Skrevet av Emne: Nøkkelen til Bates` seier?  (Lest 2608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Nøkkelen til Bates` seier?
« på: Juli 12, 2007, 15:22:52 »
"The Football League made it very clear to the administrators that it would not consider the transfer of the 'football share' [permission to play in the competition] to a new entity without an implemented CVA, except in exceptional circumstances. The League does not consider such circumstances currently apply to Leeds United.

Sakset fra Teamtalk.

Er dette årsaken til at KPMG var uten valgmuligheter?

Implemented CVA? Noe Bates kunne hindret hvis han tapte kampen?
 

h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #1 på: Juli 12, 2007, 15:25:17 »
Mest sannsynlig. Og dette visste sikkert Bates. derfor dro dette ut og de andre budene ble ikke vurdert. dette var en genistrek fra Bates om så en råtten genistrek



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #2 på: Juli 12, 2007, 16:24:30 »
quote:
Originally posted by h.b

Mest sannsynlig. Og dette visste sikkert Bates. derfor dro dette ut og de andre budene ble ikke vurdert. dette var en genistrek fra Bates om så en råtten genistrek



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Ble ikke de andre vurdert sier du???? Ifølge denne Flemming fyren ble de da det?
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #3 på: Juli 12, 2007, 18:36:41 »
http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=343545

Denne overskriften på mad siden er ganske god; "Bates more popular than Saddam Hussein!"[:D]
Yeboahs vitne

h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #4 på: Juli 12, 2007, 21:13:04 »
Ifølge en informant i KPMG så kunne de ikke vurdere dette seriøst nok i og med at Bates da ville bruke denne CVA`n for alt den var verdt. Det AT Bates hadde støtte fra kreditorene i første omgang var nok til at KPMG rett og slett ikke turte å selge til andre. Kreditorene ville da sette ned foten for dette salget, og football league ville da ikke gi Leeds spilletilatelse i L1. De andre budene ble selvsagt vurdert, men opp mot faren for spillenekt så godtok KPMG Bates sitt bud selv om det ikke var til det beste for klubben på sikt
quote:
Originally posted by fmtj

quote:
Originally posted by h.b

Mest sannsynlig. Og dette visste sikkert Bates. derfor dro dette ut og de andre budene ble ikke vurdert. dette var en genistrek fra Bates om så en råtten genistrek



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Ble ikke de andre vurdert sier du???? Ifølge denne Flemming fyren ble de da det?





Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Promotion 2010

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #5 på: Juli 12, 2007, 21:23:56 »
Det er også hyggelig å reflektere over at Bates nå eier oss i den grad at han kan avvikle hele Leeds United og innkassere en god slump penger på hele greia. Kanskje dette er planen hans....[V]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #6 på: Juli 12, 2007, 21:29:27 »
Nå kan vi ihvertfall snakke direkte til Bates. Da har han ingen bakmenn å gjemme seg bak.Dette er positivt. Det negative er selvfølgelig at Bates fortsatt skylder disse bakmennene penger og vil tappe kontoen for å betale ut disse over tid. Skal Leeds nå bli solgt så må nok en ny eier putte inn rundt 40 mill for klubben. Så mye er den ikke verdt



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Torgeir

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #7 på: Juli 12, 2007, 21:38:42 »
Hadde jeg hatt £40 m så hadde jeg kjøpt klubben på flekken, for det er den verdt...det skjønner KB snart også...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #8 på: Juli 12, 2007, 21:45:39 »
Skal vi gå i banken Torgeir




Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Torgeir

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #9 på: Juli 12, 2007, 21:53:00 »
Med finnlandshette???? Må bli verdensbanken da...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #10 på: Juli 12, 2007, 21:55:21 »
jeg kan være sjåfør jeg
kanskje jeg skal spørre Fredriksen



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

jarle

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #11 på: Juli 12, 2007, 22:02:31 »
OK!

Nå eier Bates Leeds... og nå må han vise at lommeboka er der munnen er...

Han har noe å bevise fremover... DUM ER MANNEN IHVERTFALL IKKE!!!

