Nå bør vi starte byggingen for fremtiden

Started by h.b, April 21, 2008, 09:31:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Ser med glede ( fotballhjerte )på hva en klubb som Arsenal får til med sin spillestil. Her er det stor fart i alle lagdeler. Jeg håper virkelig at dette er veien å gå for fremtiden til et lag som Leeds å tenke på.
Arsenal har kanskje spilt den beste fotballen i perioder denne sesongen. For fremtiden så virker dette som et meget spennende lag.
'Håper at Leeds kan lære litt av denne klubben når det gjelder policien ang spillerkjøp og spillestil osv

auren

Quote from: h.b on April 21, 2008, 09:31:31
Ser med glede ( fotballhjerte )på hva en klubb som Arsenal får til med sin spillestil. Her er det stor fart i alle lagdeler. Jeg håper virkelig at dette er veien å gå for fremtiden til et lag som Leeds å tenke på.
Arsenal har kanskje spilt den beste fotballen i perioder denne sesongen. For fremtiden så virker dette som et meget spennende lag.
'Håper at Leeds kan lære litt av denne klubben når det gjelder policien ang spillerkjøp og spillestil osv

Skal være enig i spillestilen, men ikke helt enig i spillerpolicyen deres. De har knapt nok en britisk spiller i troppen. Ønsker helst at Leeds skal "lære av seg selv" - hvordan vi fikk frem talentene på slutten av 90-tallet, og gjorde noen smarte kjøp (bla. Dacourt, Martyn, Bowyer, Viduka). Vil ikke at Leeds skal bestå av en haug med ikke britiske spillere, men selvsagt ispedd noen spennende spillere utenfor de britiske øyer.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

1. Ingen er vel i nærheten av Wenger når det gjelder spillekjøp. Kjøper ungt, kjøper billig, selger dyrt, timer salgene perfekt (Vieira, Henry).

2. Det eneste jeg mener Wenger faller på i år er litt liten stall. Det er vel bare Ronaldo som klarer å være i form en hel sesong (Scoret vel egentlig ikke før i serierunde 7). Adebayor er jo ikke like hvass nå som før jul.

3. Fotballmessig en fryd å se på. Måten de spilte mot Liverpool (Selv om de røk ut) var i perioder fantastisk. Liverpool som er sterke defensivt, med to lave blokker, hadde stortrøbbel med mellomromsspillet til Hleb og co.

4. Tiden er forbi da engelske pub-backer med litt mage slo 80-meterspasninger. Gode britiske spillere er unntak, en klar sammenheng med landslagets prestasjoner. Er vel ikke uten grunn Capello sies å ha verdens vanskeligste managerjobb. Skal levere i verdensklasse uten nok kvalitet, må jo være Tore Torell (som Nordlie sier).

fmtj

Quote from: kato on April 21, 2008, 10:05:19
1. Ingen er vel i nærheten av Wenger når det gjelder spillekjøp. Kjøper ungt, kjøper billig, selger dyrt, timer salgene perfekt (Vieira, Henry).

2. Det eneste jeg mener Wenger faller på i år er litt liten stall. Det er vel bare Ronaldo som klarer å være i form en hel sesong (Scoret vel egentlig ikke før i serierunde 7). Adebayor er jo ikke like hvass nå som før jul.

3. Fotballmessig en fryd å se på. Måten de spilte mot Liverpool (Selv om de røk ut) var i perioder fantastisk. Liverpool som er sterke defensivt, med to lave blokker, hadde stortrøbbel med mellomromsspillet til Hleb og co.

4. Tiden er forbi da engelske pub-backer med litt mage slo 80-meterspasninger. Gode britiske spillere er unntak, en klar sammenheng med landslagets prestasjoner. Er vel ikke uten grunn Capello sies å ha verdens vanskeligste managerjobb. Skal levere i verdensklasse uten nok kvalitet, må jo være Tore Torell (som Nordlie sier).

Ingen tvil om Wengers kvaliteter. Hleb og co kan underholde på høyt nivå når ting fungerer. Samtidig må det for Gunners- fans være en lidelse de gangene de fullstendig dominerer kampene og skal spille seg inn på 5- metær`n for å score! Har en Gunners- kompis som har bitt av seg negler og underarmer i enkelte kamper! Men, selvsagt har vi mye å lære av dem, det er bare å lese tabeller det!
Yeboahs vitne

Torgeir

Quote from: auren on April 21, 2008, 09:41:47

Skal være enig i spillestilen, men ikke helt enig i spillerpolicyen deres. De har knapt nok en britisk spiller i troppen. Ønsker helst at Leeds skal "lære av seg selv" - hvordan vi fikk frem talentene på slutten av 90-tallet, og gjorde noen smarte kjøp (bla. Dacourt, Martyn, Bowyer, Viduka). Vil ikke at Leeds skal bestå av en haug med ikke britiske spillere, men selvsagt ispedd noen spennende spillere utenfor de britiske øyer.

auren

Enig med du...
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

McMidjo

Ikke mye Fabregastakter på midtbanen til Leeds - foreløpig, men byggingen har vel allerede staret, sånn ca for et halvt år sia??   :)

Arsenal er slett ikke det verste en kan strekke seg etter.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Enig i det meste som sies her. Arsenal er det klart mest underholdende laget i Premier League (kanskje Europa) når de er i form. Bakdelen med deres form for fotball, er at de skal helt inn i målet før de prøver en avslutning på mål og for engelskmenn; det store fraværet av britiske spillere.

