Altfor dårlig, gamle Bates

Started by Kato, August 06, 2008, 12:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

INN:

Luciano Becchio      Kr 0

Enoch Showunmi     Kr 0

Andy Robinson        Kr 0

Alan Sheehan        Kr 0

Robert Snodgrass    Kun utdanningskompensasjon

UT:

Anthony Elding       Undisclosed six-figure fee (Ryktene sier £300 000)

Toni Ameobi          Appearance related fee

Leon Constantine   Free Transfer

Alan Thompson      Lagt opp

Darren Kenton       Frigitt

Curtis Weston      Lån til Gillingham

Vi har sannsynligvis solgt for et par hundre tusen pund mer enn vi har kjøpt for.

Nå måles ikke kvalitet alltid i penger, men Gary McAllister har i hvert fall ikke en Chairman som har åpnet pengebingen for ham.

Tro om man kan lage slike topics i fremtiden ;)

abbe

Quote from: kato on August 06, 2008, 12:53:53
INN:

Luciano Becchio      Kr 0

Enoch Showunmi     Kr 0

Andy Robinson        Kr 0

Alan Sheehan        Kr 0

Robert Snodgrass    Kun utdanningskompensasjon

UT:

Anthony Elding       Undisclosed six-figure fee (Ryktene sier £300 000)

Toni Ameobi          Appearance related fee

Leon Constantine   Free Transfer

Alan Thompson      Lagt opp

Darren Kenton       Frigitt

Curtis Weston      Lån til Gillingham

Vi har sannsynligvis solgt for et par hundre tusen pund mer enn vi har kjøpt for.

Nå måles ikke kvalitet alltid i penger, men Gary McAllister har i hvert fall ikke en Chairman som har åpnet pengebingen for ham.

Får håpe Ridsdale kommer og redder oss fra denne forferdelige Bates som ikke vil bruke penger!!

Dennis

Syns det er snevert å alltid skulle måle spillerne i hvor mye de koster.

Etter hva jeg kan lese på "papiret" synes jeg vi står utrolig mye bedre skodd med de spillerne vi har fått inn, kontra de vi har solgt\gitt bort. I tillegg sitter vi kanskje igjen med noen pund til overs, om ikke Sheehans overgang ble kostende mer.

Robinson - proven toppspiller i League One. På årets lag i fjor.
Sheehan - tok seg meget godt opp etter en dårlig start.
Showunmi - usikker, men gir oss en ny dimensjon i angrep. God mot Dender
Becchio - spennende spiller, tross å være uskrevet blad.
Snodgrass - talentfull type som visstnok hadde interesse også i CCC.

Elding - fikk aldri ordentlig sjansen, men det er vel en grunn til det?
Ameobi - et talent som aldri så ut til å ta steget.
Constantine - proven målscorer i L1, men fikk Leeds-tiden ødelagt av skader.
Thompson - gammel, skadeforfulgt og ferdig.
Kenton - skrap, havnet på kant med trener?
Weston - for dårlig

Jeg prøver meg heller med; Well done Macca!

Mange spennende spillere til en meget billig penge, slik jeg liker det aller best.
Marching on together!

peacock

For dårlig? Kan da ikke skade å ha penger for senere kjøp? I utgangspunktet er dette et mannskap som er mer enn godt nok til opprykk. Stallen er dog for stor, og bør slankes ytterligere.

Per-Stian

Konklusjonen frå Mr. Kaizer støttast! Syns vi har gjort nokon gode og riktige "investeringar" i blant andre Robinson og Sheehan.

Trur ikkje Bates har fortalt Macca at vi KUN kan hente inn gratis spelarar. Vi hadde vel inne eit bod på for eksempel Bothroyd og Morgan (i vår)?

Svend Anders

Både Sheehan og Snodgrass skal det betales kompensasjon for. Snodgrass er de vel enig om, tror det er i alle fall et par-tre hundre tusen pund?
Sheehan hørte jeg noe om £500.000 pund for.

