Tilfellet Gary Mac!

Started by McVallister, March 16, 2008, 21:54:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McVallister

- Han var en stor spiller i Leeds og Liverpool, men noen manager er han ikke. Dette var ordene Mick Jones brukte da vi møtte han før Bmouthkampen. Må innrømme at jeg ble overveldet da GM ble ansatt som manager. Hadde virkelig tro på at han kunne få oss opp en divisjon. Men etter å ha sett laget hans i 2 kamper og hørt de andre på radioen, må jeg innrømme han IKKE er vår mann. Forsvarsspillet er hårreisende. Mikkelik og Rui er trege og tar ikke dybde for hverandre. Kenton har ikke ett offensivt fiber i kroppen. I dagens moderne fotball trenger vi sidebacker som kan skape 2 mot 1 på sidene. Kenton kommer aldri opp langs sidene. Og så har vi Frazer, ja hvor skal jeg begynne??
Midtbanen vår består av bare lettvektere som kan trille ball. Er ikke det litt naivt å tro at vi kan "finspille" ut motstanderene i denne divisjonen hvor det meste handler om dueller og harde taklinger?
Angriperne våre er blottet for selvtillit og veldige lite bevegelige. Heldigvis fikk vi Dougie på lån. En spiller med "fotballhode" og nese for mål.
Nei, tror gamlegutta i VIP-losjen på Elland Rd har rett. Gary Mac er Mr. nice guy himself og ikke noe manager.
Gary Mac, prove me wrong!

Sleivind

1. McAllister har overtatt grufset som Wise hentet til klubben, dårlige spillere kan hvertfall ikke McAllister klandres for.

2. Forsvarsspillet er hårreisende og det har det vært lenge, til og med før McAllister kom til klubben. Han prøvde til og med å hente forsterkninger på backplass, men han ble desverre skadet.

3. Er ikke Swansea det mest fintspillende laget i league 1 for øyeblikket? Og hvor ligger de på tabellen?

sportcarl1

löjligt att bara klaga på managerna som leeds har, spelar ingen roll vilken vi tar in, är på planen det avgörs, spelarna måste ta sitt ansvar,

RuneSve

Vi har strengt tatt allerede en tråd der Macca diskuteres. Og som Sleivind skrev så er det ikke Macca sin skyld at spillerstallen ikke holder mål. Han kom vel to dager før vinduet stengte eller noe sånt?

fmtj

Quote from: sportcarl1 on March 16, 2008, 23:33:05
löjligt att bara klaga på managerna som leeds har, spelar ingen roll vilken vi tar in, är på planen det avgörs, spelarna måste ta sitt ansvar,

...er litt lei av manager debatter, men må likevel kommentere dette! Enig at det er på banen det avgjøres og at spillerne må ta ansvar! Og så, herr(?) Sportscarl, hvem er det så som skal få spillerne til å ta dette ansvaret og ha en fomening om hva som skal og bør skje på banen tror du?
Yeboahs vitne

McVallister

Godt å vite at hjemmesitterne vet bedre enn de som går ut og inn av Elland Rd hver bidige dag. Og ingen her på forumet har jo klaget på GM disposisjoner når det gjelder laguttak. Nei, stoler mere på de som har skikkelig inside enn.....
Vi som har sett Swansea live i år vet at de har kvalitetspillere i hvert ledd. Sterke robuste spillere med ballteknikk.

sportcarl1

Quote from: fmtj on March 17, 2008, 08:41:53
Quote from: sportcarl1 on March 16, 2008, 23:33:05

...er litt lei av manager debatter, men må likevel kommentere dette! Enig at det er på banen det avgjøres og at spillerne må ta ansvar! Og så, herr(?) Sportscarl, hvem er det så som skal få spillerne til å ta dette ansvaret og ha en fomening om hva som skal og bør skje på banen tror du?
ja vem är det egentligen? managerbyte? nej tack det har vi haft så många så det räcker, jag säger spelarna, de får utföra det managern vill och säger, det gör de inte, tycker bara denna debatten om managers är löjlig, har vi haft typ 10 stycken de sista 7 åren och det kan omöjligen vara fel på alla, bara löjligt om folk vill ha in strachan, mcneill tex, vad skulle de till leeds för, här finns det inget tålamod och stöd så fort det går dåligt är det i princip managern som själv får bära hundhuvudet

Dennis

Ã... snakke om managerbytte nå, vil være hode- og historieløst. Ikke bare har Gary McAllister selvsagt hatt altfor kort tid på å innprente sin fotballmentalitet i laget, men han overtok også et lag med en ekstremt nedadgående formkurve. Den formen grunner i november-måned, lenge før Dennis Wise forlot Elland Road.

