Skrevet av Emne: Euro 2008  (Lest 25430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #60 på: Juni 12, 2008, 00:00:14 »
At sveits sa takk for seg gjør meg egentlig ikke noe, men at det forbanna tyrkia svinet av et fotball lag kan gå videre gjør meg irritert :(

Leeds04

Sv: Euro 2008
« Svar #61 på: Juni 13, 2008, 19:57:55 »
At sveits sa takk for seg gjør meg egentlig ikke noe, men at det forbanna tyrkia svinet av et fotball lag kan gå videre gjør meg irritert :(

Spist dårlig døner-kebab?
"Why settle for more, when you can settle for less"

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #62 på: Juni 13, 2008, 20:11:03 »
At sveits sa takk for seg gjør meg egentlig ikke noe, men at det forbanna tyrkia svinet av et fotball lag kan gå videre gjør meg irritert :(

Spist dårlig døner-kebab?

 
Vet ikke om du husker hvilket folkeslag som tok livet av to leeds fans? og liker ikke dem generlt, er forøvrig svært glad i kebab ;D

Leeds04

Sv: Euro 2008
« Svar #63 på: Juni 13, 2008, 20:41:35 »
At sveits sa takk for seg gjør meg egentlig ikke noe, men at det forbanna tyrkia svinet av et fotball lag kan gå videre gjør meg irritert :(

Spist dårlig døner-kebab?

 
Vet ikke om du husker hvilket folkeslag som tok livet av to leeds fans? og liker ikke dem generlt, er forøvrig svært glad i kebab ;D

Vet ikke om du husker hvilket folkeslag som tok livet av to leeds fans?

Denne setningen forteller det meste om deg..... :-[



"Why settle for more, when you can settle for less"

auren

Sv: Euro 2008
« Svar #64 på: Juni 13, 2008, 22:44:35 »
Føler jeg må støtte Lord Meta her litt. Regner med de fleste Leedsfans har et lite stikk til tyrkere generelt pga denne episoden. Tenker da på tyrkisk fotball og fans. Dette blir selvsagt en svært urettferdig generalisering overfor det tyrkiske folk.

Fantastisk fotball igjen av Nederland, men nok en dommertabbe som sannsynligvis avgjør stillingen i gruppe C. Tenker da på Italias feilaktige annulering og Frankrikes klare straffe.

auren
« Siste redigering: Juni 13, 2008, 22:46:30 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: Euro 2008
« Svar #65 på: Juni 13, 2008, 22:50:41 »
Gutta fiksa det  ;D Steike for noen kontringer av Nederland! Parkerer gamlingene til Frankrike. Hadde vært artig visst hva oddsen var for  resultatene Nederland 3 - 0 Italia og Nederland 4 - 1 Frankrike før turneringen.
Endre

Per-Stian

Sv: Euro 2008
« Svar #66 på: Juni 14, 2008, 00:45:28 »
Fantastisk kamp i kveld! Nederland gav meg frysningar. Utruleg flott fotball og mål for historiebøkene.

HUP HOLLAND!

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #67 på: Juni 14, 2008, 01:21:08 »
At sveits sa takk for seg gjør meg egentlig ikke noe, men at det forbanna tyrkia svinet av et fotball lag kan gå videre gjør meg irritert :(

Spist dårlig døner-kebab?

 
Vet ikke om du husker hvilket folkeslag som tok livet av to leeds fans? og liker ikke dem generlt, er forøvrig svært glad i kebab ;D

Vet ikke om du husker hvilket folkeslag som tok livet av to leeds fans?

Denne setningen forteller det meste om deg..... :-[





 
Sier faktisk ingen verdens ting om meg, sier at tyrkere har gjort noe som har fått meg til å miste respekten for de og måten deres å opptre på. Selvfølgelig ikke alle, men det er mange.

Bites Yer Legs

Sv: Euro 2008
« Svar #68 på: Juni 14, 2008, 14:20:05 »
Dømmingen i denne turneringen er en fadese. Syntes oppriktig synd på Italia og Frankrike, hva er vitsen med å prøve å putte ballen i mål når mannen i sort er motstanderens beste venn? Håper arrogante Øvrebø har dømt sin siste kamp i EM.. Eneste som skal ha skryt er Webb som tilsynelatende lot samvittigheten ta overhånd da han ga straffe til Østerrike, respekt!!