Det er vel også litt tilfeldigheter at man ikke ender med å hente spillere som ikke må betales for. Ingen grunn til å betale for Becchio bare for å betale - samtidig som vi hadde bud på £300.000 inne på Bothroyd som det ikke ble noe av. Vi bød vel også en halv mill for Riordan, men jeg mener det er riktig å ikke betale det dobbelte bare for å hente spillere som koster.

Hvor mye har stallen totalt sett kostet, og hvordan ligger de andre klubbene an?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

McMidjo

I Batesforstyrrelsen går nok ikke dette regnestykket ditt opp kato!  :)

Totalt sett tror jeg gamle Bates har punget ut £ 400.000 - 500.000 mer enn han har fått inn.

I tillegg har nok lønnsbudsjettet vokst ganske mye (etter hva jeg forstår er det dette som nå forhindrer signeringen av Telfer), og jeg synes i hvert fall det er mer fornuftig bruk av penger å gi egenutviklede spillere som Howson et anstendig lønnspålegg, enn å blåse de på nye spillere i transfermarkedet.

Iflg BBC er både Becchio, Sheehan og Livingston signet på såkalte 'undisclosed fees', og jeg kan tenke meg at total transferfee for disse ligger i nærheten av £ 500.000.

Iflg Merida messageboards (via Waccoe), har Leeds betalt i nærheten av £ 100.000 for Becchio.

For Sheehan og Snodgrass har nok Leeds vært nødt til forhandle på transfersum/kompensasjon med Leicester og Livingston, og jeg gjetter at den samlede transfersummen for disse to ligger i størrelsesorden £ 300.000-500.000. (Tror prosessen er slik at overgangssummen â€" dvs utdanningskompensasjonen -  skal fastsettes av et uavhengig tribunal om klubbene ikke blir enige om en transfersum/kompensasjon. Basert på tidligere tribunalsaker vil jeg tro at et tribunal hadde satt prisen på hver av disse to relativt høyt â€" iom at begge bl.a. er U-landslagsspillere for sine respektive land, så det gir nok en pekepinn på hva Leeds har betalt….)

For Enoch og Robinson har nok Leeds betalt en signonfee - som i hvert fall for Robinson sin del â€" kan beløpe seg til over £ 100.000.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kato

Ta en titt rundt oss:

Colchester £400 000 bare for Gillespie

Huddersfield £250 000 for Roberts

Peterboro £150 000 for Torres

Bare for å ta noen eksempler.

Vi elsker å snakke om hvilken storklubb Leeds er.

Frykter det vi har gjort på transferfronten denne sommeren ikke er mer enn midt på treet i League One. Bates viser ingenting som tyder på at han satser på Leeds United.

Enhver ny spiller som kommer inn døra på Elland Road hauset i været.

I praksis har følgende skjedd:

Showunmi, Becchio og Snodgrass har alt å bevise.
Robinson kanonsigning, men han trodd ehan skulle spille CCC da han signerte.

Freedman, Thompson, Heath, Elding, Constantine med flere ut porten.

Har vi et bedre mannskap nå enn i vår, i så fall marginalt.

De som tror at opprykk blir en walk in the park denne sesongen, tar grundig feil. Det blir beintøft å komme seg opp. Vi har en stall som kanskje er god nok, men det skal ikke gå mye gæærnt før det blir Play Off (Og da er det kveld).

Går vi ikke opp i år, har vi vokst oss godt inn i League One. Da kan det bli mange år til vi er tilbake igjen.

Har Ken Bates vist oss at han gjør alt for å rykke opp i år?

NEI.

Husk på det når Gary McAllister skal henges hvis resultatene ikke blir gode nok.

GeirO

Er litt fornøyd med å ha brukt lite penger. Vitner om sunn økonomisk drift. Kanskje Bates har noen kroner til overs i januarvinduet  :o :o Eller sparer til neste sommer (CCC)
MOT

auren

Quote from: kato on August 06, 2008, 16:12:19
Ta en titt rundt oss:

Colchester £400 000 bare for Gillespie

Huddersfield £250 000 for Roberts

Peterboro £150 000 for Torres

Bare for å ta noen eksempler.