Atpåtil ankom det nesten ti nye fjes til klubben i januar. Disse spillerne skal legges innunder samme treningsrutiner og -opplegg, spillestil, dødballtaktikk, løpsmønster, etc. Kort sagt; de skal samspilles. Dette er en enkel oppgave med en eller to nye mann. I vårt tilfelle er det dog ikke en eller to nye, men gjerne opptil fem-seks, som starter hver kamp. Det er ikke uten grunn at to lag som rykket ned i fjor, oss og Torquay, brukte over 45 spillere hver...

Jeg har også lyst å påpeke, som jeg gjorde i en annen tråd, at det er snakk om små marginer i de aller fleste kampene, om man skal se på det resultatmessig. Garymac har siden sin første kamp i dugouten, 2-4-2. Altså, han har plukket 10 av 24 poeng. Ingen verken flott eller fin statistikk, men det er heller ikke så grusomt elendig som det til tider later til å være, skal man tolke noen. Husk at Macca hadde i oppgave å snu en kurve, ikke overta roret på en klubb som allerede var på ei mot målet. Det hadde vi ikke vært på flere måneder, tross at den enorme høsten hadde gitt oss et forsprang tross vårt poengtrekk. Han kom med andre ord på ingen måte til dekket bord.

Men, til tross for at tabellen aldri ljuger, så er ikke fotballen så svart-hvitt som den påstår. Vi har sjelden til aldri vært det førende laget denne sesongen, med noen få, men friske unntak. Jeg syns derimot at enkelte (igjen med unntak, denne gangen negative som mot Cheltenham) at midtbanen - ifølge rapportene - har vært bedre i det siste. Mot Port Vale scoret vi tre borte, som ikke var gjort siden i starten av januar, mot Northampton på Elland Road og faktisk ikke borte siden Bristol Rovers i september! At vi da slipper inn på overtid på grunn av slett defensivt arbeid, er svært ergelig og burde helt klar vært unngått, men det er en klar forbedring, i det minste. Det vi later til å mangle, er en til to spillere som kan stå lengst framme i skuta når det blåser som verst. Om denne mannen er Alan Thompson eller John Douglas, vet ikke jeg, men jeg synes fraværet av en virkelig forsvarssjef er bekymringsfullt. Kanskje var høst-Heath viktigere enn vi trodde?

Konklusjon fra min side blir at Gary McAllister bli - og det kommer han til - sittende ut innværende sesongen. Ã... bytte manager nå i innspurten vil bare være dødfødt. Da vil igjen spillerne få en ny sjef, et nytt trenerteam, et nytt treningsopplegg osv. å forholde seg til. Det spillerne trenger nå er en klar fokus på de siste kampene og å legge tanken på høstsesongen til side. Vi skal ta nok poeng til å komme innenfor play-off og opprykkskampen.

Jeg må innrømme at jeg ble bekymret når en gammel helts tilbakekomst ikke klarte sette fart i laget umiddelbart. Om han mangler rutine som manager, så trodde jeg det ville bli litt utvisket av entusiasmen både supportere og spillerne ville få av den nye manageren. Det var ikke tilfellet og formen forble skrall. Nå har vi derimot 2-1-1 på de siste fire - det burde vært 3-0-1 - og det har vist seg at i L1 betyr ikke motstander altfor mye. Vi har fortsatt sjansen på å nå play-off, men ikke hvis Bates bestemmer seg for å sparke nok en manager, noe han selvsagt ikke kommer til å gjøre.

Fra høsten av er det en annen sak. Macca og Staunton har kontrakt til sommeren, som helt sikkert er en utarbeidelse av Ken Bates og ikke trenerne. Om det betyr at Bates har tenkt til å ansette en ny mann, dersom ikke Macca klarer å nå opprykk eller om Bates holder døren åpen for salg av klubben, vites ikke, men jeg synes det var en god løsning. Vi slipper da store fallskjermer og nye økonomiske sluk, i tillegg til at en ny sjef vil få en hel sommer til å skaffe seg et trenerteam, nye spillere og innarbeide sine planer inn i spillegruppa. Sommertiden i England er en mer naturlig tid å skifte ut en manager.

Jeg er derimot usikker på om å ansette enda en ny manager fra høsten av utelukkende vil være en god ide. Tid er en smal ting i fotball, men det er et paradoks at en trener likevel trenger tid for å kunne prestere i jobben sin. Skal Macca erstattes, bør virkelig Bates (eller eventuelle nye eiere) hente inn en mann som har klare forutsetninger for å makte jobben - og viktigst av alt: Han må få tid til det! Macca var på papiret riktig mann, nettopp for å skaffe den entusiasmen som skulle til for å løfte laget. Det har han så langt ikke klart, men han har fortsatt mange poeng igjen å spille om.

