"Verdens beste ølbyer" - tråden

Started by Lids, October 21, 2006, 02:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lids

Dagbladet har kåret "verdens ti beste ølbyer"

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/20/480421.html

Her er mine "verdens tre beste ølbyer"

1. Brussel
2. Amsterdam
3. København

Thomas

PS. Købehavns beste ølbar ligger på Vesterbro (Københavns svar på Grunerløkka, 5 min med taxa fra "Strøget") og heter noe så enkelt som - ja nettopp, Ølbaren. Skulle dere derfor ha Kongens by på reiseplanen, er dette stedet å dra.

http://oelbaren.dk/
Thomas

Sheridan

Ã... dure rundt med en jevn Tuborg-promille en ukes tid i aalborg sommerstid er ikke å fornekte, selvfølgelig krydra med en kanon Larsen konsert i Skovdalen :-)

Ellers var det BRA i Munchen - og en helvetes mye godt øl!

SirOlsen

Heller ikke værst å nyte en pils på hvert et gatehjørne og sigene ned langs Moldau elven på jazzboat`en i Praha heller [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Lids

Hva med en "topp tre", gutter?

Thomas
Thomas

Sheridan

quote:
Originally posted by Lids

Hva med "en topp tre", gutter?

Thomas

De 2 står i særklasse hos meg [8D]

Kommer egentlig ikke på noen tredje by som skiller seg så jækla ut av de stedene jeg har besøkt...jo for pokker, nimjegen (helt sikkert stavet feil) i Nederland...var i jegertroppen i Harstad tilbake i '92, så reiste vi der ned og gikk en nokså kjent marsj...og det gikk med en hel del væske for å si det sånn.

Vodka i Helsinki midtvinters er en annen historie...[|)][:D]

Lids

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Lids

Hva med "en topp tre", gutter?

Thomas

De 2 står i særklasse hos meg [8D]

Kommer egentlig ikke på noen tredje by som skiller seg så jækla ut av de stedene jeg har besøkt...jo for pokker, nimjegen (helt sikkert stavet feil) i Nederland...var i jegertroppen i Harstad tilbake i '92, så reiste vi der ned og gikk en nokså kjent marsj...og det gikk med en hel del veske for å si det sånn.

Vodka i Helsinki midtvinters er en annen historie...[|)][:D]

Med andre ord:

1. Ã...lborg
2. Munchen
3. Nimjegen

Thomas [:)]
Thomas

Robert H.

1. Leeds
2. Dublin
3. Brussel (mange fine vannhull og mange mørke fine lokale sterkøl rundt Grand Place Thomas[:p])

riksen

1. Brussel++
2. Colchester
3. Kjøben

SlappChappy
Legenden Leffe Nordli