Skrevet av Emne: Tog fra Stansted til Leeds?  (Lest 13431 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roy

Tog fra Stansted til Leeds?
« på: Juli 16, 2008, 14:09:53 »
Kona og jeg har planer om å dra over å se enten Leeds-Oldham 16/8 eller Leeds-Bristol R 30/8. Reiser Bergen-Stansted og skal med tog til Leeds. Regner med at vi må inn til London for å finne tog videre, eller...

Noen som har tatt den turen før og som kan gi meg en "reiserute"? Så slipper jeg å lete meg i hel på nettet :)

Andre som skal over til noen av disse kampene?
« Siste redigering: Juli 16, 2008, 17:16:48 av Roy »
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Kjell Skjerven

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #1 på: Juli 17, 2008, 09:31:56 »
Under "på tur til England" står det mange tråder med det emnet.
Side before self,every time.

isak

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #2 på: Juli 20, 2008, 13:51:00 »
Kona og jeg har planer om å dra over å se enten Leeds-Oldham 16/8 eller Leeds-Bristol R 30/8. Reiser Bergen-Stansted og skal med tog til Leeds. Regner med at vi må inn til London for å finne tog videre, eller...

Nei, du treng ikkje å fara inn til London. Ta tog til Peterborugh, rett i frå stansted. Underkant av 2timar. Der skiftar du toget som går til Leeds. Er i Leeds etter eit par timar.

isak

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #3 på: Juli 20, 2008, 13:54:55 »

auren

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #4 på: Juli 23, 2008, 21:57:48 »
Finnes det rimeligere billetter fra Leeds til Stansted enn ca. 65 pund pr. person? Finner dette særdeles dyrt. Og alle billetter jeg har sjekket opp på nettet fra Leeds til Peterborough er i underkant av 50 pund pr. person, og dermed langt i fra 10 pund som antydet.

Skal til Leeds i slutten av oktober. Har blant annet vært innom virgintrains.co.uk. Skal også fra  London til Leeds med tog, der prisene varierer fra 40-200 pund for to personer èn vei.

Noen som kan hjelpe med hvilke nettsider man finner de rimeligste billettene? Får ikke bestilt alt nå, da man må vente til 12 uker før avreise. (Skal til Leeds 19-26 oktober).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #5 på: Juli 23, 2008, 22:08:53 »
Billettene blir jo bare dyrere og dyrere jo tidligere man er ute og booker! Kjøper man billetter til førstkommende lørdag koster det 35 pund for to personer fra leeds til peterborough. Lørdag 11.oktober koster det 96 pund for samme kriterier. Legges billigbillettene ut bare noen få dager før avgang?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kjell Skjerven

Side before self,every time.

auren

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #7 på: Juli 24, 2008, 12:19:29 »
http://www.thetrainline.com/default.asp?href=&T2ID=3535_2008724104444

Takker for ny link Kjell. Men ser ut til å være de samme prisene som på virgintrains.

Mandag 6.oktober koster en togtur 42 pund for to personer fra london til leeds. Mandag 20 oktober koster denne turen 206 pund! Noen som vet om det trolig vil bli lagt ut billigbilletter til denne strekningen 20.oktober? Betaler ikke over 2000 kroner med tog fra london til leeds!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leif Sverre

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #8 på: Juli 28, 2008, 19:06:29 »
Vet ikke eksakt priser, men vet at jeg betalte ca 50 pund t-retur
sist jeg reiste den distansen. Det var bare for meg.

Hjemmesida til jarlebakke.tk     er flott, der får du masse info om både
tog og mye  mere du trenger å vite.

Men av erfaring vet jeg at å bestille togbilletter på nettet  er ikke
så lett. Mange aktører som kjører tog i UK  tror jeg.
Nei takke oss til gamle gode NSB  som er helt alene  :)

PS  Nå kom jeg på noe som heter Ticketservice  her i Norge. De hjelper
gjerne. Togpass i England  er meget lurt om  en skal reise endel.
 

ArneS

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #9 på: Juli 29, 2008, 08:23:20 »
Har reist både Stansted-Leeds og Gastwick-Leeds flere ganger, men aldri med tog.  Når vi har vært 2 eller flere har det konsekvent vært billigere å leie bil.