En ting er i alle fall sikkert: Vi kommer ikke til å rykke opp dit vi hører hjemme, dersom vi skal bytte manager hver gang vi møter motgang. Dette ser vi hos Newcastle, Rosenborg, Leeds etc.
Marching on together!

h.b

Er så hjertens enig at man skal gi manageren tid til å sette sitt preg på laget. Men dette kun hvis man har en proven manager. Leeds kan og skal ikke være en tumleplass for fremtidige managere. Leeds har ikke tid til slikt tullball som det er med ferske managere. Bates mangler fullstendig bakkekontakt med det å ansette managere etter cv`n deres. Han tar den billigste.Ferdig med det.

fmtj

men han overtok også et lag med en ekstremt nedadgående formkurve. Den formen grunner i november-måned, lenge før Dennis Wise forlot Elland Road.

.....ja, etter at Gustavo stakk faktisk! :'(
Yeboahs vitne

Dennis

Fullstendig enig i argumentet ditt. Selvsagt skal ikke Leeds United være en plass der managerspirer skal få bedrive deres lærlingperiode, vi burde hatt en - som du sier - proven manager med god CV og pondus innenfor faget og menneskebehandling.

Har derimot lyst å arrestere deg på et par punkter, Håkon. At Bates alltid velger det billigste alternativet er ikke helt korrekt. Han tenker selvsagt økonomi i det meste han gjør, men det tror jeg faktisk vi skal være ganske glad for, ellers hadde kanskje ikke klubben lenger eksitert i den formen vi er vant til. For å feie all tvil til side: Ken Bates ønsker å se Leeds United i Premier League. Om det så er for å drive en mest mulig profitabel business, så har det faktisk ikke stort å si for oss fans. Han ønsker seg/oss til PL, vi ønsker oss til PL; samme mål, forskjellige veier.

Til poenget: Dennis Wise ble ingen billig manager for oss. I ettertid tjente vi penger på han, men det var ikke med i Bates' beregninger da han hentet duoen til Elland Road. Swindon mottok en klausul for trenerne sine, som egentlig var et stort innhogg i en bunnskrapt Leeds-kasse på den tiden. På denne tiden stod Bates fritt til å velge enhver ledig manager på markedet, men valgte å kjøpe fri en annen klubbs trenerteam. De har et velkjent godt forhold privat, men han kunne valgt langt billigere alternativ, uansett.

Dette med bakkekontakt er jeg ikke helt enig i. Jeg ønsket meg, i lag med flere, Chris Coleman som ny manager. Andre ropte etter Sam Allardyce. Var dette i tråd med virkeligheten? Har Bates (les: Leeds) råd til å betale lønnsslippene til disse pondusene? Har vi råd til å brødfø de gamle traverne Allardyce trenger for å oppnå relativ suksess? Nei, det har vi ikke! Claudio Ranieri, en profilert manager med god suksess fra Chelsea og som helt sikkert hadde et godt forhold til Ken Bates nærmest tryglet sin gamle sjef om å få jobben på Elland Road, uten hell. Nå trener han Juventus-stjernene Del Piero og Buffon!

Selvsagt hadde Bates ansatt Claudio Ranieri, om han hadde råd!
Marching on together!

h.b

Etter det jeg skjønner så trekker Leeds mest tilskuere i divisjonen. Gjeldfrie er Leeds.Lønnsutgiftene er vell omtrent midt på treet i divisjonen.
Summa sumaria må da være at Leeds er den klubben i divisjonen som har best inntjeningsevne. Dette tilsier at Leeds burde ha god råd til å ansette den riktige mangeren.
Nå er ikke jeg sikker på lønna til spillere som Kandol m.flere som sliter benken, men er rimelig sikker på at den rette manageren henter inn forsterkninger og ikke bare stallfyll i kvantitum slikm tilfellet har vært hittil. Ved å ansette den riktige manager, så vil det å kvitte seg med stallfyll vil være nok til å betale det den manageren krever i lønn. Det er dyrt å ansette feil

auren

Quote from: h.b on March 17, 2008, 12:55:29
Etter det jeg skjønner så trekker Leeds mest tilskuere i divisjonen. Gjeldfrie er Leeds.Lønnsutgiftene er vell omtrent midt på treet i divisjonen.
Summa sumaria må da være at Leeds er den klubben i divisjonen som har best inntjeningsevne. Dette tilsier at Leeds burde ha god råd til å ansette den riktige mangeren.
Nå er ikke jeg sikker på lønna til spillere som Kandol m.flere som sliter benken, men er rimelig sikker på at den rette manageren henter inn forsterkninger og ikke bare stallfyll i kvantitum slikm tilfellet har vært hittil. Ved å ansette den riktige manager, så vil det å kvitte seg med stallfyll vil være nok til å betale det den manageren krever i lønn. Det er dyrt å ansette feil

Det var vel dette Peter Ridsdale også mente da Leeds var et av PLs beste og mest spennende lag og begynte å budsjettere med penger som skulle komme fra spill i CL. Alle kjenner til historien.

