KAMP: vs. Carlisle U. 12/4

Started by kjelvi, April 05, 2008, 18:58:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Det er så utrolig, ufattelig, SYKT herlig å være med på dette!!! Vi snakker om seier mot Carlisle i ligaens tredje nivå, men jeg kan ikke huske at følelsene var sterkere da vi kjempet om heder og ære i CL. Skal på Lerkendal senere i kveld, men resultatet der betyr faktisk lite sammenlignet med dette. Skål Arne, og alle andre selvsagt! Selv om det går i kaffe - enn så lenge.

Webredaktøren

Blir nok et par Guiness i kveld ja :)

MartinR

Leeds United vant i dag mot et av topplagene, Carlisle United etter en thriller av en 2. omgang på Elland Road.

Men det begynte ikke så bra. Kun 16 minutter var spilt da Simon Hackney la inn fra venstre og der dukket Scott Dobie opp foran mål og kunne dermed score fra kort hold.

Resten av 1. omgang var jevnspilt med få sjanser. Bortelaget var nær ved å doble ledelsen ved en anledning, men det var hjemmelaget som hadde ballen mest og flest avslutningsforsøk.

Kun fire minutter etter pause kom utligningen. Neil Kilkenny avsluttet rett på keeper Keiren Westwood som ga retur på det harde skuddforsøket og der dukket leiesoldaten Dougie Freedman opp og scoret fra kort hold.

Bare ni minutter senere var det innbytter Tresor Kandols tur til å avslutte slik at keeper ga en retur som Jonathan Howson puttet enkelt i åpent mål.

Ledelsen holdt seg imidlertid bare i to minutter. Casper Ankergren greide på uforklarlig vis ikke å holde en corner, noe som endte i at den tidligere Leeds-spissen Danny Graham utlignet til 2-2.

Men det ga seg ikke der. Ni minutter senere greide ikke Carlisle-forsvaret å klarere et innlegg fra Kilkenny og Freedman dukket nok en gang opp og scoret fra åtte meters hold.

Helt på tampen var innbytterne Kandol og David Prutton nær ved å øke ledelsen.

MartinR

LEEDS UNITED   3-2    CARLISLE UNITED
Dougie Freedman 49, 69
Jonathan Howson 58        Scott Dobie 16
                                             Danny Graham 60

Lørdag 12. april 2008
Elland Road, Leeds
Klokka 13.15
28 530 tilskuere

Leeds United   [4-4-2]
Casper Ankergren   

Frazer Richardson   
Lubomir Michalik   
Paul Huntington   
Darren Kenton   

Jonathan Douglas   
Jonathan Howson   
Neil Kilkenny    (David Prutton 80)
Bradley Johnson    (Andy Hughes 87)

Dougie Freedman   
Jermaine Beckford    (Tresor Kandol 51)

Gule/røde kort Leeds
Neil Kilkenny-GULT
Paul Huntington-GULT

Robert

Hehe, måtte ut med dama på shopping, så fikk ikke med meg 2. omgangen.
Vært deprimert, og gått rundt.
Tenkte at jeg fikk få resultatet av denne "tragiske" kampen bekreftet, så leser text-tv på mobilen. Skal si at jeg forandret humør forholdsvis fort, og svidde av noen ekstra 100-lapper på shoppingen.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

GeirO

Herlig spill og herlig seier.

Spent på Beckfords skade, om vi får poeng tilbake og om noen bortekamper på rad går bra....
MOT

75 SOLLI

Quote from: AllWhiteTøyen on April 12, 2008, 15:53:00
En utrolig spennende kamp. Lenge siden jeg har hatt det så moro ved å høre på radio, Norman Hunter må være universets mest engasjerte sidekommentator.
For noen uker siden var jeg skikkelig pessimist, men nå lukter det Wembley (har ikke noe tro på at vi får tilbake poengene). Gratulerer med seieren alle sammen! Når er play-off finalen forresten?

Play-off finalen spilles på Wembley den 25.mai, og jeg har allerde booket hotell i London den aktuelle helgen allerede i mars!

Webredaktøren

Quote from: TSO on April 12, 2008, 17:16:14
En utrolig spennende kamp. Lenge siden jeg har hatt det så moro ved å høre på radio, Norman Hunter må være universets mest engasjerte sidekommentator.
For noen uker siden var jeg skikkelig pessimist, men nå lukter det Wembley (har ikke noe tro på at vi får tilbake poengene). Gratulerer med seieren alle sammen! Når er play-off finalen forresten?

