For mye negativitet?

Started by veteranen, July 20, 2007, 03:11:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

Det vil være en grov overdrivelse å si at dette forum har vært preget av optimisme og fremtidstro det siste året. Men da skal det også sies at vår bekymring og pessimisme har vist seg å være usedvanlig velbegrunnet.

Samtidig ser jeg også faren for at når vi går og tråkker i nedturer og skuffelser lenge nok, så kan vi - bevisst eller ubevisst - lett komme til å leite etter negative ting, som bekrefter våre bange anelser, og på den måten komme til å bedrive krisemaksimering. Da ender vi lett opp, som Midjo skriver, som "sytete gråtekoner".

Så nå trenger jeg litt hjelp fra dere: Hva er det ved dagens situasjon og regime, som fyller dere med optimisme og fremtidstro?

Jeg vet at det finnes en tråd som heter "den store positivitetstråden", men den oppfatter jeg mer som en ironisk humortråd. Denne tråden er ment som blodig alvor!

Argumenter som at "dagens regime forsvinner nok snart", gjelder ikke. Jeg vil ha positive argumenter om dagens situasjon og dagens regime!

Kjør på! [:)]

Sleivind

Det er en del unge hjemmelagede spillere som banker hardt på førstelagsdøra!

Gjelden vår har gått fra å være et stort brød til ei lita skive!

Bates har sagt at han har seriøse investorer som er klare til å spytte inn etterlengtet kapital i klubben. (eller er dette bare noe jeg har drømt?)

veteranen

quote:
Originally posted by Sleivind

Det er en del unge hjemmelagede spillere som banker hardt på førstelagsdøra!
Gjelden vår har gått fra å være et stort brød til ei lita skive!

Bates har sagt at han har seriøse investorer som er klare til å spytte inn etterlengtet kapital i klubben. (eller er dette bare noe jeg har drømt?)

Har inntrykk av at de beste hjemmelagede spillerene er mer opptatt av å banke på utgangsdøra. [:D]

Men uansett: argumentene dine er relevante og positive. Bra, Sleivind! [:)]

pale

Billettprisene er kraftig satt ned. Bates forsto at tiltaket med lave priser virket og fortsetter med det.
Får håpe på gode tilskuertall som gir penger og poeng!

agehvitstein

To ting som er positive:

1. Vi får forhåpentligvis en ny start. Vi kan bygge fra grunnen av.

2. Supporterene som fortsatt holder ut er ekte supportere. Det er faktisk ganske viktig at man har supportere følger klubben i tykt og tynt. Gjør meg stolt av å være Leeds supporter.

Ove

Leeds is a "massive club". Vi har fokus over hele verden. Til og med Al Yazeera dekket saken med oppkjøpet. Så litt mer jordnært. Vi er størst og har dermed høy status blant lagene vi skal møte i serien. Det vil alltid være mye folk og mye blest rundt kampene våre.

Vi har flotte drakter.

Vi har divisjonens flotteste stadion.

Vi har de beste treningsfasilitetene.

SveinArve

Jeg starta "den store positivitetstråden" og den var IKKE ment som en ironisk humortråd. Det låg vel i bakhodet mitt hvor vi var på vei og sannelig har vi hatt brukt for den tråden.

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

mari

Tar med følgende fra "stokewhite" - som er en smått legendarisk bidragsyter på juniorfotballen i Leeds på Waccoe. Til tross for at chelsea/tottenham plukker opp den ene etter den andre virker det som vi fremdeles har en god juniorstall. Dette betegnes som en u-20 kamp.

19 July Bradford City XI 1-3 Leeds XI
CLOSED DOORS FRIENDLY

starting line up
Hallam
Madden Lees Milne Fisher
Hotchkiss Cartman Hatfield Ovington
Ameobi Connor
---
subs ? Rothery, Wilkinson, Gardner ,others ?

scorers Madden 2(two), Rothery

Lars E

Madden altså.. Han som hadde Scums som favorittklubb det, eller tar jeg helt feil nå?

Forever Leeds

Forever Leeds

mari

Mulig det. Vet iallefall at Ovington fikk pepper for at det står på hans hjemmeside at Man U var hans favorittklubb som liten...Forøvrig er Stefan Connor nevøen til Terry Connor som noen av oss gamle husker som en lovende spiss for Leeds rundt 1980 ??...

Tom S

Fotballaget Leeds United er på treningsleir og spiller treningskamper for å komme i form til sesongen!
Det syns eg er positivt.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Stephenjazz

Det sies at man burde se det positive i alt, det positive nå er at Leeds fortsatt får stor merknad i europa og får spille mot gode lag i treningskamper, wise har også påpekt at han har et par nye spillere som skal signe for leeds det kan noe og ta med seg videre
Det blir aldri umoderne å vinne

Tom S

Det er positivt at Leeds United klarte å arrangere ny treningskamp til lørdan på så kort tid!
Godt jobba!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Det positive nå er FRAMTIDEN.
MOT

agehvitstein

Terry Connor ja. Husker han selvfølgelig. Stortalent som startet med et brak med bl.a. scoring mot Forest. Stdig forundret at det ikke ble mer ut av det. Ble solgt fra Leeds til Brighton i en byttehandel med Andy Ritchie. Sheridan har sikkert noe liggende som han han publisere i den fantastiske "Scrapbook"  

quote:
Originally posted by mari

Mulig det. Vet iallefall at Ovington fikk pepper for at det står på hans hjemmeside at Man U var hans favorittklubb som liten...Forøvrig er Stefan Connor nevøen til Terry Connor som noen av oss gamle husker som en lovende spiss for Leeds rundt 1980 ??...

