Skrevet av Emne: Politisk ståsted  (Lest 6850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

josoer

Politisk ståsted
« på: Mai 18, 2008, 01:31:22 »
Heisann folkens!

Vi må jo finne ut av hvor dere står politisk?

Eg stemmer selv Høyre og er liberalist.

Blank_File

Sv: Politisk ståsted
« Svar #1 på: Mai 18, 2008, 02:43:11 »
Jeg er grisekonservativ men sliter med å finne et parti som har innflytelse og er imot abort.

Tom S

Sv: Politisk ståsted
« Svar #2 på: Mai 18, 2008, 09:46:14 »
sosialdemokrat
COME ON LEEDS !!

arneg

Sv: Politisk ståsted
« Svar #3 på: Mai 18, 2008, 10:02:41 »
Sosialdemokrat, uten å være medlem av noe parti
 

ollan

Sv: Politisk ståsted
« Svar #4 på: Mai 18, 2008, 11:16:11 »
lyseblå
Ollan

isak

Sv: Politisk ståsted
« Svar #5 på: Mai 18, 2008, 11:23:36 »
Sentrum!

ToreLA

Sv: Politisk ståsted
« Svar #6 på: Mai 18, 2008, 12:01:42 »
Sosialist.


Wannabe

Sv: Politisk ståsted
« Svar #7 på: Mai 18, 2008, 13:40:00 »
Sportsutilitarist. Når vi taper (evt. andre lag/idrettsutøvere jeg heier på taper, tenker jeg over om det kan være noen trøst i at mange flere heier på det andre laget). Dette gir dessverre som regel ikke så stor trøst på det nivået Leeds spiller nå...

Vel - fortsett gjerne (den seriøse delen av tråden) med opplisting av politisk ståsted, i og for seg morsomt, det!

MOT
 

nellejr

Sv: Politisk ståsted
« Svar #8 på: Mai 18, 2008, 15:32:21 »
Jeg er kongeblå og medlem av høyre.
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

lojosang

Sv: Politisk ståsted
« Svar #9 på: Mai 18, 2008, 15:41:45 »
Jeg tror en AP-Høyrekoallisjon hadde vært interessant.
- Leif Olav

B-m

Sv: Politisk ståsted
« Svar #10 på: Mai 19, 2008, 19:42:33 »
jeg er nazikommunist
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Sv: Politisk ståsted
« Svar #11 på: Mai 19, 2008, 21:08:20 »
Sosialliberalist. Frihet for den enkelte - ansvar for hverandre.  8)
Jon R.

Budda

Sv: Politisk ståsted
« Svar #12 på: Mai 19, 2008, 21:29:52 »
Libertarianer
Endre

Sten

Sv: Politisk ståsted
« Svar #13 på: Mai 19, 2008, 22:00:59 »
Sosialliberalist. Frihet for den enkelte - ansvar for hverandre.  8)

Venstre, mao?
Sten

Ronald

Sv: Politisk ståsted
« Svar #14 på: Mai 19, 2008, 22:22:21 »
Blir rødere og rødere etterhvert som åra går. ::)

Lids

Sv: Politisk ståsted
« Svar #15 på: Mai 19, 2008, 22:58:48 »
Vegetarianer
Thomas

lojosang

Sv: Politisk ståsted
« Svar #16 på: Mai 20, 2008, 09:59:07 »
Dette er småskummelt!
Er Fur Clemet Leedsfan, og leser forumet vårt,mon tro?  ;D

http://www.aftenposten.no/meninger/signert/article2431161.ece
- Leif Olav

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Politisk ståsted
« Svar #17 på: Mai 20, 2008, 12:40:35 »
Til tross for min 5'er på eksamen i politikk er jeg så ung og naiv at jeg ikke har peillig.
Vet for lite om politikk at jeg kan ytre min mening. ???
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

lojosang

Sv: Politisk ståsted
« Svar #18 på: Mai 20, 2008, 14:36:24 »
Ikke ulikt 80% av våre politikere.  ;D
- Leif Olav

Roy

Sv: Politisk ståsted
« Svar #19 på: Mai 21, 2008, 20:50:24 »
Aktiv Sosialdemokrat.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Einar

Sv: Politisk ståsted
« Svar #20 på: Mai 22, 2008, 13:46:46 »
Gråblå men svarte skitrender..

