Tema: Leeds United History

Started by MartinR, April 19, 2008, 16:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olsen leeds

Bra jobba Smithy90 !!!!!!!

Thomas

Joda, det har vært nevnt her noen ganger. Et meget bra arbeide som alle absolutt bør se. 

Promotion 2010

Five Things You Probably Didn't Know About United (Part One)
By Sid1 Sunday 06 Dec 2009 21:01:00
Browse all Club History articles

Leeds United recently celebrated its 90th birthday, but here are five things you may not have necessarily known about the club. We’ve researched the club’s background thoroughly, and here is part one.

1 â€" Leeds United was the first club to wear sponsored shirts. In 1974 Don Revie negotiated a deal with Admiral, in where the company would pay to have their logo seen on the famous Leeds United shirt.

Prior to Admiral coming on board, United and all other clubs used to buy their kit from Umbro. Clubs purchased 11 blank shirts and had to stitch on the badge and numbers. Those 11 shirts were expected to last throughout the course of the season.

In 1974, new England manager Don Revie convinced the FA to do a deal with Admiral in where £15,000 was paid to the FA. Despite this, Umbro still had a policy where you had to buy the shirts from them, although they did lower the price slightly.

2 â€" In 1961, Don Revie changed United’s kit from blue and gold to an all white kit to emulate Real Madrid, but he also had another theory. Crystal white shirts would be easier to recognise in the heat of the moment, allowing his players to identify where their team-mates were on the field more quickly.

3 â€" Leeds nearly signed George Best as a schoolboy just months before his move to the red side of the Pennines, former Leeds manager Jack Taylor thought he was too small. Best admitted once he would have signed for Leeds.

4 â€" John Charles arrived at Leeds United in 1948. When Charles told his Mother that he was leaving home to move to Leeds, his Mother told him he couldn’t. Her reason being, he didn’t have a passport. She thought Leeds was abroad. Eddie Gray thought Leeds was in Wales when Don Revie signed him in 1965. By the time Don Revie left Leeds, everyone knew where and what Leeds was, the name Leeds United became synonymous with the city of Leeds.

5 â€" Since 1965, Leeds have qualified for Europe 18 times, competed in front of the largest ever European Cup attendance (136,505), played in finals vs Dynamo Zagreb, Ferencvaros, Juventus, Bayern Munich and AC Milan. United have also competed in over 150 competitive European matches. Only scum, Arsenal and Liverpool from England can boast better records.

Part Two to follow tomorrow.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

4ever arcticwhite

har den på DVD. Kjøpte den av en her inne på forumet, men husker ikke hvem det var i farta.....
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sleivind

Quote from: 4ever arcticwhite on December 07, 2009, 14:23:27
har den på DVD. Kjøpte den av en her inne på forumet, men husker ikke hvem det var i farta.....

Så vidt jeg husker var det vel Sheridan som holdt distribuerte denne og et par andre. En av de andre var omhandlet vel Thorp Arch.

Promotion 2010

Fant vel ingen tråd som dette kunne passe inn i, men HER dukket det plutselig opp en:

Years Of Football Through 7 Players: From Leeds United, 1920 to West Ham, 2011

Published on February 9th, 2011 by Ian

An article on the front page of the When Saturday Comes website bemoaned the airbrushing from history of anything from before the beginning of the Premier League, but the time-line of football is considerably more textured than this. With this is mind (and from a post on the WSC forum, which is probably the best place on the internet to discuss football), here is a rambling six degrees of speculation. From Leeds United’s first season in the Football League to West Ham United vs Blackpool in the Premier League on the 2nd February 2011 in seven players. Feel free to have a go at this in the comments and knock mine into a proverbial cocked hat.

