Main Menu

Møtet

Started by Ferre, June 01, 2007, 19:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert H.

Krasner virker å ha en egen agenda mot Bates så dette ville jeg tatt med en klype salt...

quote:
Originally posted by marve

Når en vet at krasner har gått ut å spådd rettsak hvis bates fikk kontrollen over leeds ,så vet jeg ikke om dette som har skjedd i dag er bra eller dårlig for vårt kjære leedsu.

Lids

Nå spiller de Glory Days.

Thomas
Thomas

Robert H.

Det er jo Bates sin radiostasjon, hehe...

quote:
Originally posted by Lids

Nå spiller de Glory Days.

Thomas

Lids

Morsomt, sjekk låta de spiller nå.

Thomas
Thomas

rastafari

quote:
Originally posted by lidsjunaited

Noen som gidder å forklare kort hva som skjer nå, og hva som hadde skjedd dersom Bates hadde fått under 75%?

Moore 4 England!

Leeds gjedlfrie, og kreditorene akseptere 1p for hvert £ de hadde tilgode + aksjer; og at Bates fortsatt er Sjef.

Blir det under 75%, truer Bates med konkurs.

Tviler på at resultatet blir annerledes selv etter kontrolltelling.
Bates, Wise og Poyet bestemmer vår framtid!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

marve

En ting jeg ikke skjønner er at hvordan kan kreditorene godta budet fra bates når det er så veldig mye dårligere en de andre gruppenes bud .
Det lukter bråk lang veg av dette her dessverre .
Noen som kan forklare hvordan bates greide dette ??????

lojosang

Når vi vinner Champions League om sju-åtte år vil aksjene de får i tillegg til ten pencen ha steget ENORMT i verdi, og klubben være verdt milliarder! [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Roy

Føler meg ikke trygg ennå. I teorien er vi vel nå gjeldsfri, og kan starte med blanke ark. Men ser på en annen topic at det nå trues med rettsak m.m. Hva kan det føre til???
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sydhagen

Er rimelig sikker på at dette ender i retten. ivertfall ut i fra det som skrives på diverse nettsider..
og om det skjer, så vil jo neste sesong muligens bli spolert...nervøs..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

quote:
Originally posted by marve

En ting jeg ikke skjønner er at hvordan kan kreditorene godta budet fra bates når det er så veldig mye dårligere en de andre gruppenes bud .
Det lukter bråk lang veg av dette her dessverre .
Noen som kan forklare hvordan bates greide dette ??????

Antagelig fordi Bates selv er den største kreditoren. Han selger gjerne til seg selv, men nødig til andre. [8)]

Jon R.
Jon R.

Svend Anders

Det var jo lit av en utvikling etter at jeg stakk fra nettet på galla i går. Som jeg sa: det vi frykter, skjer nesten aldri. Derimot skjer det vi ikke en gang kunne forestille oss. En recount på mandag etter 0,02 prosent flertall er vel det nærmeste man kommer noe sånt.

Jeg tror ikke det dupper under 75 prosent på mandag, jeg leser i YEP at flere kreditorer ikke en gang vil gidde å møte opp for å få bekreftelsen.

Om Krasner på vegne av de små kreditorer (og med stor sannsynlighet med Simon Morris i tankene) velger å ta dette til høyesterett er vi virkelig ille ute. Så spørs det om noen faktisk tar den brannfakkelen - for den som gjør det risikerer å bli langt mer upopulær blant Leeds-fansen enn Bates noen gang har vært.

Etter det jeg skjønner la Bates inn et "ess i ermet" og tilbød kreditorene £5 mill ved opprykk til PL - og dette skjedde på slutten av møtet for å få enda flere med seg. En god taktikk spør du meg, og totalt er han da faktisk i nærheten av de fleste andre budgiverne.

Jeg ble ikke helt klok på den 6 måneders-klausulen, men jeg får stadig høre at Bates "minst" selger 30% v det "nye Leeds" til amerikanske investorer som ønsker å satse. Om det kommer andre på banen med mer omfattende bud gjenstår jo å se, men det skulle bety at det kommer midler til å forsterke stallen innen kort tid - selv om det eventuelt fortsatt er med Bates i stolen.