Ape-gjengen misliker jeg så sterkt at jeg inderlig håper H ikke snubler inn på et samarbeidsspor den veien, det fortjener ikke den arrogante Jensemannen.

Får gå for et samarbeid mellom H og Frp - i mangel av andre oppegående alternativ.
Men i grunnen HELT uten tro på særlig handlekraft fra den fronten heller..

Akk ja... Sofapartiet er i grunnen det beste - dessuten er jeg til stadighet ganske enig med meg selv...
 

berlin

Sv: Politisk ståsted
« Svar #21 på: Mai 22, 2008, 18:29:21 »
apatisk ventende på at alle andre tar initiativ til en revolusjon.

( Det er mindre forskjell på politiske partier i Norge enn på mønsterdybden på mine slitte vinterdekk som nå fungerer som sommedekk ala vannplaning )

B-m

Sv: Politisk ståsted
« Svar #22 på: Mai 22, 2008, 18:55:44 »
Til tross for min 5'er på eksamen i politikk er jeg så ung og naiv at jeg ikke har peillig.
Vet for lite om politikk at jeg kan ytre min mening. ???

hm ung og naiv.
Har du lyst til å bli med hjem til meg, også kan jeg lære deg én ting eller to om politikk.
« Siste redigering: Mai 22, 2008, 18:58:56 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Politisk ståsted
« Svar #23 på: Oktober 13, 2008, 23:33:53 »



Har egen billettpris for Frp-velgere

Og den er mye høyere.


Dagbladet.no): Den 22. oktober setter Nord-Trøndelag teater opp kabareten «Nabosommer - på jakt etter solen», som tar for seg den svenske visemusikktradisjonen fra Bellman og fram til i dag. 

Men om kabaretens innhold ikke er særlig kontroversielt, har oppsetningas plakat skapt rabalder i Trøndelag. Ifølge Adresseavisen opererer nemlig teateret med tre ulike billettpriser:

Én for voksne (260 kroner), én for barn og andre med rabatter (220 kroner) - og én helt egen pris for «Fremskrittsparti-sympatisører». Sistnevnte kommer seg på hele 1629 norske kroner.

Differansen mellom beløpet og en vanlig voksenbillett vil ifølge plakat-teksten «tilbakebetales til den norske stat».


Protest mot Frp-politikk
- Bakgrunnen for de ulike billettprisene var et oppslag i Dagbladet for noen måneder siden, der Fremskrittspartiets kutt i kulturstøtten ble skissert. Vi som driver et lite regionteater, ville vært tvunget til å legge ned all drift dersom dette hadde blitt gjennomført, sier teatersjef Anderz Døving ved Nord-Trøndelag teater til Dagbladet.no.

- Vi turnerer over hele fylket. Det finnes ingen måte å gjøre dette økonomisk forsvarlig på. Vi besøker Leka, der det bor 600 mennesker. Uten støtten ville vi spilt med tap, fortsetter Døving.

Den spesielle «Frp-prisen» har teateret regnet seg fram til ved å kalkulere antall besøkende, trekke fra utgiftene - og fjerne statsstøtta.

- Uten offentlig støtte, er det prisen på kroner 1629 de besøkende ville måtte betale dersom det skulle gått rundt, sier Døving.



Ikke et PR-stunt
Døving er også mannen bak kabaretens regi og manus. Han betegner utspillet som reint politisk, og avviser at de kreative billettprisene er et forsøk på å skape mer PR rundt forestillinga.

- Vi ville gjøre det på en litt artig måte. Det er ment som en fleip. Fremskrittspartiet driver jo med en svært forenklet retorikk - når det gjelder mer restriktiv innvandringspolitikk, og kampen for lavere bensin- og spritpriser. Vi viderefører denne retorikken, mener Døving.

- Men det har blitt en enorm opphausing av dette her ute. Det er tatt helt ut av proporsjoner, fortsetter teatersjefen.


- Rett og slett feigt
Stortingsrepresentant Robert Eriksson fra Nord-Trøndelag, reagerer negativt på Døvings påfunn, melder Trønder-Avisa.

