D dagen for saken som stinker

Started by h.b, June 01, 2007, 14:34:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Personer som Bates skulle vært skutt. Her er han villig til å rett og slett slette klubben fra eksistense hvis han ikke får viljen sin.
http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2092942,00.html?gusrc=rss&feed=5
Skulle ønske at det var KPMG som bestemte dette og ikke kreditorene.Det er rett og slett korrupsjon på høyt plan. Bates har kontroll over den største aksjonæren og vil da legge ned veto mot andre  som vil inn i klubben. Missliker Bates mere og mere. Noen påstår at Bates selger til Revie så fort dette er over. Ingen verdens ting tilsier dette. Dette er bare en våt drøm for oss supportere. Bates kommer til å sitte i klubben så lenge han lever. Spesielt hvis han har rett i at det kommer inn innvestorer som vil innvestere i klubben så fort dette er over.
Nei jeg ser desverre for meg en klubb som skal spare seg gjennom League one.
Fyttekatta som jeg hater meg selv for at mitt hjerte tilhører Leeds.[;)]

rastafari

Jeg håper, og tror, at dette er spill for avisene. Dagen blir utrolig spennende, dessverre. Men uansett er det den første dagen i klubbens liv.

Ikke hat deg selv, hb, We stay UNITED!!!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

h.b

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?xml=/sport/2007/06/01/sfnbon01.xml
If Bates fails to get the 75 per cent he needs, it is likely the administrators will call an adjournment to carry out negotiations with the rival bidders to see if a compromise can be thrashed out with Bates and his backers. Failure to do so could be spell even more gloom for Leeds
Dette kan vel være redningen. Hvis Bates sitt senario ryker, så tror jeg ikke han sier nei til 10 m pund evt.
Håper dette bare er tomme trusler

jarle

Dette er business på høyt nivå... Leste artikkelen idag tidlig selv.
Forstod poenget og opplegget via informasjonen der.

Bates som selvsagt kontrollerer ASTOR taper 18 mill som største kreditor, men Bates (Leeds som klubb) vinner de 17 mill vi skylder andre kreditorer med 1p for pundet dealen.

Ergo har han fått kontroll over klubben "gratis"...vel i egentlig ikke helt, men utgangspunktet for klubben er mye sunnere...den er gjedlfri og får en ny vår.

Astor og de andre kreditorene får ingen ting... Bates har kontroll på klubben og Leeds er gjeldfri.

Det syke er at en investor som tilbyr kreditorene ingenting kan vinne over noen som tilbyr en god deal.
(Astor hadde mistet stemmeretten sin om de kunne bevise tilknytning til Bates)

Men det er jo helt soleklart en link... hvorfor skulle ASTOR godta 1 p for pundet... 18 mill pund  blir til 180.000 pund når andre investorer har tilbudt 8 mill...den er for tjukk!!!

27.10.1961

Reiser til København idag Kl 10.00. Kan noen sende meg ei melding hvordan stå er utpådagen eller kvelden.92681944. Blir vel ikke noen avgjørlelser idag,men vi få vel vite størrelsen på buda.

h.b

Håpet er kanskje at FA setter ned foten i dag. Håper de vil stauere et eksempel for andre klubber som tenker i akkurat de samme baner som Bates gjorde

Roy

Jeg er oppriktig bekymret for Bates planer, stoler ikke et sek på den fyren.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

fmtj

På hjemmesiden hevder Bates at han får massive støtteerklæringer fra supportere og er "rørt" av brev, telefoner, personlige oppmøter- folk har til og sendt penger!!!...som vi har returnert, sier han! Dette stiller jeg meg meeeeget tvilende til! De som støtter Bates gir muligens massiv støtte,men kan da umulig være mange i tallet? Familien kanskje som har skrevet brevene, møtt opp og gitt ham penger for så å få de tilbake?[}:)]
Yeboahs vitne

rastafari

Noen som vet når idag møtet starter? Uansett resultatet idag skal FA godkjenne det i etterkant. Om KB skulle vinne fram med sitt skitne spill (toppen av frekkhet er hans uttalelser om alle som støtter ham), så kan vi håpe FA ikke godkjenner.

Men jeg avviser heller ikke ryktene om at KB kan vinne idag, men at Revie/sheiken kjøper ut Bates senere.

