fire ut døren.

Started by stefan, November 01, 2006, 16:27:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Reading i fjor brukte totalt 23 spillere....
Men 6 av disse kom kun innpå 1 kamp, eller startet kun 1 kamp, dvs at det mest suverene laget i CCC sin historie hadde 16-17 spillere de brukte gjennom hele sesongen. Dette med å måtte ha en så stor stall tror jeg er oppskrytt. Hitill i sesongen 15 serierunder og 3 Ligacupkamper har vi brukt 25 spillere, det kan umulig være spesielt sundt.

Runar

Vi sliter nå med alle etterdønningene etter KB regime, det ser vi på den stallen vi mønstrer,- Den er stor, gammel og tung for å beskrive den med få ord. Sullivan, Gregan, Butler og Crainey er vel de som for mest herts blant oss her inne, men jeg synes at vår nye visekaptein slipper billig unna. Jeg vet at han har en stor stjerne blant fansen, men jeg kan ikke helt se at han har gjort seg fortjent til dette. Han er treg og stygg i spillestilen synes nå jeg. Det er noe steinaldersk over Leeds de gangene jeg har sett dem, spesielt i forsvarsorganiseringen, dette man-man systemet som man ser ut til å praktisere er jo helt hull i hode. Er jo bare å drible en midtbanespiller så har man jo fri vei helt inn på 11 meter. For Butler og Killa faller jo langt inni egen 16 meter.

Leeds må jo være den klubben i verden som klarer å ha samme problem posisjonen i 15 år, tenker da på høyrekanten. Er helt fantastisk at vi ikke er i stand til å finne en spiller som behersker å spille i den posisjonen. Greit vi har forstert opp to av de beste høyrekantene i England (Milner, Lennon), men selv har vi jo ikke fått bruke de noe særlig. Steve Stone var lissom frelseren på denne posisjonen, hahaha e jo tragikomisk å tenke på.

For meg virker det som vi ikke følger med i overgansmarkedet og spesielt ikke på lånemarkedet. To av Watfords viktigste spillere i fjor var spillere på lån (Ben Forster og Chris Eagels) mens, vi henter spillere i Horsefield regionen. Det er veldig rart synes jeg, for PL klubbene er blitt veldig flink til å låne ut sine nest beste spillere som er i sluttene av ten årene eller akkurat fylt 20. Men allikevel så er vi sjelden eller aldri på jakt etter en slik spiller....Burde ikke det være de spillerne vi ønsket å hente/låne? Kommer dette til å endre seg under Wise? I så tilfeldet finnes der en meget god sentral midtbanespiller på Man Utd som heter Dave Jones han sitter på benken i dag mot FC København. Hvor var vi når Chopra gikk (gratis) til Cardiff i sommer? Jeg vet at Leeds viste om han for jeg sendte mail om han forrige sommer. Hvorfor får Mellor gå til Preston gratis? Mens vi henter inn Horsfield?

Plutselig er det brei enighet om at man må slippe til ungutta, mens tidligere var hymne blant den store massen at de unge spillere fikk muligheten hvis de var god nok (hva har skjedd).

Jon R

quote:
Originally posted by Runar

Plutselig er det brei enighet om at man må slippe til ungutta, mens tidligere var hymne blant den store massen at de unge spillere fikk muligheten hvis de var god nok (hva har skjedd).

