Skrevet av Emne: Play-Off facts  (Lest 3942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Play-Off facts
« på: Mai 18, 2008, 13:35:10 »
Om ikke det er noe i kategorien "første lag som", så er det et par facts som kan interessere folk:

Med hele 36.297 tilskuere i den første kampen plasseres det antallet rett inn på annen plass i semifinalene i play-offens historie.

Det er bare 5 lag som har snudd et hjemmetap i første kamp til seier og avansement i andre i play-offens historie. Siste lag var Yeovil fra i fjor som slo ut Nottm F (5-2 borte) etter 0-2 hjemme.

Av de 6 hjemmelagene i CCC, L1 og L2 i år, er det bare Leeds som har gått videre etter å ha startet hjemme.

Og til slutt: Av de lagene som har deltatt 3 ganger i play-off, er det få som har kvalifisert seg til finalen hver gang!

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgi

Sv: Play-Off facts
« Svar #1 på: Mai 16, 2021, 23:38:58 »
16. mai 2019 viser minneboka bilete frå ei brutal oppleving frå Elland Road då me tapte semifinalen mot Derby. Det var så nedtur, første laget som ikkje kom seg til finalen etter å ha vunnet på bortebane.
Det var nitrist, men når ein tenker tilbake og det faktum at Bielsa har blitt med oss vidare så var det kanskje for det beste likevel med eit år til i Championship.
For det har vore to herlige sesonger derpå, og for eit lag og trenerteam LUFC kan visa til no!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Play-Off facts
« Svar #2 på: Mai 28, 2021, 17:51:54 »
Kaptein Matt Grimes (og moren) vs kaptein Pontus Jansson.

London eller ikke, tror eg holder med Pontus eg...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/dlyavj/duellen-som-kan-avgjoere-to-milliarders-kampen
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Sv: Play-Off facts
« Svar #3 på: Mai 28, 2021, 22:33:57 »
Krysser fingrene for Swansea i denne

Torpe-do

Sv: Play-Off facts
« Svar #4 på: Mai 28, 2021, 23:32:29 »
Eg håpar på Brentford. Dei spelar morsom fotball, og det hadde vore kult å sett Jansson i PL. Personleg syns eg Frank er kanskje litt klysete, men det gjev berre litt krydder neste sesong  ;D

auren

Sv: Play-Off facts
« Svar #5 på: Mai 29, 2021, 00:07:30 »
Jeg håper på Swansea. Av en eller annen grunn liker jeg ikke Brentford. Vet ikke hvorfor. Kanskje pga Jansson og hans sorti i Leeds. Side before self etc. Tror dessverre at biene rykker opp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Sv: Play-Off facts
« Svar #6 på: Mai 29, 2021, 07:10:51 »
Holder med Swansea her også.  Er ikke så veldig begeistret for Jansson heller.  Men det vil ikke ødelegge nattesøvnen om Brentford vinner.  ;)
Medlem 94237

Sterland

Sv: Play-Off facts
« Svar #7 på: Mai 29, 2021, 08:37:45 »
Håper på Brentford. Liker Pontus, i tillegg mener jeg at det tilfaller Leeds noe cash ifbm Pontus-salget

Allanclarke

Sv: Play-Off facts
« Svar #8 på: Mai 29, 2021, 10:38:11 »
Håper virkelig på Brentford. De fortjener det nå. Vært i toppen mange år i Championship. En godt veldrevet klubb som ikke har vært på øverste nivå siden 1947. Jeg unner Pontus også ett opprykk. Så heier på Brentford. Men skulle det bli Swansea, så går det helt fint. Ingenting imot dem. Men de var oppe for noen sesonger sidenog fikk prøvd seg. Men de er fra Wales. Neida, samme egentlig Men holder med Brentford.

Hallgeir *

Sv: Play-Off facts
« Svar #9 på: Mai 29, 2021, 17:28:39 »
Brentford med to måls ledelse til pause, og stort sett full kontroll så langt i andre.

Swansea får en utvisning, og da ser vi vel Pontus som motstander kommende sesong.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Play-Off facts
« Svar #10 på: Mai 29, 2021, 17:59:49 »
Gratulerer til Brentford og Pontus Jansson.

Milou

Sv: Play-Off facts
« Svar #11 på: Mai 29, 2021, 18:14:56 »
Har ikkje sakna Pontus eit sekund etter at han gjekk frå Leeds, mykje takka vere ein fantastisk sesong av Ben White, men unner han dette. Hugsar han som ein ærleg hardtarbeidende spelar, som ga alt for drakta og ønskjer han alt godt.

God kamp av Brentford i dag, men dei må nok forsterke betydeleg for å unngå nedrykk.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Play-Off facts
« Svar #12 på: Mai 29, 2021, 19:13:03 »
...og Pontus bruker halve seiersintervjuet til å snakke om Marcelo og Leeds :D

"I'm so thankful to Bielsa and what he gave me at Leeds, he gave me so much knowledge, I actually brought here to Brentford. They were willing to listen to me and the ideas I took from Bielsa. I thank him a lot, he his one of the best coaches." Pontus Jansson #lufc

https://twitter.com/CraigLUFC77/status/1398678313506324489?s=20
« Siste redigering: Mai 29, 2021, 19:17:10 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Play-Off facts
« Svar #13 på: Mai 29, 2021, 19:13:55 »
Bortsett fra ett nytt Londonspøkelse, så syns jeg også det var moro med Brentford. Som allerede nevnt, har de vært i toppen lenge og virker å være en klubb der satses på fornuftig vis. Bonus med Pontus på laget.

Blank_File

Sv: Play-Off facts
« Svar #14 på: Mai 29, 2021, 19:14:24 »
...og Pontus bruker halve seiersintervjuet til å snakke om Marcelo og Leeds :D

"I'm so thankful to Bielsa and what he gave me at Leeds, he gave me so much knowledge, I actually brought here to Brentford. They were willing to listen to me and the ideas I took from Bielsa. I thank him a lot, he his one of the best coaches." Pontus Jansson #lufc
Fantastisk!

Forever Whites

Sv: Play-Off facts
« Svar #15 på: Mai 30, 2021, 21:41:37 »
...og Pontus bruker halve seiersintervjuet til å snakke om Marcelo og Leeds :D

"I'm so thankful to Bielsa and what he gave me at Leeds, he gave me so much knowledge, I actually brought here to Brentford. They were willing to listen to me and the ideas I took from Bielsa. I thank him a lot, he his one of the best coaches." Pontus Jansson #lufc
Fantastisk!

Han er vel litt snurt fordi han aldri greide å tilpasse seg Bielsa?  Var veldig god på det beste men satte "self" foran "side" og er så glad han ikke er her nå da han ikke passer inn i Bielsa ball med væremåten sin.  Med Lloriente, Struijk og Koch har vi fått mye bedre.

Han passer muligens bedre i Brentford men det må fremtiden vise?
Medlem 94237