Skrevet av Emne: Din favoritt start 11´ver  (Lest 3092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Din favoritt start 11´ver
« på: August 08, 2007, 01:51:30 »
Casper
Frazer (Gardner) - Rui - Heath - Parker (Lewis)
Carole - Prutton - (Douglas/Howson) - Thompson - Lewis (Weston)
Beckford - Contstantine (Flo/Kando/ Elliot)

Ser bra ut... endel som er mer eller mindre bankers og bra konkurranse på resten av plassene...

Manager: Wise er en proven manager på dette nivået
Ass Manager Poyet... sikkert den beste ass. manager på nivå 1.
Stadium: The best and the biggest and the scariest(make them fear us!!!)
Fans: A different league

* Min vurdrering: Play OFF

Yeboah

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #1 på: August 08, 2007, 01:54:18 »
Ankergren
Gardner - Rui - Heath - Lewis
Carole - Prutton - Douglas - Thompson
Beckford - Flo

- Gardner imponerte meg skikkelig mot Wigan, derfor får han plassen på høyrebacken min :)
« Siste redigering: August 08, 2007, 01:54:32 av Yeboah »

sindre12

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #2 på: August 08, 2007, 02:31:21 »
Ankers
Gardner-Rui-Heath-Parker

Howson-Prutton-Thommo(K)-Carole

Kandol-Becks    benk:Flo,Keeper?,Douglas,Constan,elliot.
Beckford 4 England!

Orkanger

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #3 på: August 08, 2007, 03:27:37 »
Luksus å holde Lewis ute, vel?

quote:
Originally posted by sindre12

Ankers
Gardner-Rui-Heath-Parker

Howson-Prutton-Thommo(K)-Carole

Kandol-Becks    benk:Flo,Keeper?,Douglas,Constan,elliot.



D e håp i hængan snøre!
D e håp i hængan snøre!

Leedsulf

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #4 på: August 08, 2007, 04:28:03 »
Casper
Gardner - Rui - Parker - Lewis
Prutton - Douglas/Howson - Thompson - Weston
Constantine - Beckford

kjelvi

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #5 på: August 08, 2007, 04:45:17 »
quote:
Originally posted by jarle

Manager: Wise er en proven manager på dette nivået
Ass Manager Poyet... sikkert den beste ass. manager på nivå 1.


Er redd for at du er i overkant optimistisk der.
Etter å ha "sett" de to på sidelinjen gjennom sist sesong, fulgt med transfervirksomheten, studert uttalelsene/sitatene (f.eks. Muldvarpen) og ikke minst observert 'personalpolitikken' og konflikthåndteringen, ser jeg lite - trolig ikke noe - som gjør denne duoen til et solid managerpar.

Det får ikke hjelpe at Gus er en av de trivligste guttene i engelsk fotball.

Wise Out!

SveinArve

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #6 på: August 08, 2007, 05:07:46 »
Ankergren
Gardner Rui Heath Parker
Carole Douglas Thompson Lewis
Constantine Beckford

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

DaGa

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #7 på: August 08, 2007, 05:28:55 »
Ankergren
Gardner-Rui-Heath-Parker
Carole-Thompson-Howson-Lewis
Elliot-Beckford

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!

Per-Stian

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #8 på: August 08, 2007, 06:13:31 »
Ankergren
Gardner - Marques - Heath - Lewis
Bayly - Douglas/Prutton - Howson - Thompson
Constantine - Beckford

Runar

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #9 på: August 08, 2007, 18:16:10 »
------------Ankergren-----------

Frazer - Rui - Heath - Parker

Weston - Howson - Bayly - Lewis

--------Elliot - Beckfor----------

[;)]
 

Budda

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #10 på: August 08, 2007, 18:30:59 »
--------Ankergen--------------

Gardner - Rui - Heath - Parker

Howson - Bayly - Thommo - Lewis

------Elliot - Beckford-------
« Siste redigering: August 08, 2007, 18:31:20 av Budda »
Endre

auren

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #11 på: August 08, 2007, 18:42:16 »
Ser Budda har plassert Howson på høyreving, og det var akkurat det jeg hadde tenkt å spørre folket om: Kan Howson bli en fremtidig høyreving? Vi har ikke hatt en skikkelig høyreving siden..... tja... Bowyer... vel, han var ingen høyreving dog. Når hadde vi en skikkelig god høyreving sist? Hvem spilte høyreving i gullaget fra 92? Speed bekledde vel venstrevingen, og Batty og Macca sentralt. Var det Strachan som spilte mest mot høyre? eller var det Macca som spilte i den posisjonen? Har igrunnen sett på begge som sentrale midtbanespillere.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #12 på: August 08, 2007, 18:46:35 »
Strachan spilte til høyre i gullrekken fra 92....Men min mening NEI, Howson er ingen framtidig høyreving
 

soumoh

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #13 på: August 08, 2007, 19:00:24 »
Greit at Frazer skal utfordre Gardner og omvendt. Men hvem skal utfordre Parker på venstre backplass?