Jeg må uansett få si at for hver gruppe Bates omtaler/skryter av som investorer som kommer inn, tenker jeg at "disse investorene er da så taktiske at dersom de går inn i Leeds, så gjør de det tungt, og da kjøper de ikke opp kun mindre andeler..."

Nå får vi uansett bare vente å se om noen tar dette høyere i rettssystemet - hvis ikke tror jeg fortsatt på en god sommer!

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

SOL

Dette var vel kanskje det verste som kunne skje. Blir denne saken kjørt i rettsapparatet, risikerer vi å stå uten spillere når sesongan skal sparkes igang. En rettsak kan ta tid og vi skriver tross alt juni. Det kan tyde på at folk i denne saken gir fa.. i fotballklubben Leeds United. Det ser ut til at å fjerne Bates er viktigere enn å beholde Leeds United. La oss håpe at Bates får flertallet sitt og at han selger klubben etterhvert. Det siste vi trenger er mer utsettelse og usikkerhet[V]

Tom S

Det er bortimot umulig å spå kva scenario som kan oppstå framover, men for meg kan det virke som om det beste er om Bates "vinner" denne omgangen og at Krasner ikkje finner på noko tull.
Då har vi tross alt ein gjeldfri klubb, dog med litt skjør ledelse, men det kan ordnes.

Bates har nok ikkje ambisjoner om å styre denne klubben i lang framtid, trur han selger så snart han kan. Kanskje er sheiken og Revie allerede i kontakt med Bates, og desse amerikanske investorene ligger å lurer i bakgrunnen.
For meg er det heilt greit at Bates gjer seg nokre pund på si investering av Leeds United, tross alt putta han penga der mange kun hadde kjeften for eit par år sidan.

Det viktigste for Leeds United er at denne saka ikkje vert dratt inn i rettsystemet, då trur eg enden er nær.
Så Krasner, sjølv om du har eit litt anstrengt forhold til Bates, ikkje øydelegg Leeds United ved å trekke denne saka til høyesterett!

we all love leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Siste fra en som mener å ha god forbindelse til klubben, lagt ut dagtid lørdag:

"Bates got a call from KPMG , recount confirmed the 75,02% he got, so he's the new owner . This will be public monday at 10"

SA

Følges på:

Sølvreven

Fytterakkern så rervøs jeg er. Jeg hadde nok håpet at Ben Reddik Fy Fasan skulle komme inn i klubben, men det ser ut som at KB ser at han kan tjene STORE penger på Leeds. Vi er og blir en storklubb, selv om vi ligger med brukket rygg nå. Og når vi kommer opp i PL om et "par år", så kan han cashe inn store summer. Venter spent på fortsettelsen. MOT!

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Tom S

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2163064,00.html

Ser ut som Morris kjem med eit siste desperat bud, men det er nok for seint....

Lat oss håpe no at Duncan blar opp og kjøper av Kenneth, men det skjer vel ikkje før om seks månader sånn at Kenneth kan putte heile summen i eien lomme.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

quote:
Originally posted by Sølvreven

Fytterakkern så rervøs jeg er. Jeg hadde nok håpet at Ben Reddik Fy Fasan skulle komme inn i klubben, men det ser ut som at KB ser at han kan tjene STORE penger på Leeds. Vi er og blir en storklubb, selv om vi ligger med brukket rygg nå. Og når vi kommer opp i PL om et "par år", så kan han cashe inn store summer. Venter spent på fortsettelsen. MOT!

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.

Ingen grunn til at vi ikke kan eies av en sjeik på samme tid neste uke... Jeg vet fortsatt ikke om Revie var en av budgiverne i går, og han har uansett sagt at det ikke var vesentlig for ham å kjøpe klubben gjennom administrasjon i stedet fra Bates direkte.

