Main Menu

Aarets lag

Started by janove, April 28, 2008, 07:51:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janove

Kun Beckford fra Leeds paa aarets lag.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11720_3486248,00.html

Kanskje en tankevekker for de fleste!

4ever arcticwhite

Nå er det jo ikke så mange leeds-spillere som har spilt mer enn halvparten av kampene i år, så det er vel kanskje ikke så rart. I farta kommer jeg på Ankergren og Beckford + kanskje en midtbanespiller.

Vanskelig å komme på årets lag når du spiller så få kamper.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Dennis

Quote from: janove on April 28, 2008, 07:51:00
Kun Beckford fra Leeds paa aarets lag.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11720_3486248,00.html

Kanskje en tankevekker for de fleste!

Ã...rets lag er Leeds United! (og Swansea...)

Det er vel klinkende likegyldig om vi får kun en (eller ingen!) på det såkalte årets lag, hvis vi tar flest poeng på tabellen!
Marching on together!

Budda

Merkelig at ikke Leeds ikke har noen defensive spillere med på laget. Er bare Nottingham Forrest som har sluppet inn mindre mål.
Endre

auren

Kan jo minne om at Southend fikk ingen spillere, Doncaster kun en spiller, mens Forest og Carlisle fikk to. Som tidligere sagt - Det er ikke mange Leedsspillere som har spilt fast hele denne sesongen. Rui kunne vært en aktuell kandidat, men har jo ikke spilt fast på noen måneder. Howson har storspilt i vår, men hadde en ujevn høst (dog han ikke spilte fast da).

Ankergren er selvsagt også aktuell, men Westwood ble rangert som bedre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Totto

Quote from: Budda on April 28, 2008, 09:00:37
Merkelig at ikke Leeds ikke har noen defensive spillere med på laget. Er bare Nottingham Forrest som har sluppet inn mindre mål.

Pass deg for norsklærerne nå Budda  :)

Vil tro at Nott.F. har sluppet inn færre mål, og ikke mindre mål...   ::)
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

janove

Quote from: auren on April 28, 2008, 09:23:34
Kan jo minne om at Southend fikk ingen spillere, Doncaster kun en spiller, mens Forest og Carlisle fikk to. Som tidligere sagt - Det er ikke mange Leedsspillere som har spilt fast hele denne sesongen. Rui kunne vært en aktuell kandidat, men har jo ikke spilt fast på noen måneder. Howson har storspilt i vår, men hadde en ujevn høst (dog han ikke spilte fast da).

auren

Naa tror faktisk jeg, at Leeds er et bedre lag enn alle disse fire, som kan ende i playoff.
Slike kaaringer interesserer meg heller lite.
Det var heller ikke mitt poeng.
Vaare spillere, som er diskutert i andre traader, er kanskje ikke saa gode som mange tror.
Ang Marques. Har sett mange midtstoppere som er bedre enn ham.

Budda

Quote from: Totto on April 28, 2008, 09:24:57

Finner ikke noen grunn for at man ikke kan bruke mindre. Er mer naturlig for meg å bruke mindre, så da bruker jeg det.

Er heller ikke redd for norsklærere  :)
Endre

Totto

Skulle bare kverulere for å få denne tråden til å spore av så fort som mulig.

Pleier å gå fint bare noen poster avviker fra tema  ;D
Totto

Asbjørn

Quote from: Budda on April 28, 2008, 10:10:39

Finner ikke noen grunn for at man ikke kan bruke mindre. Er mer naturlig for meg å bruke mindre, så da bruker jeg det.

OK  :)

...men jeg sliter litt i tolkingen. Har Nottingham gjennomgående hatt kortere målstenger enn motstanderen (skulle mene det har vært et slit for banemannskapene i pausene i kampene deres da, å justere målhøyden liksom...)  Eller, er det selve målstengene som "slipper inn" (slipper inn på banen da kanskje, akkurat som tilskuerne gjør...)

