Tips til planlegging av vår første Leeds-tur

Started by Tom Egil, December 14, 2007, 13:21:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tom Egil

Hei. Er ny både som medlem av Luscos og bruker av forumet, men har vært fan siden tidlig på 70-tallet.
Planlegger en tur til Leeds med min 11-årige sønn i løpet av vinteren/våren. Hvordan får ferskinger som oss tak i billetter, hvor bør vi bo(er Marriott like greit med barn som uten?), enkleste måte å reise på etc. Hadde satt pris på om noen av dere som har vært der med unger har noen gode tips? Er det f.eks lov for en 11-åring på pub?
:)

Svend Anders

Jeg prøver meg:
Første tur er alltid veldig spennende og litt nervøs, men med litt tålmodighet går alt bra:

Hotel: Mariott er veldig fint og ligger midt i byen. Minus for høy pris, men LUSCOS har i det minste rabattvtale. Se mer på http://www.luscos.com/view_article.asp?id=10
Alternativer er Jurys Inn - jurysinn.co.uk (søk deg frem til Leeds), ikke minst om du booker via nett. SAS har også flott hotel, men det er enda dyrere enn Mariott.

Kampen: Vær tidlig ute, gjerne på Elland Road en time før avspark. Om du finner veien er det alltid nordmenn på Lorimers Pub, Commercial Inn i Sweet Street (om du skal ta taxi). Derfra er det 20-25 minutter å gå til stadion.
- Kampbillett ordner du via leedsunited.com om du har grei nett-kunnskap. Registrer deg som brukr og få billettene sendt i posten. Hvis ikke skal du kunne maile tickets@leedsunited.com.

Fly: Fra manchester går toget direkte fra flyplassen (noen av de bytter i manchester sentralt), kjøp tur-retur ("return") billett. Flyr du til Leeds hopper du på ekspressbussen inn til sentrum for 20 kroner (TROR det er 757 den heter).

Ellers i byen: Ta gjerne med ungen på pub, i alle fall på dag/ettermiddag. Det er ingen store problemer skulle jeg tro. Mariott har svømmebasseng i kjelleren (stort og flott!), så ta med svømmebuksa om dere bor der.

Hm, jeg kommer ikke på så mye mer å fortelle om... Har litt info på svendanders.com også, velg Leeds United i menyen.

God tur!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Tom Egil

Takk Svend Anders, både for svar og link til din egen side. Her bør det være mer enn nok tips for en "førstereis"! Vi setter i gang, regner helt klart med at en tur vil svare til forventningene. Tom Egil

Torgeir

SA har svart på det meste, men ikke ta for gitt at din sønn kommer inn på puber i Leeds sentrum. Vi hadde dårlig erfaring med dette på siste tur.

God tur.

8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir