Hvor gode er egentilg Leeds?

Started by McVallister, June 08, 2008, 20:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McVallister

Jeg og en kompis satt forleden og diskuterte hvor gode Leeds egentlig er. Hvis de hadde spilt i Norge ville de satt sitt preg på Tippeligaen? Tror nok ikke det. Men tipper de er som et middels Adeccolag. Eller?

Leedsfan

Vanskelig å si, men jeg tror ikke de hadde rykket ned i tippeligaen i år. De hadde nok vært topp 3 i Adecco ligaen!

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Har problemer med å tro at lag som Ham Kam, Godset og Ã...lesund skal være noe særlig bedre enn Leeds..

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AS2

Quote from: auren on June 08, 2008, 22:24:51
Har problemer med å tro at lag som Ham Kam, Godset og Ã...lesund skal være noe særlig bedre enn Leeds..

auren

Hallo!! Godset er jo mye bedre!! >:(  ;)

Godset og Leeds til jeg dør!

Trond90

Vi hadde knust alt i tippeligaen! Lett!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

lojosang

De tapte mot et middels addeccoligalag for noen år siden. Og da var de ikke en gang et addecoligalag. Vi har ikke akkurat trillet ball i hatt med storlag som SIF eller Sandnes Ulf heller. Vel å merke var alt dette i sesongoppkjøringen i ubetydelige kamper. Tror ikke det hadde blitt opprykk på Leeds i Addecoligaen i år uten forsterkninger, men de burde kunne klare å holde nok lag bak seg til å unngå nedrykk.

På den annen side spilte vi uavgjort mot Valencia, så da holder vi vel brukbar standard i Primaveradivisjonen, eller hva den nå heter.

Radioteateret sender nå en palle sennep til Haugesund og tredje episode av Brannen i treningsdrakten av Deejum Haig.
- Leif Olav

Lord-Meta

Leeds hadde no fint klart seg mot samtlige lag i norge, tror stabæk kunne brydd på problemer. Men  godt bedre enn addecoligan i hvertfall. nekter å tro at glimt, tromsø etc skal være noe bedre, aldri

haak-d

På vårt beste kunne vi nok spillt jevnt med HamKam, Aafk, Lillestrøm, Molde og Tromsø, de som p.d.d er de dårligste lagene i TL. Hadde vi spillt som i play-off finalene, hadde vi glatt tapt mot lag som Hødd, LøvHam osv. DA er vi skikkelig dårlige, og skaper ingenting, så disse lagene hadde lett demmet opp for tannløse United spillere!

flynn

Jeg er grunnleggende skeptisk til kvaliteten på den norske tippeligaen i år. Synes Stabæk er veldig gode, men utover det er det særdeles tynt. Lag som Viking, Vålerenga, Brann og Rosenborg leverer gang etter gang veldig middelmådige prestasjoner. Lillestrøm, Ã...lesund (i alle fall borte) og HamKam har vært enda verre.
Det er skummelt stor forskjell på den fotballen som vises her på berget om dagen, og den internasjonale vi har sett i vinter. Ikke rart at landslaget sliter!

For 2-3 år siden syntes jeg nivået var bra i norsk serie, men etter den tid synes jeg kvaliteten har blitt dårligere her, og tilsvarende bedre de fleste andre steder.

Utifra det jeg har sett så langt mener jeg faktisk at dagens Leeds-lag kunne hevdet seg ok i tippeligaen. Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men spiller for spiller mener jeg Leeds er fullt på høyde med disse lagene. Ankergren, Michalik, Huntington, Marques, Douglas, Howson, Kilkenny, Johnson, Beckford og Freedman tror jeg hadde gått rett inn på de fleste lagene her hjemme, og da har vi nesten en full 11'ver!

flynn

Dennis

Vi er ikke særlig gode, dessverre...  ::)
Marching on together!

Trond90

Quote from: flynn on June 09, 2008, 09:57:54
Jeg er grunnleggende skeptisk til kvaliteten på den norske tippeligaen i år. Synes Stabæk er veldig gode, men utover det er det særdeles tynt. Lag som Viking, Vålerenga, Brann og Rosenborg leverer gang etter gang veldig middelmådige prestasjoner. Lillestrøm, Ã...lesund (i alle fall borte) og HamKam har vært enda verre.
Det er skummelt stor forskjell på den fotballen som vises her på berget om dagen, og den internasjonale vi har sett i vinter. Ikke rart at landslaget sliter!