Mitt lag (basert på de spillerne vi har i dag, skader ekskludert):

----------Ankergen----------
Gardner - Delph - Heath - Parker
Prutton - Thompson - Derry - Lewis
------Constantine - Beckford------

Ja, jeg er motstander av Marques og Kandol...

We'll be back.
We'll be back.

Runar

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #14 på: August 08, 2007, 19:05:20 »
Delph som stopper faktisk....

Lewis skal vel utfordre Parker
 

auren

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #15 på: August 08, 2007, 19:12:22 »
Er ikke denne Delph høyre back/ving? Lewis utfordrer selvsagt Parker på venstreback, mens Thompson utfordrer Lewis på venstre midtbane, selv om jeg nok tror Thompson vil spille sentralt.

Mitt lag:

Ankers
Gardner - Rui - Heath - Lewis
Douglas - Howson - Prutton - Thompson
Beckford - Constantine

Vet at Constantine er skadet et par ukers tid. Venstrevingen blir et lite problem. Har ikke den største troa på Parker som venstreback. Lewis er bunnsolid. Carole er en mann man kan ha på høyre eller evt. venstre ving. Thompson er ingen utpreget ving, her kan kanskje Prutton spille? Eller Weston?

auren, som savner en CM klassifikasjon av spillerne, f.eks. "Lewis:Left D/M"

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Volda69

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #16 på: August 08, 2007, 19:25:48 »
quote:
Originally posted by auren

Ser Budda har plassert Howson på høyreving, og det var akkurat det jeg hadde tenkt å spørre folket om: Kan Howson bli en fremtidig høyreving? Vi har ikke hatt en skikkelig høyreving siden..... tja... Bowyer... vel, han var ingen høyreving dog. Når hadde vi en skikkelig god høyreving sist? Hvem spilte høyreving i gullaget fra 92? Speed bekledde vel venstrevingen, og Batty og Macca sentralt. Var det Strachan som spilte mest mot høyre? eller var det Macca som spilte i den posisjonen? Har igrunnen sett på begge som sentrale midtbanespillere.

auren

Leeds
Till
I
Die!


Lennon var vel ein brukbar høgreving.[;)]

MOT
MOT

soumoh

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #17 på: August 08, 2007, 20:04:27 »
Så vidt meg bekjent har Delph spilt som midtstopper tidligere for "a-laget" og for junior/reservelaget. Poenget mitt var å vise at vi trenger en stopper til.

Jeg er ikke helt med på at Lewis skal utfordre Parker. At spillere skal være anvendelige er greit nok. Kjekt ved kriser, men det kan ikke være en mentalitet om at alle spillere skal være som poteten. Da blir det ingen eh spisskompetanse i laget.

quote:
Originally posted by Runar

Delph som stopper faktisk....

Lewis skal vel utfordre Parker



We'll be back.
We'll be back.

AndyMathie

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #18 på: August 08, 2007, 20:29:58 »
Min fav start oppstilling er denne:


                 Ankergren

Gardner    -  Rui     -     Heath    -   Lewis


Carole     -   Douglas -   Thompson  -   Weston


              Beckford -  Constantine


Denne startoppstillingen er den jeg ønsker skal spille oss opp i CCC igjen. Har aldri sett Gardner, men på grunnlag av at han ble kåret til MOM mot Wigan så går han inn på laget. Dessuten var Frazer helt ræva sist sesong. Ellers har jeg valgt å vrake Parker pga han ikke har overbevist meg tilstrekkelig på backen enda. Han er kompromissløs, men mangler fart og offensiv sprut. Tror at Weston og Carole kan sørge for skikkelig ving spill på Elland Road kommende sesong om de får tillitt vel å merke. Kunne egentlig godt tenkt meg Howson på midten også, men har han som cover for hele midtbane fireren. Han kan helt sikkert komme inn på samtlige av plassene på midtbanen og gjøre en knall bra jobb. Douglas og Thommo sier seg egentlig selv. Tror ikke disse 2 trenger å sitte på benken så lenge de ikke er suspendert eller har en skade.

