Skrevet av Emne: Leeds United på TV  (Lest 318923 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GeirO

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1140 på: Mars 01, 2018, 20:13:41 »
Leeds sin kamp mot Aston Villa vises på TV (Sky Sport) fredag 13. april 20.45.
MOT

Jon R

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1141 på: Mars 01, 2018, 20:30:41 »
Leeds sin kamp mot Aston Villa vises på TV (Sky Sport) fredag 13. april 20.45.
Det er notert.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1142 på: Mars 02, 2018, 07:40:30 »
Lufcstats

Game 20 on Tv this season! Villa away now Friday night.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1143 på: Mars 02, 2018, 13:41:31 »
Why Leeds United are more popular for Sky TV than most of the Premier League - Leeds Live

Leeds United are the most televised team in English football outside the Premier League's top six clubs.

It’s been 14 long years since United regularly rubbed shoulders with the country’s elite sides. It’s been even longer since they could seriously claim to be part of that elite.


However, that doesn’t seem to have stopped Leeds from being one of the biggest draws in the country for broadcasters.

Last Wednesday’s match against Derby was the 16th United game to be shown live this season.


That’s more than four out of every 10 games the Whites have played so far in 2017/18 (42%).

Leeds also have another four games scheduled to be shown live - against Middlesbrough, Wolves, Fulham and now Aston Villa, which was announced on Thursday - which will take their total up to 20 by April 30, the date that the TV scheduled games go up to.

You're only here to watch the Leeds(Image: Nathan Stirk/Getty Images)
Only six other clubs will have had more domestic games shown live by then - Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester United and Tottenham.

Televised domestic games up to April 30:

Arsenal: 31
Manchester United: 30
Tottenham: 30
Liverpool: 28
Manchester City: 28
Chelsea: 26
Leeds: 20
Aston Villa: 19
Leicester: 18
Newcastle: 18

So why Leeds?

The football’s been good at times, but not consistently good. The promotion push was on at one point, but that feels like a while ago now.

The answer is simple really - viewing figures.

United’s televised league games have had an average of 361,583 people watching them this season.

Leeds United have had bumper attendances on television as well as at Elland Road this season(Image: Nathan Stirk/Getty Images)

Sunderland are the only Championship team whose games can boast a bigger average audience than Leeds’ - 395,500. Nottingham Forest have the next best average (349,000) followed by Middlesbrough (321,250) and Sheffield United (315,667).

Championship average viewing figures

Sunderland: 395,500
Leeds: 361,583
Nottingham Forest: 349,000
Middlesbrough: 321,250
Sheffield United: 315,667
Cardiff: 301,714
Derby: 293,800
Bristol City: 293,667
Reading: 289,500
Aston Villa: 286,083

If United are able to achieve the dream of reaching the Premier League, their viewing figures would no doubt skyrocket even further.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1144 på: Mai 18, 2018, 19:31:50 »
Leeds United were on TV 20 times this season.

More than Premier League Clubs Burnley, Everton, Leicester, Newcastle, Crystal Palace, Bournemouth, West Ham, Watford, Brighton, Huddersfield, Southampton, Swansea, Stoke & West Brom. Only 5 less than Spurs, 6 less than City. #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Reaney

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1145 på: Mai 18, 2018, 19:35:28 »
Usikker på om det tjente laget prestasjonsmessig. Noen som har stats på de 20 TV sendte kampene? Tror vi tapte flere enn vi vant.

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1146 på: Mai 18, 2018, 22:49:03 »
Usikker på om det tjente laget prestasjonsmessig. Noen som har stats på de 20 TV sendte kampene? Tror vi tapte flere enn vi vant.

Lista er sticky, men Jon burde oppdatert resultatene!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Larsen.

