Main Menu

Fotballsko

Started by dexter90, July 13, 2008, 19:05:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter90

Hvordan vasker man dyre fotballsko med skinn? Noen som har peiling? Eller skal man ikke vaske fotballsko?

ollan

vaskes ikke......børstes og tørkes med en fuktig klut før de pusses med fett/krem o.l. dette får du vite i butikken???
Ollan

Lord-Meta

Kan bruke Vaselin etterpå for å få skinnet mykt å behagelig :D

B3rit

Man må pusse de regelmessig med skokrem :)

Bye

Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann, da skinn og lær har en tendens til å krympe hvis det blir vanntrukket. Kjøp deg en god skokrem(koster maks en 60-70 kr,) og en børste, så er du i mål. Rens av sko(skitt og gress på sidene og under) foregår med hjelp av børsten, muligens også med no tresprit om du har, men desto viktigere med skokremen etterpå.
Trønder i Bergen!

tori_no

Quote from: Lexmark on July 15, 2008, 03:33:43
Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann,

Hvor var du i miltæret? Militærsko som ikke skal ha kontakt med vann? :D

Lord-Meta

Quote from: tor on July 15, 2008, 22:43:24
Quote from: Lexmark on July 15, 2008, 03:33:43
Riktig. Fungerer nogenlunde på samme måte som militærstøvler og tursko, som ikke bør ha noe særlig kontakt med vann,

Hvor var du i miltæret? Militærsko som ikke skal ha kontakt med vann? :D

Afgahanistan kansje? er jo bare ørken der ;D

Bye

Hehe..mulig jeg var noe kjapp på avtrekkeren der, men altså: man skal ikke vaske skoene, det er lær, de skal settes inn med skokrem nettopp for å avstøte vann. Det var jo hele poenget med all pussinga, om man ser bort i fra tullingene i garden, som gjerne skal kunne speile seg i skoene også. Noen av offiserene anbefalte jo oss forresten å gå med skoene hele tida, gjerne etter å ha fått dem våte, så skoene skulle forme seg etter føttene, slik at de ble inngått med en gang. Lær krymper,ser du.
Trønder i Bergen!

Andreas-H

Hvis det er helt krise, går det ann å vaske skoene, men da er det ekstremt viktig at du lar de tørke i vanlig romtemperatur. ;)

M

Quote from: Andreas-H on July 18, 2008, 00:26:46
Hvis det er helt krise, går det ann å vaske skoene, men da er det ekstremt viktig at du lar de tørke i vanlig romtemperatur. ;)

ikke vask dem ? da trekke skinne seg inn å skoen blir mindre !
ja , du kan ha vaselin på .. jeg bruker det !
LEEDS LEEDS LEEDS

Andreas-H

Quote from: M on July 18, 2008, 01:58:26
Quote from: Andreas-H on July 18, 2008, 00:26:46

ikke vask dem ? da trekke skinne seg inn å skoen blir mindre !
ja , du kan ha vaselin på .. jeg bruker det !

Jeg gjorde det hvertfall på mine forrige sko, og så lenge eg lot de tørke i romtemp så gikk det greit, men det er ikke det mest gunstige nei.. ;)