KAMP: vs. Gillingham 3/5

Started by kjelvi, April 15, 2008, 21:55:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Judgement Day for Gills at Elland Road

Gillingham travel to Leeds on Saturday knowing that even an unlikely win at Elland Road might not be enough to keep them up. Gillingham are two points off of Cheltenham Town and would need both Bournemouth and Cheltenham to lose and pull off a shock win in front of a sell out crowd at Elland Road. Gillingham Team News
Adam Miller returns to the Gillingham squad having served his two match suspension for picking up ten bookings this season.
Meanwhile, Simon Royce and Barry Fuller are ruled out for The Gills’ crucial finale.
Donnovan Simmonds has returned to Coventry City having completed his loan spell.

Leeds United Team News
Leeds’ top goalscorer Jermaine Beckford is a doubt for the visit of Gillingham due to an ankle injury.
Alan Sheehan is suspended having saw red against Yeovil for a two footed challenge.
It is expected that Leeds manager Gary McAllister will rest some key players ahead of the play-offs.

Relegation Run-In
For Gillingham to stay up, Mark Stimson’s men require Cheltenham to lose at home to Doncaster and for Bournemouth to fail in getting their seventh consecutive victory. A win for either of those sides would guarantee League Two football next season for Gillingham and even Cheltenham drawing would all but relegate The Gills, unless they somehow beat Leeds United by a six goal margin.

Pre-Match Views

Gillingham manager Mark Stimson:
"It's a must-win game and one the players should be looking forward to. We know what we need to do. It's going to be difficult but we've got a belief we can do it.
"I've had big games in the past where we have won a league, a cup and done the double but what’s at stake here is to stay in the division. That’s something we’re desperate to do, so I’d have to say this is the biggest one."

Gillingam captain Andrew Crofts:
“After the Swindon result we thought maybe it was going to be over, butt he results meant we’ve been given an extra chance and it meant we were able to get over the disappointment of Saturday a lot quicker.
“With Oldham scoring late on, we feel that maybe it’s meant to be. We could have been down but we’ve been given an extra chance and hopefully the other teams will slip up. It’s going to be tough but we’ll be positive. We’ve got to take the game to them and we have to win to stand any chance. We’ll be going into the match in a positive frame of mind."

Leeds United Chairman Ken Bates:
"It is ironic that having voted to penalise Leeds, Gillingham find their fate in our hands on Saturday. It would be even more ironic if we win and are responsible for relegating them. Some might say it was poetic justice."

Elland Road:
Leeds United’s Elland Road stadium has an all seated capacity of 40,204 and can hold up to 1,800 away supporters.
Away fans are located in the corner of the ground’s South Stand, with not a great amount of legroom. Also, it has been said that the ground’s stewards can sometimes eject supporters without warning for just swearing so it is advised that Gillingham fans are on their best behaviour when in the stadium.

kjelvi

Killing off the Gills is target for Beckford

SHOOTING star Jermaine Beckford will be hoping to crown a momentous week with a goal in Leeds United's final home game of the season tomorrow.
Beckford goes into the visit of Gillingham in front of a sell-out Elland Road crowd not only boasting the distinction of becoming the first United striker since Mark Viduka to rattle in 20 league goals in a season, but also armed with a clutch of end of campaign awards.
In a mighty whites clean sweep at the club's annual awards Beckford scooped the fans' player of the year award, the players' player of the year prize and the gong for the fans' goal of the year.
Now he would love to sign off the campaign proper - before the rush into the end of season play-off scramble - by adding another goal, or two, to his impressive 21-strike tally.
Leeds are unlikely to be unchanged from the side which sealed their place in the play-offs eight days ago.
Back then they eked out a precious 1-0 win at Yeovil thanks to an early strike from Dougie Freedman.
Defender Frazer Richardson wants to apply the proper send-off by beating Gillingham in front of a full house tomorrow.
"It's been a long hard season, but we're there and we're looking to go all the way now," said Richardson.
"We're moving forward and all the lads are focused."

yorkpress.co.uk

kjelvi

Quote from: berlin on May 01, 2008, 18:31:28
Gled dere, alle som skal over å se Leeds-Gills!