Verden skal ikke være enkel  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

abbe

Quote from: Budda on April 28, 2008, 10:10:39

Hvor små mål mener du de har sluppet inn da? Mindre <---> Større, Færre <---> Flere. Hvis det er naturlig for deg å uttrykke deg feil kan du sikkert få en eller annen erstatning for dårlig norskundervisning på skolen  :P

auren

Quote from: janove on April 28, 2008, 09:50:12
Quote from: auren on April 28, 2008, 09:23:34

auren

Naa tror faktisk jeg, at Leeds er et bedre lag enn alle disse fire, som kan ende i playoff.
Slike kaaringer interesserer meg heller lite.
Det var heller ikke mitt poeng.
Vaare spillere, som er diskutert i andre traader, er kanskje ikke saa gode som mange tror.
Ang Marques. Har sett mange midtstoppere som er bedre enn ham.

Nå skriver du i ditt første innlegg: "Kanskje en tankevekker for de fleste". Denne setningen sier meg implisitt at dette både interesserer deg og er et poeng.

Selvsagt er det et poeng når ligaens nest beste lag kun får 1 spiller med på årets lag. Flere grunner til det kanskje:

1) Vi er kanskje ikke så gode som vi tror (jevnfør poenget ditt over)
2) Veldig få spillere har spilt tilnærmet fast siden august. Følgende spillere har startet i mer enn 30 kamper:
Ankergren (42), Beckford (40), Richardson (39), Prutton (37), Marques (34), Kandol (31) og Hughes (31).
3) Leeds består kanskje av et bedre kollektiv enn de andre lagene (altså jevnere spillere, og få virkelig gode spillere).
4) Leeds har i nesten alle kampene før oppsvinget de siste 10-15 kampene spilt DÃ...RLIG.

auren

Dennis

Gode poeng, auren!

Flere poeng som bygger på det siste:

* Dersom Leeds frem til de siste 10-15 kampene har spilt dårlig, er det utrolig at vi har tatt (nest) flest poeng. Man har ikke flaks i ett år. Man spiller ikke dårlig en hel sesong og blir nummer to poengmessig. Man kan spille dårlig fotball, men man er tross alt bedre enn 22 lag i divisjonen.
* Et godt kollektiv teller langt mer enn et par veldig gode individualister. Fotball er et lagspill. Det hjelper med en Ronaldo, men han vinner ikke ligaen aleine.

Ergo, dersom laget tar flest poeng, er LAGET godt. (Sett i lys av tredje nivå og jevnt over dårlig kvalitet i ligaen.) Viser til det største beviset av dem alle, nemlig tabellen. Den ljuger aldri, heter det seg, visstnok. Jamfør ditt poeng nummer 3, auren!
Marching on together!

Totto

Fikk raskt svar på tiltale av språkrådet ser jeg.  :)

De ligger konstant på lur og venter på byttet sitt!

Trå varsomt...
Totto

auren

Jeg har hørt de fleste kampene på radio, og sett høydepunkter fra alle kampene på LUTV. I de aller fleste seirene har motstanderne vært fullt på høyde, til tider bedre enn Leeds (med tanke på spill og sjanser). Det er et fåtall av kamper hvor vi har vært klart best. Selvsagt lyger ikke tabellen, men vi kan vel alle enes om at spillet Leeds har prestert de første 30-35 kampene ikke har vært det beste.

auren

Dennis

Har også hørt og lest om nær sagt alle kampene og at spillet ikke har vært særlig bra sesongen over ett, er jeg selvfølgelig helt dønn enig i, men vi har likevel tatt nest flest poeng.

Altså, de andre lagene må ha spilt enda dårligere! igjen; sesongen, sett over ett.

