Skrevet av Emne: Nye eiere?  (Lest 7474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

pedro

Nye eiere?
« på: August 04, 2008, 10:34:44 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens sjette rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.
« Siste redigering: August 04, 2008, 11:07:59 av pedro »
Leedsomaniac

marve

Sv: Nye eiere?
« Svar #1 på: August 04, 2008, 11:08:55 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Tror vi bare kan glemme det .Så heldige er vi bare ikke dessverre.
 

Sydhagen

Sv: Nye eiere?
« Svar #2 på: August 04, 2008, 11:16:01 »
og så var det den pålitelige kilden the sun igjen da.....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Nye eiere?
« Svar #3 på: August 04, 2008, 11:27:59 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Tror vi bare kan glemme det .Så heldige er vi bare ikke dessverre.

Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med overskudd. Satsing på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren
« Siste redigering: August 04, 2008, 12:18:24 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Nye eiere?
« Svar #4 på: August 04, 2008, 11:34:26 »
Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med underskudd. Satsing på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren

Avsnitt 1: Totalt enig! Vi ser skrekkeksempler på utenlandske businessmenn som spytter pengene sine inn i engelsk fotball, kun for utsiktene av profitt. De har ikke samme forholdet til fotballen, lojaliteten og æren rundt klubbene som engelskmennene og som vi også har til de engelske klubbene. Se på amerikanske sporter, der klubbene bedriver imagebuilding og noen faktisk flyttes over statsgrenser og fra Canada til USA. Grøss og gru, nei!

Avsnitt 2: Ikke HELT enig...  ;D

« Siste redigering: August 04, 2008, 11:35:59 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nye eiere?
« Svar #5 på: August 04, 2008, 11:37:58 »
Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med underskudd.

...hb in disguise  ;D


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Sv: Nye eiere?
« Svar #6 på: August 04, 2008, 11:45:52 »
Vi kan vel som vanleg stole på The Sun i dette tilfellet. Er nokså sikker på at denne personen ikkje ein gong eksisterer. Sikkert ein fiktiv eventyrfigur frå fjerne Østen.

marve

Sv: Nye eiere?
« Svar #7 på: August 04, 2008, 11:56:21 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Tror vi bare kan glemme det .Så heldige er vi bare ikke dessverre.

Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med underskudd. Satsing på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren

Har vi ikke en sånn eier nå da  ;D ???.Helt ærlig så frister det veldig med en billionær som eier for vårt kjære leedsu nå ,etter all den motgangen vi har hatt de siste årene .Men ser vell de samme farene som deg ved et slikt oppkjøp.
Lokale investorer med hjerte for klubben ????? de finnes ikke !!! da hadde de vært der for lengst .
Lokale talenter ,de forsvinner jo billig til andre prl klubber fordi vi i dag ikke har råd til å beholde de.
Vi eier jo ikke vår egen stadion en gang .
Vi har jo i dag en eier som  styrer klubben med økonomisk vett har vi ikke det da ???.
Nei tanken på å få inn en billionær som eier nå hvirker faktisk meget spennede ,ikke minst så hadde vi hatt råd til å beholde talentene ,kjøpt tilbake elland road og veien tilbake til prl hadde vært mye kortere .
 

Ferre

Sv: Nye eiere?
« Svar #8 på: August 04, 2008, 12:01:53 »
Er vel ikke så mye å spekulere i, kommer aldri til å skje!

marve

Sv: Nye eiere?
« Svar #9 på: August 04, 2008, 12:05:54 »
Er vel ikke så mye å spekulere i, kommer aldri til å skje!

Gjør nok ikke det nå ivertfall .Men å diskutere om man ønsker et slikt oppkjøp elller ikke  er vell helt ok. :).
 

abbe

  • Gjest
Sv: Nye eiere?
« Svar #10 på: August 04, 2008, 12:13:36 »
Det ryktes også at Påskeharen, Jesus og Julenissen er i ferd med å gå sammen om et bud på Leeds United.

auren

Sv: Nye eiere?
« Svar #11 på: August 04, 2008, 12:24:46 »
Er vel ikke så mye å spekulere i, kommer aldri til å skje!

Gjør nok ikke det nå ivertfall .Men å diskutere om man ønsker et slikt oppkjøp elller ikke  er vell helt ok. :).

At Leeds kommer til å bli kjøpt opp er vel ganske så sikkert, om det blir i år eller om noen få år frem i tid. Så diskusjonstemaet er vel interessant nok. Ønsker vi en billionær eller å bygge sten for sten med en mer langsiktig tankegang?