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1147 på: Juni 12, 2018, 20:00:13 »
Noen som vet om det er bekreftet at LUTV viser alle kampene som ikke blir produsert av Sky den kommende sesongen også?
Pride of Yorkshire

Jon R

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1148 på: Juni 12, 2018, 20:22:05 »
Noen som vet om det er bekreftet at LUTV viser alle kampene som ikke blir produsert av Sky den kommende sesongen også?
Har ikke hørt noe om planene for neste sesong. Tallene fra den foregående viser vel at at LUTV «live football» satsingen var et rent tapsprosjekt, noe som gjenspeilte seg i kvaliteten. Fungerte sikkert bra som en pilot, men tipper det blir endringer neste sesong.
Jon R.

Larsen.

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1149 på: Juni 12, 2018, 20:25:22 »
Noen som vet om det er bekreftet at LUTV viser alle kampene som ikke blir produsert av Sky den kommende sesongen også?
Har ikke hørt noe om planene for neste sesong. Tallene fra den foregående viser vel at at LUTV «live football» satsingen var et rent tapsprosjekt, noe som gjenspeilte seg i kvaliteten. Fungerte sikkert bra som en pilot, men tipper det blir endringer neste sesong.
Det blir en gedigen nedtur om vi må tilbake til slik det var før, hvor majoriteten av kampene må høres på radio. Selv om kvaliteten på sendingene var så som så, så satte jeg umåtelig pris på at vi alltid hadde livebilder.
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United på TV
« Svar #1150 på: Juni 12, 2018, 20:28:01 »
Noen som vet om det er bekreftet at LUTV viser alle kampene som ikke blir produsert av Sky den kommende sesongen også?
Har ikke hørt noe om planene for neste sesong. Tallene fra den foregående viser vel at at LUTV «live football» satsingen var et rent tapsprosjekt, noe som gjenspeilte seg i kvaliteten. Fungerte sikkert bra som en pilot, men tipper det blir endringer neste sesong.
Jeg tipper at slashtaggen #BielsasLag vil appellere til en større målgruppe enn kun norske Leedsfans...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1151 på: Juni 12, 2018, 20:53:01 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1152 på: Juni 12, 2018, 20:55:14 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1153 på: Juni 12, 2018, 20:57:53 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?


Det visste jeg ikke! Trodde LUTV produserte og sendte kampene. Men regner med at det er det andre som klubben satser på til høsten. Publikumstallet var svært lavt på denne streamingen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1154 på: Juni 12, 2018, 21:01:26 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?


Det visste jeg ikke! Trodde LUTV produserte og sendte kampene. Men regner med at det er det andre som klubben satser på til høsten. Publikumstallet var svært lavt på denne streamingen.
Skal ikke garantere dette 100%, men mener dette ble nevnt etter de første 2-3 kampene. Var jo helt skandale til å begynne med. Ingenting fungerte omtrent.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1155 på: Juni 12, 2018, 21:03:53 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?


Det visste jeg ikke! Trodde LUTV produserte og sendte kampene. Men regner med at det er det andre som klubben satser på til høsten. Publikumstallet var svært lavt på denne streamingen.
Skal ikke garantere dette 100%, men mener dette ble nevnt etter de første 2-3 kampene. Var jo helt skandale til å begynne med. Ingenting fungerte omtrent.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro


Ganske vill kameraføring i hvert fall!!!

Men trodde LUTV med de to vertene var egenprodusert. Irriterende at jeg ikke husker hva den I-greia het. Ikke var det I-player heller....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Larsen.

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1156 på: Juni 12, 2018, 21:04:35 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?


Det visste jeg ikke! Trodde LUTV produserte og sendte kampene. Men regner med at det er det andre som klubben satser på til høsten. Publikumstallet var svært lavt på denne streamingen.
Skal ikke garantere dette 100%, men mener dette ble nevnt etter de første 2-3 kampene. Var jo helt skandale til å begynne med. Ingenting fungerte omtrent.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro


Ganske vill kameraføring i hvert fall!!!

Men trodde LUTV med de to vertene var egenprodusert. Irriterende at jeg ikke husker hva den I-greia het. Ikke var det I-player heller....
Ifollow


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Sydhagen

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1157 på: Juni 12, 2018, 21:08:27 »
Tenker denne I-greia går som vanlig neste sesong!

