Foran play-off

Started by Chris Whyte, April 30, 2008, 12:37:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chris Whyte

En av de verste nedturene som Leeds-supporter var tapet mot Watford i playoff-finalen. Tapet mot Villa i ligacupfinalen i 1996 var også en stor nedtur. Det er blitt sagt flere ganger før at Leeds ikke akkurat er noe cuplag, og derfor er jeg sikkert ikke alene om å være nervøs foran kvalifiseringskampene.

Slik gikk det mot våre potensielle play-off-konkurrenter i serien:

Nottingham Forest: Seier 2-1 hjemme, uavgjort 1-1 borte
Southend: Seier 4-1 hjemme, tap 0-1 borte
Doncaster: Tap 0-1 hjemme, seier 1-0 borte
Carlisle: Seier 3-2 hjemme, tap 1-3 borte.

Med andre ord: Det framstår som helt åpent om vi kommer oss til finale og om vi vinner. Vi har riktignok best form av alle lag, men slikt har en lei tendens til å miste relevans i avgjørende enkeltkamper i cupsammenheng. Vi må tåle favorittstempel og laget er sannsynligvis under mer press fra omgivelsene enn våre potensielle finalemotstandere. Det knakk oss sist. Spørsmålet er om spillerne og støtteapparatet står bedre rustet mentalt denne gang.

Uansett står vi foran en vanvittig spennende innspurt, hvis iopprykket ikke blir avgjørt i rettssystemet da. Personlig håper jeg på Carlisle i semifinalen og Nottingham Forest i finalen. Det er historisk sus over en slik finale.

Synspunkter??

auren

Godt innlegg Mr. Rønning :)

Vil for all del ikke møte Forest i det hele tatt. Håper de rykker direkte opp sammen med Swansea. Vi har spilt relativt nylig både mot Doncaster og Carlisle. Ut i fra de kampene vil jeg helst ha Carlisle som motstander. Vi var svært heldige som vant mot Donny, dog den kampen var på bortebane og Carlislekampen hjemme på Elland Road. Men i den kampen feide vi virkelig over Carlisle og burde vunnet enda mer.

Southend vet jeg ikke helt hvor jeg har, men ut i fra tabellposisjon skal jo dette laget være det minst gode.

Mine ønskemotstandere:

Semi: Southend
Finale: Carlisle

Vest tenkelig scenario:

Semi: Doncaster
Finale: Forest

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Syns du oppsummerer saklig og greit, Chris Whyte!

Det største mediapresset vil nok ligge på Leeds, både med tanke på klubbens størrelse og de siste ukers farse med poengsaken. Hvordan dette presset takles, er opp til spillerne og Gary McAllister. Jeg tror og håper trenerapparatet klarer å vende supporteroppmerksomheten fra egen fans, til støtte i ryggen og ikke kun press på skuldrene.

Her tror jeg faktisk folk som Thompson, Prutton, Douglas og Hughes vil være perfekte å ha. De virker som folk som tør og liker å gå foran i stormen. Som vi før har diskutert, er få fortsatt med av de som ble ydmyket av Watford i Wales, men jeg tror nok supporternes revansjelyst fort kan smitte over på spillerne, tross det. Det skal også sies at det laget som gikk ut på Millenium Stadium for to år siden, knapt nok hang sammen i sømmen. Ã...rets Leeds-utgave bærer langt større preg av å være et lag.

Ã... slå Nottingham Forest på Wembley etter en rysare av en fotballkamp hadde vært en knallbra avslutning på en flott sesong og en perfekt up yours til The Football League. Det er drømmescenario, men jeg tar heller poengene våre tilbake og direkte opprykk.
Marching on together!

auren

Quote from: Mr Kaizer on April 30, 2008, 13:01:37
Syns du oppsummerer saklig og greit, Chris Whyte!

Det største mediapresset vil nok ligge på Leeds, både med tanke på klubbens størrelse og de siste ukers farse med poengsaken. Hvordan dette presset takles, er opp til spillerne og Gary McAllister. Jeg tror og håper trenerapparatet klarer å vende supporteroppmerksomheten fra egen fans, til støtte i ryggen og ikke kun press på skuldrene.