Det koster mellom 90 og 100 pund å leie bil fredag-mandag.  Så kommer det noe parkeringsavgift i tillegg.  Det tar ca 3 timer med bil fra Stansted til Leeds.
Med bil er man veldig fleksibel  - enkelt å komme til Thorp Arch, og se seg litt om i Yorkshire.
Ikke noe problem i England å stoppe innom en pub eller to på kjøreturen heller.
Den 17. mann

Geir Magne

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #10 på: Juli 31, 2008, 19:29:08 »
Har selv kjørt tog fra Stansted til Leeds. Det gikk fint, husker ikke om vi måtte bytte i Peterborough. Vet ikke hvor lett det er å finne ruter og bestille billetter på nettet. Selv går jeg bare på stasjonen og spør etter billigste måte å reise med toget på. Ã…rskort, familierabatt el. l. Dessuten bør du kjøpe tur-retur billett med en gang og ikke hver for seg. Da blir returen svært billig.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

isak

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #11 på: August 01, 2008, 00:29:54 »
Ver og merksam på at det på sundagar ofte er stengde togruter grunna reperasjon. Når eg var over sist måtte eg ta buss frå Peterborugh.

auren

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #12 på: August 04, 2008, 12:35:28 »
Har selv kjørt tog fra Stansted til Leeds. Det gikk fint, husker ikke om vi måtte bytte i Peterborough. Vet ikke hvor lett det er å finne ruter og bestille billetter på nettet. Selv går jeg bare på stasjonen og spør etter billigste måte å reise med toget på. Ã…rskort, familierabatt el. l. Dessuten bør du kjøpe tur-retur billett med en gang og ikke hver for seg. Da blir returen svært billig.

Blir vanskelig med tur retur. Skal nemlig innom London først, så reiseruta blir dermed: Stansted-London. London-Leeds. Leeds-Stansted (evt. via Peterborough).

Men å bestille på nettet er jo et rent sjansespill. Noen dager koster altså billetten fra London til Leeds over 2000 norske kroner for to personer, andre dager er den på litt over 400 kroner. Det blir ikke billigere om man booker et par måneder i forveien, heller tvert i mot.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #13 på: August 04, 2008, 14:10:25 »
https://www.buytickets.virgintrains.co.uk/singlesmatrix.aspx

Her får jeg billetter til 42 pund for to personer fra London til Leeds. Men toget tar nesten 4 timer, mens normalen er litt over 2 timer. Betaler likevel villig 1/5 av prisen for 1 time og 40 min ekstra togtur. :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Peters

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #14 på: August 09, 2008, 21:28:09 »
Jeg har kjøpt billetter her to ganger;
http://www.thetrainline.com/default.asp?href=&T2ID=3535_2008724104444

Sist betalte jeg 20 pund for t/r billett London - Leeds, reisetid 2,5 time.
Dette er imidlertid ikke en fleksibel billett, du må bestemme deg for en avgang når du kjøper billetten.

Billettene blir dyrere jo nærmere avreise tidspunktet du bestiller.

ar9

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #15 på: Mars 05, 2014, 22:19:35 »
Hjelp! Tipsene jeg finner om tog fra Stansted er for det meste av eldre dato.
Hva lønner seg nå (bortsett fra å kjøpe på forhånd)?
Tog via Peterborough? Tog+Undergrunn+Tog via London?
Taxi Stansted - Kings Cross og så tog derfra?
Reiseplanleggerne tar ikke m noe tid til Togskifte. Hvordan kan man vite hvilken avgang man skal satse på v  forhåndskjøp? Lander fredag 11/4 kl 8 og skal ei heller ha tur / retur bilett.
Hører gjerne tips til rute fra en dreven togreisende.

testo

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #16 på: Mars 06, 2014, 00:45:25 »
Hjelp! Tipsene jeg finner om tog fra Stansted er for det meste av eldre dato.
Hva lønner seg nå (bortsett fra å kjøpe på forhånd)?
Tog via Peterborough? Tog+Undergrunn+Tog via London?
Taxi Stansted - Kings Cross og så tog derfra?
Reiseplanleggerne tar ikke m noe tid til Togskifte. Hvordan kan man vite hvilken avgang man skal satse på v  forhåndskjøp? Lander fredag 11/4 kl 8 og skal ei heller ha tur / retur bilett.
Hører gjerne tips til rute fra en dreven togreisende.

Via Boro,
http://www.thetrainline.com/buytickets/combinedmatrix.aspx?Command=TimeTable#Journey/SSD/LDS/11/04/14/8/30/Dep//////Dep/1/0//0;0;0

Lettest er Express via london og og en liten joggetur over til Kings
https://www.stanstedexpress.com/

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Mortenha

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #17 på: Mars 10, 2014, 23:01:30 »
Billigeste som jeg fant ut er å ta tog også bytte i Peterborugh, eller undergrunn bytte er billigere. Men det er mye mer stress dersom en ikke er kjent og en har veldig kort tid på seg. Men taxi blir nok veldig dyrt tenker jeg. Så tog er nok det enkleste, men en ser det når en går på nationalrailway.co.uk hvordan en bytter tog og priser.

fjellhaugen

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #18 på: Mars 11, 2014, 16:47:34 »
booke enkel stansted - peterborough, og så derfra til leeds. samme med returen.

