Treningskamp: vs Shelbourne, @ Tolka Park, onsdag 13/7-2016, kl 20.00

Started by Promotion 2010, July 12, 2016, 21:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GeirO

Quote from: Promotion 2010 on July 13, 2016, 21:55:50
Gøy både med seier og OK underholdning i første pre-season kamp!

Men at Monk forteller Cooper at vi skal være mer possesion-orientert høres ikke mye underholdende ut!
Ikke helt bra siden det er stikk i strid med hva de beste lagene gjør for tiden,  mindre posession.
MOT

Promotion 2010

Quote from: GeirO on July 13, 2016, 22:19:54

Men at Monk forteller Cooper at vi skal være mer possesion-orientert høres ikke mye underholdende ut!
Ikke helt bra siden det er stikk i strid med hva de beste lagene gjør for tiden,  mindre posession.

La oss nevne:

Leicester

Portugal

Ble jo litt suksess av det!!!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Spilte ikke Monk og  Swansea possesion fotball da de rykket opp med  Brendan Rogers som manager (2011)? Og før det igjen med  manager Paulo Sousa og  Robert Martinez (opprykk 2008)? Monk var med på denne reisen.

Jeg tror det er naturlig at Monk holder fast ved den stilen som har bragt  Swansea suksess,  i tillegg til egne og nye  ideer som han tar til seg.

h.b

Quote from: Josch on July 13, 2016, 23:25:42
Spilte ikke Monk og  Swansea possesion fotball da de rykket opp med  Brendan Rogers som manager (2011)? Og før det igjen med  manager Paulo Sousa og  Robert Martinez (opprykk 2008)? Monk var med på denne reisen.

Jeg tror det er naturlig at Monk holder fast ved den stilen som har bragt  Swansea suksess,  i tillegg til egne og nye  ideer som han tar til seg.

Greit nok med possession fotball.
Men da må vi grave dypt ned i realitetens tegn. Leeds har ikke spillere som innehar kvaliteten til å spille slik fotball. Til det har vi rett å slett for dårlige spillere. Blir litt som det å si til en 800 meters løper i friidrett. Jeg syns du skal begynne med hurtigløp og 100 meter som spesialitet. Ingen problemer. Det er bare å løpe fortere enn de andre det.
Henter vi midtbanen til Barcelona. ja. Men henter vi overskuddsmateriell slik vi gjør det fra andre klubber, Nei.

Sydhagen

Quote from: h.b on July 14, 2016, 09:47:15

Men da må vi grave dypt ned i realitetens tegn. Leeds har ikke spillere som innehar kvaliteten til å spille slik fotball. Til det har vi rett å slett for dårlige spillere. Blir litt som det å si til en 800 meters løper i friidrett. Jeg syns du skal begynne med hurtigløp og 100 meter som spesialitet. Ingen problemer. Det er bare å løpe fortere enn de andre det.
Henter vi midtbanen til Barcelona. ja. Men henter vi overskuddsmateriell slik vi gjør det fra andre klubber, Nei.

Nå finnes der jo en mellomting mellom det Barcelona driver med og det f.eks Leicester driver med.
Ingen oppskrift er en garanti for suksess.
Inntil det motsatte er bevist, så stoler jeg på at Monk finner den rette oppskriften for dette mannskapet.

PS! Personlig foretrekker jeg direkte spill istedet for den ballonaneringen til spanjolene...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

gulle

Quote from: Sydhagen on July 14, 2016, 10:16:18
Quote from: h.b on July 14, 2016, 09:47:15

Nå finnes der jo en mellomting mellom det Barcelona driver med og det f.eks Leicester driver med.
Ingen oppskrift er en garanti for suksess.
Inntil det motsatte er bevist, så stoler jeg på at Monk finner den rette oppskriften for dette mannskapet.

PS! Personlig foretrekker jeg direkte spill istedet for den ballonaneringen til spanjolene...
skal du spille som spanjolene må laget fungere ekstremt godt sammen, se på spania selv for tiden, når tempoet og treffsikkerheten går litt ned , henger mostanderen med , og da funker det ikke.
Jeg tror vi må være mere direkte, samt satse på god grunntrening slik at vi orker mere enn motstanderen
I år rykker vi opp!

Frode

B_Ød

Ups & Ups!!

Frode

GeirO

Quote from: Promotion 2010 on July 13, 2016, 23:08:00

La oss nevne:

Leicester

Portugal

Med andre ord er vi begge uenige med Monk.
Posession var tingen for to år siden, men fotballen utvikler seg videre.
MOT

Promotion 2010

Quote from: GeirO on July 14, 2016, 11:34:13
Quote from: Promotion 2010 on July 13, 2016, 23:08:00

La oss nevne:

Leicester

Portugal

Med andre ord er vi begge uenige med Monk.
Posession var tingen for to år siden, men fotballen utvikler seg videre.

Tommel opp
Min første Leeds-kamp:

Tom S

Quote from: Frode on July 14, 2016, 11:28:36
Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 11:11:53
hvordan var svensken?
Merkelig stille om ham. Men: "shaky at the back"

"Antonssen og Botaka med fine ting etter de har kommet inn, svensken virker bra."
Sitat fra Bergen Whites på FB.
COME ON LEEDS !!

h.b

Quote from: Tom S on July 14, 2016, 11:55:12
Quote from: Frode on July 14, 2016, 11:28:36
Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 11:11:53
hvordan var svensken?
Merkelig stille om ham. Men: "shaky at the back"

"Antonssen og Botaka med fine ting etter de har kommet inn, svensken virker bra."
Sitat fra Bergen Whites på FB.