Helt enig - og følger Berlin's vurdering.
Angrer bittert at jeg tidligere ikke har ordnet meg slik at det var plass til en tur denne helgen.
Blant mange flotte ting rundt Leeds, er at det er i motgang og kontrovers at man slutter opp rundt laget og klubben.
Tror dette blir en elektrisk aften for minnebøkene. Gleder meg til å lese reisebrevene både her på web'en og i TPN.

Enjoy!

Snow

Her er siste nytt om Leeds Uniteds lag før morgendagens oppgjør mot Gillingham på Elland Road kl. 16.00.

Robert Bayly og Alan Thompson er fortsatt ute med skader, mens Alan Sheehan er suspendert etter sitt røde kort i forrige kamp mot Yeovil.

Andy Hughes tar sannsynligvis Sheehans plass på venstrebacken, mens Jermaine Beckford trolig kommer inn på topp igjen etter å ha slitt med skade den siste tiden.

Denne kampen er som alle vet ubetydelig med tanke på playoff eller opprykk, men det avgjøres hvem vi møter i playoff.

Sannsynlig lag (4-4-2): Ankergren - Richardson, Michalik, Huntington, Hughes - Douglas, Kilkenny, Howson, Johnson - Freedman, Beckford.

Sleivind

Quote from: Simon on May 02, 2008, 21:20:19

Andy Hughes tar sannsynligvis Sheehans plass på venstrebacken, mens Jermaine Beckford trolig kommer inn på topp igjen etter å ha slitt med skade den siste tiden.

Beckford er fremdeles skadet, så han er ikke med på kampen i morgen.

McMidjo

Dagens rykter fra Thorp Arch forteller at Gardner starter på høyreback, og Kandol + Elding på topp.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Leedsulf

Spennende med Gardner. Han var meget god i den ene kampen jeg har sett han, mot Wigan før sesongstart i høst.

testo

EXPLOSIVE ENDING sier Macca.Med fullsatt ER så vil vel the Gills bli blåst av banen tror jeg.
Macca selv sier at han vil avslutte serien med et SMELL, og at det vil bli noen forandringer på laget(Becks fortsatt skadet) fordi noen trenger en liten pust i bakken.

DETTE BLIR EN RYSARE AV EN MATCH ;D ;D ;D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Dennis

Det blir spennende å følge laget nå som de spiller uten press. Jeg kommer selvsagt til å bli svært skuffet om vi taper poeng, men den skuffelsen vil nok fort gå over, om det skulle skje.

Blir litt deilig også kjenner jeg, å kunne følge laget mitt uten at utfallet er kritisk for oss, for en gangs skyld denne sesongen!  :)

Marching on together!

Stifler

La oss sende disse idiotene ned!:)

Tenkte først det var litt synd for dem å møte oss, men når jeg fant ut de hadde stemt imot oss blir dette bare gøy :D
-Nr 2 er den første taperen-

Wannabe

Quote from: Mr Kaizer on May 03, 2008, 11:47:01
Det blir spennende å følge laget nå som de spiller uten press. Jeg kommer selvsagt til å bli svært skuffet om vi taper poeng, men den skuffelsen vil nok fort gå over, om det skulle skje.

Blir litt deilig også kjenner jeg, å kunne følge laget mitt uten at utfallet er kritisk for oss, for en gangs skyld denne sesongen!  :)

Jeg velger å legge til følgende her: Mitt håp er faktisk å "bli kvitt" Forest, som ved å få revansj mot Yeovil for fjorårets forsmedelige nederlag i semien i play-off på hjemmebane, gjør sin jobb for direkteopprykk. De er(sannsynligvis) i tillegg til seier selv, avhengig av at Doncaster avgir poeng mot et Cheltenham som har alt å spille for. (At Carlisle til overmål møter Bournemouth, gjør dette til en liten triller vi selv knapt nok spiller en statistrolle i.) *Hysj, nå hvisker jeg:* Utviklingen i kampene kan tilsi at vi faktisk bør ta det litt med ro i denne kampen. I tillegg til at vi selv unngår kort og skader, ønsker vi (i alle fall jeg) mest av alt et Cheltenham som kjemper som løver på hjemmebane mot Doncaster. Gjør Bournemoth det dårlig, kan en (flermåls)ledelse for oss, etter hvert kanskje ta litt av motivasjonen fra Cheltenham, som i så fall kan fristes til å starte sesongavslutningsfesten ute på banen, med det mulige/sannsynlige resultat at vi sendes ut i play-off semi mot Forest.