Her tror jeg faktisk folk som Thompson, Prutton, Douglas og Hughes vil være perfekte å ha. De virker som folk som tør og liker å gå foran i stormen. Som vi før har diskutert, er få fortsatt med av de som ble ydmyket av Watford i Wales, men jeg tror nok supporternes revansjelyst fort kan smitte over på spillerne, tross det.

Ã... slå Nottingham Forest på Wembley etter en rysare av en fotballkamp hadde vært en knallbra avslutning på en flott sesong og en perfekt up yours til The Football League. Det er drømmescenario, men jeg tar heller poengene våre tilbake og direkte opprykk.

For ikke å snakke om Dougie Freedman!!! Thompson får dessverre kun ha innflytelse fra sidelinjen, men den kan være gull verdt den.

Hvor mange er det som er igjen fra en potensiell startoppstilling av de som var i troppen i play off finalen for 2 år siden? Frazer og Douglas er de eneste jeg kommer på.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Er det mulig!

Ja, jeg glemte faktisk Dougie Freedman opp i det hele! Det var jo håpløst. Han vil nok være blant de aller viktigste i play-offen. Og ja, Thommos innflytelse vil være fra sidelinja, men jeg vil ikke undergrave hva en erfaren spiller kan lære bort på treningsfeltet, i oppbyggingen til kamp og i garderoben.

Douglas bør være svært revansjesugen. Richardson også.
Marching on together!

75 SOLLI

Quote from: auren on April 30, 2008, 13:01:31
Godt innlegg Mr. Rønning :)

Vil for all del ikke møte Forest i det hele tatt. Håper de rykker direkte opp sammen med Swansea. Vi har spilt relativt nylig både mot Doncaster og Carlisle. Ut i fra de kampene vil jeg helst ha Carlisle som motstander. Vi var svært heldige som vant mot Donny, dog den kampen var på bortebane og Carlislekampen hjemme på Elland Road. Men i den kampen feide vi virkelig over Carlisle og burde vunnet enda mer.

Southend vet jeg ikke helt hvor jeg har, men ut i fra tabellposisjon skal jo dette laget være det minst gode.

Mine ønskemotstandere:

Semi: Southend
Finale: Carlisle

Vest tenkelig scenario:

Semi: Doncaster
Finale: Forest

auren

Enig, men akk så uenig......

Var på Elland Road 19.januar i år og så tapet mot Doncaster. Derfor ville det vært deilig å få de i finalen, ett Yorkshire derby på Wembley, men dog med Leeds seier denne gangen.

Ellers ville det jo blitt litt nostalgi over finalen hvis Leeds møter Nottingham! Heller ikke å forakte! Vi skal og må slå alle disse fire lagene, så jeg velger meg lokal derby og nostalig istedenfor å "safe".......

Roy

Quote from: Mr Kaizer on April 30, 2008, 13:10:59
Er det mulig!

Ja, jeg glemte faktisk Dougie Freedman opp i det hele! Det var jo håpløst. Han vil nok være blant de aller viktigste i play-offen. Og ja, Thommos innflytelse vil være fra sidelinja, men jeg vil ikke undergrave hva en erfaren spiller kan lære bort på treningsfeltet, i oppbyggingen til kamp og i garderoben.

... eller fra kommentatorboksen  ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Stifler

Carlisle er inne i en utrolig dårlig periode nå!

Så jeg er enig i at Southend og Carlisle er det beste.
-Nr 2 er den første taperen-

torivar

Semiene blir Forest - Southend og Carlisle - Donny. Hvem som spiller finalen driter jeg i.

Hallgeir *

Ikke det at det betyr noe NÃ..., men vi vant vel 2-1 borte mot Forest og spilte 1-1 hjemme. Og ellers håper jeg å slippe og pines gjennom playoff, men sier ja takk til sikker plass. Overlater heller andre lags supportere å rive seg i håret (dersom slikt finnes).  8)
Super Leeds since 1968

McMidjo

Det er ikke uten grunn at playoff omtales som et 'lotteri'.