Vi elsker å snakke om hvilken storklubb Leeds er.

Frykter det vi har gjort på transferfronten denne sommeren ikke er mer enn midt på treet i League One. Bates viser ingenting som tyder på at han satser på Leeds United.

Enhver ny spiller som kommer inn døra på Elland Road hauset i været.

I praksis har følgende skjedd:

Showunmi, Becchio og Snodgrass har alt å bevise.
Robinson kanonsigning, men han trodd ehan skulle spille CCC da han signerte.

Freedman, Thompson, Heath, Elding, Constantine med flere ut porten.

Har vi et bedre mannskap nå enn i vår, i så fall marginalt.

De som tror at opprykk blir en walk in the park denne sesongen, tar grundig feil. Det blir beintøft å komme seg opp. Vi har en stall som kanskje er god nok, men det skal ikke gå mye gæærnt før det blir Play Off (Og da er det kveld).

Går vi ikke opp i år, har vi vokst oss godt inn i League One. Da kan det bli mange år til vi er tilbake igjen.

Har Ken Bates vist oss at han gjør alt for å rykke opp i år?

NEI.

Husk på det når Gary McAllister skal henges hvis resultatene ikke blir gode nok.

Hvis ikke Macca klarer å styre Leeds til opprykk med det sterke mannskapet han nå rår over er han ikke rette mannen for Leeds...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Erik M

Quote from: GeirO on August 06, 2008, 16:26:50
Er litt fornøyd med å ha brukt lite penger. Vitner om sunn økonomisk drift. Kanskje Bates har noen kroner til overs i januarvinduet  :o :o Eller sparer til neste sommer (CCC)

Dette slutter jeg meg til.  Dessuten er ikke sommervinduet lukket ennå.

Det er greit nok å være nøkterne i forventningene.  Får Leeds jobbe i fred gjennom hele sesongen vil vi vinne divisjonen lett.  Såpass er jeg helt sikker på.

Man vinner ikke alle kampene selv om man er best.  Leeds var faktisk overlegent best i fjor, vil jeg hevde, tatt alt i betraktning:

1. En uke før ligastart hadde vi hverken spillere eller lisens - tenk bare på det!
2. November mistet vi en meget inflytelsesrik ass. manager.
3. Februar mistet vi manageren.
4. Likevel hadde vi rykket direkte opp uten poengstraffen.

Jeg er fornøyed med en forsiktig pengebruk på dette stadiet.  Jeg tror også det er ressurser i bakhånd om det behøves.  Hvorfor splæsje ut store summer nå for å imøtekomme skeptikerne?

Jeg er forsiktig optimist (til meg å være) og er overbevist om at vi er i top 6 i CCC neste år.

sportcarl1

tycker det är bra att Bates håller i plånboken och inte låter det skena iväg, vi är ju i så mycket bättre sits än förra året vid denna tiden, bättre satsa ordentligt inför nästa säsong när vi spelar i CCC, då är det lättare att få rätt spelare med

McMidjo

.....

...Og så må vi huske at det er gamle Bates som også har ansatt Gary McAllister (hvordan det passer inn i Bates smarte 'splitt og hersk' strategi er jeg jammen ikke sikker på  :-\) - så jeg er ikke tvil om at Bates må ta det overordnede ansvaret om resultatene ikke blir gode nok....

Klarer dere innbitte Batesmotstanderne å gi 'gammern' noe som helst kreditt for ansettelsen av McAllister forresten?  ???

Promotion 2010

Quote from: McMidjo on August 06, 2008, 22:40:26
.....

...Og så må vi huske at det er gamle Bates som også har ansatt Gary McAllister (hvordan det passer inn i Bates smarte 'splitt og hersk' strategi er jeg jammen ikke sikker på  :-\) - så jeg er ikke tvil om at Bates må ta det overordnede ansvaret om resultatene ikke blir gode nok....

