litt mer penger. Eller det blir en annen manager en Ranieri.

Men det hadde vært et lite løft opp fra Blackwell.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg tar gjerne imot Claudio Ranieri som manager for Leeds United. Men hvor realistisk er det egentlig at han vil få jobben på Elland Road? Ken Bates må jo vite at en ansettelse av Ranieri vil bety store utgifter til lån/kjøp av nye spillere.

Selv om ikke klubben har særlig med penger, så har Bates penger. Spørsmålet er bare om han er villig til å bruke dem...

Men du hadde jo tidligere veldig høye tanker om O'Leary... Har du forandret mening?

Nei, jeg har ikke forandret mening om David O'Leary som manager. Men jeg tror det er for tidlig for et comeback for ham på Elland Road. Det henger sammen med at mange supportere (og kanskje også folk i ledelsen på Elland Road) holder O'Leary delvis ansvarlig for den økonomiske elendigheten som rammet Leeds United. Dersom ikke Bates eller Harvey kommer ut med en forklaring som alene gir Peter Ridsdale skylda for uføret, vil det henge en skygge av tvil rundt hvor mye O'Leary var medskyldig i et av fotballhistoriens største gamblingforsøk med lånte penger. Jeg likte det O'Leary gjorde med Leeds United før han ansatte Brian Kidd som trener. Denne forferdelige ballbesittelsen tok jo knekken på framgangen for Martyn, Smith, Viduka og Kewell & co.

Jeg har vel heller satt O'Leary på venting. Timing er jo en stor del av fotballen.

L.RADEBE

Du glemte å nevne Wise. Tror Bates vurderer han som en god kandidat. Sett av Blackwell blir sparket da..

L.RADEBE

Dorigo`s left foot

Peter7

Keegan hadde vært ok. Episoden med Bremner i Charity Shield er forlengst glemt av de fleste.

Blir nok ikke han likevel.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Knut-

Nederst på denne sida finner dere alle som er ledige. Det er mange! Plukk i vei!

http://www.leaguemanagers.co.uk/
medlem 191

lojosang

Er ikke Keegan regnet for å være tilnærma hjelpesløs taktisk?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

HåvardK

quote:
Originally posted by lojosang

Er ikke Keegan regnet for å være tilnærma hjelpesløs taktisk?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates

Hvis du kutter "tilnærma", har du riktig svar.

Svend Anders

Vel fra lista er det jo flere "interessante" navn. Setter den eneste jeg kunne tenke meg øverst...

Alan Curbishley
-------------
Eddie Gray
Carlton Palmer
Chris Waddle
Ian Rush
Sven Göran Erikson
Glenn Hoddle
Craig Brown
Joe Royle
Graeme Souness
Colin Hendry
Very Tennables
David  O'Leary

Og vår egen Neil Thompson står også på lista.

Svend

http://www.svendanders.com
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Ferre

BLACKWELL REJECTS CURBS TALK

//http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=416422&CPID=10&title=Blackwell+rejects+Curbs+talk&lid=&channel=Football_Home&f=rss&clid=2//

"The club's lost enough money paying three ex-managers so I am sure the chairman would not want to do that again."

Hva mener han med det? Føler han seg sikker på å beholde jobben eller?

-WE'LL BE BACK-

Promotion 2010

quote:
Originally posted by Ferre

BLACKWELL REJECTS CURBS TALK

//http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=416422&CPID=10&title=Blackwell+rejects+Curbs+talk&lid=&channel=Football_Home&f=rss&clid=2//

"The club's lost enough money paying three ex-managers so I am sure the chairman would not want to do that again."

Hva mener han med det? Føler han seg sikker på å beholde jobben eller?
-WE'LL BE BACK-

Det er formulert både som en trussel...[:D]..og et håp! [:o)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SveinArve

blackwell sliter...det kan man lese i alle de siste intervjua... han føler presset..BRA!:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Kvinnefotball, hva er det?? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball....   -Ivar Hoff-
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Ferre

Ja, synes også den kommentaren virket som et desperat forsøk på fortsatt å beholde jobben. Men det er nok den dårlige økonomien som er noe av årsaken til at Bates nøler med å sparke Blackwell.

