Forslag til forandringer i LUSCOS...

Started by Dennis, October 07, 2006, 02:34:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Hadde vært artig om medlemmer ville postet ideer om hva styret vårt kan forbedre med LUSCOS.

(Hold dere for gode for posteringer om de siste dagers konflikter i styret...)

For min del skulle jeg gjerne sett en overhaling av medlemsbladet The Peacock News. Jeg synes det hadde vært veldig spennende å sett bladet i et A4-format (eller tilnærmet). Det blir da (mener jeg) mer oversiktlig og stilfullt. Bedre plass til lengre intervjuer på en side og også større bilder her og der.

Kun en ide!

Marching On Together!
Marching on together!

peacock

Du kødder ikke med TPN; best i klassen!

26Killa

helt enig med et a-4 format...
å slenge på noen bilder som kan henges opp på veggen hadde ikke vært så dumt heller;P

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

lowfields

OK. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt konstruktiv kritikk av TPN.

Først, la meg si at generelt er jeg meget førnøyd med medlemsbladet vårt.
Kvaliteten har gradvis blitt bedre siden det første dumpet nedi postkassa hjemme i 88-89.
De siste 6-8 årene føler jeg det ikke har vært noen store forandringer, og dette har vel sin forklaring i:
Med internetts store inntog de siste årene har vi tilgang til så mye informasjon at veldig mye av det som står i TPN er overflødig/gammelt nytt.
Det var også en debatt om dette for en liten stund siden, hvor noen spurte seg hva som i det hele tatt var vitsen med hele bladet. Husker jeg ikke feil kuliminerte denne diskusjonen med at TPN er jo så mye mer enn et informasjonsblad, det er selve symbolet/flaggskipet til supporterklubben som gjør oss til en enhet. Helt enig i dette.

Så var det kritikken da;
Etter å ha lest 1.halvdel av bladet, pleier jeg å sitte igjen med følelsen av å ha lest det samme 3-4 ganger. Kapitlene LU Diary, Kampreferater, Nytt fra Elland Road og International News blir ofte repetisjon av info. I tillegg er dette ofte informasjon som vi allerede fått med oss lenge før vi leser bladet.
Kanskje det kunne gjøres noen forandringer med tanke på dette.

Siste halvdel av bladet synes jeg er mye bedre. Intervju med manager eller spillere, Historien om Leeds U, Ex players, Geirs view og Medlemmenes egne sider er bladets beste innhold synes jeg.
Noen reiseskildringer er meget bra, spesielt disse til "Vi vandrar saman"-karene som stod for noen år siden - Øyvind-et-eller-annet(Eriksen?).

Med alt det som skjer rundt klubben i disse dager, er det kanskje ikke rette tidspunkt å ha fokus på dette. Men tråden var nå en gang her, så får de som kan/vil evt. ta meningene mine til etterretning etterhvert.

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Tom S

Etterlyser på nytt eit opplegg til barn. Det burde vert ei eiga side i TPN for barn, det kunne vert laga til ein medlemspakke for barn, posters i bladet osv.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Germ

Posters hadde vert veldig artig!

"Shine On You Crazy Diamond"
"Shine On You Crazy Diamond"

Asbjørn

Posters koster flesk!
(tror jeg... [:I])

Noen "barnesider" er sikkert lurt med tanke på alle som oppfostrer sine håpefulle... (ikke vet jeg)

A4-format...  nnei, tror jeg foretrekker A5 jeg gett.

Flere "feature-artikler" tror jeg på, ja. Må innrømme at jeg knapt gidde & lese diarys etc lenger...

At f.eks. Paul Dews ble forespurt om å bidra fremover tar jeg som en selvfølge (tror det hadde vært stilig, og nok en inngangsport i miljøet... slik som Eirik Bakke i sin tid *...sick, ulp, æsj., kast opp*

It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lakris

En liten detalj men...
En sesong fikk vi utdelt terminlisten i kredittkortstørrelse. Det var veldig hendig å ha i lommeboka, og veldig kjekt å ha!

Tom S

Kanskje plastkort som medlemskort påtrykt terminlista på baksida.

quote:
Originally posted by lakris

En liten detalj men...
En sesong fikk vi utdelt terminlisten i kredittkortstørrelse. Det var veldig hendig å ha i lommeboka, og veldig kjekt å ha!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

B-m

Fantastisk blad vi har. :)
Men er alltid rom for forbedringer..
Hva med en spalte/liten gjennomgang av noen av de andre laga i divisjonen? Må ærlig innrømme jeg ikke vet så altfor mye om spillerne/managerne i the championship.
Ellers kunne vi godt ha kjørt flere intervjuer av medlemmer, det er alltid artig! Savner Enrique i tett på nett eller hva den nå heter =) Kan kjøre 2 portretter samtidig.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

quote:
Originally posted by Tom S

God ide Tom!
Ellers - behold formatet!