Behøver ikke være i regi av klubben. Leeds valgte jo å stå for dette selv.

Leeds endte vel opp med denne I-greia til slutt pga store problemer med egen løsning i starten..?


Det visste jeg ikke! Trodde LUTV produserte og sendte kampene. Men regner med at det er det andre som klubben satser på til høsten. Publikumstallet var svært lavt på denne streamingen.
Skal ikke garantere dette 100%, men mener dette ble nevnt etter de første 2-3 kampene. Var jo helt skandale til å begynne med. Ingenting fungerte omtrent.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro


Ganske vill kameraføring i hvert fall!!!

Men trodde LUTV med de to vertene var egenprodusert. Irriterende at jeg ikke husker hva den I-greia het. Ikke var det I-player heller....

Studio tror jeg nok er egenprodusert.
Håper vi får tilbake Emma til høsten :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1158 på: Juni 13, 2018, 08:10:27 »
så faktum er at det var lav oppslutning rundt LUTVs sendte kamper?
Ups & Ups!!

ollan

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1159 på: Juni 13, 2018, 09:57:40 »
så faktum er at det var lav oppslutning rundt LUTVs sendte kamper?
Det var nok ikke så mange som betalte for tjenesten, husk at kampene ikke ble vist iUK og Irland. Men tror nok at diverse streaming sider hadde bra høye seertall underveis.
Ollan

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1160 på: Juni 13, 2018, 09:57:56 »
så faktum er at det var lav oppslutning rundt LUTVs sendte kamper?


Jepp, foruroligende lav!



Det var så dårlig i begynnelsen at en god del valgte å bruke andre og mindre kostbare plattformer. Der ble de (vi) gjennom resten av sesongen!!!  ;)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1161 på: Juni 13, 2018, 10:35:06 »
jøsses..så ikke den gitt..Jeg klemte jo på med 5p så ofte jeg hadde sjansen jeg...  ;D
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1162 på: Juni 20, 2018, 12:20:00 »
Noen som har nogenlunde opplysninger om NÃ…R det er frist for SKY og flytte kamper?
Hvor lenge i forveien altså?
Terminlista kommer jo ut i morgen, men har (svært dårlig) erfaring lært at man ikke bør bestille
flybilletter før SKY har gjort sitt....
 

Cherry

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1163 på: Juni 20, 2018, 12:24:57 »
Noen som har nogenlunde opplysninger om NÃ…R det er frist for SKY og flytte kamper?
Hvor lenge i forveien altså?
Terminlista kommer jo ut i morgen, men har (svært dårlig) erfaring lært at man ikke bør bestille
flybilletter før SKY har gjort sitt....

Mange med meg som har bommet tidligere...men 28 dager...stemmer det?

http://www.varden.no/sport/finn-morten-brukte-60-000-for-a-ta-med-hele-familien-pa-fotballtur-sa-ble-kampen-flyttet-1.1444421
 

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1164 på: Juni 21, 2018, 11:53:37 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1165 på: Juni 21, 2018, 14:24:52 »
Skummelt....ift bestilling av weekendturer.  Drar altså runden over 5 dager!!
jeezzz. og NÃ…R bestemmes tv kamper av SKY...6 uker før som nå?
 

Torpe-do

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1166 på: Juni 21, 2018, 15:38:20 »


Sesongåpning heime mot Stoke! Gledar meg!!

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1167 på: Juni 21, 2018, 16:48:31 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1168 på: Juni 21, 2018, 19:39:57 »
Leeds United: When do Sky Sports announce their TV fixtures throughout the 2018/19 season?

Phil Hay
Published: 14:07 Thursday 21 June 2018
Sky Sports Leeds they call it in these parts and every Leeds United fixture list comes with an asterisk warning that their schedule is subject to constant change.