Ja, Nederland er gode! Kontringspillet er fantastiksk.. Men hva skjer når de møter et lag som faktisk setter sjansene sine? Hadde Frankrike hatt en avslutter i Trezeguet-klasse(!!!) i går hadde kampen vært spikret i Frankrikes favør etter 60 minutter, imponerer meg at de kan spille så god OFFENSIV fotball med en så dårlig trener, bakover så en at Thuram er fylt 36 år.. Den defensive kvaliteten til Nederland er overdrevet, Oijer bør snart bli avslørt fullt ut, var nære i går, men desverre så franskmennene paralysert ut da de kom innenfor 16-meteren..
KEEP FIGHTING!!

Budda

Sv: Euro 2008
« Svar #69 på: Juni 14, 2008, 16:18:55 »
Dømmingen i denne turneringen er en fadese. Syntes oppriktig synd på Italia og Frankrike, hva er vitsen med å prøve å putte ballen i mål når mannen i sort er motstanderens beste venn? Håper arrogante Øvrebø har dømt sin siste kamp i EM.. Eneste som skal ha skryt er Webb som tilsynelatende lot samvittigheten ta overhånd da han ga straffe til Østerrike, respekt!!

Ja, Nederland er gode! Kontringspillet er fantastiksk.. Men hva skjer når de møter et lag som faktisk setter sjansene sine? Hadde Frankrike hatt en avslutter i Trezeguet-klasse(!!!) i går hadde kampen vært spikret i Frankrikes favør etter 60 minutter, imponerer meg at de kan spille så god OFFENSIV fotball med en så dårlig trener, bakover så en at Thuram er fylt 36 år.. Den defensive kvaliteten til Nederland er overdrevet, Oijer bør snart bli avslørt fullt ut, var nære i går, men desverre så franskmennene paralysert ut da de kom innenfor 16-meteren..

Det annulerte målet var ikke Øvrebø sin feil, men linjedommeren som vinker. Ikke lett for hoveddommeren å bedømme offside. Synes Øvrebø har gjort det bra. Straffen han ga til Romania var korrekt. Bare dumt at linjedommeren blingsa litt . Er ikke enig at dømmingen har vært en fadese.

Det blir hele tiden dratt frem den defensive svakheten til Nederland, men det de glemmer å nevne er at de bare slapp inn 5 mål i kvalliken og har bare sluppet inn 1 mål mot Italia og Frankrike. Hvor lenge er det flaks og ikke dyktighet?
Endre

Tom S

Sv: Euro 2008
« Svar #70 på: Juni 14, 2008, 16:23:15 »
Som nøytral i dette mesterskapet har eg ikkje klart å la vere å glede meg over Nederland sin prestasjoner. Det har vert fantastisk gøy!
COME ON LEEDS !!

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #71 på: Juni 14, 2008, 16:50:10 »
Så får vi satse på Spania høvler over lille sverige i dag ;D

Bites Yer Legs

Sv: Euro 2008
« Svar #72 på: Juni 14, 2008, 17:16:48 »
Dømmingen i denne turneringen er en fadese. Syntes oppriktig synd på Italia og Frankrike, hva er vitsen med å prøve å putte ballen i mål når mannen i sort er motstanderens beste venn? Håper arrogante Øvrebø har dømt sin siste kamp i EM.. Eneste som skal ha skryt er Webb som tilsynelatende lot samvittigheten ta overhånd da han ga straffe til Østerrike, respekt!!

Ja, Nederland er gode! Kontringspillet er fantastiksk.. Men hva skjer når de møter et lag som faktisk setter sjansene sine? Hadde Frankrike hatt en avslutter i Trezeguet-klasse(!!!) i går hadde kampen vært spikret i Frankrikes favør etter 60 minutter, imponerer meg at de kan spille så god OFFENSIV fotball med en så dårlig trener, bakover så en at Thuram er fylt 36 år.. Den defensive kvaliteten til Nederland er overdrevet, Oijer bør snart bli avslørt fullt ut, var nære i går, men desverre så franskmennene paralysert ut da de kom innenfor 16-meteren..

Det annulerte målet var ikke Øvrebø sin feil, men linjedommeren som vinker. Ikke lett for hoveddommeren å bedømme offside. Synes Øvrebø har gjort det bra. Straffen han ga til Romania var korrekt. Bare dumt at linjedommeren blingsa litt . Er ikke enig at dømmingen har vært en fadese.

Det blir hele tiden dratt frem den defensive svakheten til Nederland, men det de glemmer å nevne er at de bare slapp inn 5 mål i kvalliken og har bare sluppet inn 1 mål mot Italia og Frankrike. Hvor lenge er det flaks og ikke dyktighet?