Du vet vel hvem vi møtte. Et lag som antagelig hadde rykka ned fra League two. Slike kamper kan ikke avgjøre om det er gode spillere eller ei. Til det er det for svak motstand

B_Ød

h.b har et godt poeng her...holder dette mot QPR..dere som hørte på?
Ups & Ups!!

Bjorn

Spørs hvordan QPR har gjort det i sine treninger og treningskamper... har de tapt eller spilt "dårlig", er jo saken klar.. da vinner vi garantert..  ;D ;D
Marching On! 4276

Asbjørn

Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 13:06:29
Ja, for da Leeds spilte jevnt med svenske 7.div-lag betydde det at de uker etterpå ikke kvalifiserte seg for Champions League? :o :o :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

B_Ød

Quote from: Asbjørn on July 14, 2016, 13:29:22
Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 13:06:29
Ja, for da Leeds spilte jevnt med svenske 7.div-lag betydde det at de uker etterpå ikke kvalifiserte seg for Champions League? :o :o :o

Når var dette?
Ups & Ups!!

B_Ød

Quote from: Bjorn on July 14, 2016, 13:26:26
Spørs hvordan QPR har gjort det i sine treninger og treningskamper... har de tapt eller spilt "dårlig", er jo saken klar.. da vinner vi garantert..  ;D ;D

De har vunnet samtlige så langt.
Ups & Ups!!

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 13:31:51

Da blir det jevnt..  ;)
Marching On! 4276

B_Ød

Ups & Ups!!

B_Ød

Quote from: Bjorn on July 14, 2016, 13:45:54

Da blir det jevnt..  ;)

uavgjort sikkert da.
Ups & Ups!!

Bjorn

Quote from: B_Ød on July 14, 2016, 13:55:02
Quote from: Bjorn on July 14, 2016, 13:45:54

Da blir det jevnt..  ;)

uavgjort sikkert da.

En hundrelapp eller to på U i første kamp er nok en god investering!   :)
Marching On! 4276

Cannavaro

For all del :  Ingen må ha den villeste fantasi om at kampen igår mot Shelbourne skal være laget vi skal defineres som til seriestart.  Dette var en kamp hvor Monk får sett litt på spillerne og la de få smak av kamp igjen.  Ingen må la seg forlede å tro at dette blir symptomatisk for hvordan Leeds skal fremstilles denne sesongen.  Det er nye spillere som er kommet inn, det skal skapes relasjoner og man skal analysere hva det skal trenes på frem til seriestart.  For meg blir det utrolig useriøst å sammenligne hvordan andre Championship lag gjør det i sine treningskamper, opp mot hva vi presterer mot Shelbourne.  Det handler kun om å bli matchfit til seriestart i disse kampene, og Monk har ikke begitt seg ut på særlige taktiske grep heller under oppholdet i Irland.
MFLU - Miracles For Leeds United

B_Ød

Quote from: Cannavaro on July 14, 2016, 14:33:19
For all del :  Ingen må ha den villeste fantasi om at kampen igår mot Shelbourne skal være laget vi skal defineres som til seriestart.  Dette var en kamp hvor Monk får sett litt på spillerne og la de få smak av kamp igjen.  Ingen må la seg forlede å tro at dette blir symptomatisk for hvordan Leeds skal fremstilles denne sesongen.  Det er nye spillere som er kommet inn, det skal skapes relasjoner og man skal analysere hva det skal trenes på frem til seriestart.  For meg blir det utrolig useriøst å sammenligne hvordan andre Championship lag gjør det i sine treningskamper, opp mot hva vi presterer mot Shelbourne.  Det handler kun om å bli matchfit til seriestart i disse kampene, og Monk har ikke begitt seg ut på særlige taktiske grep heller under oppholdet i Irland.

Når jeg nå har fått tenkt meg litt om, må jeg si meg enig i dette  ;)
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Quote from: Cannavaro on July 14, 2016, 14:33:19
Man trenger ikke å sammenligne mot andre lag, men nå er det jo en gang slik at man kan gjøre seg opp noen tanker ut i fra hva slags motstand de andre klubbene har i treningskampene. For vår del så har vi som vanlig "beskjeden" motstand..for å si det meget høflig...Hvis vi gjør det dårlig i våre treningskamper så vil jeg si det er et dårlig tegn....

Hvis man skal våge seg på en tipping av hvordan den kommende sesongen blir så kan det gjøres på 2 måter etter min mening:
1. Man han trekke en slutning ut i fra treningskampene og ut i fra hvilke spillere som har kommet til klubben i midten av august.
2. Man kan trekke en slutning etter 10 spilte kamper i høst.
Så kan det jo hende at det kommer 3 kanonspillere i januarvinduet fra PL som lånes ut sesongen, men det er vel lite som tyder på at denne klubben har noe penger til slike lønninger....

Promotion 2010

Hay
Final attendance at Shelbourne last night put at 3,200. #lufc

Mange fra Leeds!!!  ;D
Min første Leeds-kamp:

baste

Bare fornøyd med at sesongen nærmer seg. Håper i år og, at dette bli vårt år

MOT