Centre-half Ernie Hart joined Leeds United in September 1920, a year after they were formed. He was a regular in that team â€" he left Leeds in 1936 â€" alongside…

…Jack Milburn (cousin of Jackie), who signed for Leeds in November 1928. Jack was in the Leeds team until the outbreak of war in 1939, and in January 1938 Leeds signed the sixteen year-old winger…

…David Cochrane, who went straight into the first team and became a regular himself. David’s career was interrupted by the war, but he re-signed for Leeds after it and, in April 1949, he played alongside…

…John Charles, who played for Leeds for nine years, before going to Juventus until 1962. His return to Leeds at the start of the 1962/63 season (which only lasted a dozen matches or so before going to Roma), however, coincided with the debut against Southampton in September 1962 of a 15 year and nine month old…

…Peter Lorimer, who left Leeds in 1978 to play some NASL, but came back in 1983. As noted in one of the Nick Hornby books (either “My Favourite Year” or “Fever Pitch”), he played against Cambridge United during the 1983/84 season, for whom was playing…

…Andy Sinton, who was a 17 year old in his first season with Cambridge. Sinton did his thing at QPR and Spurs, before going on to join Wolves for the start of the 1999/2000 season, and his league debut for them was â€" I think â€" a 1-0 win at Manchester City, and the scorer of the only goal in that match was…

…Robbie Keane, who played the first two league matches of the season before going to Coventry City. Keane made his debut for West Ham United agaainst Blackpool last week.

Note: I confess that there is a degree of speculation going on here. Finding Leeds United teamsheets from before the war was, umm, challenging, but Hart and Milburn feature in the same team photo, as do Milburn and Cochrane, and the photos were both taken on the day of matches. For me, its inconceivable that they didn’t play together.

Likewise, Cochrane and Charles were in the same squad for over a year. I have confirmed that Charles played in Lorimer’s debut match (apparently it was the “best performance” of his brief return to Elland Road). On the off-chance that Sinton didn’t play against Manchester City (Keane definitely did), they certainly both played in a pre-season friendly against Spurs.

http://www.twohundredpercent.net/?p=10949
Min første Leeds-kamp:

fmtj

Dette synes jeg var en veldig ok tråd!!! Takk til Martin!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

fmtj

By the time Don Revie left Leeds, everyone knew where and what Leeds was, the name Leeds United became synonymous with the city of Leeds.

Jeg blir rørt av å tenke tilbake til Revie- æraen..... :'(!! Fantastisk tid!!!   :)
Yeboahs vitne

Masinga

Disse er jo klassiske. Fra Yorshire Television da Clough fikk sparken og legendene møtes i studio til diskusjon!

That Clough & Revie Spat 1974 Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=yJHvg5c7vPE

That Clough & Revie Spat 1974 Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=7MPwJlqmyJM

That Clough & Revie Spat 1974 Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=VfKm12SJwJY
Masinga, medl.nr. 1250

Promotion 2010

YEP

That’s terrific for Alex Sabella, and talking about Argentinians it was sad to hear of the death of the great Alfredo Di Stefano.

He was probably main man that made Don Revie change the Leeds United colours to white.

He watched them in that all white strip and thought ‘that’s who I want my team to play.’

Di Stefano was the man that started the great Real Madrid revolution and he’s still the only man to score in five consecutive European Cup finals.

I remember when I was young watching him in one of his European Cup finals at Hampden Park in 1960 and what a player he was. He was up there with the best.
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

En fin analyse av Leeds United's lag på 60-tallet:

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

lojosang

Hvis giftdvergen Dennis Wise skal sitte i 992 vil ikke jeg være med lemger!

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

- Leif Olav

Promotion 2010

Quote from: lojosang on June 16, 2017, 16:15:26
Hvis giftdvergen Dennis Wise skal sitte i 992 vil ikke jeg være med lemger!

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

LOL  ;D
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Den gangen Skottland hadde en posisjon i internasjonal fotball!
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Men nå skrives det nye kapitler så blekket spruter!!

MOT
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

Teamfotoene har hatt en viss utvikling gjennom årene.
Hvilke årgang snakker vi?

..vi snakker vel to kommende landslagssjefer, i tillegg til minst et par trenere-in-the-making. Det er vel to avdøde av disse? (Stevenson & Greenhoff)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Asbjørn on September 21, 2017, 21:28:27

..vi snakker vel to kommende landslagssjefer, i tillegg til minst et par trenere-in-the-making. Det er vel to avdøde av disse? (Stevenson & Greenhoff)

Det må være 1980/81. Sabella spilte den sesongen. Han er her.