Timing, Runar, timing. Ifjor var det vel nesten "dødt" på reservelaget, med unntak av Howson på vårsesongen. Unge spillere som ikke hevder seg blant reservene gjør det neppe heller på a-laget. Av de unge ble Walton og Pugh lite innvolvert, til stor undring for majoriteten på forumet tror jeg. I år har jo både Rose, Howson og Bailey blitt introdusert for a-laget og det er trolig bare skader som har stoppet dem fra å bli brukt mer. Som jeg nevnte over her, så er jo de fire siste spillerne som har skrevet permanent kontrakt, alle unge spillere. Foryngelsesprosessen var opplagt igang men ble trolig stoppet da Hulse pengene ikke ble omgjort til transfermidler. Når det gjelder sommerens transferaktiviteter, ble Leeds kraftig forsinket i forhold til de andre lagene, grunnet play off finalen. Blackwell hadde to lister: En for fortsatt spill i CCCog en for PL. Trolig var mange av de heteste potetene, som Chopra, allerede fanget opp av andre klubber sent i mai da det endelig var klart at det ble nok en sesong i CCC. Den kollapsen vi opplever nå, kan umulig bare forklares med at laget er "gammelt". Igår spilte vi med seks spillere under 30 år i startoppstillingen og en gjennomsnittsalder på rundt 26. Også "unge" lag har opplevd liknende kollapser, uten at jeg har hørt at alder har blitt brukt som argument i den sammenheng.
Den defensive organsiseringen som var vår stryrke under nsten hele Blackwell perioden, har blitt til defensiv kollaps i løpet av noen høstuker. mye eldre blir selv ikke spillere på Leeds United i løpet av halvannen måned. [8)]
Jon R.
Jon R.

Runar

Det at vi kolapser i kamper og blir utspilt av Southend har ikke noe med alder å gjøre verken høy eller lav så den skjønte jeg ikke..

Siden overgangsvinduet ikke åpner for 1.juni og play off er i slutten av mai, så ville det vært rimelig meningsløst av attraktive spillere å binde seg så tidlig som du forespeiler...

Jon R

Tror ikke "free-agent" spillere sluntrer rundt i noen uker, uten å sondere markedet. Det er denne type spillere vi snakker om her. Selv om kontrakter ikke kan skrives før i juni er det nok mang en gentlemans agreements som gjøres kort etter sesongslutt. Også var det nye lønnstrukturen i Leeds da, som neppe gjør oss til den heteste poteten på markedet. Egentlig tror jeg ikke vi er så veldig uenige om hva som har blitt gjort feil og hva som må gjøres videre. Nye krefter må inn og vi må bygge med større tålmodighet enn hva vi gjorde under Blackwell. Uansett har Wise et langt bedre fundament å  bygge videre på, enn hva Blackwell hadde da han tok over i Leeds. [8)]

Jon R.
Jon R.

Runar

Nei kanskje ikke spillere som ikke vet hvor på markede de ender opp, men en spiller som Chopra, viste nok at han var attraktiv og man må jo være rimelig dum i hode dersom man ikke legger ned noe arbeid i å sondere markede. Og om Leeds hadde lister på hvem de ville ha i forhold til divisjons situasjonen, så er det bare å gå i dialog med de agentene det gjelder. Det var nok ikke SÃ... mange kontrakter som ble inngått for 23.mai

Jon R

Jeg vil nok heller si at Chopra, dersom han valgte Cardiff allerede i mai, gjorde et aldeles utmerket sonderingsarbeid i løpet av kort tid. [;)]

Jon R.
Jon R.

Runar

FEIL...

Han signerte 14.juni.

Han kostet forsåvidt 500.000£ pund pga av at han er under 24 år. Men han hadde et stående tilbud fra Newcastle som han avslo,-

oak-tjome

merkelig tema dette, virker ikke som det er hold i dette i det hele tatt. Hvem skal ut? Kan ikke man heller konsentrere seg om å få trent ordentlig mellom kampene? De virker utrente og daffe! Ikke tempo ingen tenning! Hva med kosthold m.m hvor er ekspertene. Det er ikke bare å hente spillere. Det må da gå an å gjøre noe med de som er der!

Jon R

quote:
Originally posted by Runar

FEIL...

Han signerte 14.juni.

Han kostet forsåvidt 500.000£ pund pga av at han er under 24 år. Men han hadde et stående tilbud fra Newcastle som han avslo,-

Og du lurer fortsatt på hvorfor han ikke havnet i Leeds United? [8D]

Jon R.
Jon R.