Play-off finalen spilles på Wembley den 25.mai, og jeg har allerde booket hotell i London den aktuelle helgen allerede i mars!

Bare å avbestille, vi satser da vel på å få igjen 15 poeng før den tid...

Jon R

Børs og stats:

Starting Line-ups: 
Ankergren  5 
Kenton  7 
Michalik  6 
Richardson  5 
Huntington  7 
Johnson (Hughes 87) 6 
Howson  8 
Douglas  5 
Kilkenny (Prutton 80) 6 
Beckford (Kandol 51) 5 
Freedman  8 
Substitutes 
Lucas   
Prutton (Kilkenny 80) 
Hughes (Johnson 87) 
Elding   
Kandol (Beckford 51) 7

Stats:

18 Goal Attempts 4
7 On Target 3
11 Off Target 1
0 Hit Woodwork 0
0 Offsides 2
4 Corners 4
9 Fouls 10   

Referee
L Probert, Wiltshire

Attendance
28530

Leeds Utd. Cards
Huntington 55 unsporting behaviour
Carlisle Utd. Cards
Graham 43 dissent
Smith, G 68 unsporting behaviour

Kilde: http://www.leedsunited-mad.co.uk/news/loadrprt.asp?cid=MTCH&id=387476

Jon R.

fjellhaugen

Quote from: TSO on April 12, 2008, 17:16:14
En utrolig spennende kamp. Lenge siden jeg har hatt det så moro ved å høre på radio, Norman Hunter må være u ;Dniversets mest engasjerte sidekommentator.

hiwer meg på webredaktørens anbefaling om å avbestille. ikke på grunn av poengene vi får tilbake, mer fordi du har bestillt hotell to måneder for tidlig... ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

isak

Her sit eg paa Jury's inn, klare framleis ikkje faa vekk smilet etter dagens kamp. So vanvittig herleg, fantastisk! Etter ein heller begredeleg fyrste omgang deppa eg litt... MEN so kjem andre omgang og me faar til eit par verkeleg gode angrep! I fyrste omgang hadde me spelet, men verka tafatte framfoere maalet.

I andre faar me involvert kantane LITT, ikkje alt gaar igjennom midten, og det vart daa farleg med ein gong. Hadde likt enno meir involvering i fraa kanten, men la gaa. Me snur 0-1 til 2-1 og det tek heilt av paa tribunen! Jubelen legg seg fort naar dei skaare igjen med ein gong desverre... Eg meiner det skulle vore eit klart frispark til Casper, men eg har ikkje faat sett reprisane enno, so eg vente litt med min dom. Me kjem heldivis tilbake igjen, score og no er det nesten kun Leeds i dei resterande 20min. Me burde skaara fleire, spesielt Kandol burde  ha putta minst eit.

Proever meg paa ein liten spelarboers:

Casper 5 Heilt ok dag paa jobben. Ein god redning, men gjer ein stor tabbe i forkant av 2-2 maalet.

Frazer 5 Ingen store feil, og dei smaa som var, tok Huntington og Michalik seg av

Huntington 6 Vinn det meste av duellar, litt meir usikker naar ballen gaar langs bakken.

Michalik 7 Tryggleiken sjoelv. Ein av banens beste.

Kenton 4 Bar preg av aa vera ut av posisjon. Fraasprungen og feilplassert til tider. Klinisk i taklingane.

Kilkenny 5 Driblar litt unoedvendig stundom, naar han kunne ha sentra til medspelar. Ok kamp men ikkje noko meir.

Douglas 7 Solid kamp av iren. Gjev oss defensiv tryggleik. - for svaert unoedvendig gult kort

Howson 7 Sterk kamp av Jonny. Pasningane sit bra. Litt redd for skyta. 

Bradley Johnson. 6 Tok ei stund foer eg la merke til han. Bra kamp, men ikkje svaert bra kamp.

Beckford 4 Ingen god kamp av Beck's. Riktig bytte.

Freedman 9 Freedman er stor! Banens beste. Verkar dog sliten paa slutten.

Kandol (sub) 4 Hadde heller sett at elding hadde kome inn. Loep feil veg, og bommar paa kjempesjansar.

Webredaktøren

Igjen da så ser man jo det jeg har påpekt flere ganger, det blir farlig først når vi kommer rundt på kantene. Og da må backene fungere om vi skal bruke fire "sentrale" midtbanespillere!

baste

Kan se ut som jeg bare skal holde meg borte i helgene....Er jo opptur dette, kommet hjem til nok en seier...Og Freedman x2..genialt...