Tom S

we are leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

mari

Juniorene fortsetter preaseson - med seier over Man U og Preston. Av en eller annen merkelig grunn spilt 9 mot 9...

Sat 21 July 2007 Scum Utd Youth 1-3 Leeds Yth
at Carrington Training Ground

Two 9 aside matches were played
team v Scum
Hallam Lees Wilkinson Fisher Gardiner Rothery
Falkingham Ameobi Ovington
SCORERS Gardiner Rothery 2

another 9 aside match took place with Leeds beating Preston N.E

McMidjo

Antar dette agnet er lagt ut bl.a. for meg, Veteranen!
[:)]

For å se noe positivt, tror jeg først man må legge til side den fantastiske konspirasjonteorien om at Ken Bates og Dennis Wise egentlig hater Leeds United, og kun er i klubben for bevisst å ødelegge den.
[B)]

I full fart:

[:)] Sett bort ifra prosessen som har ledet fram til det - økonomien er bedre enn på lenge, og antakeligvis så god at vi kan begynne å bygge opp klubben igjen så fort vi kommer ut av administrasjon.

[:)] Selv om sittende ledelse neppe er istand til å gi klubben større sportslig fremgang, tror jeg de er istand til å etablere en såpass sunn og profesjonell økonomisk/forretningsmessig styring, at  klubben blir svært attraktiv å kjøpe seg inn i for andre.

[:)] I dette ligger også klubbens mediestrategi. Aldri har vel vi oversjøiske fans kommet nærmere inn på klubben enn nå gjennom nettradio/nett-TV, og BET24-/Viasatavtalen. Det virker som klubben jobber systematisk med å forbedre/utvide slike tilbud. Merkevaren Leeds United står fortsatt svært sterkt verden over (det var 16.000 tilskuere i treningskampen mot Union Berlin!), og med en offensiv mediestrategi er det mulig å holde klubben varm, selv om de sportslige resultatene uteblir.

[:)] Det ser ut til at klubben fortsatt er så attraktiv at den trekker til seg en del spillere som i hvert fall jeg ser positivt på (Thompson, Prutton, Constantine, Ankergren), og da kan jeg jo i samme slengen konstatere at Dennis Wise ikke ser ut til å ville tiltrekke seg mengder av ’grisespillere', som det jo ble uttrykt en del frykt om her på forumet...

[:)] Klubben produserer fortsatt mange gode unge spillere, og såvidt jeg har registrert har Leeds stort sett hele tida to-tre stykker i troppene til U-16/U-17-landslagene. Jeg vil tro at dette ikke kommer helt av seg selv, men at det faktisk finnes et relativt godt apparat i klubben som til en viss grad styrer disse spillernes utvikling?

[:)] Omdømmemessig ser det ut som klubben på noen områder fungerer omtrent som normalt. Da tenker jeg på slikt som charitywork og omdømmebyggende aktiviteter i lokalmiljøet, og lojalitetsbyggende virksomhet ift fansen (for eksempel familiedagen i slutten av denne måneden m Wilkos helter fra '92).

[:)] Pearson/Wilkinson var også mitt førstevalg i 'budrunden', og jeg synes det er positivt at disse to for første gang (?) har signalisert interesse for å involvere seg i Leeds United. Jeg er lite trygg på hva Ken Bates vil stelle istand framover, men jeg har et lønnlig håp om at disse to er inne i klubben om ikke så altfor lenge â€" med en håndplukket ny manager...  

[:)]Ellers må jeg si at denne blomstermarkeringen som WACCOE-gjengen har dratt igang utenfor ER, viser at Leeds United har verdens beste fans - og det fyller meg med umåtelig stolthet å se bildet Enrique har lagt inn under 'LU-framtid tråden'....

Alt i alt ser jeg langt mer positivt på situasjonen nå, enn det jeg gjorde i vår, og om vi kommer igang med sesongen på en noenlunde OK måte, tror jeg vi får se publikumssifre på ER som langt overstiger det vi har hatt de siste par åra.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kickthemdown

The broken , the beaten and the damned

http://uk.youtube.com/watch?v=sgAhrfFYYFk

Kjente jeg fikk mest lyst til å gråte en skvett ...

We'll be back

Roy

Vi trekker enormt med tilskuere kontra de andre L1 lagene. Positivt at vi er store på dette, og moro for de andre lagene å få oppleve litt stemning.
Stand up and sing for LEEDS UNITED