www.eastcoast.co.uk har fine priser.

obs, ikke søk stansted-leeds, da tar de deg inn i london.

sjekka på randomfredag-mandag nå og kom til ca 40 pund T/R
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Blank_File

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #19 på: Mars 16, 2014, 19:40:42 »
Mye fine tips her folkens. Takker. Det er en stund siden jeg har vært på Stansted, men er det ikke slik at det er togstasjonen der er i kjelleren på terminalen? Rekker vi et tog som går 30 minutter etter at flyet er ankommet hvis vi ikke har noe annet enn håndbagasje? Jeg innbiller meg at det bør gå. Prisen går så inni granskauen opp ved å vente et kvarter.

fjellhaugen

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #20 på: Mars 18, 2014, 21:38:08 »
mnjaaa....

av og til en hælvvvv..... pass kontroll.

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ar9

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #21 på: Mars 29, 2014, 11:18:38 »
Takker. Da er billettene bestilt. Ser at det er minimalt med tid i mellom for togbytte i Peterborough men regner m at det er timet slik at man rekker det.

Mortenha

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #22 på: Mars 29, 2014, 15:09:40 »
Det går bra, er enkelt å bytte tog der.

Blank_File

Sv:
« Svar #23 på: Mars 31, 2014, 17:35:04 »
Vi gjorde dette i helga og vi var ikke i nærheten av å rekke toget fra London til Manchester. Vi klaget i London og fikk nye billetter.

ar9

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #24 på: April 23, 2014, 23:58:26 »
mnjaaa....

av og til en hælvvvv..... pass kontroll.
Ja. Vi brukte 45 min på å komme oss ned i kjelleren til tog perrongen.
Hva skjedde ned Schengen?

ar9

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #25 på: April 24, 2014, 00:20:55 »
Det går bra, er enkelt å bytte tog der.
Enkelt ja, men ble veldig overrasket over at togene ikke korresponderer.
Togene fra Stansted til Peterborough går 1 gang i timen
(Vårt tog hadde ikke servering så er man tørst eller sugen på noe knekk er medbrakt ett godt tips).
Direkte toget til Leeds gikk også 1 gang i timen.
Og vi så det kjøre avgårde akkuratt i det vi var på vei ut av toget fra Stansted, enda vi var blandt de første ut.

Vi spurte på stasjonen og fikk beskjed om at togene ikke korresponderte og at man måtte beregne 1 time i mellom i Peterborough.
Vi var litt oppgitte ettersom billettene var forhåndsbetalt til den aktuelle avgangen.

Heldigvis oppfattet de dette og skrablet litt bak på billettene våre og sørget for fritt leide til Leeds via Wickham.
Så forhåndsbetalt bilett med "fixed time for departure" er neppe tingen å satse på.

Ville nok satset på å ta toget via London neste gang.

Men uansett, bare man kommer seg til Taps er alt greit.

RuneR

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #26 på: April 24, 2014, 07:31:57 »
mnjaaa....

av og til en hælvvvv..... pass kontroll.
Ja. Vi brukte 45 min på å komme oss ned i kjelleren til tog perrongen.
Hva skjedde ned Schengen?
   Det hjelper oss ikke mye med Schengenavtale så lenge Storbritannia ikke er med på avtalen.....
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

ar9

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #27 på: April 25, 2014, 13:29:37 »
mnjaaa....

av og til en hælvvvv..... pass kontroll.
Ja. Vi brukte 45 min på å komme oss ned i kjelleren til tog perrongen.
Hva skjedde ned Schengen?
   Det hjelper oss ikke mye med Schengenavtale så lenge Storbritannia ikke er med på avtalen.....
Da er det på høy tid at de signer avtalen slik at vi slipper å stå så lenge i kø. Noen som vil ta en kjapp telefon til Cameron?

Always white

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #28 på: Oktober 03, 2014, 10:47:06 »
mnjaaa....

av og til en hælvvvv..... pass kontroll.
Ja. Vi brukte 45 min på å komme oss ned i kjelleren til tog perrongen.
Hva skjedde ned Schengen?
   Det hjelper oss ikke mye med Schengenavtale så lenge Storbritannia ikke er med på avtalen.....
Hei, er det noen som har kjøpt 3 dagers tog pass, så man kan ta toget inn til London/Peterboro og til Leeds?
Da er det på høy tid at de signer avtalen slik at vi slipper å stå så lenge i kø. Noen som vil ta en kjapp telefon til Cameron?

columbi

Sv: Tog fra Stansted til Leeds?
« Svar #29 på: Oktober 18, 2014, 07:36:27 »
Har vurdert at Taxi dersom vi er  6-8 personer, er vel så gunstig. Betaler 530 t/r Stanstead-Bewleys. Vet ikke hvor mye tog koster og hvor lang tid man bruker.