Priser på spillere

Started by MrK, August 30, 2007, 15:58:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

Ser at Sunderland idag kjøper en Jones fra Soton for £ 6M - det er jo helt vannvittig transfer markedet.

Fulham har jo gjort et scoop med David Healy, når en no name som her koster 4-6 gangeren - og hvorfor går alle så fordømt billig fra oss?

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

På grunn av at vi var i League One og trengte penger. I tillegg så hadde han bare et år igjen av kontrakter. Når selgeren er desperat så er ikke kjøperen villig til å betale mye
Endre

MrK

I know men det er da faen slik vi har gjort lenge - vi fikk mer for Hulse og Killa og det henger ikke på greip!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

RoarG

I Leeds selger man billig, og låner/lønner dyrt.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Jeg synes det er overraskende at ikke Southampton har en bedre stall. Etter de siste års enorme inntekter i form av salg, burde de kunne hatt et langt bredere og bedre lag enn dagens mannskap.

Salgene av Bale, Walcott og Jones burde vel kunne gi godt over £20mill i rammeavtaler og ikke særlig mindre enn £10mill ved salg.

- Dennis
Marching on together!

B-m

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg synes det er overraskende at ikke Southampton har en bedre stall. Etter de siste års enorme inntekter i form av salg, burde de kunne hatt et langt bredere og bedre lag enn dagens mannskap.

Salgene av Bale, Walcott og Jones burde vel kunne gi godt over £20mill i rammeavtaler og ikke særlig mindre enn £10mill ved salg.

- Dennis

Antar styreformannen kjører en bra bil!
Det er utrolig mange klubber som bare selger og selger, og som aldri ser noe til pengene. Forest solgte jo for sikkert 20 millioner pund under Hart, men fikk aldri cash til å kjøpe erstattere. Virker som om det ikke finnes noen mellomting i engelsk fotball, enten kjøper man som ei gal kjerring eller så er man gnien som en gammel gubbe.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

L.RADEBE

Nå er vel Jones en litt bedre spiller en Healy da.

L.RADEBE

Men prisen er stiv. Se bare hva Earnshaw kostet Derby. 4 MILL. PUND! Og det for en skrotspiller. Jaja.

McMidjo

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Soton er - i likhet med mange andre Championshipklubber - i enorme økonomiske problemer, og det meste av inntekter fra spillersalg går inn i den løpende driften av klubben.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

auren

quote:
Originally posted by L.RADEBE

Nå er vel Jones en litt bedre spiller en Healy da.

Nei, det er han ikke! Men, han er ung og lovende. Healy er flere år eldre, men er jo svært så merittert på landslag.

auren, som irriterer seg litt over overprisede andre spisser... eller skal vi si akkurat riktig priset, og at Healy er eeeekstremt underpriset...[}:)]

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Blir litt utettferdig å sette prislappen på enkeltspillere opp mot hverandre.

Det er slik jeg ser det mange faktorer som avgjør en pris:

1. Alder
2. Kontraktslengde
3. Selgende klubbs status finansielt og sportslig
4. Kjøpende klubbs status finansielt og sportslig.
5. Etterspørsel, hvor mange klubber ønsker spilleren?
6. Alt bakenforliggende (agentkvalitet, spillerens renommè, spillertype, posisjon osv)