Vel hadde det vært moro å slå Forest i play-off og aller helst i finalen, men jeg personlig ville heller valgt en play-off uten Forest i den formen de tydeligvis er nå.

Og ingen vil kunne kritisere oss for å være pusekatter etter det vi har vært gjennom denne sesongen!

Go "Leeds-kittens", og unngå kort og skader, unngå kort og skader og unngå kort og skader! Det er dagens eneste mål!

MOT

B-m

jeg har tippet på leeds for første gang på veldig lenge  :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

testo

Quote from: B-m on May 03, 2008, 15:03:16
jeg har tippet på leeds for første gang på veldig lenge  :)

Det kunne du ha gjort 26 ganger tidligere uten å tape penger.
Idag tror jeg du kunne satsa alle penga på seier,nå er det hanekamp om plassene i start 11
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sølvreven

Gardner fra start og Delph på benken. Ellers ingen store endringer.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

McMidjo

Bradley Johnson på venstre back?

Og Peter Sweeney venstre midtbane?

Sølvreven

Quote from: McMidjo on May 03, 2008, 15:38:03
Bradley Johnson på venstre back?

Og Peter Sweeney venstre midtbane?
Tipper at Hughes tar venstre back i dag. Alt annet vil være rart,

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Robert H.

Tror Sweeney er venstreback mens Johnson er venstre midtbane. Greit lag synes jeg.

testo

Er det noen som vet hvor mange som dro over til slutt ?
Synes det var veldig stille her inne idag.
Terje

Roy

Nærmer seg nå folkens. MOT.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sander

Syns laget er spennende.. Alltid moro med unge og b-spillere vi ikke har sett/hørt så mye til!
Håper Delph kommer inn!!

McMidjo

Har fått følgende melding fra S_A på Elland road:

En fantastisk stemning idag, som PL-tidene. Har møtt både Bates og Kaizer Chiefs, absolutt alle smiler. Sola steker.

Nå står det snart en pils for hånden her også.

Elding første målscorer - og 5-2 til Leeds....  ;D

testo

Over 40000 der.Håper vi hører kommentatora. :D :D
Terje

asLeeds

Lykke til folkens!!
Rekner med at tipset mitt på 15-0 går inn ;D :D
DALHEIM WHITES

laddi

Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land
Every day, we're all gonna say
We love you Leeds! Leeds! Leeds!
Everywhere, we're gonna be there
Marching on together
We're gonna see you win (na na na na na na)
We are so proud
We shout it out loud
We've been through it all together
And we've had our ups and downs (ups and downs!)
We're gonna stay with you forever
At least until the world stops turning 'round
Every day, we're all gonna say
Everywhere, we're gonna be there
Marching on together
We're gonna see you win (na na na na na na)
We are so proud
We shout it out loud

Bergen Whites

Runar

Etter hva ryktene denne uken har sagt så er d Bradley som skal spille venstreback!

Håper også at carole får et innhopp på høyrekanten. tror han kunne sørget for at kandol og elding fikk litt innlegg

SirOlsen

*får frysninger når jeg hører på stemningen bak kommentatorene* :D
-SirOlsen-

Tom S

COME ON LEEDS !!

Sander

De sa også han spiller der

Quote from: Runar on May 03, 2008, 16:00:57
Etter hva ryktene denne uken har sagt så er d Bradley som skal spille venstreback!

Håper også at carole får et innhopp på høyrekanten. tror han kunne sørget for at kandol og elding fikk litt innlegg

Læshy

For en stemning på tribunene!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

laddi

Bergen Whites