Følges på:

Pheriox

Det lukter råttent lang vei. Hvorfor går den største kreditoren ut og sier at de kun støtter Bates' bud når det innebærer 1 penny per pund, mens de kanskje kan få 20 penny per pund ved å godta andre bud. Tyder på noe grums under bordet.
Tviler derfor på at kjøpet til Bates og co. går igjennom rettssystemet, hvis det skulle komme til det. La oss håpe vi slipper den strafferunden.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Leeeeeeeeeeeeds

Totalt er det 3000 kreditorer med stort og smått. Noen kreditorer har gått sammen i såkalte "grupper"(slik loven krever det)
Disse har fordelt seg på totalt 127 stemmer. Selskapene til Bates "eier" 30% av gjelden. Derfor er han selvskrevet disse prosentene. Med andre ord. Blant flertallet av kreditorer var det ikke overtall for Bates. Nå har Morris lagt inn et bud på 40p for pundet. 20 nå og 20 etter tid. Dette vil nok mesteparten gå for, men det spekuleres i om budet kom for sent. Er nok en del lobbyvirksomhet i løpet av helgen

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

SOL

Det var vel slik at disse største kreditorene skulle få aksjer i det "nye" Leeds i tillegg til 1p a 1£, eller har jeg misforstått, SA?[?]

Leeeeeeeeeeeeds

Property developer SR Morris Group, which is bidding to buy Leeds United FC, has today (Saturday) offered creditors 40p-in-the-pound to win their support in the battle to takeover the club.

SR Morris has already tabled £10million to buy Leeds out of administration, topped up with a cash injection of £25million to stabilise the club’s finances. The company has a £400million redevelopment plan for Elland Road that will regenerate a key area of the city.

Creditors are currently being offered 1p-in-the-pound.

SR Morris chairman Simon Morris said: ‘We believe creditors will see and understand the value in our offer.

‘If we are successful in our bid to buy Leeds United, there will be 20p-in-the-pound for the creditors immediately, and a further 20p-in-the-pound for them over a period of time.’

At an administrator’s meeting on Friday a recount was ordered after 75.02 per cent of the creditors voted to accept the 1p-in-the-pound offer.

The recount meeting is scheduled for Monday June 4.

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

RoarG

Morris presser Bates. 40p for hvert £ er jo adskillig bedre deal enn hva Bates tilbyr. Dette er vel et tilbud KPMG blir nødt til å vurdere seriøst?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

Lat oss be til høgare makter om at denne såpeoperaen er over på mandag og at Leeds United kan begynne å forbedrede seg til ein ny sesong.

På BBC vert det annonsert at Wisey allerede har gått glipp av fire signinger pga administrasjonen, gudane vete kva lag vi stiller med i august om denne saka dreg ut og går til høgsterett. Då kan vi iallefall gløyme opprykk og må konsentrere oss om å ikkje rykke lenger ned.

we all love leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

Det aller verste senarie nå er at KPMG på mandag sier. Bates har kontroll. Vi har gjort alt etter loven. Leeds er i Bates sin eie. Hva som skjer videre er ikke noe vi legger oss oppi. Sak avsluttet

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Det aller verste senarie nå er at KPMG på mandag sier. Bates har kontroll. Vi har gjort alt etter loven. Leeds er i Bates sin eie. Hva som skjer videre er ikke noe vi legger oss oppi. Sak avsluttet

Hvorfor er det det verste? Mener du det er bedre at vi går hele sommeren med rettssaker og alt mulig dritt - uten mulighet til å signe (eller selge) spillere?

For det er nettopp det du sier KPMG vil annonsere på mandag - Bates FIKK flertall og da er det ingenting noen kan gjøre...

Og så starter snakket om nye bud direkte til Bates, og amerikanerne får en tredjedel av klubben med gode investeringer inn samtidig. Om ingen andre kommer og kjøper HELE greia, da.

SA

Følges på:

Tom S

Eg er ikkje av den oppfatning at dette er verste scenarie. Eg trur ikkje Bates er interessert i noko langvarig forhold med Leeds, trur faktisk Bates selger ved første og beste anledning.
Vert heller ikkje overraska om det sit investorer klar med penger straks denne såpeoperaen er over.

For meg er verste scenario at denne saka går til rettsystemet og drar ut i tid, då er eg faktisk usikker på kva som er igje av Leeds United.

Mandag kan vi ha ein gjeldfri klubb som er klar for å satse, det må tross alt vere positivt etter alle desse åra med nedturer.

quote:
Originally posted by h.b

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

BATES PÃ... RADIOEN:

Skatteetaten forsøkte å kreve mer gjeld enn de hadde før møtet (for å få opp prosentandelen). Sto først i 5,2, men krevde over 8 mill i gjeld. KPMG satt dette til 7,1 mill.