For 2-3 år siden syntes jeg nivået var bra i norsk serie, men etter den tid synes jeg kvaliteten har blitt dårligere her, og tilsvarende bedre de fleste andre steder.

Utifra det jeg har sett så langt mener jeg faktisk at dagens Leeds-lag kunne hevdet seg ok i tippeligaen. Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men spiller for spiller mener jeg Leeds er fullt på høyde med disse lagene. Ankergren, Michalik, Huntington, Marques, Douglas, Howson, Kilkenny, Johnson, Beckford og Freedman tror jeg hadde gått rett inn på de fleste lagene her hjemme, og da har vi nesten en full 11'ver!

flynn

Enig
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

fmtj

Quote from: Mr Kaizer on June 09, 2008, 10:13:58
Vi er ikke særlig gode, dessverre...  ::)

...og det er ikke den norske tippeligaen heller! Elendig nivå, og jeg tror faktisk Leeds hadde klart seg greit der!
Yeboahs vitne

Lord-Meta

Kan ikke se at noen av lagene i årets tippeliga med untakk av stabæk skal være noe bedre enn Leeds. Nivået så langt har vært enormt svakt, og jeg blir nesten flau av å se mange av kampene. Tror nok Leeds kunne fint klart seg i toppen i tippeligaen

Runar

Her tror jeg folker seg bind på navnet Leeds United.

Mulig enkelte er skuffet over nivået i tippeligaen, personlig er ikke jeg det. Men dere har vel sett en å annen League One kamp i år? Doncaster og Walsall og lignende skulle fått slitt med alt fra Godset, Glimt og Stabæk. Nivået i League er meget lavt, dårligere enn den skotske toppserien spør du meg.

Lord-Meta

Quote from: Runar on June 12, 2008, 18:24:36
Her tror jeg folker seg bind på navnet Leeds United.

Mulig enkelte er skuffet over nivået i tippeligaen, personlig er ikke jeg det. Men dere har vel sett en å annen League One kamp i år? Doncaster og Walsall og lignende skulle fått slitt med alt fra Godset, Glimt og Stabæk. Nivået i League er meget lavt, dårligere enn den skotske toppserien spør du meg.

Nivået i leauge one er lavt, men tippeligaen er like lavt. Jeg er ganske sikker på at jeg som 15 åring hadde banket mesteparten av dagens tippeliga spillere i regn teknikk. nei at jeg kjøpte tv2 sport må være den dårligste investeringen innen fotball jeg noen gang har gjort

ollan

Sorry folks, men vårt kjære Leeds hadde hatt store problemer med å overleve tippeligaen.... det er bare å se på preseasons resultatene de to siste årene, de klarte knapt å slå norske 2.div. lag. og det er ikke bare fordi det er feriefotball. Nivået i L1 er veldig dårlig og med at Leeds spiller i L1 så holder de det samme dårlige nivået..........

Sist sesong så var det 49!!!! lag som var bedre enn Leeds i UK og jeg tror at de fleste TL lag hadde plassert seg i bunn av PL og toppen av CCC >:( >:(
Ollan

Tom S

Trur nok også at Leeds skulle slitt med å hevde seg i tippeligaen, men trur ikkje det er så veldig mykje som mangler. Vi tok tross alt 91p ifjorårs sesongen, og eg trur vi, med samme mannskap, hadde vert eit middels CCC-lag om vi hadde rykket opp.

Dette med mine Leeds-briller....
COME ON LEEDS !!

Runar

Nivået i tippeligaen er MYE høyere nå enn for 3-5 år tilbake. Skjønner ikke  det er så mange som er skuffet over nivået...Hvordan er forventningene då egentlg? Har man ikke sett Tippeligae før, men bare innbilt seg at det er La Liga?

League One er i stor grad en gjeng med halvfeite, fotballgale briter. Med stor kjærlighet for skitaklinger, med engang en spiller i lavere divisjoner kan ta i mot ballen i pressete situasjoner men ikke løper inn inrmeste motspiller som en gal så er han betegnet som en spiller med talent men no heart.