Til sist så har jeg selvsagt valgt å gå for Beckford pga at han bevisst seg som en god måltyv i denne divisjonen. Dessuten så glemmer jeg aldri scoringen han gjorde for Scunthorpe i L1 i fjor. Den var helt sinnsykt rå og man skulle jo tro denne mannen kunne ha spilt på et langt høyere nivå enn L1, men time will show. Constantine scora 26 mål for Port Vale i denne divisjonen sist sesong og kommer helt sikkert til å være en hit sammen med Beckford. Da har vi i utgangspunktet det beste spissparet og keeper i L1. Resten av laget er jeg litt usikker på, men dette bør egentlig holde til en play off plass og da har jeg inkludert -15 poeng.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Ferre

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #19 på: August 09, 2007, 02:25:34 »
Ankergren

Gardner - Rui - Heath - Lewis

Carole - Douglas - Thompson - Howson

Beckford - Constantine

Offensivt trekker Howson litt inn i banen, slik at han skaper rom for Lewis som kommer stormende opp. Synes det fungerte bra i fjor da Blake og Lewis gjorde det samme.

Mange gode utforderer, spesielt sentralt på midtbanen. Skulle gjerne hatt flere vingtyper i laget, håper Carole kan prestere bra på dette nivået.

-WE'LL BE BACK-

mari

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #20 på: August 09, 2007, 02:36:58 »
Ankergren

Gardner - Rui - Heath - Lewis

Weston - Prutton - Thompson - Carole

Beckford - Kandol

Offensivt er Howson min 12. mann - satser på at han for sjangsen mot Tranmere når både Douglas og Prutton er ute. Til tross for at vi da ser lit tynne ut bakover. Constantine er forhåpentligvis en utfordrer til Kandol om 14 dager...Håper det kommer inn 4 nye spillere hhv en ny stopper, back, kant og spiss. På midten synes jeg vi ser ut til å ha nok alterativer.
 

vertigo

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #21 på: August 09, 2007, 03:14:08 »
Casper
Gardner-Rui-Heath-Parker
Carole-Douglas-Thompson-Lewis
Beckford-Leon

Subs: Howson, Frazer, Kandol

Ser bra ut synes jeg. Er optimist og gleder meg.
 

Jon R

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #22 på: August 09, 2007, 03:29:19 »
quote:
Originally posted by Jon R

Sitat
Originally posted by auren

Når hadde vi en skikkelig god høyreving sist? Hvem spilte høyreving i gullaget fra 92? Speed bekledde vel venstrevingen, og Batty og Macca sentralt. Var det Strachan som spilte mest mot høyre? auren



Strachan spilte på høyre ja, men noen typisk "ving" var han ikke. Strachan var unik i sin høyre midtbanerolle. En playmaker og breddeholder som også likte å operere mer sentralt på midten og som dekket enorme rom. På utsiden av Strachan fant man ofte en hyperoffensiv back i Mel Sterland, eller kanskje lille Rodney Wallace som også likte å trekke ut mot kanten. Leeds spilte jo en type "total fotball" på begynnelsen av 90 tallet som var fantastisk effektiv og underholdende når det fungerte som best. Synes Strachan var så unik at "Strachan-rollen" er det eneste som dekker egentlig. Bowyer var også ganske unik høyre midtbanespiller og ingen  typisk ving. I motsetning til Runar synes jeg B. var en mer utpreget indreløper type (som hadde de tunge løpene inn i "bakrommet" som et av varemerkene, det har vi savnet de siste sesongene), enn han var en  "sentral" midtbane type.

Howson kan sikkert gjøre en utmerket jobb på høyresiden, men jeg vil helst se han i "Blake-rollen", som en offensiv kraft bak to spisser.

Min foreløpige favoritt 11`er: Casper - Gardner, Rui, Heath, Parker - Douglas, Thompson, Lewis - Howson - Beckford, Constantine

Jon R.



Jon R.
« Siste redigering: August 09, 2007, 03:36:26 av Jon R »
Jon R.

Runar

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #23 på: August 09, 2007, 06:55:04 »
Jeg har vel ALDRI ment at Bowyer var en typisk høyreving....Leeds på sitt beste under O'Leary spilte en litt skjev 4-4-2 der Bow hadde mer indreløper oppgaver og Kewell en frier "ving" rolle....

Men at Leeds skal ha spilt en "slags" total fotball under Wilko må jo være en STOR overdrivelse...

Det var et arbeidslag som spilte mer etter drillo prinsippene en den fantastiske fotballen Cruyff og Nederland representerte....Vi hadde spisskompetanse som vi utnyttet etter beste evne...Den intrukne høyrekanten kombinert med den "flygende" høyrebacken.....Chappy som target og Wallace som bakromspiss...Batty som anker og McAlliter som den mer dynamiske drigenten med masse offensive løp og bidrag...

