Main Menu

Gossip!

Started by kjelvi, November 21, 2006, 01:08:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Kjetil Rekdal - en av landets største Leeds-fans - er i ferd med å bli ny sjefstrener for belgiske Lierse.

Som de fleste vet har den tidligere VIF-treneren spilt for klubben.

Tidlig på 90-tallet var jeg som ung NTB-journalist i Belgia for å lage en reportasje på Kjetil. Han hentet meg på jernbanestasjonen - og tok meg med hjem. Ble småsjokket, trodde nesten at jeg var kommet inn i en 12-årings gutterom. Puslespill på gulvet, puslespill på stuebordet. 3-4 Leeds-trøyer hengene rundt, 3-4 Leeds-postere på veggene og en egen Leeds-logg med lagoppstillinger, resultat m.m.
Og ingenting annet!

Spesielt, men likevel et klart bevis på at Kjetil hadde Leeds United på hjernen.

agehvitstein

Husker reportasjen i Sportsrevyen der han fortalte at han hadde fått spesial
tilltalse av treneren til å møte opp en time senere da han måtte høre på BBC
hvordan det gikk med Leeds! Suverent! Ønsker Kjetil lykke til!

kjelvi

quote:
Originally posted by agehvitstein

Husker reportasjen i Sportsrevyen der han fortalte at han hadde fått spesial
tilltalse av treneren til å møte opp en time senere da han måtte høre på BBC
hvordan det gikk med Leeds!

Stemmer nesten det! Trener Eric Gerets [http://fotball.bt.no/eliteserien/index.jsp?service=default&stats=true&type=person&personId=954&seasonId=3200001] ga han lov til å høre på BBC World Service på hodetelefoner i garderoben og kjøre sitt eget oppvarmingopplegg.
Gerets var Kjetils trener i 94-95, 95-96 og 96-97.
Begge forlot klubben samtidig - Gerets til Club Brugge og Kjetil til franske Rennes.

Kjetils profile: http://fotball.bt.no/eliteserien/index.jsp?service=default&stats=true&type=person&personId=954&seasonId=3200001

Asbjørn

quote:
Originally posted by kjelvi

Ble småsjokket, trodde nesten at jeg var kommet inn i en 12-årings gutterom. Puslespill på gulvet, puslespill på stuebordet. 3-4 Leeds-trøyer hengene rundt, 3-4 Leeds-postere på veggene og en egen Leeds-logg med lagoppstillinger, resultat m.m.

Hehe, innrøm at du storkoste deg. Og at dere snakket Leeds 90% av tiden som ikke var jobbrelatert [:)]

No, and I ain't lookin' to fight with you, frighten you or tighten you
Drag you down or drain you down, chain you down or bring you down
All I really want to do. Is, baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:

Ble småsjokket, trodde nesten at jeg var kommet inn i en 12-årings gutterom. Puslespill på gulvet, puslespill på stuebordet. 3-4 Leeds-trøyer hengene rundt, 3-4 Leeds-postere på veggene og en egen Leeds-logg med lagoppstillinger, resultat m.m.

Hehe, innrøm at du storkoste deg. Og at dere snakket Leeds 90% av tiden som ikke var jobbrelatert [:)]

Stemmer nok det!
Var litt spennende samtidig. Min første rep-tur til utlandet for NTB-sporten. Kjente hverandre litt fra før - har slekt i Fiksdal, samt spilt litt mot han (han var på Tomrefjord som 15-åring...).
Men likevel - gutten er småsnål!
Tror kanskje kan sier litt det samme om meg.

kjelvi

quote:

quote:

Stemmer nok det!
Var litt spennende samtidig. Min første rep-tur til utlandet for NTB-sporten. Kjente hverandre litt fra før - har slekt i Fiksdal, samt spilt litt mot han (han var på Tomrefjord som 15-åring...).
Tror kanskje han sier det samme om meg.

Asbjørn

quote:

Kjente hverandre litt fra før - har slekt i Fiksdal, samt spilt litt mot han (han var på Tomrefjord som 15-åring...).
Tror kanskje han sier det samme om meg.

Hva med Bohinen da (han var vel også inngiftet i de trakter...), det er ikke noen Leedseffekter der også vel (iblant alle de italienske)... [:)]

...du skjønner vel hvorfor jeg spør [:D]

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

quote:
[...du skjønner vel hvorfor jeg spør [:D]

Din luring!
Du er inne på Speakers Corner også.

kjelvi

Blir litt vel internt dette, men....

Asbjørn
I ditt eksil på Vestlandet (ser på profilen din at du har valgt å lyse opp Sotra med ditt nærvær) har du snublet over Ivar Fjeld - eller Ivar Skriver som han helst liker å kalle seg.
Gammel studiekamerat, som jeg også har dulta borti i India tilfeldig.

Stemmer det at den gamle ateisten er blitt nyfrelst....??

Asbjørn

quote:

Stemmer det at den gamle ateisten er blitt nyfrelst....??

Når du skriver det sånn så stemmer nok det ja (og her), tok det mer på beskrivelsen enn navnet (leste om det i okalavisa i sin tid)... Så nei, tipper nok at "veteranen" her inne (& et par andre) kjenner ham bedre...

Og nå, sport [:)]

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Bohinen er inngiftet ( var ) i Rauma kommune - Ã...ndalsnes - det er laaaaaaaangt unna
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?