Tom S

Ja, det må vere i "minibankkort" format.

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Tom S

God ide Tom!
Ellers - behold formatet!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Læshy

quote:
Originally posted by B-m

Fantastisk blad vi har. :)
Men er alltid rom for forbedringer..
Hva med en spalte/liten gjennomgang av noen av de andre laga i divisjonen? Må ærlig innrømme jeg ikke vet så altfor mye om spillerne/managerne i the championship.
Ellers kunne vi godt ha kjørt flere intervjuer av medlemmer, det er alltid artig! Savner Enrique i tett på nett eller hva den nå heter =) Kan kjøre 2 portretter samtidig.

Synes forslaget om en presentasjon av samtlige motstandere kunne vært interessant. Innrømmer selv at jeg ikke vet så mye om lag som Southend osv.

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Sheridan

QuoteOriginally posted by Tom S

Ja, det må vere i "minibankkort" format.

Ikke bladet vel? [:D]
Var det jeg tenkte på med henhold til formatet [:)]

Lids

Mulig jeg kaster ut en brannfakkel nå, men jeg gjør det allikevel. [:)]

Hvem synes det er interessant å lese kampreferater fra kamper som er spilt for opptil to måneder siden? Jeg synes ikke, men det er muligens fordi jeg er en rimelig aktiv Leeds supporter som får med meg det meste som skjer fra Leeds sine kamper, live via radio eller tv.

Hva mener dere?

Thomas
Thomas

asLeeds

støtter deg på den Thomas!!! og til dåke som vil ha skikkeligt medlems kort,HEILT enig!!!!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Hisja

Enig med Lids. Tror kanskje de fleste har vært innom internett et eller annet sted å fått med seg det siste ang kamper, kanskje denne "plassen" kunne vært brukt til noe mer up to date ?

Tore LUSCOS medl. 3071
Hisja

Per-Stian

1. Medlemsbladet vårt ser meget bra ut slik d framstår idag. All honnør t Sverre og hans medhjelparar. Nokre fleire portrett-intervju av medlemmane kunne fått meir plass, elles e eg storveges nøgd.

2. Medlemskort i "minibankkort-format" e vel på gong, eller?

3. Ny vevsbutikk me LUSCOS effektar i form av t-skjorter, hettegensarar, luer osv... Dette har vi jo diskutert.

flynn

quote:
Originally posted by Lids

Hvem synes det er interessant å lese kampreferater fra kamper som er spilt for opptil to måneder siden? Jeg synes ikke, men det er muligens fordi jeg er en rimelig aktiv Leeds supporter som får med meg det meste som skjer fra Leeds sine kamper, live via radio eller tv.

Hva mener dere?

Thomas

Kampreferatene i TPN forteller meg sjelden noe jeg ikke vet om kampen fra før, men du verden så moro det er å ha ha dette arkivet å bla tilbake i. Finn ett TPN fra 1980-ett-eller-annet og mimre iveg! Jeg synes derfor referatene bør beholdes. Samtidig er referatene fra junior og reservelagskamper enestående, og noe som er vanskeligere tilgjengelig via andre medier.

flynn

Ferre

Enig flynn, behold kampreferatene!

-WE'LL BE BACK-

Lids

Er enig i at referatene fra junior og reservelagskamper bør beholdes.

Thomas
Thomas

SirOlsen

Aner jeg frykt for at jeg skal bla tilbake i tråder igjen nå? [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

lojosang

quote:

Hvem synes det er interessant å lese kampreferater fra kamper som er spilt for opptil to måneder siden?

quote:

Hva mener dere?

Thomas

Men TENK å kunne bla fram TPN på LUSCOS-gamlehjemmet i 2040, og lese om vår triumfmarsj gjennom CCC (Det er vel ennå lov å håpe?) i 2006/2007!

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sten

Det går vel an å ha både og. Kampreferatene burde publiseres først her på luscos.com, og så samles i TPN, slik som nå.

Sten
Sten

Sheridan

Behold formatet!
Få en "friskere look" - vært det samme lenge nok!