Nivået på fotballen som spilles i norges øverste divisjon er etter min mening MYE høyere enn det nivået som Leeds befinner seg på i øyeblikket

Sheridan

Holder ikke tippeliganivå.
Vi befinner oss i en besynderlig divisjon.

sportcarl1

leeds håller tippeliganivå, norge är trots allt ett fotbolls-uland

auren

Beckford hadde scoret 5 mål i 2.divisjon, Michalik hadde vært noenlunde fast på Sandnes Ulf, Ankergren hadde vært reservekeeper på Kongsvinger, Howson hadde spilt fast i Alta, Johnson ville vært benkevarmer i Løv Ham, Huntington hadde spilt reservelagsfotball for Ã...lesund, Douglas hadde fått 2 røde og 11 gule for Bryne, Prutton hadde spilt 4 kamper fra start for Hønefoss, Richardson hadde tatt cornere for Ã...sane, Kilkenny hadde blitt publikumsfavoritt i Start etter 3 mål på 4 kamper men langtidsskadet like etter.

Og ja.... Kandol hadde blitt toppscorer i tippeligaen med 23 mål ;)

auren

Budda

Quote from: ollan on June 12, 2008, 20:38:28

Sist sesong så var det 49!!!! lag som var bedre enn Leeds i UK og jeg tror at de fleste TL lag hadde plassert seg i bunn av PL og toppen av CCC >:( >:(

Rettelse, det var 45 lag som var bedre enn Leeds sesong. 20 i PL, 24 Championship og 1 i League One. Bare Swansea tok flere poeng enn Leeds!

De fleste TL-lag i bunn av PL? Spøker du? Kanskje Brann i fjor kunne holdt seg med knapp margin, men resten hadde ikke hatt sjans. Nedre halvdel av Tippeligaen hadde nok havnet på nedre sjiktet av Championship.

Endre

flynn

Dette er en genial diskusjon  ;D

Det er nemlig ikke mulig å få vite noen sikre svar på det vi "krangler" om, og debatten kan dermed holdes vedlike i år etter år  :D

Jeg holder på mitt, inntil det motsatte er bevist (skjer aldri), eller jeg selv finner ut at jeg skal endre mening (skjer nesten aldri det heller)

flynn

pesi

Emne: Hvor gode er egentilg Leeds?

Leeds er best uansett! ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) 8) 8) 8) 8)
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

4ever arcticwhite

Quote from: Runar on June 12, 2008, 22:25:18
Nivået i tippeligaen er MYE høyere nå enn for 3-5 år tilbake. Skjønner ikke  det er så mange som er skuffet over nivået...Hvordan er forventningene då egentlg? Har man ikke sett Tippeligae før, men bare innbilt seg at det er La Liga?

League One er i stor grad en gjeng med halvfeite, fotballgale briter. Med stor kjærlighet for skitaklinger, med engang en spiller i lavere divisjoner kan ta i mot ballen i pressete situasjoner men ikke løper inn inrmeste motspiller som en gal så er han betegnet som en spiller med talent men no heart.

Nivået på fotballen som spilles i norges øverste divisjon er etter min mening MYE høyere enn det nivået som Leeds befinner seg på i øyeblikket

Den berømte skitaklinga, ja. Er den spesielt godt egnet når man skal ta en Estil? Eller snakker vi om skitakling med E-stil? Eller er det store spørsmålet hva en akling er, og er da en skit-akling en dårlig akling?

Vil sette stor pris på om Runar kunne klargjøre litt...

Tror forøvrig at vi ville berget plassen i tippeligaen, evt. hadde vi kjempet i toppen av adecco, på plassene bak Start og Odd i øyeblikket.
The future's so White I've got to wear shades 8)

auren

Dette temaet må vi sende inn til Kjetil Rekdal neste gang han er i studio på Fotballextra. Regner med at han vet bedre enn de fleste...

auren

Dennis

Quote from: sportcarl1 on June 13, 2008, 00:01:57
leeds håller tippeliganivå, norge är trots allt ett fotbolls-uland

Det spørs hvordan du ser på det, min svenske venn!

Ettersom du er fra nabolandet, er det jo naturlig å sammenligne med den svenske fotballen. Sverige er bedre enn Norge (tross at de ligger under på FIFA-rankinga) men den norske ligaen er LANGT bedre enn den svenske, tør jeg påstå. De fleste forbanner det greske landslaget med rette, men det svenske var da heller ikke fantastisk i den forrige kampen de heller. De skal få slite med å slå Spania og Russland.

