Avstemmingen om Regional Members Club

Started by Kato, July 31, 2008, 10:27:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Svend Anders

Quote from: veteranen on August 08, 2008, 11:00:53
Sitat Svend Anders:
"Jeg har i alle fall ikke fått med meg at dersom jeg er MC-medlem, så kan jeg (og alle andre som er det) spasere rett inn i garderobe, presserom, akademi, med mer. Om du kjenner til denne muligheten, vis meg den gjerne!"

Presserom? Er ikke du pressemann, med pressekort? Mener du å fortelle meg at alle pressefolk som oppholder seg på Elland Road er medlemmer av en RMC-branch?

Jeg sier ikke at det ikke villle vært lettere å gjøre din jobb hvis Luscos var en RMC-branch, men dine arbeidsvilkår er ikke så håpløse som enkelte forsøker å fremstille det.

"Spasere rett inn i garderoben"? Gud forby! Vi har da nok å tenke på, om ikke du også skulle spasere rett inn i garderoben og blande deg i taktikkpraten før kampstart!  ;D

Men nå venter jeg spent på at styremedlemmene omsider skal dukke opp her inne, svare på spørsmål, rydde misforståelser av veien og generelt delta i diskusjonen.

Presskort har jeg, og jeg kan komme meg til presserommet etter kamp med det. Der kan jeg få akkurat de samme sitatene om siste kamp, sammen med 10-20 andre pressefolk.

Det DU skrev, var derimot at jeg som Members Club-medlem kunne spasere hvor jeg ville for å snakke med akkurat hvem jeg måtte trenge på Elland Road. Det er direkte feil.

Og jo; et par av intervjuene de siste årene er tatt nærmest inne i garderoben (både på TA og ER). Der får man gjerne litt mer innblikk i hvordan livet i Leeds er, stemning i troppen, litt mer en de standard svarene som "vi er i rute", etc etc.

Regner forøvrig med at det kommer info om Ã...rsmøtet, kandidater til styret, etc i løpet av dagen eller morgendagen.

SA,
ETT DØGN til seriestart!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Karl Hot Shot

Nå ble det ingen avstemming om Regional Members Club på årsmøtet i LUSCOS i går. Nei-siden ved Torgeir Holsæter, Jon Ragnar Skotte og Trond Solli trakk sine kandidaturer til styret, siden saken blir utsatt og det blir nedsatt en egen komite som skal snu alle steiner i saken, før de gir sin anbefaling til styret innen mai 2009. Det betyr i praksis at LUSCOS som supporterklubb tilknyttet LUSC består i det minste ett år til (til neste ordinære årsmøte). Av de 22 fremmøtte på Two Dogs tipper jeg bare ni ville stemt for Holsæter, Skotte og Solli i tilfelle de hadde opprettholdt sine styrekandidaturer. Vi ville med andre ord uansett fått det styret som nå sitter. Jeg vet at sju fremmøtte helt sikkert ville stemt for Holsæter og co, og tipper at i hvert fall to til ville stemt for dem, selv om de er for RMC, men de ønsker likevel et mer balansert styre (i denne viktige saken) enn det vi har nå. Fordelen med at Holsæter og co ikke ble valgt inn i styret, er at de nå kan fortsette den åpne debatten her på forumet, uten å føle seg bundet av forventninger fra styreleder osv. om konsensus. Debatten om saken her på forumet i løpet av sommeren har etter mitt skjønn avdekket et stort behov for demokrati. Det gamle styret svarte ikke på viktige spørsmål til saken (selv om Petter Fjeld var imøtekommende et par ganger, og det gjelder vel også Ray Tørnkvist). Debatten hadde en viss effekt, siden det ikke ble noen kampvotering på møtet i går. For den videre debattens vedkommende håper jeg at styreleder Roalsvig og andre i styret kan være åpne og delta her på grasrota med innspill og synspunkter, og ikke bare henvise til formelle forhold som at den nye komiteen skal ha arbeidsro osv. Det bør også bli vurdert om vi trenger en egen talsmann for supporterne. Denne jobben bør være noe annet enn de stillingsinstruksene som styreleder for LUSCOS eller redaktøren av TPN har. Vi trenger noen som kan svare raskt på spørsmål, uten at det hele nødvendigvis er drøftet grundig i et styremøte osv. I dagens medieverden kan man ikke la det gå to måneder før et foruminnlegg blir besvart.

For øvrig vil jeg si at styret ved ikke å inneholde Holsæter, Skotte og Solli som medlemmer går glipp av viktige menneskelige ressurser. Jeg velger å si det positivt, for i denne uttalelsen ligger det ingen vurdering av de som nå er valgt, men jeg kjenner dem altså i liten grad. Jeg hadde bare sett at folk med hjertet på rett plass, slik jeg kjenner de tre nevnte herrer, ble benyttet mer.