Runar

Egentlig ikke...han gikk ikke til Leeds for Leeds ikke prøvde å hente han, men det er jo nettopp det som er problemet. Vi er ikke der det skjer å da kan vi heller ikke forvente at de beste spillerne skal komme til oss. Kan jo ikke signere for en klubb som ikke gir deg et kontraktstilbud..... Det skjønner sikkert du å hvis du prøver.

Som vi diskutert i 2,5 år snart så har Leeds stått på stedet hvil siden nedrykket

Jon R

quote:
Som vi diskutert i 2,5 år snart så har Leeds stått på stedet hvil siden nedrykket

På stedet hvil? Faller på sin egen urimelighet. En helt vanlig Leeds opptur i historisk sammenheng etter Revie: Med andre ord av kort varighet før vi daler igjen. Uansett har Wise et bedre utgangspunkt enn hva Blackwell hadde. Nå må vi først få den defensive organsieringen på plass igjen. Blackwell klarte det. Wise bør også klare det. Med den tryggheten vil vi skape mer fremover igjen også. Kan umulig være noe mirakel som skal til vel?  [8)]

Jon R.
Jon R.

Runar

Vil ikke si at det faller på sin egen urimelighet å si at vi har stått på stedet hvil..KB hadde makten i 28 måneder, er ikke akkurat en periode man kan telle så mye sporstlig framgang eller?

SirOlsen

er i allefall ikke vits å sitte med mye "daukjøtt" å betale lønninger på som aldri blir brukt i allefall...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Peter7

Skjønner ikke at Crainey skal være på vei ut, potensiell landslagsspiller som han er.

Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

SirOlsen

quote:
Originally posted by Peter7

Skjønner ikke at Crainey skal være på vei ut, potensiell landslagsspiller som han er.

Foxe 4 Australia!

Med fare for å bli personlig, så inviterer du på en måte til det selv Peter7.. Skjønner du virkelig ikke det?...

Hvor har vært vårt svakeste ledd og som har gitt oss mest mål imot oss før vi kollapset totalt nylig?.. Jo det var på venstresiden som Crainey hadde ansvaret for det.. Han har spilt totalt elendig, og skal elendig spill krediteres?.. Da må jeg nesten spørre meg om... ja, la det forbli usagt, for det er ikke særlig pent av meg å si [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

flynn

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

quote:

Foxe 4 Australia!

Med fare for å bli personlig, så inviterer du på en måte til det selv Peter7.. Skjønner du virkelig ikke det?...

Hvor har vært vårt svakeste ledd og som har gitt oss mest mål imot oss før vi kollapset totalt nylig?.. Jo det var på venstresiden som Crainey hadde ansvaret for det.. Han har spilt totalt elendig, og skal elendig spill krediteres?.. Da må jeg nesten spørre meg om... ja, la det forbli usagt, for det er ikke særlig pent av meg å si [:p]

MARCHING ON TOGETHER!

Det er ikke enkelt med ironi. Foreslår at alle som bruker den kommunikasjonsformen avslutter meldingen med en [;)], så blir det enklere for alle her inne....

[;)]
flynn

Peter7

quote:
Originally posted by flynn

quote:

quote:

Foxe 4 Australia!

MARCHING ON TOGETHER!

Det er ikke enkelt med ironi. Foreslår at alle som bruker den kommunikasjonsformen avslutter meldingen med en [;)], så blir det enklere for alle her inne....

[;)]
flynn

Skal huske på det i fremtiden [;)]

Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

SirOlsen

quote:
Originally posted by flynn

quote:

quote:

Foxe 4 Australia!

MARCHING ON TOGETHER!

[;)]
flynn

Vel, nå har jeg vært en aktiv chatter i mange herrens år, og ALLTID har en gjeipende samiley, altså en ---> [:p], betydd "ironi".. så selv om den meldinga til Peter7 var ment som den var ment med tanke på det som gjaldt Crainey, la jeg uttrykkelig til en slik smiley i det jeg rettet mot Peter7 [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Lars E

Crainey er best[;)]

Forever Leeds

Forever Leeds

SirOlsen

Tullekoppen [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-