Nekter å tro at vi egentlig er et lag som burde kjempet mot nedrykk, men som har satt så griseflaks at vi faktisk kan gå opp. Slikt skjer ikke.
Marching on together!

auren

Ikke har jeg sett Swansea spille, men det er en del her inne som mener de har spilt den beste fotballen denne sesongen, og kjørt over en del lag. Det er derfor ikke unaturlig at dette laget har desidert flest spillere på årets lag med 5. Swansea er en verdig vinner av årets sesong, og har vært i en klasse for seg. At Forest og Carlisle fikk 1 spiller mer enn Leeds på årets lag er vel igrunnen ikke så mye å henge seg opp i, og kan skyldes like mye tilfeldigheter som noe annet.

auren

janove

Quote from: Mr Kaizer on April 28, 2008, 11:42:27
Har også hørt og lest om nær sagt alle kampene og at spillet ikke har vært særlig bra sesongen over ett, er jeg selvfølgelig helt dønn enig i, men vi har likevel tatt nest flest poeng.

Altså, de andre lagene må ha spilt enda dårligere! igjen; sesongen, sett over ett.

Nekter å tro at vi egentlig er et lag som burde kjempet mot nedrykk, men som har satt så griseflaks at vi faktisk kan gå opp. Slikt skjer ikke.

Jeg har aldri ment at poenghoesten til Leeds er basert paa griseflaks! Har sett Leeds spille god fotball, selv under forhatte Wise. Det er en myte at det kun ble slaatt langt og det ble skapt flere sjanser i de fleste av kampene  foer jul, enn etter jul.
At jeg tok tak i dette, var med tanke paa et eventuelt opprykk, der jeg mener at dagens spillere ikke er gode nok.
Jeg er fortsatt lite interessert i saanne kaaringer auren. Det var ment paa slike som deg, som tydeligvis tror vi sitter paa en stor gullbeholdning.

auren

Quote from: janove on April 28, 2008, 12:42:20
Quote from: Mr Kaizer on April 28, 2008, 11:42:27

Jeg har aldri ment at poenghoesten til Leeds er basert paa griseflaks! Har sett Leeds spille god fotball, selv under forhatte Wise. Det er en myte at det kun ble slaatt langt og det ble skapt flere sjanser i de fleste av kampene  foer jul, enn etter jul.
At jeg tok tak i dette, var med tanke paa et eventuelt opprykk, der jeg mener at dagens spillere ikke er gode nok.
Jeg er fortsatt lite interessert i saanne kaaringer auren. Det var ment paa slike som deg, som tydeligvis tror vi sitter paa en stor gullbeholdning.

Du har rett i at jeg kan være interessert i en slik kåring, men at jeg tror laget vårt er av gull har jeg aldri uttalt. Men vi har en del spillere som absolutt er gode nok for CCC:

Ankergren (God nok for CCC, neppe PL kvalitet)
Michalik (Mer enn god nok for CCC, trolig PL kvalitet)
Huntington (Mer enn god nok for CCC, stort talent som kan bli PL kvalitet)
Marques (God nok for CCC, neppe PL kvalitet)
Douglas (God nok for CCC, squadplayer i PL)
Howson (Mer enn god nok for CCC, sannsynligvis PL kvalitet på sikt)
Johnson (Et talent som trolig er god nok for CCC)
Kilkenny (God nok for CCC, forhåpentligvis PL kvalitet på sikt)
Prutton (God nok for CCC, squadplayer i PL)
Beckford (Mer enn god nok for CCC, forhåpentligvis PL kvalitet på sikt)

Dette er spillere vi bør bygge laget rundt til neste sesong. Enkelte KAN det bli gull av (Hunts, Michalik, Howson og Beckford).

auren

Runar

Synes du overvurderer endel spillere her. Dessuten synes jeg det blir litt vel overfladisk å konkludere slik om en spiller er god nok for CCC eller PL. Fotball er et lagspill, det er vanskelig å si noe om en enkelt spiller er god nok for PL eller eller ikke. Hva er kriteriene for å være god nok? Er man god nok bare fordi man har spilt noen kamper der for noen sesonger siden? Er det åretsprestasjoner som skal bedømme om man er god nok for PL? Verdenbeste liga vs League one som i mine øyne holder norsk Addecoliga stander?