Øvrebø og linjedommerene er et team, hele gjengen på hue ut.. For dårlig av linjemann og være på etterskudd, Toni er jo en halvmeter innenfor!! Han blingset ikke litt, det er en stor feil!! Ã… bagatellisere den blir for dumt..
 Ã… kalle Em-dømmingen en fadese var kanskje litt farget av de siste kampers situasjoner innrømmer eg, men det har vært for mye inkonsekvens på straffedømming.

Når Henry og Toni bommer aleine med keeper i hver sin kamp mot de oransje på viktige tidspunkt, tørr eg kalle det noe heldig. Når Oijer slipper unna med å stå flygekeeper er Nederland flaksen. Men for all del, de holder unna. Eg bemerket vel det at folk(du, Budda?) overdriver deres defensiv kvalitet heller enn at noen underdriver den. Når det er sagt har de en ekkelt god Van Der Scum i mål..  >:(































HEJA SVERIGE!!!!!!
KEEP FIGHTING!!

Budda

Sv: Euro 2008
« Svar #73 på: Juni 14, 2008, 18:38:35 »
Jeg overdriver ikke, men viser til fakta. I kvaliken så var Nederland best defensivt og dårligst fremover. Van Basten fikk en god del kritikk for dette. I dette mesterskapet så kan man kanskje si at det er omvendt. Men synes svakheten er litt overdrevet. Et hvert lag kommer til å få sjanser mot seg når man møter lag som Italia og Frankrike, men time will show. Uansett, så er Nederland mitt lag og mine meninger er kanskje litt farget deretter.
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Euro 2008
« Svar #74 på: Juni 14, 2008, 19:13:32 »
Dømmingen i denne turneringen er en fadese.

...for min del syns jeg at dømmingen i sluttspill blir stadig bedre. Nå er det kun stort sett enkeltepisoder som blir feil. Husker med gru tilbake til mesterskap der dommere fra "rare nasjoner" ble satt til å dømme de utroligste oppgjør.

Asbjørn, som mener UEFA er på rett vei ang. dømming...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Euro 2008
« Svar #75 på: Juni 14, 2008, 19:16:40 »

Sier faktisk ingen verdens ting om meg, sier at tyrkere har gjort noe som har fått meg til å miste respekten for de og måten deres å opptre på. Selvfølgelig ikke alle, men det er mange.

Det finnes også en hel del nordmenn med rimelig kriminelt rulleblqad, uten at det gjør at alle nordmenn faller inn under den kategorien...

At UEFA/FIFA burde straffet tyrkisk fotball i langt større grad for alle episodene, er vi nok derimot hélt enige i  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Euro 2008
« Svar #76 på: Juni 14, 2008, 20:41:38 »
Utrolig synd for Øvrebø at linjemannen hans ikke henger med i målet som burde vært godkjent, i resten av kampen var han meget god, blant annet ved å dømme et tøft, men helt korrekt straffespark mot Italia ti minutter før slutt.

Må også si meg enige i at Nederland, tross ekstremt attraktiv fotball, fort kunne tapt begge sine kamper med tilsvarende sifre. De har vært reddet av et par dårlige avslutninger og en meget god keeper. Men for all del, jeg håper de vinner hele greia! Attraktiv, offensiv fotball er det som tiltrekker meg som supporter, ikke prikkfritt defensivt spill.

NOEN SOM SÃ… LEEDS-FLAGGET PÃ… SPANIA - SVERIGE?!  :D
Marching on together!

Lids

Sv: Euro 2008
« Svar #77 på: Juni 17, 2008, 20:30:33 »
Forza Italia!
Thomas

isak

Sv: Euro 2008
« Svar #78 på: Juni 17, 2008, 21:40:40 »
Forza Italia!
Nei, fysj... Heia Romania! Tykkjer det hadde vore artig om ein verkeleg underdog hadde gått vidare! ;)

Tom S

Sv: Euro 2008
« Svar #79 på: Juni 17, 2008, 21:45:41 »
Ser bra ut til pause, håper Italia klarer det.

Forza Italia!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Euro 2008
« Svar #80 på: Juni 17, 2008, 22:42:15 »
Grattis Lids!
Flott at Italia er videre, det ligger an til ein forrykande kvart mot Spania.



Ser bra ut til pause, håper Italia klarer det.

Forza Italia!
COME ON LEEDS !!

