Main Menu

Skremmende....

Started by Kjell Skjerven, December 06, 2006, 00:17:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

...ja, vi er nok siste generasjon "fans" av vårt slag, Kjell... [V]

Men seriøst, prisene man opererer med i dag ekskluderer rekrutteringen av nye "ekte fans" de luxe...

Får bare håpe "motreaksjonen" kommer før dødsstøtet...

I don't want to stright-face you, race or  chase you, track or trace you
Or disgrace you or displace you Or define you or confine you
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

tusen takk, kjell, for denne posten. Jeg har skrevet en del innlegg m/referanser i løpet av et drøyt år på forumet som grenser opp til dette temaet.
Noen ganger har heg fått ros, men stort sett blitt møtt med ? eller kritikk. Selv har jeg joinet stand-up/sit-down bevgelsen for lenge siden.

Man kan jo si at utviklingen er uungåelig sett i lys av (verdens)samfunnets utvikling, og at man er naiv/gammeldags/alt var bedre før etc, men det er allerede etablert "et nytt klasseskille". Toppklubbene i europa/england vs de ikke fullt så gode. Så er det noen i mellom som gjør så godt de kan, og som har tatt lærdom av Leeds-fallet, så de muligens ikke går i samme fella, d.v.s alle som biter seg fast i PL og ikke rykker ned.
Hva med atmosfæren? Jeg har snakket med mang en "native Leeds-supporter" som forteller at stemningen på ER på 80-tallet ( tross lavt tilsk.antall) var langt bedre enn de siste 5-8 årene i PL. Og det har jeg lang nok erfaring til å samstemme i. Bare innimellom føler jeg at atmosfæren virkelig røsker i meg, på diverse baner. Jeg håper, men forventer ikke, en ekstatisk opplevelse hver gang jeg besøker ER eller andre baner for den saks skyld. Mboro f.eks er gått så langt at når det blir mål, så kjører de opp musikken. Gud, hva skjer? Før eller senere så gidder ikke folk å betale disse ublu prisene, selv ikke duskedamer kan forhindre det. Det er deprimerende sjelden det synges flere vers av kjente chanter på ER, og  jeg blir overhappy hver gang det skjer.

Vi skal ikke tilbake til 80-tallet, men det er viktig som supportere å støtte opp om arbeid mot "dustete" regler og påfunn fra både FA og klubben sin. Det er i hvertfall ingen som tar et hint hvis ikke hintet kommer.
Uten supportere så er fotballen død.

Svartmaling? ja, kanskje litt, men 33 års erfaring sier meg at det har blitt noe kjedeligere, og det er "We're not singing anymore"

Kjell Skjerven

Eg vil anbefale alle til å gå inn på stand-up/sit down sidene.Som Berlin skriver,det er viktig at oss supportere står sammen om å verne fotballen slik me liker den.
http://www.standupsitdown.co.uk/petition.htm

http://z4.invisionfree.com/lufcultras04/index.php?
Side before self,every time.