Innhold på "Ordet er fritt"

Started by Kato, August 26, 2007, 14:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Mye god daglig debatt og lesning på ordet er fritt.

Vet ikke om det er tilfeldig, eller bevisst fra (de gode) administratorer, men jeg har savnet noe mer dynamikk i topics den siste tiden.

Eksempel: Topicen "Rykter" er blitt 10 sider lang, og noe uoversiktlig. Synes det er greit at det blir laget en ny topic når spillere linkes (uansett om det er The Sun og vage rykter). Det er spennende lesning. Og da synes jeg Rob Jones og alle disse aktuelle fortjener en egen topic.

For oss som er inne mange ganger daglig (og det er vel mange), er "nyheter" en viktig del av forumet.

Nå synes jeg det går litt i stampe med få topics med mange sider.

Ikke ment som kritikk, men mest som forslag til forbedring.

Sydhagen

enig!   blir litt mer gira når jeg ser et spillernavn som overskrift på en topic.

blir litt uoversiktlig og kjedelig når der er en tråd på 40 sider du må bla deg gjennom.

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sten

Jeg har ingen sterke meninger om det. For moderatorenes del er det greiest med færrest mulig topics - det letter arbeidet, og minsker antallet dobbel- og trippeltråder.

Men hva synes dere andre?

Sten
Sten

Ferre

Er litt enig med Kato, er litt artig når man ser overskrifta: "Ronaldinho på vei?" eller noe lignende [:)] Samtidig må vi passe oss at det ikke blir slik som på f.eks. WACCOE, hvor det overhodet ikke er noe system.

-WE'LL BE BACK-

Jon R

Jeg synes selv at noen topics blir for lange, og moderatorene er ikke alltid enige seg immellom hva som er hensiktsmessig.

Ad "rykter":  Med den ryktestrømmen som forbundet med Leeds United, vil dette blir svært mange tråder. Vi vet av erfaring at at side 1 fylles raskt opp, og andre ( og kaskje mer interesante?) blir raskt skjøvet ned i skyggenes dal på side 2. Mange av hbidragsyterne.b er veldig raske til å opprette nye tråder eks "Rob Jones", selv om det kanksje finnes en Rob Jones tråd noen linjer lenger ned. [}:)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R
Mange av hbidragsyterne.b er veldig raske til å opprette nye tråder eks "Rob Jones", selv om det kanksje finnes en Rob Jones tråd noen linjer lenger ned. [}:)]

Der vil jeg protestere... Mulig innholdet i den nye tråden ville handle om Rob, men overskriften ville nok helst være" "det er helt høl i huet men")

Ang. lange tråder, går da fiiint an & gå direkte til side 10 (evt side 9 hvis det var der du var sist), ikke trykk på topicen men på "sidehenviseren"

En del frihet måå det være ang. å starte nye topics (kjeedelig å logge inn til akkurat de samme topicene som sist... men dét problemet har vi jo ikke her, alltid noe nytt!)

Men noen kan bli flinkere til å tenke gjennom navn på topicen sin...

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...og så vil jeg rose Kjell Bjørns for at han legger referatene inn i "kamptrådene". Kjempegreier [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sten

quote:

Jeg synes selv at noen topics blir for lange, og moderatorene er ikke alltid enige seg immellom hva som er hensiktsmessig.

I stand corrected.

Jeg har ingen sterke meninger om det. For moderatorenes min egen del er det greiest med færrest mulig topics - det letter arbeidet, og minsker antallet dobbel- og trippeltråder.

Sten
Sten

Kato

Av seneste tråder er følgende:

- 3 kamptråder
- 1 rykteråd på elleve sider
- 1 wisetråd på haugevis med sider
- 1 ex-spilleretråd på mange sider

I tillegg 3 "sticky" øverst på siden som aldri forandrer seg

Syns dette gjør siden noe statisk og litt mindre interessant.

All ære til de som gjør solid forarbeid med kamp-trådene, men det holder vel med en i slengen.

B-m

Helt enig med Kato!

Jeg har ikke lest tråden 'rykter' på lenge siden den er så lang og uoversiktelig. Ofte blir slike lange tråder litt interne òg.
Samme med wisetråden..
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

fmtj

quote:
Originally posted by B-m

Helt enig med Kato!

Jeg har ikke lest tråden 'rykter' på lenge siden den er så lang og uoversiktelig. Ofte blir slike lange tråder litt interne òg.
Samme med wisetråden..

Enig!!!
Yeboahs vitne

Jon R

quote:
Originally posted by B-m

Helt enig med Kato!

Samme med wisetråden..

Et tips: Prøv å lese de siste sidene først, bjønna. [;)]

Seriøst: Vi får se hva vi kan gjøre med dette. Et statisk og kjedelig forum er det vel ingen som ønsker seg. Det er alltid en middelvei: Da jeg kom tilbak  fra ferie ( etter 14 dager borte fra OEF), var det et mareritt å orientere seg i et virvar av tråder. Det ble kjedelig det og. [B)]

Jon R.
Jon R.

lojosang

"Nye innlegg siden ditt siste besøk", folkens.
Bruk den. Meget nyttig liten lenke.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Thomas

quote:
Originally posted by lojosang

"Nye innlegg siden ditt siste besøk", folkens.
Bruk den. Meget nyttig liten lenke.