-WE'LL BE BACK-

Dennis

"Alan wouldn't come here unless he had millions to spend - and we don't. Whoever came in here would face the same problems I've had," said Blackwell.

Disse kommentarene burde Kevin Blackwell spart seg for. Det høres veldig egoistisk ut og i tillegg sier han 'Dere har ikke råd til å sparke meg!'  Hva faen er det?

Alan Curbs' jobb i Charlton var jo basert på å klemme på hver krone og skape et lag ut av småpenger. Det klarte han også! Leeds er en større klubb en Charlton, så hvorfor skulle han ikke være interessert?
Har et inntrykk av at managere er mindre grådige enn spillere (generelt asså) og for dem teller ambisjoner og utfordringer mer enn å få alt på sølvfat.
Så er det diskusjon om lønn selvsagt!

Så Blackie mener at vi ikke har råd til å sparke han? Jeg var bombesikker på at fallskjermen hans ville bli minimal, ettersom Bates' tru på karen ikke virka enorm da han tok over.

Marching On Together!
Marching on together!

Karl Hot Shot

Jeg henter fram denne tråden igjen, siden Veteranen hadde noen meget gode vurderinger innledningsvis her.

Både Keegan og Wise (selv om han ikke er "ledig") må også tilføyes til lista. Wise er nok den heteste kandidaten til managerstillinga på Elland Road akkurat nå.

Robert H.

Grunnen til at Wise ikke står på lista til Veteranen er at han ikke er LEDIG, som er topicen for tråden...

Enig i at Keegan bør stå der og han er en av mine personlige favoritter. Han er ingen taktisk ringrev, men evner å skape entusiasme og det trenger vi sårt!

veteranen

Er enig i at Keegan godt kunne vært oppført på denne lista. Jeg liker også personen Kevin Keegan. Han har en ekte entusiasme, som også lett smitter over på de som er i hans nærhet. Men samtidig er han ikke særlig utholdene når ting butter imot. Da har han hatt en tendens til å si: "Jeg vil ikke mer, jeg stikker!" Og ting har en tendens til å butte imot i Leeds, så dette er vel ikke akkurat idealjobben for folk med anlegg for lettere depresjoner... [:)]

Det var jo Keegan som på første halvdel av nittitallet fikk fart på Newcastle - med feiende flott angrepsfotball! Men da bør vi også huske at han ble sterkt oppbakket økonomisk av styreforman Hall. I Manchester City fikk han ikke de samme økonomiske rammebetingelsene, og resultatene var jo også langt svakere.

Og så var det dette med taktisk kløkt og defensiv organisering. Her er ikke Keegan den jeg har størst tillit til, for å si det forsiktig!

Hvis vi ser litt på de managerene Bates ansatte på nittitallet (Hoddle, Gullitt, Vialli og Ranieri), så kan vi vel si at de alle, i større eller mindre grad, er representanter for det vi kan kalle en ballbesittende spillestil. Det er jo forsåvidt greit nok det, hvis en har kvaliteter nok i stallen til å spille på den måten. Men jeg er ikke overbevist om at det er måten å komme seg ut av denne divisjonen innen rimelig kort tid, uten å bruke store summer på spillerkjøp.

Personlig vil jeg gjerne ha inn en mann som vil være mer en representant for den spillestilen vi har hatt rimelig suksess med i våre bedre stunder: En direkte spillestil, der ballen går hurtig i lengderetningen, stor aggresivitet i angrepspill og ved dødballer. Når det gjelder defensiv organisering, får jeg si som Kato: "De fleste vil være i stand til å organisere et soneforsvar!" [:)]

Kanskje Karl kan fortelle oss litt om hvilken spillestil Penney sverger til..?