Huff - spennende.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

jarle

Bates vinner Revie kjøper ut Bates... det høres vel ut som det mest fornuftige utfallet...
Revie har jo sagt at møtet idag ikke er det viktige - det betyr vel at han ser på mulighetene til å vinne der er umulige med Bates ASTOR som største kreditor.

Bates har vel hatt en cunning plan lenge... og det var å tjene penger på Leeds... ikke vinn titler... beste måten han kunne gjøre det på var å kjøre klubben i dass!!!

LEEDS UNITED RIP LONG LIVE LEEDS UNITED!!!

2007 - the new deal!!!

Få tilbake de klassiske hvite Leeds draktene( uten all dritt på)... få tilbake fansen (35.000 pluss) få tilbake die for LEEDS attitude
Gi meg nye Lorimer... Nye Bremner... Nye E Gray... Nye Hunter... Giles... Medley... Clarke... Reaney... og alle de andre...

kast ut all møkk fra Pistol Pete og Burgler Bates perioden... CLEAN SHEETS!!!

Ta div 3 - div 2 og PL tittelen i 3 strake sessonger - SHOW THEM WHO WE ARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Erik M

quote:
Originally posted by jarle

Men det er jo helt soleklart en link... hvorfor skulle ASTOR godta 1 p for pundet... 18 mill pund  blir til 180.000 pund når andre investorer har tilbudt 8 mill...den er for tjukk!!!

Fordi Bates tilbyr aksjer senere i prosessen.  Kreditoren får være med på oppturen.

Det behøver ikke være kriminelt selv om det er høy risiko og høyt press.  Det dreier seg om mye penger.

Jeg tror ikke vi skal håpe på at Bates får en ydmykende exit fra Elland Rd.  Han er en hard-core forretningsmann - han var også den eneste som ville ta i klubben sist vi måtte selges.  Jeg håper han vinner frem med sitt grep og at han selger til seriøse, langsiktige eiere litt senere.

Jeg vil heller se Bates spankulere ut av Elland Rd skrytende av seg selv enn se han ydmyket og forvandlet til vår verste fiende.  Hvem vet hvor han kan sette inn sine beinkroker.  Hvem kontrollerer Elland Rd...?

mari

Tror at møtet starter kl. 13.00 idag.

Tips, Bates får det som han vil.

Men noen kreditorer - med støtte av Krasner/Morris vil protestere og prøve å gå rettens vei for å bevise at Bates kontrollerer de 3 store kreditorene...

Uten annen bakgrunn enn lesning av aviser/internett virker de 2 herrene som to klassiske kapitalistiske blodigler - som suger mest mulig blod (les pund) ut av levende som døde.....

Forøvrig høres det som Erik M skriver sannsynlig ut - i business gir man ikke fra seg slike summer..Men slike avtaler er også noe som er definitivt i grenseland juridisk i forhold til forfordeling av kreditorer. Og grobunn for videre konflikter.

4ever arcticwhite

Alle skjønner jo at det er en klar link mellom Astor og Bates. Han er vel ikke nødvendigvis inne på eiersiden (men sannsynligvis gjennom stråselskaper), men er i alle fall kompis med eierne. Astor (dvs. mennene bak) bil helt sikkert få eierandeler i nye Leeds United som igjen gjør at de får pengene sine ved et senere salg. Dette stinker så lang vei, at hadde vi levd i ville vesten ville Bates blitt hengt ved daggry! Men det har jo etterhvert blitt en forholdsvis sivilisert verden, så han slipper nok unna....

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

torivar

Om det er slik som Sverre skriver på forsiden mht til aksjer i "nye" leeds, så ligger det åpent i dagen hva som skal skje. De store kreditorene sier nix til alle andre enn Bates. Bates kjøper og deler ut aksjer, Bates sitter en kort tid , Bates finner "noen" som kjøper hele selskapet. Vips så har aksjeselskapet skiftet eiere, og Bates og de store kreditorene sitter igjen med MYE penger. Jeg kan aldri tenke meg at noen av de store nåværende kreditorene har planer om å være langtsiktig med videre. I stedenfor å være kortsiktige ved å få bedre oppgjør fra Morris i dag velger de å være litt mindre kortsiktige og heller motta en penny i dag og mye om litt. Marching on...