Asbjørn

Quote from: Josch on September 21, 2017, 22:03:24

Correct :)  Sabella & Flynn landslagssjefer, Hart & Eddie kommende managere...
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

Quote from: Asbjørn on September 21, 2017, 21:28:27

Hvor finner du Byron Stevenson på dette bildet da, Asbjørn? Stevenson var i klubben da bidet ble tatt (80), men altså ikke med på bildet.
Forøvrig kan vi nevne at spilleren som står mellom Sabella og Kevin Hird heter Jeff Chandler. Jeg nevner det fordi jeg tipper at ca 84 prosent av dere ikke kommer på navnet hans når dere ser bildet...  ;)
Chandler kom til Leeds fra Blackpool i 1979, og var en av mange bomkjøp av manager Jimmy Adamson.

Asbjørn

Hvor finner du Byron Stevenson på dette bildet da, Asbjørn? Stevenson var i klubben da bidet ble tatt (80), men altså ikke med på bildet.
Det har du selvsagt helt rett i. Det var Derek Parlane jeg tenkte som Stevenson, men de er jo ikke engang lik :o

Forøvrig kan vi nevne at spilleren som står mellom Sabella og Kevin Hird heter Jeff Chandler. Jeg nevner det fordi jeg tipper at ca 84 prosent av dere ikke kommer på navnet hans når dere ser bildet...  ;)

Hadde ikke PEILING på ham nei, men kilden min hjalp meg ;)

.
[/quote]

Kilden min? ;)
https://twitter.com/MartinMarty1974/status/910940299324739584

Som vanlig, klikk på linken og følg også samtalen om bildet, det var der jeg fant ungdomsbildet av Jeff Chandler :)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

For øvrig, 80/81-årgangen med navn :)

Back Row: Paul Madeley, Byron Stevenson, Paul Hart, John Lukic, Tony Arins, Neil Firm, Derek Parlane.
Middle Row: Gwyn Thomas, Gary Hamson, Terry Connor, Alex Sabella, Jimmy Adamson (Manager),
Alan Curtis, Eddie Gray, Martin Dickinson, Wayne Entwhistle.
Front Row: Arthur Graham, Kevin Hird, Jeff Chandler, Trevor Cherry, Brian Flynn, Carl Harris,
Peter Hampton, Marshall Burke.
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Asbjørn on September 21, 2017, 22:07:32

Terry Connor.? Noen mnd som manager i Wolves? Hvis det regnes. :)

Asbjørn

Quote from: Josch on September 21, 2017, 23:07:01

Stemmer. Jo'a, teller da med det. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Quote from: Asbjørn on September 21, 2017, 23:20:14
Quote from: Josch on September 21, 2017, 23:07:01

Stemmer. Jo'a, teller da med det. :)
Og Allan Curtis ble jo care-taker i Swansea etter Monk, med utsikter til permanent manager. Ble vel ikke noe av.  :)
Jon R.

Josch

Hadde Leeds bare EN keeper på den tiden? Var det vanlig.? Hentet man inn juniorkeeper ved evt skade på Lukic?

veteranen

Quote from: Josch on September 22, 2017, 00:00:10
Hadde Leeds bare EN keeper på den tiden? Var det vanlig.? Hentet man inn juniorkeeper ved evt skade på Lukic?
Henry Smith var reservekeeper den sesongen. Skotte som seinere spilte mange sesonger for Hearts.
Leeds hadde på den tiden også en svært talentfull juniorkeeper ved navn David Seaman...

Jon R

Quote from: veteranen on September 22, 2017, 01:26:52
Quote from: Josch on September 22, 2017, 00:00:10
Henry Smith var reservekeeper den sesongen. Skotte som seinere spilte mange sesonger for Hearts.
Leeds hadde på den tiden også en svært talentfull juniorkeeper ved navn David Seaman...
...som dessverre ble skippet ut av klubben i Eddie Grays tid som manager, før han fikk en eneste obligatorisk kamp. Av alle feilgrep den godeste Eddie har gjort er dette kanskje den største.  :(

Den godeste Henry Smith fikk forøvrig ikke et minutt med A lags fotball i Leeds trøya og kom vel ikke engang så langt som til benken, i en tid man bare hadde to innbyttere til disposisjon.  :o
Jon R.