Tror også kato har svaret på dette. England har et landslag som er langt fra så godt som både de og vi tror det er. Av engelske spillere, så tror jeg kun Joe Cole kunne matchet Arsenal-angrepets kreativitet.

Men Arsenal virker også å være svært avhengige av at Fransesc Fabregas er i god form. Han har hatt en god sesong, men i down-periodene, da ballen går saktere fra han og han beveger seg mindre, så scorer også Arsenal mye mindre. Det er når Cesc har ballen minst mulig, som både han og Arsenal er best.

At Leeds skal kopiere Arsenal, ligger svært langt unna. Jeg liker også spillestilen, med raske overganger, stor bevegelse og høy kreativitet med ball langs bakken. Men jeg er enda mer fan av lag som behersker alle former for angrep. Arsenal sliter mot godt etablerte forsvar, ettersom det blir langt mindre rom for teknikerene Hleb og Rosicky. Dessuten bruker de nok til sammen penger som ligger langt, langt over noe vi kommer til å gjøre uten en seriøs investering, tross at de bruker langt mindre enn de tre andre store. Og med en eventuell enorm investering, mister laget litt av sjela, mener i alle fall jeg.

Det laget som er overall best, er fortsatt Manchester United. Her kombineres kontringer, med etablert possesion-spill. Her har man både kreativ kraft i Nani, Ronaldo, Scholes og Anderson, med ekstrem arbeidsvilje hos Hargreaves, Tevez og Rooney. Her er det også i klart større grad bruk av britiske spillere, selvom det ikke er så veldig mange igjen. United er også fortsatt flinke til å få frem egne juniorer (som ikke er kjøpt som 16-17-18-åringer fra Frankrike) og det kommer nok snart en gull-generasjon igjen, om muligens ikke like stor som Scholes, Neville, Beckham-generesjonen. Og til tross for at mange mener Manchester United har blitt dårligere i sitt ungdomsarbeid, ser man folk som Evans, Bardsley og Richardson spille Premier League-kamper uke etter uke, likevel.

Men alt i alt vil jeg ikke at Leeds skal kopiere noe lag, jeg vil at vi skal spille vårt eget spill. Vi har lenge vært en veldig god talentfabrikk, samt at Leeds-spiriten er tøft, hardt arbeid. Når økonomien etterhvert blir bedre, vil vi nok også få kapital til å hente spillere av høyere klasse til å supplere til vårt junioarbeid. Jeg ønsker ikke å kopiere hverken Arsenal eller Manchester United, men se litt tilbake til O'Leary's Lads, med respektløs innsats, hurtige overganger og satsning på unge talenter.

Uten den overdådige pengebruken, selvsagt!
Marching on together!

chief

Quote from: ojdim on April 21, 2008, 16:58:02
Ikke mye Fabregastakter på midtbanen til Leeds - foreløpig, men byggingen har vel allerede staret, sånn ca for et halvt år sia??   :)

Arsenal er slett ikke det verste en kan strekke seg etter.
[/b]

Er enig i det, men jeg vil gjerne se et Leedslag med mer lokal forankring enn Arsenal.
Minst et par lokale gutter oppfostret gjennom vårt Academy,og aller helst en stamme i laget bestående av britiske spillere.
Når det er sagt, skal vi selvfölgelig ikke lukke öynene når det gjelder å hente en og annen toppspiller fra utlandet for å skape det topplaget vi vil väre.

Den dagen Leeds United utelukkende består av dyrt importerte primadonaer,eller kun ferdigutviklede franske og afrikanske talenter, da tror jeg at jeg vil miste min interesse for klubben

Da blir det "The Valley" og Bradford, eller Rochdale på meg.
1 4 all and all 4 1

Webredaktøren

Quote from: auren on April 21, 2008, 09:41:47

auren

Fullstendig enig med auren :)

h.b

Drømmen er selvsagt å ha 11 engelske spillere på banen til enhver tid, men skal Leeds lykkes i å vinne noe i de nærmeste 15 årene, så er jeg redd for at vi må ha 7 utenlandske og 4 engelske på banen. De engelske er det dessverre for dårlig kvaliteter over generelt sett