Skal prøve å komme med et eksempel for å illustrer:
Det at beckford er mer enn god nok for CCC kommer helt an på hvordan Leeds forsterker å spiller neste sesong. Isolert sett så har han aldri scoret et mål på et høyere nivå enn League One og i år har han vel heller ikke scoret mer enn Leon Constantine scoret for Port Vale i fjor. At han kan spille på et CCC lag er vel sikkert riktig, men hva mener du med god nok? Kan han score 20 mål der også?

auren

Quote from: Runar on April 28, 2008, 13:31:07
Synes du overvurderer endel spillere her. Dessuten synes jeg det blir litt vel overfladisk å konkludere slik om en spiller er god nok for CCC eller PL. Fotball er et lagspill, det er vanskelig å si noe om en enkelt spiller er god nok for PL eller eller ikke. Hva er kriteriene for å være god nok? Er man god nok bare fordi man har spilt noen kamper der for noen sesonger siden? Er det åretsprestasjoner som skal bedømme om man er god nok for PL? Verdenbeste liga vs League one som i mine øyne holder norsk Addecoliga stander?

Skal prøve å komme med et eksempel for å illustrer:
Det at beckford er mer enn god nok for CCC kommer helt an på hvordan Leeds forsterker å spiller neste sesong. Isolert sett så har han aldri scoret et mål på et høyere nivå enn League One og i år har han vel heller ikke scoret mer enn Leon Constantine scoret for Port Vale i fjor. At han kan spille på et CCC lag er vel sikkert riktig, men hva mener du med god nok? Kan han score 20 mål der også?

Jeg er fullstendig enig med deg Runar. Men en av tingene vi er best til her inne er å synse. All informasjon er basert på en liten håndfull tv kamper og overføringer på radio, samt høydepunkter fra kampene. Skal jeg virkelig kunne uttale meg om hvorvidt jeg tror enkelte av spillerne er gode nok for CCC, må jeg bivåne mesteparten av treningene og kampene (i tillegg til å vite MYE om nivået i CCC). Du må bare ta mine betraktninger under fanen for "synsing", for hvis vi virkelig skal ned i materien og analysere så er det vel ingen her inne som virkelig kan uttale seg i stor grad om noe som helst 8)

auren

Runar

Nja, fotball er jo bare vitenskap i synsing 8)

Men det jeg mente var hva som er kriteriene for å være god nok på CCC eventuelt PL? Ian Moore spilte CCC i 100 år, vil vi her inne si at han er god nok? Det samme gjorde vel Ian Westlake. Mens ingen her inne ville byttet Douglas mot Nicholls, tiltross for at Nicholls forsatt spiller i CCC, mens Douglas er League One spiller. Det relevante spørsmålet er vel heller hvorvidt de er god nok til å spille for Leeds I CCC. Det som er riktig for noen klubber er feil for andre.

Skal igjen prøve å illustrere

Hughes, Douglas og Prutton har alle vært gode og viktig for Leeds sentrat på midtbane i årets sesong. 2 av disse har kanskje vært blant de viktigste gjennom hele sesongen. Men kanskje er det lureste Leeds gjør i sommer å kvitte seg med 1 eller 2 av disse for å kjøpe inn en enda bedre midtbanespiller til å ved siden av Howson. Det betyr ikke at disse ikke er god nok til å spille i CCC, men det betyr da forhåpentligvis at de ikke er god nok til å spille for Leeds i CCC. Spillere blir gjerne målt i sitt bidrag til laget, dette bidraget er vanskelig å mål opp mot nivå i forhold til liga. Når man skal hente spillere så må man se på hvor man ønsker og gå og hvordan man ønsker å komme ditt. Da kan de være at 3 spillere som Douglas, Hughes og Prutton er et par for mye.

En spiller som Kandol vi jo noen (jeg blant annet) si at ikke holder nivået til å være en profesjonell fotballspiller. Men faktum er at bruker man det han kan og har det som en del av grunnstammen for suksess så kan man sikkert få mer ut av han både i League One og kanskje til å med i CCC. I tette å jevne serier som CCC synes jeg det er vanskelig å si noe om en spiller holder nivået eller ei, for det er så mange eksempler på "dårlige" spillere som har spilt der i mange sesonger. Har de spilt der i alle år uten å holde nivået? Det ville jo vært helt sykt ;)

Men bare fra egen klubb har: Butler, Gregan, Nicholls, Crainey, Moore, Westlake, Marlon King, Frazer Richardson alle sikkert på ett eller annet tidspunkt fått beskjed her inne at de ikke holder nivået til tross for at de spilte på det nivået og noen høyere i lengre tid.