Klarer dere innbitte Batesmotstanderne å gi 'gammern' noe som helst kreditt for ansettelsen av McAllister forresten?  ???

Akkurat det siste der var en utrolig tafatt avgjøelse av Bates..............eh sorry jeg er Bates-tilhenger....eller kanskje mer presist: en som respekterer den jobben Bates har gjort fra januar for noen år siden i håpløs gjeld og frem til nå når det endelig har snudd...  ;)   Ansettelsen av Macca var helt ålreit den!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

.....

Skjønner ikke helt hva du vi frem til i dette innlegget, Midjo. Hva har Bates generelle splitt og hersk strategi med managerspørsmålet å gjøre?

Det vil jo være både latterlig og dumt å mene at alt Bates gjør i Leeds er feil. Fyren har jo vært involvert i klubbledelse i 40 år, så han vet selvsagt mye. At han har rotet og foretatt flere feilavgjørelser i managerspørsmålet i løpet av sin tid i Leeds, er en annen sak - og en ikke uvesentlig delforklaring på hvorfor vi befinner oss i tredje divisjon.

Jeg tror de aller fleste Leeds-supportere er fornøyd med at McAllister er vår manager. For min egen del kan jeg jo si at jeg opplever det som en lettelse å kunne gå inn på newsnow uten på forhånd å frykte at vår manager har sagt noe tankeløst, dumt og skadelig til media i løpet av de siste timene.  :)

Den kommende sesong? Jeg synes det ser bra ut. Og, som Erik skriver, overgangsvinduet er fremdeles åpent…

Skal vi tippe at Leicester og MK Dons blir våre farligste konkurrenter med tanke på direkte opprykk..?

McMidjo

Quote from: veteranen on August 06, 2008, 23:32:04
....
Skjønner ikke helt hva du vi frem til i dette innlegget, Midjo. Hva har Bates generelle splitt og hersk strategi med managerspørsmålet å gjøre?
...

Driver bare litt ap med dere. :)

Jeg mener â€" om Bates har en generell strategi om å splitte supporterne, må det være ufattelig dumt av ham å ansette den mest samlende manageren vi har hatt på mange mange år….  ::)

HåvardK

Det går vel an å lese katos innlegg som et forsøk på å dempe de i noen tilfeller ekstremt høye forventningene noen her inne har til årets sesong. For egen del foretrekker jeg heller å bli satt i "innbitte Batesmotstandere"-båsen fremfor "denne divisjonen vinner vi lett"-båsen.

Erik M

Når ting har kommet i ordnete former på Elland Rd, økonomien er under kontroll og stallen er styrket er det IKKE "ekstremt høye forventninger" å tro at Leeds United vinner tredjedivisjon. 

Pek på en ting som tilsier at vi gjør det dårligere enn i fjor...

Jon R

.....

----------------------------------------------------------------------------------

Sitat fra: veteranen på August 06, 2008, 23:32:04
....
--------------------------------------------------------------------------------------------

Driver bare litt ap med dere.

Jeg mener â€" om Bates har en generell strategi om å splitte supporterne, må det være ufattelig dumt av ham å ansette den mest samlende manageren vi har hatt på mange mange år…. ::) 

Her har du nok misforstått litt, min venn. "Splitt og hersk" brukes for å feie brysomme " motstandere" av banen. Dernest må han ha en strategi på å holde den gjenværende "hirden" samlet. Det er her Mc Allister kommer inn i bildet. Dette er da basic gruppepsykologi ?  ;)

Forøvrig burde det være uproblemtisk å gi Bates både ris og ros for ryddejobben han har gjort for klubben vår, herunder ansettelsen av redelige Gary Mc Allister.  :)
Jon R.

McMidjo

Quote from: Jon R on August 07, 2008, 16:13:41
....
Her har du nok misforstått litt, min venn. "Splitt og hersk" brukes for å feie brysomme " motstandere" av banen. Dernest må han ha en strategi på å holde den gjenværende "hirden" samlet. Det er her Mc Allister kommer inn i bildet. Dette er da basic gruppepsykologi ?  ;)

Aah - nettopp! Da henger det på greip allikevel.  :)

veteranen

Quote from: McMidjo on August 07, 2008, 16:22:13
Quote from: Jon R on August 07, 2008, 16:13:41
....

