Hva mener Bates? Revie vil se tallene først!

Started by fmtj, May 31, 2007, 16:59:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Vet at det er mange tråder om dette, men vil gjerne legge ut denne linken der det fremgår at Revie ikke legger inn endelig bud før han har sett tallenes endelige tale vedrørende Leeds status. Igjen står det at han forhandler med en sjeik i ryggen eller hvordan en skal tolke det!
Bates på sin side prosederer at dersom avtalen der han overtar ikke går gjennom vil det neppe eksistere noe Leeds United! Hva mener han med dette tro? Er det skremselspropaganda der han kjemper for å få tilslaget for deretter å høste mer penger ved et salg etterpå?
Yeboahs vitne

SOL

Jeg tror det mest fornuftige for enhver som ønsker å investere i Leeds United, er å avvente til klubben er ute av administrasjon. Da bør det være mye mer oversiktelig og en vet hva en får. Jeg er optimist og ser gjerne at Bates får klubben ut av admin. for så å selge videre. Morris er vel muligens ute etter området siden han er eiendomshandler og jeg er derfor skeptisk til at han vil bruke noe særlig på fotballdelen av Leeds, snarere til eiendomsutvikling.Spennende dager blir det i allefall[:p]

ToreLA

Svend Anders

Jeg har gjort mitt forsøk på å forklare dette i andre tråder, og svarer gjerne på spørsmål slik jeg ser dem:

------------

Revie har ikke (i alle fall ikke som vi vet) lagt inn noe formellt bud. Han HAR vist bevis på at han har ti millioner pund, noe som gir ham anledning til å få full insikt i de økonomiske papirene. Revie støttes av en ukjent person fra midtøsten, trolig en sjeik.

De ti millionene Revie har vist beviser på må ikke forveksles med hva han evt vil by eller investere på/i klubben. Dette er trolig en "minstesum" som sikrer han nødvendig innsikt. Det vil være uhyre dumt selvsagt, å plutselig vise at han f.eks har £60 millioner å kjøpe klubben for, om han evt skal forhandle med Bates senere.

---------------

Bates kommentarer om at det ikke blir noe fortsatt klubb om ikke hans bud godtas, er ikke overraskende, og for min del faktisk i mildeste laget. Jeg er skråsikker på at han kommer til å være knallhard overfor de andre kreditorene: "dere får godta mitt bud, eller sende oss i konkurs - jeg legger ned veto mot alle andre". Dette BUDSKAPET kan ikke Bates vike en tomme fra om han skal lykkes.

Det betyr selvsagt ikke at han LAR klubben gå i konkurs, for da taper han enorme summer. Men det er likefullt en trussel i en forhandlinssituasjon.

------------------------

Som SOL er inne på vil det ikke stoppe et senere salg dersom Bates er den som får oss ut av administrasjon. De aller fleste potensielle oppkjøpere vil faktisk kunne SPARE penger på oppkjøpet dersom de kan kjøpe fra Bates i etterkant, og ikke ved å betale all gjeld gjennom CVA-møtet.

Grunnen til det er følgende:
* Om du som investor må betale all gjeld (35 millioner) for å få klubben, er det det ene alternativet.

* Om Bates lykkes med sin strategi vil han kjøpe klubben for £350,000. Sett at han ønsker å ha tilbake gjelda han mistet i administrasjonen, litt for andre ting og noen pund i "goodwill" - så er prisen for en oppkjøper £25 millioner for en klubb helt uten gjeld. Altså over ett hundre millioner kroner billigere enn gjennom admin-oppkjøp.

* Det bør også tas med at et av selskapene Bates har gjeld fra klubben i, Krato Trust, etter sigende er konkurs. Det betyr altså at dersom klubben kjøpes opp gjennom CVA-møtet fredag vil Bates gå glipp av pengene til dette selskapet (de vil i stedet gå til dets konkursbo). Dermed er Bates ønske om å få penger gjennom et salg i etterid ytterligere styrket.

Med andre ord: Både Bates og oppkjøpere vil kunne tjene/spare penger på et salg ETTER at de øvrige kreditorene er ristet av på møtet fredag. Det vil ikke forundre meg om at Bats har gitt større eller mindre lovnader om slikt til potensielle oppkjøpere allerede nå.

----------------------

I dagens kommentarer fra Bates antyder han mer enn noen gang at det BLIR salg i etterkant: http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=469501&CPID=10&clid=2&lid=4&title=Bates+claims+investor+interest&channel=&

Bates snakker selvsagt kun om "investments" - det ville vært dumt av ham å si at "så fort vi er ferdige fredag så selger jeg til første og beste". Men disse uttalelsene er så nær du kommer noe sånt.

I tillegg håper nok Bates på en aldri så liten budrunde i etterkant. Det er IKKE tilfeldig at han midt oppe i dette begynner å snakke om hvor god klubben går mtp sesongkortsalg, sponsoravtaler, etc. Alt for å få opp prisen.

-----------------------

Jeg skal ikke si jeg skal spise hatten om vi ikke har nye eiere innen neste ukes slutt, men jeg er overbevist om at både jeg og Robert (med flere) har latt champagne'n sprette innen neste helg.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

asLeeds

meget bra innlegg Svend Anders. så da er det vell ut å kjøpe seg champagne å ha klar!!
det blir uansett VELDIGT spennende framover!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Svend Anders

quote:
Originally posted by Asleeds

meget bra innlegg Svend Anders. så da er det vell ut å kjøpe seg champagne å ha klar!!

ASLEEDS 4389

En ting skal vi alle huske på: Med Leeds skjer sjelden det vi frykter skal skje - derimot skjer ting ingen av oss i fantasien kunne tenkt KUNNE skje. Man vet aldri med denne klubben vår, og hva som skjuler i kulissene.

Likevel er jeg med god tro om at dette vil gå bra - til slutt.

SA

Følges på:

pedro

Det kan hvertfall knapt nok bli verre enn det vi har opplevd siste 6 år og nå sist nedrykket. En eventuell konkurs vil aldri skje, Bates rydder nå plass for nye investorer/eiere og kommer rimelig godt ut av dette selv. Champagnen min står klar på kjølå[8D]
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Asleeds

ASLEEDS 4389

En ting skal vi alle huske på: Med Leeds skjer sjelden det vi frykter skal skje - derimot skjer ting ingen av oss i fantasien kunne tenkt KUNNE skje. Man vet aldri med denne klubben vår, og hva som skjuler i kulissene.

Likevel er jeg med god tro om at dette vil gå bra - til slutt.

SA

Leedsomaniac

Roy

Jeg har håpet lenge...og ofte de siste årene men stadig blitt skuffet. Måtte det bare går bra denne gang.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Svend Anders

For ordens skyld har KPMG i ettermiddag gitt en ny bekreftelse på min beskrivelse:

"While we have marketed the business and secured alternative offers for the club, we have also had to advise creditors that more than 25% of the creditors by value have informed us that the deal on the table, to sell the club to the newly-formed Leeds United Football Club Ltd, is the only proposal they will support.

"Given a CVA proposal requires the support of 75% of creditors by value, this would appear to make it difficult for any other offer to be successfully progressed."

------------

Det nevnes at fem parter har vist midler til å kunne by, i tillegg til at Bates altså hevder å ha kontakter. Blir de med å byr når Bates er ene-eier igjen?

SA

Følges på:

fmtj

Yeboahs vitne