Alt er relativt...

...men Leeds hadde blitt skuret gølvet med av Stabæk.

Tror også det er litt for lett å sammenligne norsk fotball med PL som blir TV-sendt. Da snakker jeg altså i største grad om lag som Manchester United, Arsenal, Chelsea og Liverpool, som vi alle kan enes om tar opp MYE skjermtid. Dette er fire lag som er ett, to og tre hakk bedre enn resten av ligaen. Jeg ser mye PL-fotball og jeg må si at M'boro, Wigan, West Ham og andre møkkalag ikke akkurat spiller sambafotball de heller.
Marching on together!

auren

Kan jo minne om at Brann tapte 7-1 mot Everton i Uefa-cupen. Ser det er flere som mener Leeds bør høvle over 2.divisjonslag i Norge når Leeds er off season. Da bør ivhertfall Brann kunne få et mer hederlig tap enn 1-7 mot Everton i off season. Jeg er sikker på at Leeds aldri hadde tapt 7-1 mot Everton i en viktig cup kamp. (Ikke dermed sagt at Leeds er bedre enn Brann). Dessuten så ser vi at norske 2.divisjonslag slår både Rosenborg, Ham Kam og Lillestrøm i cup kamper. Det er jo klart at disse 2.divisjonslagene gir ALT i disse kampene, men jeg tror nok også at de som spilte mot Leeds for 2 år siden også ga ALT!

auren, som tror Leeds ville kjempet i bunnen av tippeligaen men hadde klart å holde seg.

Runar

Om du skal bruke Brann resultatet som et enkelt argument for at norsk fotball er laber kvalitet på så vil jeg minne om at RBK spilte 1-1 mot Chelsea!

Leeds har i alle år de har vært i lavere divisjoner tapt sånn ca 3-0 for et B-preget PLlag i cupene. Bortsett fra Wigan kampen i 2006!

Tippeligaen har etter min mening aldri vært nærere PL standar enn den er i dag, og da mener jeg ikke at alle lagene hadde hevded seg, men endel lag kunne gjort en like bra jobb som Fulham eller Bolton i årets sesong. Tippeligalag har møtt PL lag inn i mellom de siste 10-12 årene i europacupene. RBK- Blackburn der RBK vant 2-1 hjemme og tapte 4-1 borte. Brann - Liverpool 1-1 hjemme og 3-0 tap borte? et samme resultatet fikk Vålerenga mot Newcastle. I år så var det resultatene til Brann og Rosenborg, der spesielt Brann resultatet var lite flatterende. Men dette var en off-season kamp mot Englands formlag nummer 1 på det tidspunktet.

Ã... tro at Leeds kunne holdt seg i tippelagaen er ikke tro på julenissen, men det er ikke gitt at et bra league one lag skulle satt fyr på den norske toppserien heller

abbe

Quote from: Runar on June 13, 2008, 12:30:39
Om du skal bruke Brann resultatet som et enkelt argument for at norsk fotball er laber kvalitet på så vil jeg minne om at RBK spilte 1-1 mot Chelsea!

Leeds har i alle år de har vært i lavere divisjoner tapt sånn ca 3-0 for et B-preget PLlag i cupene. Bortsett fra Wigan kampen i 2006!

Tippeligaen har etter min mening aldri vært nærere PL standar enn den er i dag, og da mener jeg ikke at alle lagene hadde hevded seg, men endel lag kunne gjort en like bra jobb som Fulham eller Bolton i årets sesong. Tippeligalag har møtt PL lag inn i mellom de siste 10-12 årene i europacupene. RBK- Blackburn der RBK vant 2-1 hjemme og tapte 4-1 borte. Brann - Liverpool 1-1 hjemme og 3-0 tap borte? et samme resultatet fikk Vålerenga mot Newcastle. I år så var det resultatene til Brann og Rosenborg, der spesielt Brann resultatet var lite flatterende. Men dette var en off-season kamp mot Englands formlag nummer 1 på det tidspunktet.

Ã... tro at Leeds kunne holdt seg i tippelagaen er ikke tro på julenissen, men det er ikke gitt at et bra league one lag skulle satt fyr på den norske toppserien heller

Det er ikke SÃ... lenge siden Viking slo Chelsea ut av e cup.