Enkeltspillerne var kanskje ikke best i verden, men sammen hadde de de riktige kvalitetene til å ligge i toppen i den øverste divisjonen
 

Jon R

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #24 på: August 09, 2007, 16:34:38 »
quote:
Originally posted by Runar

Jeg har vel ALDRI ment at Bowyer var en typisk høyreving....Leeds på sitt beste under O'Leary spilte en litt skjev 4-4-2 der Bow hadde mer indreløper oppgaver og Kewell en frier "ving" rolle....

Men at Leeds skal ha spilt en "slags" total fotball under Wilko må jo være en STOR overdrivelse...

Det var et arbeidslag som spilte mer etter drillo prinsippene en den fantastiske fotballen Cruyff og Nederland representerte....Vi hadde spisskompetanse som vi utnyttet etter beste evne...Den intrukne høyrekanten kombinert med den "flygende" høyrebacken.....Chappy som target og Wallace som bakromspiss...Batty som anker og McAlliter som den mer dynamiske drigenten med masse offensive løp og bidrag...

Enkeltspillerne var kanskje ikke best i verden, men sammen hadde de de riktige kvalitetene til å ligge i toppen i den øverste divisjonen



Du har tidligere skrevet at Bowyer var bedre sentralt på midten enn han var i sin høyre midtbanerolle. [8)]

Totalfotball? Tja. Ikke noe entydig begrep. Nei, vi spilte ikke som nederland under Rinus Michel, men vi praktriserte prinsippene om alle mann i angrep/alle mann i forsvar, hyperoffenive backer og midstoppere, ballen fremover i lengderetningen og uforutsigbart spillemønster. Rollene var nok mye klarere definert i Leeds enn i den egentlige "totalfotballen", men Wilco hadde adoptert mange av prinsippene. Drillofotball? No way! [8D]

Jon R.
Jon R.

vertigo

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #25 på: August 09, 2007, 20:14:37 »
Må innrømme jeg ikke har sett for mange kamper i L1, men har inntrykk av at det kan være ganske "primitivt" ??
Dere som følger med mer enn meg: Har vi spillermateriell til slik fotball? Vil en spiller som Carole f.eks falle helt igjennom?
Er det noe vits å ha en egen "spillestil" i denne divisjonen, eller blir alt avgjort på innsats??
 

Runar

Re: Din favoritt start 11´ver
« Svar #26 på: August 09, 2007, 20:59:05 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Runar

Jeg har vel ALDRI ment at Bowyer var en typisk høyreving....Leeds på sitt beste under O'Leary spilte en litt skjev 4-4-2 der Bow hadde mer indreløper oppgaver og Kewell en frier "ving" rolle....

Men at Leeds skal ha spilt en "slags" total fotball under Wilko må jo være en STOR overdrivelse...

Det var et arbeidslag som spilte mer etter drillo prinsippene en den fantastiske fotballen Cruyff og Nederland representerte....Vi hadde spisskompetanse som vi utnyttet etter beste evne...Den intrukne høyrekanten kombinert med den "flygende" høyrebacken.....Chappy som target og Wallace som bakromspiss...Batty som anker og McAlliter som den mer dynamiske drigenten med masse offensive løp og bidrag...

Enkeltspillerne var kanskje ikke best i verden, men sammen hadde de de riktige kvalitetene til å ligge i toppen i den øverste divisjonen



Du har tidligere skrevet at Bowyer var bedre sentralt på midten enn han var i sin høyre midtbanerolle. [8)]

Totalfotball? Tja. Ikke noe entydig begrep. Nei, vi spilte ikke som nederland under Rinus Michel, men vi praktriserte prinsippene om alle mann i angrep/alle mann i forsvar, hyperoffenive backer og midstoppere, ballen fremover i lengderetningen og uforutsigbart spillemønster. Rollene var nok mye klarere definert i Leeds enn i den egentlige "totalfotballen", men Wilco hadde adoptert mange av prinsippene. Drillofotball? No way! [8D]

Jon R.




Bedre sentralt en som høyremidtbane sier du....hmmm - vel han var jo ikke en klasisk kantspiller, og skulle vel opprinnelig spille sentralt når kan kom til Leeds. Men etterhvert som tiden gikk så er det vel ganske klart at han var best ute til høyrekontra helt sentralt i banen....

Det avheniger seff hva som er hans oppgaver og ikke bare posisjon, men når TV kjører det kunst stykke å prøve å ligge Bow dypt i noen kamper då har man mistforsått mye av fotballen asså...

Det beinharde defensive organiseringen til Wilko og hurtig spill ilengde retningen vil jeg tørre å påstå var en grei engelsk versjon av Egil Roger Olsens Norge...