De lokale talentene kommer vi til å beholde så snart vi rykker opp til CCC og lukter på opprykk til PL. Rykker vi opp neste år så tror og håper jeg at Howson fortsetter i klubben.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

Sv: Nye eiere?
« Svar #12 på: August 04, 2008, 12:47:47 »
The Profitable Group denies it is in talks with Newcastle and does not intend to have talks with the Premier League club. (BBC Sport)

Erik M

Sv: Nye eiere?
« Svar #13 på: August 04, 2008, 13:56:29 »
Jeg er veldig spent på hva som vil skje på eiersiden fremover.  Leeds må jo være en av de mest spennende investeringsobjekter i hele fotballverdenen.

Jeg vil selvsagt heller ikke ha en gal riking som ikke har følelser for klubben.  Jeg er imidlertid ikke helt med på at billionær og uansvarlig nødvendigvis er synonymt.  De fleste som er blitt rike er blitt det fordi de er dyktige og kan økonomiske spilleregler. 

Hjerte for klubben skader ikke.  Jeg ville prioritere kompetanse innen økonomi generelt og fotballedelse spesilet samt finansiell styrke fremfor kjærlighet til klubben. 

Kjærligheten får vi ta oss av...
 

Wannabe

Sv: Nye eiere?
« Svar #14 på: August 04, 2008, 14:52:03 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Tror vi bare kan glemme det .Så heldige er vi bare ikke dessverre.

Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med overskudd. Satsing på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren
Nå har jeg et spesielt skjevt øye til slike som Abramovitsj, men over tid er det neppe å trakte etter at vi får eiere som bare skal "leke seg" uten at det betyr noe for dem hvor mye de taper på "leken" eller om de kan gå overskudd. Men det kunne ha vært gøy hvis det hadde vært noen med hjerte for klubben også (faktisk også blant sjeikene), jeg må innrømme det.
 

Hallgeir *

Sv: Nye eiere?
« Svar #15 på: August 04, 2008, 15:27:23 »
  Blir vi kjøpt opp av en milliardær (holder meg til det norske ordet), har vi råd til å beholde talentene, ja. Men de kommer ikke til å få spille på A-laget. Ã…rsak? Det blir handlet inn stjernespillere. Det gir ingen plass til talenter. Bare se på laget til Chelsea.
Super Leeds since 1968

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Nye eiere?
« Svar #16 på: August 05, 2008, 23:16:58 »
Ingen plass til talenter???!!!???
Det e vel faktisk akkurat det Chelsea har,ett lag fullt av store talenter....

Hallgeir *

Sv: Nye eiere?
« Svar #17 på: August 05, 2008, 23:22:00 »
Ingen plass til talenter???!!!???
Det e vel faktisk akkurat det Chelsea har,ett lag fullt av store talenter....

  Men svært få unge oppflasket i egen klubb.
« Siste redigering: August 05, 2008, 23:25:16 av hallghel »
Super Leeds since 1968

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Nye eiere?
« Svar #18 på: August 05, 2008, 23:29:34 »
utenom Terry:)

Promotion 2010

Sv: Nye eiere?
« Svar #19 på: Mai 24, 2010, 12:57:26 »
Et så løst rykte at det neppe er noe hold i det:

21 May 2010 19:49:47
We were out drinking in a Leeds hotel and
saw Tony Dorigo and 3 Australian business men
talking shop
.

Tony dorigo is the face of the consortium
it's only a matter of weeks until a deal will be tabled
to Ken Bates

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: Nye eiere?
« Svar #20 på: Mai 24, 2010, 13:52:27 »
Et så løst rykte at det neppe er noe hold i det:

21 May 2010 19:49:47
We were out drinking in a Leeds hotel and
saw Tony Dorigo and 3 Australian business men
talking shop
.

Tony dorigo is the face of the consortium
it's only a matter of weeks until a deal will be tabled
to Ken Bates

 :)

Ja, football-rumors.com er fantastisk side... :)

ToreLA

Sv: Nye eiere?
« Svar #21 på: Mai 24, 2010, 15:04:30 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.


p0ndus

  • Gjest
Sv: Nye eiere?
« Svar #22 på: Mai 24, 2010, 15:17:07 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.
 
 
 
Veldig kloke ord! 8)

Trulsaren

Sv: Nye eiere?
« Svar #23 på: Mai 24, 2010, 15:52:43 »
"...desperat etter å komme inn i engelsk fotball."