Aah - nettopp! Da henger det på greip allikevel.  :)

Da sier vi det på denne måten: Bates splittet ved å ansette Wise - og hersket ved å ansette McAllister!

I tilfellet Blackwell, hersket Bates først ved å gi ham en treårs-kontrakt - for så å splitte, ved å sparke mannen drøye tjue kamper seinere.

Intrikat luring, denne Bates. Tror vi gjør lurt i å holde et øye med den mannen!  :D

Kato

Hva blir dårligere enn i fjor, Erik M?

Jeg er 100% sikker på at vi ikke kommer til å være i nærheten av å plukke like mange poeng siste 5 minuttene av kampene denne sesongen.

Og der ligger det noen poeng ja.

abbe

Quote from: kato on August 07, 2008, 17:29:45
Hva blir dårligere enn i fjor, Erik M?

Jeg er 100% sikker på at vi ikke kommer til å være i nærheten av å plukke like mange poeng siste 5 minuttene av kampene denne sesongen.

Og der ligger det noen poeng ja.

I år avgjør vi kampene FØR pause, og den mentale helsen til samtlige her inne bedres mange hakk!

Kato

Ja, la oss håpe det.

Nøkternheten min kommer ut av to hovedfaktorer:

1. Jeg har blitt skuffa så jævlig mange ganger. Fra Peter Shirtliff senket oss i 1987 har vi blitt slått i gulvet gang etter gang etter gang etter gang. Nesten så man er blitt helt immun, spesielt etter et par nedrykk og noen grusomme Play-Off-finaler de siste par tre årene.

2. Ken Bates leker med oss. Han er den gamle katta som er på musejakt for siste gang. Noe må han bruke tiden på, og nå leker han med vår klubb. Ikke putter han noe særlig med penger inn, og man måtte visst hvor mange millioner pund han klarte å putte i egen lomme før han sendte oss i Administrasjon (For øvrig på samme kjeltrings vis som han raljerte i Chelsea). Dog skal han ha kred for å ha ansatt Gary Mac.

Einar

Quote from: Erik M on August 07, 2008, 15:47:06
Når ting har kommet i ordnete former på Elland Rd, økonomien er under kontroll og stallen er styrket er det IKKE "ekstremt høye forventninger" å tro at Leeds United vinner tredjedivisjon. 

Pek på en ting som tilsier at vi gjør det dårligere enn i fjor...

Vi har ikke 15 poeng i minus før start, og ettersom målsetningen er å gjøre det bedre enn i fjor kan jo det bety at det regnes som en suksess om vi har ett poeng etter 5 kamper  :-\

Da blir nok resten av sesongen tøff  ;D

Ove

Jeg synes ikke de siste månedene har vært så ille på transferfronten jeg. I siste halvdel av forrige sesong kom Michalik, så kom Freedman på lån (kanskje snart tilbake?) i sommer fikk vi først signaturen til Robinson, deretter Rui. Vi var jo etter bl.a. Kevin Philips også, uten hell.

Kanskje er det en fordel å ha litt is magen i League One og ikke inngå mange langtidskontrakter, men heller håpe på enda bedre kvalitet hvis/når? vi rykker opp i CCC.

Geir Magne

Det er vanskelig å vite hvor mange pund Bates besitter og hvorfor han ikke blar opp mere til spillerkjøp. Kanskje han ikke er den millionæren vi tror? Uansett ser det ut til at mannen har et økonomisk prinsipp om at penger skal tjenes FØR de brukes. Og det kunne kanskje noen hver (les. Ridsdale) av oss ta eksempel av. OG: Hvor lenge holder Pool- og Manuboblene før de sprekker? Hvem blir de neste til å gå på samme smell som Leeds United?
Happy days are here again, it's official from Number 10!