Utover skattemyndighetene (som d vel hadde ove 20 prosent) var det få som stemte mot Bates. Blant annet stemte PFA (spillerforeningen) med omlag 6,2 prosent FOR Bates.

David Healy som enkeltstående kreditor stemte imot. Bates (og andre jeg har hørt med) sier dette kommer av at agenten satset på at dersom Leeds fikk problemer her, ville Healy få free transfer og dermed kuppe hele overgangssummen selv. Bates sammenlignet med Kewell-overgangen, og sier "Mr Healy clearly won't be playing for us again".

Vedrørende INVESTORER sa Bates at Revie ikke var blant de som la inn bud på fredag, og mente det beviste at han ikke var klar for det (for min egen del tror jeg hva jeg vil om det, og tipper Revie snart lar seg høre fra igjen). Bates sa:
"...we'll do a deal with one of the would-be investors..." og nevner videre at det blir "a good injection of cash".

Lovte at det skal satses på/hentes inn "young, hungry players" og at Wise og teamet sørger for at de er TRENTE ved sesongstart. Det til tross for at Dean Riddle ikke lenger er i klubben (visstnok med sin £100,000 i året-lønn).

SA

Følges på:

Budda

quote:
Originally posted by Svend Anders

BATES PÃ... RADIOEN:

Skatteetaten forsøkte å kreve mer gjeld enn de hadde før møtet (for å få opp prosentandelen). Sto først i 5,2, men krevde over 8 mill i gjeld. KPMG satt dette til 7,1 mill.

Utover skattemyndighetene (som d vel hadde ove 20 prosent) var det få som stemte mot Bates. Blant annet stemte PFA (spillerforeningen) med omlag 6,2 prosent FOR Bates.

David Healy som enkeltstående kreditor stemte imot. Bates (og andre jeg har hørt med) sier dette kommer av at agenten satset på at dersom Leeds fikk problemer her, ville Healy få free transfer og dermed kuppe hele overgangssummen selv. Bates sammenlignet med Kewell-overgangen, og sier "Mr Healy clearly won't be playing for us again".

Vedrørende INVESTORER sa Bates at Revie ikke var blant de som la inn bud på fredag, og mente det beviste at han ikke var klar for det (for min egen del tror jeg hva jeg vil om det, og tipper Revie snart lar seg høre fra igjen). Bates sa:
"...we'll do a deal with one of the would-be investors..." og nevner videre at det blir "a good injection of cash".

Lovte at det skal satses på/hentes inn "young, hungry players" og at Wise og teamet sørger for at de er TRENTE ved sesongstart. Det til tross for at Dean Riddle ikke lenger er i klubben (visstnok med sin £100,000 i året-lønn).

SA

Denne Bates trur jeg kunne snakket ustoppelig i flere timer. Var tydelig hvem som styrte intervjuet (hvis man kan kalle det). Spørsmålene var vel egentlig ikke spørsmål heller. Uansett så var det interessant å høre hva Bates mente om situasjonen  
Endre

Ferre

Da blir det vel, enten vi liker det eller ikke, Bates, Wise og Poyet neste sesong også, i alle fall ut året.

Og at vi faktisk kjøper unge, sultne spillere, synes jeg har hørt den leksa før...

-WE'LL BE BACK-

Ferre

Her er et sammendrag fra en som var på fredagens møte for dere som er interessert (postet fra WACCOE):

I was at Friday's meeting as a 20 year season ticket holder, thought I'd share my observations...

Here's a summary of the most notable points of interest as I saw them, and there's a lot to read here:

* The meeting was held in the Banqueting Suite, and was attended by somewhere in the region of 200 people, most of whom had significant holdings in the club. There were maybe about 10 'normal' season ticket holders there. The only person there who is instantly familiar to Leeds fans was Gerald Krasner. Although at the ground, Bates was not present at the meeting, nor was Shaun Harvey, the third element of the new 'ownership team'; Mark Taylor, a senior judge, was Bates' sole representative. Duncan Revie was not in attendance, and having seen a very brief display of what rival consortiums were proposing to offer creditors, it seems that his backer declined to make a bid at this stage.