Min overfladiske konklusjon: "ALLE "spillerne i Leeds kan holde nivået ii CCC, men bare ikke sammen ;)

Budda

Quote from: abbe on April 28, 2008, 10:53:36

Hvor små mål mener du de har sluppet inn da? Mindre <---> Større, Færre <---> Flere. Hvis det er naturlig for deg å uttrykke deg feil kan du sikkert få en eller annen erstatning for dårlig norskundervisning på skolen  :P

Dette er feil! Mindre kan brukes både til å beskrive størrelse og til å beskrive antall/menge. Man kan for eksempel si "mindre enn ti spillere". Er nok ikke bare jeg som burde søke erstatning i tilfelle.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=mindre&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Endre

auren

Quote from: Budda on April 28, 2008, 14:26:00

Hvor små mål mener du de har sluppet inn da? Mindre <---> Større, Færre <---> Flere. Hvis det er naturlig for deg å uttrykke deg feil kan du sikkert få en eller annen erstatning for dårlig norskundervisning på skolen  :P

Dette er feil! Mindre kan brukes både til å beskrive størrelse og til å beskrive antall/menge. Man kan for eksempel si "mindre enn ti spillere". Er nok ikke bare jeg som burde søke erstatning i tilfelle.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=mindre&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

Det er korrekt at mange sier det, men grammatisk er det ikke korrekt. Det heter færre enn ti spillere.

auren

McMidjo

Jeg er slettes ikke overrasket over at Beckford er den eneste Leedsspilleren på årets lag. Jeg synes heller ikke at disse Leedsspillerne er så fordømt ’gode’ (men det kommer selvsagt an på hvem en sammenligner de med…..).

Jeg er en smule forandret (edit:) forundret  :)  over at noen av oss kakler i vei om at spillerne våre 'ikke er gode nok' etc â€" uten å fokusere på det store bildet. Det er svært mange andre elementer som skaper et godt fotballag utover den enkelte spillers individuelle fotballferdigheter. Engelsk fotball er full av historier om ordinære fotballspillere som har nådd langt gjennom commitment, hardt arbeid â€" og god ledelse â€" innenfor en gitt lagramme.

Det er vel ytterst få som tror at dagens spillergruppe i Leeds er i stand til å spasere seg gjennom L1, CCC og dernest hevde seg i The Premier League. Det jeg allikevel synes er verdt å fremheve, er at Leeds har en stor gruppe spillere tidlig i 20-åra som ser ut til å hevde seg svært bra i League One â€" og da synes jeg det er mer nærliggende å fokusere på det antatte utviklingspotensialet i disse spillerne â€" både individuelt og som lag, fremfor å trekke premature konklusjoner om at de ’ikke er gode nok’. 

Sammenligningen mellom Swansea og Leeds er ellers interessant i flere perspektiver. Swansea har etter mitt syn hatt en perfekt sesong â€" på de aller fleste måter: Ro og stabilitet omkring ledelse, manager og spillere â€" både i sesongoppkjøringen og i selve sesongen. De har hatt en noenlunde fast førsteoppstilling som de har kjørt med hele sesongen, og har vært lite plaget av skader og suspensjoner. Slikt kjennetegner et vinnerlag, og her tror jeg vi finner hovedårsakene til at Swansea pt er Champions i League One. At Leeds har tatt ett fattig poeng mindre  :) enn dette ’fantastiske’ Swansealaget etter 45 spilte kamper â€" etter alt det trøbbelet vi har opplevd denne sesongen â€" gir i hvert fall meg noe å tenke på, og da går ikke tankene i retning av at vi ikke har ’gode nok’ spillere i Leeds……
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

auren

Er du virkelig blitt en smule forandret etter å ha lest innleggene i denne tråden midjo, eller var det forundret du mente? ;)

auren

Budda

Hvis du leser innholdet i linken, så ser du at det ikke er feil. Man kan si både færre enn ti elever og mindre enn ti elever

heller liten en m- pengesum / færre m- enn ti elever

Quote from: auren on April 28, 2008, 14:42:19
Quote from: Budda on April 28, 2008, 14:26:00