- Jeg synes dette er pinlig, og rett og slett feigt. Dette vitner om at man frykter Fremskrittspartiet, at man er redd for å møte oss i en kulturpolitisk debatt, og at man heller prøver å gå bakveien. Jeg har ingenting imot at teatersjefen ytrer seg, men da må han være såpass ærlig at han møter til debatt, sier Eriksson til avisa.

Videre mener politikeren at Døving neglisjerer 15 prosent av velgerne i fylket - nemlig de som stemmer på Frp.

- Teateret er eid av fylkeskommunen, som igjen består av velgerne. Det er ganske spesielt å gå ut mot slike eiere på den måten, sier Eriksson til avisa.

Kalt inn på teppet
Fylkeskultursjef Ragnhild Kvalø i Nord-Trøndelag er heller ikke særlig begeistret.

- I alle typer organisasjoner må man finne ut hvilken kultur som finnes. Og her er det altså gjort en adferd som i stor grad ikke er akseptabel, sier Kvalø til Dagbladet.no.

I morgen tidlig er Døving innkalt til et møte med Kvalø, der saken skal diskuteres nærmere. Fylkeskultursjefen ønsker ikke å si noe om mulige konsekvenser for teatersjefen.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Politisk ståsted
« Svar #24 på: Oktober 14, 2008, 09:22:51 »
Glimrende bevis på at fykeslkultursjefer og stortingsrepresentanter ikke eier snev av humor.  ::)
- Leif Olav

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Politisk ståsted
« Svar #25 på: Oktober 14, 2008, 13:25:14 »
Til tross for min 5'er på eksamen i politikk er jeg så ung og naiv at jeg ikke har peillig.
Vet for lite om politikk at jeg kan ytre min mening. ???

hm ung og naiv.
Har du lyst til å bli med hjem til meg, også kan jeg lære deg én ting eller to om politikk.


Mener du, ta en litt på din venstre og høyre for å så avslutte med arbeiderpartiet?
PS : Sleskt!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Per Arne

  • Gjest
Sv: Politisk ståsted
« Svar #26 på: Oktober 14, 2008, 13:44:20 »
Til tross for min 5'er på eksamen i politikk er jeg så ung og naiv at jeg ikke har peillig.
Vet for lite om politikk at jeg kan ytre min mening. ???

hm ung og naiv.
Har du lyst til å bli med hjem til meg, også kan jeg lære deg én ting eller to om politikk.


Mener du, ta en litt på din venstre og høyre for å så avslutte med arbeiderpartiet?
PS : Sleskt!

Har et forslag: Gi ham en rett venstre, så følger du opp med en hard høyre, for så å avslutte med et velplassert sentrumsspark akkurat der det gjør vondest....

 ;D

Wexler

Sv: Politisk ståsted
« Svar #27 på: Oktober 14, 2008, 17:01:59 »
Blir jo en fryktelig lang prisliste dersom alle sympatisører med partier og organisasjoner i Norge skal betale i forhold til dette.

Noen som har en ide om hva Leeds supportere må betale på det nevnte teater ???

 :-\
 

arne armoen

Sv: Politisk ståsted
« Svar #28 på: Oktober 18, 2008, 10:03:18 »
DNA.
Har sittet i kommunestyret i Rissa Kommune i 3 perioder. Hviler for tiden min politiske hjerne i påvente av det rette tidspunkt til å starte opp en bygdeliste med formål: Mindre snø på fylkesveiene, og lysere netter, slik at jeg kommer meg velberga hjem etter mine besøk på puben!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

Dennis

Sv: Politisk ståsted
« Svar #29 på: Oktober 18, 2008, 10:20:54 »
DNA.
Har sittet i kommunestyret i Rissa Kommune i 3 perioder. Hviler for tiden min politiske hjerne i påvente av det rette tidspunkt til å starte opp en bygdeliste med formål: Mindre snø på fylkesveiene, og lysere netter, slik at jeg kommer meg velberga hjem etter mine besøk på puben!

Det minner veldig om Fordelspartiet som russegjengen min "startet" på videregående for 5-6 år sida. Mindre motbakker, medvind, sola i ryggen og kjøttkaker til middag var noen av fanesakene.

Trenger du en nestleder, så er jeg med! ;)
Marching on together!