Legends lounge åpnet på E.R

Started by h.b, August 24, 2007, 17:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Greit nok å mimre seg bort et par timer her. Håper de selger øl der samtidig[:D]
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1098668,00.html

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

Lee Bowyer og Harry Kewell var faktisk blant forslagene fra fansen av spillere som burde pryde Legends Lounge! Jeg må si jeg er glad for at ihvertfall Kewell ikke nådde opp, og egentlig urokråka Bowyer også! Resten av gjengen er jo flotte, men enkelte av dem i ren særklasse; Revie, Bremner, Lorimer, Clarke bare for å nevne fire av de største!
Yeboahs vitne

McMidjo

Som en av de mest uttalte Bateshaterne h.b, burde vel du strengt tatt holde deg unna alle etablissementer som Bates står bak, og istedet støtte supporterklubben med å drikke ølet ditt på Old Peacock (som nå er kjøpt av LUSC - etter hva jeg forstår...).[:)]

Satt forleden og skrev opp min egen liste med 33 legends, og det er gledelig å se at Vinnie og 'Albert' er inne istedet for folk som Bowyer og Kewell.

Hvor kontroversielt er valget av Vinnie Jones her da folkens?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sheridan

Flott å se John Sheridan blant de 33.
Og ikke minst Howard Wilkinson.

veteranen

Er det bare jeg som reagerer på at ikke Bobby Collins er blant de 31 utvalgte?

Collins er antagelig det beste kjøp en Leeds-manager noengang har gjort (med Strachan som en god nr to)! Han hadde enorm betydning for klubben og alle de unge spillerne som slo igjennom på sekstitallet. Collins var jo også den første Leeds-spilleren som ble kåret til årets spiller i England, i 64/65 sesongen.

Fint tiltak dette, men utelatelsen av Collins kan vanskelig kalles for annet enn historieløshet.

Dennis

quote:
Originally posted by veteranen

Er det bare jeg som reagerer på at ikke Bobby Collins er blant de 31 utvalgte?

Collins er antagelig det beste kjøp en Leeds-manager noengang har gjort (med Strachan som en god nr to)! Han hadde enorm betydning for klubben og alle de unge spillerne som slo igjennom på sekstitallet. Collins var jo også den første Leeds-spilleren som ble kåret til årets spiller i England, i 64/65 sesongen.

Fint tiltak dette, men utelatelsen av Collins kan vanskelig kalles for annet enn historieløshet.

Jeg husker ikke mannen sjøl selvsagt, men jeg reagerte også på dette! Historieløshet, indeed. [:(]

- Dennis

"Jeg har spilt på et skikkelig United, LEEDS UNITED." - Alf Inge Haaland
Marching on together!

McMidjo

Collins burde vært der, men det er vel slike utslag en alltid får i slike avstemninger - hvor den yngre garde gjerne dominerer mer.

Hadde med Collins, Lukic og Chapman på min liste - mens jeg utelot Woodgate. Var også fristet til å ta med Alfie Haaland gitt. [:)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Karl Hot Shot

Jeg er forundret over at Gary Sprake ikke er tatt med! David Harvey og Nigel Martyn har jo blitt tatt med, og da burde noen også ha stemt på Gary Sprake. Det er jo det gode med tidens tann. De store og avgjørende tabbene som waliseren Sprake gjorde i noen kamper, har med årene mistet noe av sitt irritasjonsmoment, og nå bør vi innse at Gary Sprake er en av de aller ypperste målvaktene som noen sinne har ikledd seg Leeds United keeperdrakt. Han var rett og slett skils tvers igjennom. Fantastisk god (selv om blemmene blir husket fortsatt).

Trond A

Gary Sprake ble forståelig nok frosset ut av "det gode selskap" etter at han ble framstilt som en muldvarp i forhold til bestikkelsesanklagene som ble rettet mot Leeds tidlig på 70-tallet. Det er ikke bare NÃ... klubbens omdømme har vært i hardt vær.

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Trond A

Gary Sprake ble forståelig nok frosset ut av "det gode selskap" etter at han ble framstilt som en muldvarp i forhold til bestikkelsesanklagene som ble rettet mot Leeds tidlig på 70-tallet. Det er ikke bare NÃ... klubbens omdømme har vært i hardt vær.

Luscos medl. 338

Bestikkelsesanklagene haglet mot Don Revie og Leeds United på tidlig 70-tall, det er riktig. Men ingenting er bevist, alt er bare rykter. De alvorligste anklagene rettet seg jo mot manager Don Revies aktiviteter, og hva er da logikken i å ta med Revie på lista, men utelukke Sprake (og altså utpeke ham som en verifisert synder)?

Trond A

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Trond A

Luscos medl. 338

Bestikkelsesanklagene haglet mot Don Revie og Leeds United på tidlig 70-tall, det er riktig. Men ingenting er bevist, alt er bare rykter. De alvorligste anklagene rettet seg jo mot manager Don Revies aktiviteter, og hva er da logikken i å ta med Revie på lista, men utelukke Sprake (og altså utpeke ham som en verifisert synder)?

Kjenner ikke til detaljene i hva som skjedde, men antar at Sprake ble sett på som "synderen" på grunn av at han lekket informasjon om dette direkte eller indirekte til media. Det er forøvrig utgitt en biografi om Gary Sprake som sikkert gir hans versjon av saken.