Trur vi rykker opp i år. + at vi får 5p tilbake om noen dager..... :D

75 SOLLI

Quote from: baste on April 13, 2008, 15:46:22
Kan se ut som jeg bare skal holde meg borte i helgene....Er jo opptur dette, kommet hjem til nok en seier...Og Freedman x2..genialt...

Trur vi rykker opp i år. + at vi får 5p tilbake om noen dager..... :D

I min verden er det absolutt ingen logikk i at vi får tilbake 5 poeng! Enten 0 eller 15!
Nå begynner jeg å "håpe" på 0, slik at vi kan rykke opp via play-off og bli historiske!

kjelvi

I’ve had death threats from Blues fans

SHOCKED Cumbrian soccer star Paul Huntington says raging Carlisle United fans have threatened to KILL him after his controversial behaviour in Saturday’s League One clash at Elland Road.
Leeds United’s Carlisle-born defender infuriated the travelling fans from his home city by repeatedly brandishing his badge and making offensive gestures in their direction as the Yorkshire side came back to win 3-2.
Huntington, who also clashed with Carlisle assistant manager Greg Abbott after the final whistle, today apologised to the United faithful for his antics and admitted he had been “stupid”.
But he revealed that the backlash in Cumbria, which saw his mobile phone number passed around angry Carlisle fans on the internet on Saturday night, had turned sinister.
“My girlfriend and sister have had quite a lot of threats, and people have been saying they are going to kill me when I come home,” he told News & Star Sport.
“You don’t know whether to take that seriously but it’s worrying to hear.”
Former Trinity School boy Huntington, 20, turned to face Carlisle’s 1,710 travelling fans in the 28,530 crowd after each of Leeds’ three second-half goals, prompting some to report him to police officers for inciting the away support.
“I was stupid to do it,” he said. “It was heat of the moment and I went over the top. I haven’t got anything against the Carlisle fans and they are within their rights to be angry and not to let it go.
“I just hope they can accept my apology because I’m genuinely sorry for what happened.
“The last thing I wanted to do was offend anyone. I should have held my emotions inside and kept quiet.
“I was distraught after the game because I knew I shouldn’t have done it. On the way home my girlfriend said she’d never seen that side of me. I’m not that type of person.
“I want to apologise to the Carlisle staff as well if I aggravated them. It was unacceptable and I apologise to the whole club.”
Former Newcastle United youngster Huntington said he had hundreds of friends and family both in the home and away seats on Saturday and his initial displays of emotion were directed at them, before he went over the top.
“Scott Dobie’s my half-cousin and I was speaking to him a lot, and I know Danny Graham quite well,” he added. “But a few of the other Carlisle players were giving me stick on the pitch because I’m from Carlisle.
“I was a bit wound up, and with us losing for a long part of the game it was a bit frustrating. But that’s no excuse.
“People might think I’m a big-head or arrogant now but I’m normally a laid-back lad. It has backfired on me and on my family and that’s the last thing I wanted to happen.
“When we went into training on Sunday morning for a warm-down was down, the first thing Neil McDonald told me was to change my number because he had heard the messageboards were being quite aggressive towards me.
“The gaffer (Gary McAllister) said everyone makes mistakes and it just happened to me on Saturday. If I had my time again, I wouldn’t do it.
“I always used to come and watch Carlisle when I was a young lad and whenever I wasn’t playing much at Newcastle. It’s still the first result I look for.”

newsandstar.co.uk

Klausen

Det er jævla drøyt å true noen på livet, men hvis oppførselen hans var uakseptabel, er det flott at han ordner opp på denne måten...
Som han sier så kan alt skje i kampens hete, men jeg tviler på at oppførselen hans var verre enn Carlislefansen og enkelte spillere!

Jon R

Utrolig at guttungen får lov til å "disse" Carlisle fansen TRE ganger uten at noen stopper han. Hvor var kapteinen? Manageren? Dommerne?  ???

Forøvrig flott at han tar selvkritikk i ettrkant med dette burde vært stoppet av en ansvarlig "voksen" etter første målet.  :)

(Reaksjonene til Carlisle fansen er seff helt på trynet.  :-\)
Jon R.

soumoh

Eh...er det å "clash with a manager" grunn nok til å bli truet på livet? Jeg bare spør.
We'll be back.

Sonny

Carlisle... huff, Denne kampen var en fryktelig stor påkjenning...