The Elland Road club, no matter their league position, consistently produce high viewing figures in the Championship and their appeal to Sky was underlined last season by a tally of televised appearances which ran to almost 20.

 Sky Sports.
Sky Sports.
The rearrangements are a constant source of friction and frustration, complicating the travel plans of a supporter base which spreads far beyond West Yorkshire. In 2016, former owner Massimo Cellino threatened to shut Sky out of a midweek game against Derby County in protest at the number of changes made to the fixture list. The Italian relented a few hours before kick-off but brought the issue to the fore.


How did Leeds United get on in their previous five opening day fixtures?
The EFL attempted to tackle the conflict of interests by agreeing a five-week notice period for any fixtures chosen for a live broadcast by Sky. In March, that period was reduced to three weeks for the penultimate weekend of the season - April 27 during the upcoming term - to “ensure the most appropriate matches are picked for broadcast.”

Leeds are already on the broadcast schedule for 2018-19 with their opening match against Stoke City due to be televised on Sunday, August 5 (kick-off 4.30pm).


Leeds United midfielder Kalvin Phillips 'excited' to work with new boss Marcelo Bielsa
Here is a guide to the deadlines for announcing live matches which Sky will be required to meet this season:

Remainder of August Selections for August 11 to August 25 by June 28.

Selections for September 1 to September 29 by July 27.


Selections for October 3 to November 10 by August 24.

Selections for November 17 to December 8 by October 12.

Selections for December 15 to January 12 by November 9.

Selections for January 19 to February 2 by December 14.


Selections for February 9 to March 2 by January 4.

Selections for March 9 to March 30 by February 1.

Selections for April 6 and April 10 by March 1.

Selections for April 13 by March 8.

Selections for April 19 to April 22 by March 15.


Selections for April 27 by April 5.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Leeds United på TV
« Svar #1169 på: Juni 21, 2018, 19:51:54 »
Leeds United: When do Sky Sports announce their TV fixtures throughout the 2018/19 season?

Phil Hay
Published: 14:07 Thursday 21 June 2018
Sky Sports Leeds they call it in these parts and every Leeds United fixture list comes with an asterisk warning that their schedule is subject to constant change.


The Elland Road club, no matter their league position, consistently produce high viewing figures in the Championship and their appeal to Sky was underlined last season by a tally of televised appearances which ran to almost 20.

 Sky Sports.
Sky Sports.
The rearrangements are a constant source of friction and frustration, complicating the travel plans of a supporter base which spreads far beyond West Yorkshire. In 2016, former owner Massimo Cellino threatened to shut Sky out of a midweek game against Derby County in protest at the number of changes made to the fixture list. The Italian relented a few hours before kick-off but brought the issue to the fore.


How did Leeds United get on in their previous five opening day fixtures?
The EFL attempted to tackle the conflict of interests by agreeing a five-week notice period for any fixtures chosen for a live broadcast by Sky. In March, that period was reduced to three weeks for the penultimate weekend of the season - April 27 during the upcoming term - to “ensure the most appropriate matches are picked for broadcast.”

Leeds are already on the broadcast schedule for 2018-19 with their opening match against Stoke City due to be televised on Sunday, August 5 (kick-off 4.30pm).


Leeds United midfielder Kalvin Phillips 'excited' to work with new boss Marcelo Bielsa
Here is a guide to the deadlines for announcing live matches which Sky will be required to meet this season:

Remainder of August Selections for August 11 to August 25 by June 28.

Selections for September 1 to September 29 by July 27.


Selections for October 3 to November 10 by August 24.

Selections for November 17 to December 8 by October 12.

Selections for December 15 to January 12 by November 9.

Selections for January 19 to February 2 by December 14.


Selections for February 9 to March 2 by January 4.

Selections for March 9 to March 30 by February 1.

Selections for April 6 and April 10 by March 1.

Selections for April 13 by March 8.

Selections for April 19 to April 22 by March 15.


Selections for April 27 by April 5.

Vi bør vel vurdere å sette de datoene her på sticky?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."