* There were 6 bids in total, 5 from the UK and the other from a US based group. However, the administrators continually stressed that the Astor Group and Krato Trust would only support the Bates bid, regardless, and held a sufficient share of votes to defeat any other bid.

* As a consequence of the above, very little time was given to publicising the merits of the other bids. Morris' bid was the most generous, amounting to a settlement that would return 18p in the pound to creditors.

* Bates' consortium actually forwarded a modified bid during the first meeting, worth potentially an extra £5m, if Leeds were to return to the Premiership within five seasons, a move which was met with astonishment and anger by many of the consortium representatives in the room.

* Despite the fact that all other consortiums had to prove proof of funds to the tune of £10m, KPMG confirmed that Bates has at no stage provided any proof of further funds, beyond the intial £500,000 he has offered for the creditors.

* The £500,000 offer includes legal fees and KPMG's fees, so the 1p in th epound offer could be in fact, far less.

* An 'embarrassment clause' exists that dictates that Bates must pay 50% of all profits to creditors if the club is sold for in excess of £5m in the 6 months following resumption of ownership.....so obviously, no official new owners until December under those circumstances.

* Krasner was the main voice when questions were opened up to the floor, he was there representing creditors who were owed in the region of £14m. That said there were two or three other key people in the room, one of whom openly said he was representing a rival bid, and another being there on behalf of the Football League.

*The panel hosting the meeting - comprising three men from KPMG, and two from the clubs' appointed solicitors, Walker Morris - struggled desperately to answer many of the questions put to them, especially those in regard to the Astor Group. When asked for definitive answers, they could only offer "as far as I'm aware" responses.

* Neither the administrators nor the solicitors knew the identities of any of the main benefactors in the Astor Group......the same group who for the purposes of the vote, could not have any links to Bates et al!!!!

* A number of recent statements made by Bates and put in the creditors documents were found to be misleading; the threat of definite liquidation was for example shot down by the Football League rep, who stated that they would speak to the administrators and instruct them to try and find an alternative bidder should no bid be successful.

* Astor loaned the club £12.1m less than a couple of months ago (pushing the debt way above £30m), shortly after they served a final demand for a £5m payment for their due debts.....now I'm no expert, but why else would the club borrow such a sum in April??? Surely this was only to push the club debt to such a level that administration could be justified?!?!? And of course to increase Astors' share in the voting process to such an extent that they could dictate the outcome.

* It emerged that one of the main creditors; FSF, did have links with Bates. However, a couple of months ago they forfeited their shares to another of those creditors, the Astor Group, therefore ensuring that the voting strength behind Bates would remain maximised.

* While waiting for the announcement about the second vote, I spoke to one of Krasner's people. Liquidation would appear VERY unlikely under any circumstances. It would mean Bates and his pals would walk away with nothing, and lose any influence should attempts be made to resurrect the club.

So my conclusions from the meeting....

* There is undoubtedly a link between Bates and the major creditors. Both Astor and Krato were willing to even give up their one penny in the pound dividend, and to reject any other offer, regardless....you don't do that unless you stand to gain substantially under the new Bates regime. Everybody in the room knew there was a link, nobody has yet been able to prove it.

* A court case looks absolutely inevitable. Had one single 20 year season ticket holder voted against Bates, rather than for him, then the vote would have been lost. The mis-information in the documentation and in the press could undoubtedly be argued to have been enough to sway around £2000 worth of creditors votes. Investigations into possible links between Bates and the major creditors will continue by rival bidders, with proof would come certain defeat for Bates with a loss of his power of veto.

* Any hopes of greater transparency emerging yesterday proved to be a mere pipe dream.

* Bates no longer regards the club as a long term project, the whole administration process is now merely about securing the maximum possible return for him and his creditor friends.

* My previous statements about Bates being a criminal, completely lacking in moral fibre were wide of the mark. They truly undersold the man. Who else would offer a children's hospice £8.65 for the £865 they are owed?!?!

Should Bates get his way, it may prove to be the best thing for the club, but it will leave one hell of a nasty taste!!

-WE'LL BE BACK-