Det er korrekt at mange sier det, men grammatisk er det ikke korrekt. Det heter færre enn ti spillere.

auren
Endre

auren

Da må jeg bare bøye meg i ordbokstøvet Budda :)

auren

Jon R

Quote from: ojdim on April 28, 2008, 14:46:06
Jeg er slettes ikke overrasket over at Beckford er den eneste Leedsspilleren på årets lag. Jeg synes heller ikke at disse Leedsspillerne er så fordømt ’gode’ (men det kommer selvsagt an på hvem en sammenligner de med…..).

Jeg er en smule forandret (edit:) forundret  :)  over at noen av oss kakler i vei om at spillerne våre 'ikke er gode nok' etc â€" uten å fokusere på det store bildet. Det er svært mange andre elementer som skaper et godt fotballag utover den enkelte spillers individuelle fotballferdigheter. Engelsk fotball er full av historier om ordinære fotballspillere som har nådd langt gjennom commitment, hardt arbeid â€" og god ledelse â€" innenfor en gitt lagramme.

Det er vel ytterst få som tror at dagens spillergruppe i Leeds er i stand til å spasere seg gjennom L1, CCC og dernest hevde seg i The Premier League. Det jeg allikevel synes er verdt å fremheve, er at Leeds har en stor gruppe spillere tidlig i 20-åra som ser ut til å hevde seg svært bra i League One â€" og da synes jeg det er mer nærliggende å fokusere på det antatte utviklingspotensialet i disse spillerne â€" både individuelt og som lag, fremfor å trekke premature konklusjoner om at de ’ikke er gode nok’. 

Kakle kan du selv, midjo.  ;)

Flott at mange tør å kaste seg upå dypt vann ift å "spå" om fremtiden! Det gir forumet en ekstra verdi, fordi det er ganske fornøylig å hente gamle tråder opp igjen, der folk ( i etterpåklokskapens navn) blir stilt til veggs ift hva de mente igår.  ;D

For min del håper jeg at Macca har to tanker i hodet på en gang: Det er mange spillere med uviklingspotensiale som bør få sjansen til å prøve seg i CCC før man konkluderer med at de ikke er gode nok. På den annen side mener jeg det ville vært naivt å ikke forsterke betraktelig ved et opprykk, og jeg tenker da på minimum 5-6 spillere av "proven" CCC kvalitet og bedre. Jeg mener at minimum play-off bør være målsetningen allererede vår første sesong i CCC. Skal vi klare det må det investeres, uten at jeg mener vi skal kaste oss på en ny pengegalopp av den grunn.  :)
Jon R.

Runar

Støtter målsetningen din JonR...Nå skal vi helst rykke opp før vi går helt bananas å planlegger neste sesong. Men det er klart det er en viktig sommer vi har foran oss, spesielt om det skulle bli opprykk. Hvor mye penger har vi til disp? Kan vi bruke 5 mill pund pluss det vi eventuelt måtte få inn fra noen salg så bør det være tilstrekkelig for å kjøpe en plassering som kan resultere i opprykk.

Hvorvidt spillerne skal være proven CCC spillere så lurer jeg litt på hva du ligger i det? Når jeg hører ordet proven CCC spillere så får jeg litt Ian Moore og Paul Butler assosiasjoner :D
Jeg vil gjerne ha spillere som både har gjort det før og er innstilt på å gjøre det igjen. Spillere i kategorien Liam Miller, Michael Chopra, Chris Eagels og lignende. Hull har gjort under i år med Caleb Folan og Frazier Campbell.

Jeg føler vi har "fyllet" i dagens stall men må tørre å spe på litt ekstra kvalitet.