Er Ranieri vs. Carver?

Started by d701753, September 28, 2006, 18:46:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

d701753

Har innrtykk at det sitter mange med mye kunnskap rundt omkring på dette forumet (forståsegpåere er et annet ord). Noen som vet noe om hvilken fotball Ranieri står for i forhold til Carver. Etter det jeg har leste er Carver en mann som liker spill langs bakken. Har inntrykk av at han også er opptatt av psykologien til spillerne. Stemmer det?

Tony
Tony

Dennis

Forståsegpåere? Her?? [:0]

[:D]

Jeg har litt samme inntrykket av Carver, jeg også!

Marching On Together!
Marching on together!

Karl Hot Shot

For Guds skyld! Det er ikke mulig å danne seg noe seriøst inntrykk av hva John Carver står for som manager, før han i det minste har vært det i noen måneder! At Carver "lar det lekke ut" at han prater med spillerne før én kamp, kan ikke gi oss noe klart inntrykk av at han er god til man-managment. Foreløpig er det bare ord.

d701753

Jeg etterspurte kanskje om noen vet noe mer en det Carver har sagt. Synes uansett at det er positivt det han sa( har tar vi alt vi får)Noen må vel vite litt mer om Ranieri?

Tony
Tony

peacock

"Har inntrykk av at han også er opptatt av psykologien til spillerne"

Man må ikke gjøre det FOR komplisert for engelske spillere uten utdannelse og boklig lærdom. Det eneste som gjelder her er:

"Get stuck in there, cunt!" [:p]

Eller....

"Move your ass, lazy bastard!"[:)]

lojosang

Ja, managere som Joe Kinnear har jo hatt VOLDSOM suksess de siste årene, i motsetning til moderne trenere fra, tja, Portugal, Spania og Frankrike, bare for å komme med tre vilkårlige eksempler. [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Erik M

Jeg vet ikke hva Carver står for - det er det kanskje ikke mange av oss som gjør.

På generelt grunnlag mener jeg å la assistenten overta er helt feil.  To grunner til det:

1. Når en manager ansetter en assistent eller sjefstrener legger han normalt vekt på egenskaper for de funksjonene mannen skal ha ansvar for.  Han plukker ikke ut en kronprins som skal overta en gang i fremtiden. Managerjobben er mye business og public relations - for assistenten er det hardt arbeid med fotball.

2. Når assistenten overtar så ønsker man kontinuitet.  Det var det Rosenborg ville ha.  Det er det man ofte ønsker i landslag.  Når man SPARKER manageren ønsker man en ny kurs, et nytt regime.  Da overtar vel ikke assistenten til han som har fått støvelen, eller...?