Tviler på at dette er gode nyheter. Om dette i det hele tatt stemmer (noe det ganske sikkert ikke gjør mtp avisens navn) ser jeg enten for meg en kar som kun ønsker å tjene på klubben og ikke spytte inn en drit (hmmm, husker en kar som også liker dette...) eller så har sønnen en engelsk fotballklubb på ønskelisten til bursdagen...
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

newsome

Sv: Nye eiere?
« Svar #24 på: Mai 24, 2010, 16:21:04 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.
 
 
 
Veldig kloke ord! 8)
Så dere har vært sjarmert og kost dere med Leeds i league one????
Skal vi komme opp der vi hører hjemme trenger vi pengesterke,ambisiøse og seriøse folk.
Ikke en forfyllet pensjonert gnier med bosted Monaco! Liten sjarmfaktor der synes jeg!

Jon R

Sv: Nye eiere?
« Svar #25 på: Mai 24, 2010, 16:36:00 »
Et så løst rykte at det neppe er noe hold i det:

21 May 2010 19:49:47
We were out drinking in a Leeds hotel and
saw Tony Dorigo and 3 Australian business men
talking shop
.

Tony dorigo is the face of the consortium
it's only a matter of weeks until a deal will be tabled
to Ken Bates

 :)

Det ryktes at de tre businessmennene litt senere på kvelden ble forvandlet til tre rosa elefanter.  :)
Jon R.

ToreLA

Sv: Nye eiere?
« Svar #26 på: Mai 24, 2010, 17:09:22 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.
 
 
 
Veldig kloke ord! 8)
Så dere har vært sjarmert og kost dere med Leeds i league one????
Skal vi komme opp der vi hører hjemme trenger vi pengesterke,ambisiøse og seriøse folk.
Ikke en forfyllet pensjonert gnier med bosted Monaco! Liten sjarmfaktor der synes jeg!

For at Leeds skal komme tilbake trenger vi pengesterke folk => fotballen har mistet sjarmen.


asLeeds

Sv: Nye eiere?
« Svar #27 på: Mai 24, 2010, 17:34:49 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.
 
 
 
Veldig kloke ord! 8)
Så dere har vært sjarmert og kost dere med Leeds i league one????
Skal vi komme opp der vi hører hjemme trenger vi pengesterke,ambisiøse og seriøse folk.
Ikke en forfyllet pensjonert gnier med bosted Monaco! Liten sjarmfaktor der synes jeg!

For at Leeds skal komme tilbake trenger vi pengesterke folk => fotballen har mistet sjarmen.
vell,det finnes jo 1 mellom ting ....
DALHEIM WHITES

grana

Sv: Nye eiere?
« Svar #28 på: Mai 24, 2010, 17:47:21 »
Dersom Leeds ender opp som et nytt Manchester City eller Chelsea er jeg redd mye av interessen forsvinner for min del. Krysser fingrene for at noe sånt aldri blir Leeds. Håper for all del FIFA snart kommer på banen og redder fotballen, for den har totalt mistet sjarmen.
 
 
 
Veldig kloke ord! 8)
Så dere har vært sjarmert og kost dere med Leeds i league one????
Skal vi komme opp der vi hører hjemme trenger vi pengesterke,ambisiøse og seriøse folk.
Ikke en forfyllet pensjonert gnier med bosted Monaco! Liten sjarmfaktor der synes jeg!

For at Leeds skal komme tilbake trenger vi pengesterke folk => fotballen har mistet sjarmen.

Det viktigste er at de blir investert i noe som går rundt. En fotballklubb er resultater og supportertere, og det som kommer derifra må også drive klubben. Det som har skjedd med Chelsea og City er økonomisk doping, og om det ikke ødelegger fotballen, så ødelegger det iallefall klubbene. Chelsea- og City-supportere bør ha en jævlig flau smak i munnen, og la for guds skyld aldri noe lignende skje med Leeds! Selv Bates er ufattelig bedre enn en Sjeik som vil leke fotballklubb...

ToreLA

Sv: Nye eiere?
« Svar #29 på: Mai 24, 2010, 17:55:04 »
Vi trenger en begrensning av pengebruk som står i stil med driftsinntekter i en klubb, men det vil bli så utrolig mange smutthull at jeg er redd det blir en altfor vanskelig jobb for FIFA og kontrollere noe slikt. Dessverre.