STOOOOOORE KAMPER

Started by Promotion 2010, May 13, 2008, 23:43:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Hvordan forbereder man seg egentlig til store kamper.

Alex Ferguson er den store spesialisten for tiden. Han legger ikke opp til noe spesielt, bare fokuserer på at dette er "Just another game". Jeg er sikker på at Wenger og andre toppmanagere sier det samme.

Hvordan har egentlig Macca taklet dette?

Det virker som om han til en viss grad har skjermet spillerne. Få har uttalt seg om kampene mot Carlisle. Blant trenerne har det vært litt om McDonald som har en fortid i Carlisle, mens Macca har sagt noe om kampen.

Jeg synes imidlertid han må passe seg litt. Han var fryktelig blid etter 1-2 hjemme. Hvor er det fandenivoldske? Sparte han det til garderoben? Hvem forteller spillerne at dette ikke var bra nok? Hvem motiverer til mer intelligent spill i neste kamp?

Før hjemmekampen ble det fokusert mye på at vi hadde fordelen og at vi måtte gjøre ditt og datt for å vinne.

Nå i etterkant forteller Macca etter 1-2 at det er "advantage Leeds". Det har det aldri vært. Spesielt ikke etter den patetiske forestillingen hjemme.

Det er greit at vi har litt bedre utgangspunkt, men vi må også i pressen vise den lille klubben fra nordvest litt respekt. Vi ligger under takket være oss selv. Carlisle er nå kjempefavoritter. Se på Bristol City. De ordnet meget overraskende Wembley-finale til tross for svak form mot slutten av sesongen.

Vi har en god statistikk på bortebane, men i svært mange kamper har vi vært presset bakpå før "a lucky goal" har snudd det.

Mitt råd er: Hold kjeft i pressen. Fokuser på at Carlisle nå har favorittstempelet. Lukk døra for pressen og fokuser uten å spekulere i utfallet av kampen på torsdag.

Så til det spillermessige:
Hvis trenerne også vurderer å ofre en såkalt offensiv midtbanespiller og sett inn på Hughes ved siden av Douglas defensivt, så begynner vi å snakke, tror jeg. Hva med Kenton på høyrebacken?

MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

Kenton inn, Frazer ut! han holder desverre ikke mål i denne divisjonen heller! Forøvrig er jeg mye enig i det du sier- fokus på kampen, eget spill og egne ferdigheter som gutta mange ganger i år har vist at de har!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Quote from: fmtj on May 14, 2008, 08:06:05
Kenton inn, Frazer ut! han holder desverre ikke mål i denne divisjonen heller! Forøvrig er jeg mye enig i det du sier- fokus på kampen, eget spill og egne ferdigheter som gutta mange ganger i år har vist at de har!

ja, hvor har kenton blitt av??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Macca spiller "mind-game".

auren

99% sikkert at Frazer spiller morgendagens kamp. Kenton har dessverre falt ut av laget den siste tiden, og mangler kamptrening.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Vi må uansett få inn en annen venstreback å kjøre jhonson opp igjen.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Therese

Tror det er utrolig viktig å fouksere hundre % på laget, segselv og sin innsats og ikke snakke for mye om motstanderen. Annet enn å gi et inntrykk av favorittstempelet?
Enig at han virket litt for blid etter onsdagens latterlige forstilling som jeg vil kalle det.
Til tider innmari pinlig å se på. Ville litt aggresjon få gutta til å forstå hva som står på spill?
La oss håpe at de klarer å senke skuldrene til torsdag og spille ordentlig fotball.
Jeg er nemlig klar for en finale ;D

Hva som angår Frazer, har jeg kun å si :
Tommel ned.
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Dennis

Macca og kompani velger selvsagt laget de har mest tro på selv, men jeg hadde likt å sett Hughes\Douglas rive opp midtbanen, med Kilkenny\Prutton\Howson danner de to 'kantene' i mer frie roller. Poenget er vel å få Frazer Richardson frem og til innlegg, så en litt skjev midtbane med Carole på venstresiden kunne vært spennende. Det som taler imot Carole, er kamptrening og at kampen nok vil bli en stillingskrig i starten. En joker?

Usikker på valget med Bradley Johnson på venstreback (han så veldig feilplassert ut) men noen dager i trening og mental forberedelse kan kanskje hjelpe? Hughes vil jeg helst ha sentralt på midten, men dersom han ikke får spille der, vil jeg ha Hughes på back. Syns uansett en med flere defensive fibre på midtbanen er et førstepri, etter hva vi så på Elland. Macca ønsket tydeligvis at kampen skulle spilles på våre premisser, men med elendig defensiv plan i midtbaneleddet, gikk det ikke slik. En entusiastisk og oppofrende Hughes kan kanskje kicke de andre gutta i gang??

Når det gjelder media, er dette tiden for å være ydmyk. Vi skulle skremme Carlisle med 40.000 tilskuere, men det som skjedde var det motsatte. Carlisle fikk virkelig innsats og go, mens Leeds-spillerne opptredde nervøse og 'forstod ikke' at det var DE som måtte gjøre noe, ikke bare snakke om det som skulle skje.

Synes faktisk Macca og teamet har gått i ei felle som også ble gjort under Wise-regimet. Jeg får vel halve forumet på nakken nå, men fakta er at 'we have to get out of this division' ikke er stort annet enn publikumsfrieri. Det er vel og bra, men hva med motstanderne? De vil utelukkende tennes av slike utsagn. Det er hvertfall ikke noe å bli skremt av! Slutt med det tøvet og vis det på banen, ikke foran mikrofonen. Det dreiv Wise med og det har dessverre Macca fortsatt med. Han er 90% bedre enn sin forgjenger i media, men slike utsagn er kun gnister under bålet til opponentene.
Marching on together!