Business er ikke for smågutter...


h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #12 på: Juli 12, 2007, 22:04:55 »
En positiv ting er det faktum at nå må ikke Bates spørre med lua i hånda om lov til å få penger til transfers



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

OPM

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #13 på: Juli 13, 2007, 05:38:53 »
Jeg bøyer meg i støvet for en kynisk faan Bates er. Likevel vil jeg hevde at uten KPMG sin sterke påvirkning av prosessen, så hadde han ikke lykkes. Men,- Bates har folk på innsiden det er jeg sikker på. Det er helt på tvers av all sunn fornuft å legge ut klubben for salg med så kort tidsfrist i tillegg til å nekte alle parter innsyn i bøkene. Dette favoriserte Bates betydelig, - og har gjorde det nesten umulig for konkurrenter å hevde seg. This deal stinks!!!

OP
 

clarke

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #14 på: Juli 13, 2007, 06:04:53 »
Jeg synes det aller merkeligste er at KPMG godtok Bates' første bud på 1p/£. I mai eller når det var. Bates fikk avtale etter noen få minutter! Uten at andre kunne legge inn bud...???

SuperLeeds
SuperLeeds

h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #15 på: Juli 13, 2007, 06:07:16 »
Fordi KPMG erlojale mot de som forer dem



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

raggen

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #16 på: Juli 13, 2007, 06:10:44 »
saken stinker den gjør det men tviler på vi noengang får vite hva som egentlig har skjedd i denne saken her. men slu er den j.... bates, det kan ingen ta ifra ham

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

  • Gjest
Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #17 på: Juli 13, 2007, 06:12:08 »
KPMG har ikke noe valg enn å si til FL hva som skjedde. Ellers får ikke Leeds tilbake den gyldne aksje eller hva de kaller den



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

raggen

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #18 på: Juli 13, 2007, 06:17:57 »
FL får vel vite hva som har skjedd men det forblir vel innefor de fire veggene vil jeg tro. tror ikke fakta kommer ut for oss vanlige dødlige.

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Per-Stian

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #19 på: Juli 13, 2007, 21:51:56 »
Bates kjøpte Leeds tilbake

Ken Bates har kjøpt tilbake fotballklubben Leeds United som sist sesong ble satt under administrasjon med gjeld på 400 millioner kroner.


NY SJEF: Ken Bates, her utenfor Elland Road, tar over kontrollen i skakkjørte Leeds. Foto: REUTERS

Tidligere Chelsea-eier Bates kjøpte seg inn i den allerede gjeldstyngede klubben for to og et halvt år siden. Han gikk til skifteretten i mai da gjeldsbyrden ble uhåndterlig, men har nå sikret seg kontroll over klubben igjen.

Flere grupper var ute etter å overta den tidligere storklubben som nå har rykket ned til tredje nivå i engelsk fotball. Et konsortium under ledelse av Bates fikk onsdag sitt bud akseptert av administratorene.

- Budet gir kreditorene det beste resultatet de kunne få i de gitte omstendigheter, og vi tror det gir klubben best sjanse til å overleve, sier Richard Fleming som er en av administratorene.

Tore André Flos klubb ble budt ut for salg forrige uke etter at et forslag fra Bates på tvangsakkord på 8 prosent ble avvist av administratorene. Den skarpeste innvendingen mot det kom fra skattevesenet som har vel 90 millioner kroner til gode fra klubben.

Leeds har vært engelsk seriemester tre ganger, sist i 1992, og det er bare sju år siden klubben var i semifinale i mesterligaen. Tross onsdagens tilslag har Bates og hans kolleger en stor jobb å gjøre for å sikre lisens for 1.-divisjonsspill i høst.


Eg har vore litt fråverande (nervøst vrak utan tilgang på nett) i overtakingsprosessen, så eg har faktisk ikkje fått med meg kven som står bak bodet til Bates. Kven er dette konsortiumet?

4ever arcticwhite

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #20 på: Juli 13, 2007, 21:55:34 »
Som vanlig så er det nok ikke så mange som vet hvem Bates har med seg. Samme suppa som forrige eierskap, med andre ord. Men jeg blir ikke veldig overrasket dersom disse har forbindelser med de største kreditorene (Nei, jeg tenker ikke på HMRC eller hva futen kaller seg). Selv om dette selvsagt ikke lar seg bevise da det dreier som om stråselskaper i et skatteparadis en eller annen plass i Stillehavet...


- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

GeirO

Re: Nøkkelen til Bates` seier?
« Svar #21 på: Juli 14, 2007, 04:01:19 »
Hvorfor i alle dager kan ikke KPMG bi en begrunnelse for sitt valg? Det er mulig de ikke behøver dette, men dog....
MOT