Jeg bruker den, men noen ganger registerer den ikke sist jeg var aktiv. Ofte står det at jeg sist var her inne et visst klokkeslett selv om jeg vet jeg har vært inne etter det.

DON REVIE

lojosang

Ja, jeg har merket det samme. Men den luker ihvert fall ut stickyer som ikke har sett aktivitet siden Bush ble president. [:)]

- Leif Olav

Sten

quote:
Originally posted by lojosang

Ja, jeg har merket det samme. Men den luker ihvert fall ut stickyer som ikke har sett aktivitet siden Bush ble president. [:)]

Junior eller senior?

Sten
Sten

HåvardK

quote:
Et tips: Prøv å lese de siste sidene først, bjønna. [;)]

Jon R.

Har nettopp trålet meg gjennom HELE ryktetråden, og så kommer du med dette først nå, Jon?! Ikke rart jeg har ligget på etterskudd med innlegg i det siste.[;)]

Dennis

Enig med både kato og Jon R her!

Det er nok enklest for mod'sa å holde styr på færrest mulig tråder, men jeg syns ikke det er noe i veien for at f.eks Rob Jones får èn tråd, mens en annen får en ny. Men kall den gjerne Rykte: Rob Jones, dersom det kun er et rykte? Eller?

Forresten helt enig at tittelen mer enn gjerne kan inneholde et snev av hva som står i tråden og ikke bare noe helt difust.

Blir et trist og kjedelig forum hvis alt av "feil" og skriveleifer skal lukes ut, mener jeg. Sjøl skriver jeg delvis dialekt (dvs. brei vestfold-utgave av bokmål, eller Stokke-isk) og delvis skolerett. Blir kanskje litt rart å lese noenganger, men men.
Marching on together!

fmtj

Litt dødt på forumet og dagen synes jeg, få nye tråder.
Yeboahs vitne

Sleivind

quote:
Originally posted by fmtj

Litt dødt på forumet og dagen synes jeg, få nye tråder.

Det er fordi det er overraskende behagelig å være Leedssupporter om dagen[:)] Ingen akutte økonomiske bekymringer, ikke noen interne skandaler, ingen flåsete utsagn av hverken spillere eller trenere og ikke noe tullball på banen heller.

Men det er vel kanskje stille før stormen?

samadhi

Det er nå 3 lange tråder på OEF; Ankesaken, Wise og Rykter.

Stort sett kan det meste vi poster komme inn under ett av disse temaene. Det hele gir oss ett utrolig kjedelig forum.

Jeg stemmer for at vi i allefall avslutter tråden rykter og begynner å lage nye tråder for hver spiller som linkes. Blir en del tråder, men mye morsommere for en som sitter på jobb og er inne på disse sidene hvert 10 minutt. I tillegg kan vel noen av Sticky trådene begrenses...

Nå avslutter jo transfervinduet i kveld og da kommer det til å skje mye mindre både rundt klubben og her inne....

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Jeg ser ærlig talt ikke hvorfor en ytring skal være morsommere om den får en egen tråd enn om den står i en ryktetråd, men har eller ingen voldsomme innvendinger mot forslaget.

- Leif Olav

Sten

quote:
Originally posted by samadhi

Jeg stemmer for at vi i allefall avslutter tråden rykter og begynner å lage nye tråder for hver spiller som linkes. Blir en del tråder, men mye morsommere for en som sitter på jobb og er inne på disse sidene hvert 10 minutt.

Det er OK for meg, men jeg begynner å klø når det blir flere tråder om samme sak, så kan vi ikke lage et kompromiss:

OK med en tråd om hver sak:
1.Rykte: Solskjær gjør comeback i Leeds

Ikke OK med ørteogbørti tråder med nyanseforskjeller:
1.Rykte: Solskjær gjør comeback i Leeds
2.Solskjær!!!
3.Er det noe i ryktene om Solskjær?
4.The Sun skriver om Solskjær-ryktene
5.Solskjær til Molde istedet ( ? )

osv...

Sten
Sten

MrK

quote:
Originally posted by Sten
[
5.Solskjær til Molde istedet ( ? )

osv...

Sten

Sten - Solskjær skal ikke til Molde - han legger opp som spiller og går inn i trenerteamet til MU.

Håper dette var klargjørende[:)]

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Kato

Følger Samadhi 100%.

Slik forumet har vært de siste ukene faller litt av engasjementet bort når man stirrer på de samme trådene hver dag. Uoversiktlig og litt kjedelig.

Blir til at man heller bruker andre kilder på å finne "news" (Teamtalk, BBC, Newsnow osv).

Og vi er vel alle enige om at et topic pr spiller er nok, eller? Handler mest om å holde enkelte på forumet i ørene.

Jon R

Jeg synes godt vi kan ha fler tråder, og mye av det som er diskutert under "rykter" kunne med hell hatt sin egen tråd. For min del kan vi godt si "kjør nye tråder", men henstiller folk til å ta en liten kikk nedover på forumet for å sjekke om det allerede er opprettet en tråd med samme tema som de brenner for. Det blir litt mer jobb for moderatorene, men jeg har jo ikke noe liv utenom dette allikevel, so what the h...! [8D]

Jon R.
Jon R.