Noen få spørsmål

Started by Sleivind, July 16, 2007, 04:28:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Jeg har vært halvveis borte i noen dager nå, og er ikke helt oppdatert over hva som egentlig er skjedd nå de siste dagene. Jeg finner heller ingen vetige tråder som har svar på spørsmålene mine!

1) Er vi påmeldt til league 1 spill til høsten? Hvis ikke vi er det, er det noen tidsfrist for påmeldelse?

2) Bates har nå overtatt kontrollen for 3 gang. Er det også denne gang 28 dagers frist for kreditorne til å klage?

3) Er vi fortsatt under administrasjon? Eller har Bates full kontroll slik at vi faktisk kan kjøpe spillere nå? (kjøpe spillere, jeg er nå litt morsom og[:p])

4) Hvor stor er gjelden vår nå?

5) Bates snakket om noen "store" investorer her tidligere, er dette bare vanlig bullshit eller er det noe i det?

4ever arcticwhite

Det er mye uklarheter enda, men slik jeg er det er svarene som følger:

1) Klubben kommer til å være med når League One sparkes i gang i 2007.

2) Det foreligger slik jeg ser det ingen CVA, og da er det heller ikke knyttet noen 28 dagers klagefrist til kjøpet. Men pr. i dag opprettholdes stevningen fra HMRC, så alt er nok ikke avklart i denne sammenhengen. De fleste andre kreditorene som ikke støtter Bates er nok såvidt små at de ikke har økonomi til - eller ser noe poeng i - å gå til stor og langvarig sak mot Bates.

3) Leeds er vel i prinsippet ikke lenger under administrasjon, dvs. at KPMG har ikke noe de skal ha sagt ang. klubbens bruk av penger. Klubben i har imidlertid ikke fått tilbake sin "Golden Share" fra ligaen, og kan ikke fritt kjøpe spillere. Man vil imidlertid kunne utvide stallen opp til 20 spillere (Har vel 15 pr. i dag etter at Healy og Blake forlot klubben). Det er imidlertid slik at det økonomiske aspektet i alle spillerkjøp og kontrakter må godkjennes av ligaen.

4) Gjelden skal i prinsippet være slettet, men Bates har nok lovd bort et betydelig antall millioner til de største kreditorene (som han garantert har forbindelser med) pluss at ca. £10 mill ser lovd til kreditorene dersom Leeds rykker opp i PL innen fem år.

5) Det har vært veldig stille både angående store investorer og sponsorer, men det kan ha sammenheng med at Bates ikke har fått tilbake "the Golden Share" som man trenger for å være endelig klare.

Legg forøvrig merke til at jeg forsøker å konsekvent si "Leeds", "Klubben", "Bates" osv, selv om jeg alltid har omtalt Leeds som "Vi". Jeg ønsker ikke lenger å si "Vi" om noe som assosieres med Bates.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sleivind

6) Og hva inbefatter "the golden share" i tilegg til spillerkjøp?

7) Og når får vi eventuelt denne tilbake?

Takker for gode svar!

4ever arcticwhite

6) "The golden Share" er vel rett og slett lisensen for å spille i ligaen. Foreløpig sitter ligaen på den, så hvis Leeds ikke får den tilbake før seriestart spiller man på dispensasjon, og kjøper spillere på dispensasjon.  

7) Leeds får denne tilbake når/hvis Ligaen finner ut at alt er OK i forbindelse med det salget KPMG gjorde av klubben til Bates.

trosetti

quote:
Originally posted by 4ever

4) Gjelden skal i prinsippet være slettet, men Bates har nok lovd bort et betydelig antall millioner til de største kreditorene (som han garantert har forbindelser med) pluss at ca. £10 mill ser lovd til kreditorene dersom Leeds rykker opp i PL innen fem år.

Grøss og gru.. Akkurat nok penger til at Bates med vilje kan hindre Leeds i å rykke opp til PL innen 5 år, for å slippe å betale tilbake..[:(!][V][V][:(!]

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

mari

Var det 10 mill pund ila 5 år ved opprykk ? Trodde det var motsatt dvs 5 mill pund ila 10 år....Ikke avgjørende for vår fremtid uansett mener jeg. Et opprykk - fra the championship - er vel allerede idag beregnet å gi en gevinst på ca 40 mill pund årlig.

Har en naiv tro på at om 2 år ser Leedsverdenen helt anderledes ut. Uten Bates og med en ung, entusiastisk, utstyrtelig rik, uskyldsren og lokal forretningsmann som eier. Og med barnebarnet til Don Revie som manager.

4ever arcticwhite

I det opprinnelige tilbudet (1p in the pound) var det "another 30 p in the pound" ved opprykk til PL innen 5 år. Ved det utvidete tilbudet (8p in the pound) vard et ved "30 p.." ved opprykk innen 10 år.

Hva det ble ved kjøpet vet "ingen" sikkert, men sannsynligvis ikke mindre enn "30 p in the pound", og ikke mindre enn "innen 5 år". Så kan man si hva man vil om økte inntekter, men dette er nok 10 mill pund man gjerne skulle hatt tilgjengelig til spillerkjøp den dagen man rykker opp.

Det var snakk om ifm Redbus/Morris budet at de lovet 5 mill pund ved opprykk, men husker ikke tidsaspektet for dette. Uansett er akkurat det dessverre likegyldig....

fmtj

quote:

Det er mye uklarheter enda, men slik jeg er det er svarene som følger:

1) Klubben kommer til å være med når League One sparkes i gang i 2007.

2) Det foreligger slik jeg ser det ingen CVA, og da er det heller ikke knyttet noen 28 dagers klagefrist til kjøpet. Men pr. i dag opprettholdes stevningen fra HMRC, så alt er nok ikke avklart i denne sammenhengen. De fleste andre kreditorene som ikke støtter Bates er nok såvidt små at de ikke har økonomi til - eller ser noe poeng i - å gå til stor og langvarig sak mot Bates.

3) Leeds er vel i prinsippet ikke lenger under administrasjon, dvs. at KPMG har ikke noe de skal ha sagt ang. klubbens bruk av penger. Klubben i har imidlertid ikke fått tilbake sin "Golden Share" fra ligaen, og kan ikke fritt kjøpe spillere. Man vil imidlertid kunne utvide stallen opp til 20 spillere (Har vel 15 pr. i dag etter at Healy og Blake forlot klubben). Det er imidlertid slik at det økonomiske aspektet i alle spillerkjøp og kontrakter må godkjennes av ligaen.

5) Det har vært veldig stille både angående store investorer og sponsorer, men det kan ha sammenheng med at Bates ikke har fått tilbake "the Golden Share" som man trenger for å være endelig klare.

Legg forøvrig merke til at jeg forsøker å konsekvent si "Leeds", "Klubben", "Bates" osv, selv om jeg alltid har omtalt Leeds som "Vi". Jeg ønsker ikke lenger å si "Vi" om noe som assosieres med Bates.

"Vi" er Leeds United og ferdig med det! Da snakker jeg fotballaget og fansen! Prøv å glem Bates, som jeg har sagt før, han blir en patantes i vår historie!
Yeboahs vitne

4ever arcticwhite

Det kan hende at jeg igjen klarer å si "Vi" når fotballen ruller for fullt igjen. Men så lenge det snakkes økonomi, lisenser og eierskap skjer det ikke.

GeirO

quote:

Det kan hende at jeg igjen klarer å si "Vi" når fotballen ruller for fullt igjen. Men så lenge det snakkes økonomi, lisenser og eierskap skjer det ikke.

We are Leeds![B)]
MOT