Lids

Sv: Euro 2008
« Svar #81 på: Juni 17, 2008, 22:51:44 »
Takk for det, Tom - er etter omstendighetene veldig glad nå... 
Thomas

Trond90

Sv: Euro 2008
« Svar #82 på: Juni 18, 2008, 13:57:07 »
Hvem håper vi på i dag ? Søta bror eller Russland? :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Dennis

Sv: Euro 2008
« Svar #83 på: Juni 18, 2008, 14:20:02 »
Hvem håper vi på i dag ? Søta bror eller Russland? :)

Russland for meg! Morsommere lag og veldig mange gode spillere. Sverige er nok et bedre LAG,men jeg synes Aftonbladets journalist var rimelig historieløs når han dro frem hvor latterlig VGs Dæhli (som han respekterer!) var når han skreiv om manglende undeholdningsverdi i den svenske spillestilen. Svenskene har ledd av oss nordmenn de siste tjue år, mens det plutselig nå er dem som snakker om at det er resultatet som teller! Artig synes nå jeg da!  :)

Nå skal det sies at denne journalisten visstnok holdt 90-tallets norske landslag høyt i akt, da.

Nei, Russland for meg, uansett! Mot Hellas holdt jeg med svenskene, men ikke i dag.
Marching on together!

Budda

Sv: Euro 2008
« Svar #84 på: Juni 18, 2008, 15:06:47 »
Siden jeg har tippet på Russland, så holder jeg med de. Blir en bonus å se trynet på Zlatan når de blir slått ut
Endre

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #85 på: Juni 18, 2008, 16:40:34 »
tror jeg må se sverige kampen på svensk tv i dag, det gjør meg enda mer glad å høre de grine når de ryker ut :D

berlin

Sv: Euro 2008
« Svar #86 på: Juni 19, 2008, 00:23:43 »
Kvartene:

Portugal-Tyskland
Kroatia-Tyrkia
Nederland-Russland
Spania-Italia

Det som overrasker meg denne gang er at, etter mitt syn, har de beste lagene gått videre,
d.v.s det er ingen som jeg synes har nådd kvarten "urettferdig" eller med "kynisk defensivt spill".
Nærmest var vel Tsjekkia, men slik som de falt sammen på 2-0, har de seg selv og takke samt et tyrkisk lag som plutselig ble sluppet inn i kampen igjen, når Tsjekkia egentlig burde fortsatt med sin "jernkontroll". Det var morsomt.

Mine Tips for semin:

Tyskland ( håper på Portgual ) - Kroatia
Nederland - Italia ( sorry spania, dere ryker ut nok en gang )

Drømmefinalen må bli:

Kroatia - Nederland


.....men som nevnt tidligere, nå er gruppespillet over og lagene begynner å bli forsiktigere(?) og dermed kjipere kamper. Skal nok se Portugal-Tyskland, men blir det "kontrollert fotball", er EM over for meg, da gidder jeg ikke kaste bort flere sommerkvelder på fotb....eh..tullball.


Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #87 på: Juni 19, 2008, 03:57:07 »
Må nok si meg enig, meg som spania fan har ikke mye optimisme når det gjelder kampen mot italia. Ettersom itala virker sterke i cup spill, og spania er litt lik leeds. Cup spille fungerer bare ikke. Men kampen skal spilles, og spania har fortsatt mange gode spillere som kan avgjøre en slik kamp, men det har italia og. Kampen i morra blir spennede, håper tyskland slår ut den uffatelig stygge ronadoz0r ;D ;D

berlin

Sv: Euro 2008
« Svar #88 på: Juni 19, 2008, 09:29:32 »
Må nok si meg enig, meg som spania fan har ikke mye optimisme når det gjelder kampen mot italia. Ettersom itala virker sterke i cup spill, og spania er litt lik leeds. Cup spille fungerer bare ikke. Men kampen skal spilles, og spania har fortsatt mange gode spillere som kan avgjøre en slik kamp, men det har italia og. Kampen i morra blir spennede, håper tyskland slår ut den uffatelig stygge ronadoz0r ;D ;D

Enig med deg Lord, det hadde vært fint om Spania og Portugal går videre.
Tidligere hadde jeg antipati overfor Italia, da de i flere tiår spilte ultradefensivt,
men det ser ut til at dagens fotballfilsofi er å spille underholdende, fremfor den ekstreme taktikken.

Unntaket var Hellas sist EM, og den første kampen deres i dette EM. Overrasket over at Romania også spilte som forsiktig til å begynne med. Riktignok hadde de en veldig tøff gruppe, men de overbeviste jo i kvalikken.

Per-Stian

Sv: Euro 2008
« Svar #89 på: Juni 19, 2008, 13:55:27 »
Kvarfinalane:
Portugal - Tyskland
Kroatia - Tyrkia
Nederland - Russland
Spania - Italia

Semifinalane:
Portugal - Kroatia
Nederland - Italia

Finale:
Italia - Portugal