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Runar

Sprake tok betaling fra en avis og "bekreftet" at Revie fikset kamper

rasandeokse

Lee Chapman burde absolutt være der! Han var en av de viktigste spillerene under opprykket fra den gang div 2 og seriegullet i -92. Det at han ble topscorer den sessongen vi sist vant ligagullet burde være nok i seg selv! 172 kamper og 80 mål!

veteranen

quote:
Originally posted by midjo
[br]Collins burde vært der, men det er vel slike utslag en alltid får i slike avstemninger - hvor den yngre garde gjerne dominerer mer.

Hadde med Collins, Lukic og Chapman på min liste - mens jeg utelot Woodgate.

Enig.
Samtidig burde også folk som Tom Jennings og Ernie Hart vært inne i bildet.

Men utelatelsen av Collins er direkte pinlig! Han ble for kort tid siden kåret til den fjerde beste spilleren i klubbens historie (fullt fortjent!), men er altså ikke med når 31 legender skal plukkes ut!

Her får vi håpe at noen i klubbens ledelse tar til fornuft. Men så spørs det om det overhodet finnes noen i dagens Leeds-ledelse som virkelig kjenner klubbens historie...

HåvardK

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
[br]Collins burde vært der, men det er vel slike utslag en alltid får i slike avstemninger - hvor den yngre garde gjerne dominerer mer.

Hadde med Collins, Lukic og Chapman på min liste - mens jeg utelot Woodgate.

Enig.
Samtidig burde også folk som Tom Jennings og Ernie Hart vært inne i bildet.

Men utelatelsen av Collins er direkte pinlig! Han ble for kort tid siden kåret til den fjerde beste spilleren i klubbens historie (fullt fortjent!), men er altså ikke med når 31 legender skal plukkes ut!

Her får vi håpe at noen i klubbens ledelse tar til fornuft. Men så spørs det om det overhodet finnes noen i dagens Leeds-ledelse som virkelig kjenner klubbens historie...

Denne Lorimer burde vel ha en viss kjennskap til historien, kanskje?

auren

quote:

Som en av de mest uttalte Bateshaterne h.b, burde vel du strengt tatt holde deg unna alle etablissementer som Bates står bak, og istedet støtte supporterklubben med å drikke ølet ditt på Old Peacock (som nå er kjøpt av LUSC - etter hva jeg forstår...).[:)]

Satt forleden og skrev opp min egen liste med 33 legends, og det er gledelig å se at Vinnie og 'Albert' er inne istedet for folk som Bowyer og Kewell.

Hvor kontroversielt er valget av Vinnie Jones her da folkens?

Håpløst at Vinnie Jones er med på bekostning av Lee Chapman. Jones er nok bare en liten parantes i Leedshistorien, dog de siste års Hollywoodstunts har gjort han til en favoritt blant mange kan det se ut til...[B)]

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Vinnie Jones er en parantes i vår historie.
Jeg må si jeg overraskes over hetsingen av Bowyer. Gjorde han noen gang annet enn sitt beste for klubben? Da tenker jeg selvsagt på prestasjoner PÃ... banen. Vår spillestil, da vi tok Premier League med storm minus/pluss år 2000, var som skapt for Bowyer. Han var da vår viktigste spiller, og kun håpløse bokskriverier fra DOL, samt enda verre uttalelser fra Ridsdale, førte til at Bowyer forlot Leeds i skam. Trist.....

Sander

Skjønner egentlig ikke hvorfor Viduka er der jeg.. Var han her så lenge da?

Roy

Ville ha byttet Viduka og Woodgate med Chapman og Collins.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Eriksen55

Viduka hører hjemme der, soleklart. Mener ihvertfall jeg.

roaldv

quote:
Originally posted by rasandeokse

Lee Chapman burde absolutt være der! Han var en av de viktigste spillerene under opprykket fra den gang div 2 og seriegullet i -92. Det at han ble topscorer den sessongen vi sist vant ligagullet burde være nok i seg selv! 172 kamper og 80 mål!

Han ble toppscorer for Leeds, ja, men ikke all-over i toppdivisjonen. Det var i 90/91-sesongen, da vi kom på 4. Lee skåra fantastiske 31 mål den sesongen, men endte opp med bare(?) 20 i vår beste sesong.

Spikker litt fliser [:)] her - det var kanskje dette du også mente?

Forøvrig er jeg enig i at han burde vært med i dette selskapet, selv om han hadde en litt tvilsom retur i 96, med blant annet et omdiskutert rødkort mot West Ham(?)

John I

Mark Viduka og Lee Chapmann er etter min mening spillere som hører hjemme på der.  Har virkelig sans for dem.
Men hva med Eric Cantona?  Spillte ikke så lenge i Leeds men han var en glitrende spiller og scoret en del mål for oss også.

Teller vel en del mot at han gikk til Manchester United og at han var så kort tid i klubben.

Vinnie Jones hører ikke til på lista etter min mening.  Var ikke den store spilleren selv om han spillte med "hjerte".
Marching on together

gill

Nei han har sitt hjerte i feil klubb, dessverre... Har ikke noe på EL å gjøre..