Hadde du h.b. fått bestemme i Leeds er jeg redd vi i dag ikke hadde eksistert som klubb.

Leeds må nok bygges opp sakte men sikkert, selv om det er en gammel klisjè.

auren, som likte Mr. Kaizers gode innlegg
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Ã... bygge klubben opp sakte men sikkert vil aldri fungere med en eier som Bates ved roret. Skal Leeds komme tilbake til Premier League, så må det satses. Enten ved at klubben tar opp gjeld og skaffer rette manager og de rette spillerne. For hvert år som går uten at Leeds er i premier League, så bli  Leeds mindre og mindre som historisk klubb. Se på Preston,Blackpool og leyton. Gamle storheter som nå sliter. Men aller helst må Bates være villig til å selge Leeds til en med penger

Dennis

Leeds bør uten tvil være den klubben i L1 - og nesten også CCC - med størst omsetning. Vi hadde like under 30.000 i snitt i første halvdel av sesongen og selvom vi banner litt når vi ser det småtriste antallet oppmøte om dagen, så har vi fortsatt tilskuere som de fleste andre i divisjonen bare kan drømme om.

Jeg har sett du flere ganger tidligere har sagt at klubben må våge å satse og dermed ha en del kroner i gjeld. Selvom jeg ikke er helt enig, forstår jeg selvsagt hva du mener med dette, men faktum er at vi har svært lite vi kan sette i sikkerhet om dagen. Vi eier hverken stadion eller treningsanlegget, noe som setter klubbens totalte verdi tilbake til steinalderen. Leeds har et enormt potensiale, grunnet nettopp fansen, men vi er nødt til å kjøpe ER og TA tilbake. Det skjer ikke dersom vi bruker all inntekt til å skaffe oss en enorm og dyr stall - sett i lys av hvilken divisjon vi tilhører for øyeblikket.

Ã... ansette feil manager kan uten tvil bli en dyr affære, men faktum er at snaue to måneder er ekstrem liten tid på å snu klubben for en ensom manager. Skal man bytte manager hver annen måned, er det ikke lenger før vi møter Bath, Runcorn og andre spennende lag.
Marching on together!

Dennis

Quote from: fmtj on March 17, 2008, 12:29:07
men han overtok også et lag med en ekstremt nedadgående formkurve. Den formen grunner i november-måned, lenge før Dennis Wise forlot Elland Road.

.....ja, etter at Gustavo stakk faktisk! :'(

Ja, sant er det, og det har overrasket meg hvor mye den mannen ser ut til å ha betydd for moralen i laget. Valgte ikke helt å tro at Poyets avgang var av så stor betydning for den svinnende formen i starten, men rundt nyttår fortalte Tore Andre Flo at en stor del av "Leeds" forsvant med Gus, så det var nok mer betydningsfullt enn jeg liker å innrømme.

Men det kan umulig bare finnes en Gus der ute, om du skjønner hva jeg mener. Noen må da kunne være med på å skape en glød og innsatsvilje igjen. Jeg håper virkelig Thommo og Douglas, samt Andy Hughes klarer å brette opp ermene på laget de siste kampene, for innsats er det eneste som gjelder fra nå av.
Marching on together!

Webredaktøren

Jeg var over til kampene mot Bournemouth og Chelteham sist helg/uke og fikk da se et lag som på død og liv skulle spille seg gjennom midten med kortpasninger, og i tillegg helt uten bevegelse!!!

Da man i løpet av de siste fem minuttene av kampen mot Cheltenham begynte å slå innlegg fra kant ble det farlig foran mål... Mot Bournemouth ble vi reddet av en tidlig scoring...!!!

- Og hvorfor spiller en treg midtstopper som Kenton på høyreback, han var jo rundingsbøye gang på gang...
- Hvorfor spiller høyrebacken Richardson eller den sentrale midtbanespilleren Hughes på venstreback, vi har jo Ben Parker!!!
- Hvorfor spiller Prutton, Howson, Kilkenny og Johnson på midtbanen samtidig. Alle er jo like spillertyper og liker å trekke innover. Hva med kanter som Sweeney og Carole???

Begynner å miste trua på Mac, men la ham for all del fortsette ut kontraktstiden sin (dvs. ut sesongen).

jalu

kan vi ikke enes om  pr d.d. er leeds ett tegneserie lag med en ditto eier og en manager som ikke kan leksa si  finito . heia leeds 
leeds4ever. :P