Hele 6 av de siste 10 playoffinalene i L1 har gått til ekstraomganger, og to av disse har gått videre til straffesparkkonk.

Playoffsluttspillene har generelt gitt mange rare resultater â€" ikke minst i fjor, da Forest hadde full kontroll på Yeovil etter å ha vunnet bortekampen 2-0.  Så tapte de 1-3 i hjemmekampen â€" avgjørelsen gikk til ekstraomganger, Forest fikk nervesammenbrudd, og tapte til slutt 2-5 etter ekstraomgangene….. (og David Prutton som da spilte for Forest, ble utvist)

Statistisk sett er det like ofte lag 5/6 på tabellen som vinner playoff, og når ’alt’ skal avgjøres på to-tre kamper mellom lag som er svært jevne, ser en jo fort at flaks og tilfeldigheter spiller inn på det endelige utfallet.

I den grad det går an å se et mønster i hvilke lag som lykkes i playoff, ser man gjerne at det er de lagene som går inn i playoff i angrepsposisjon som lykkes best, og ikke de lagene som har tapt en direkte opprykksplass på målstreken.  Sånn sett er jo Leeds veldig bra posisjonert akkurat nå, og at laget i tillegg er i god form er heller ingen ulempe…..

Mye psykologi i dette, og jeg håper McAllister nå viser de samme innpiskeregenskapene som vi så fra Dennis Wise tidlig i sesongen, for i playoff gjelder framfor noe annet uttrykket ’fortune favours the brave’…..
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

KeyserSoze

Det minner meg på at bortemål ikke teller i play-off. Verdt å merke seg.

Chris Whyte

Skal ikke se bort ifra at gårsdagens avgjørelse om at poengstraffen var rettmessig virker svært motiverende på spillere og støtteapparat. Som Ken Bates uttalte: "All good Yorkshiremen like a sense of grievance and a chip on their shoulder, thinking the world is against them."

Jeg føler det på samme måte, selv om jeg ikke er spesielt overrasket over utfallet. For en følelse det ville være å sikre opprykket foran et fullsatt Wembley!! Tror denne saken har laget en innbitthet som vil feie Gillingham av banen i morra. Så gjelder det å ta med seg den riktige energien ut i play-off.

Wannabe

Quote from: Mr Kaizer on April 30, 2008, 13:01:37
Nå er det hva gjelder Forest direkteopprykk for dem vi (i alle fall jeg) håper på...

Selvsagt hadde det vært moro for oss å slå dem i finalen, men jeg "velger" heller det scenario at de klarer direkte opprykk. Sannheten er nemlig at de ser ut som vår beste play-off motstander nå for tiden, de har faktisk hatt en sesong ikke helt ulik den vi har hatt, og har vært bortimot like gode som oss sesongen under ett, særlig tatt i betraktning at vi hadde svært mye "stang inn" i våre 10-12 første kamper.

Og spar oss for grøsseren ved å møte dem allerede i semien, det er dessverre minst 50% sannsynlig, er jeg redd.

MOT

Roy

Husker jeg skrev en gang i høst at vi kom til å få Forrest i Play off finalen. Det blir jo litt som 70 tallet om det skulle skje, eller...
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Ove

Jeg håper vi unngår Forest i play-off. Har en merkelig følelse av at vi blir utspilt hvis vi møter dem, men det blir ikke noe problem. Jeg tror Forest slår Yeovil hjemme og sikrer direkte opprykk. Merkelig nok møter de fire andre play-off lagene lag som kjemper i bunnen av tabellen. Doncaster og Carlisle møter motstandere som har kniven på strupen. Kan vi håpe på knokkelkamper som ender uavgjort og forhåpentligvis mange utviste Doncaster- og Carlisle-spillere  ::)  Southend slår fortapte Port Vale.

Dermed blir det Doncaster mot Leeds og Carlisle mot Southend i første play-off match.

Le Jardin

Jeg håper vi møter Southend i play-off.
For det betyr at vi kommer til finalen.......

Terje,
som slår hvem som helst uansett nårsomhelst
"Victory is in our sights"