FA charge Leeds United

Started by Erik_, August 29, 2008, 15:48:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Det er godt mulig at dette er krisemaksimering og storm i et vannglass osv., men jeg forstår jo også de som har gått lei av negative overskrifter om vår klubb, en negativitet som synes aldri å ta slutt. Som et nettsted skriver: "One has to wonder what sort of muppet's are running our club". Det er bare å håpe at det kun er "etterbetalingen" av Milners salg til Villa som flyr ut (transfer-)vinduet.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

DET LITT FESTLIGE HER ER VEL AT HVIS LEEDS LIGGER I FARE FOR Ã... FÃ... POENGTREKK, SÃ... GÃ...R RESTEN AV DIVISJONEN UT I STREIK FORDI DE MENER DET ER URETTFRDIG AT LEEDS IKKE FIKK TREKKET FØR SESONGEN....SLIK AT DE ANDRE KLUBBENE KUNNE KALKULERE SEG FREM TIL HVOR LAGET VILLE LIGGE ETTER EN 5-6 KAMPER.

AKKURAT SOM I APRIL I FJOR. KLUBBENE ØNSKER INGEN FORANDRING I POENGENE TIL LEEDS UNITED!!!

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

mari

Kan noen presisere hvor ryktene om poengtrekk kommer fra.....

Dersom man følger med litt er Daily Mail avisen den avisen som har lagt klubben vår aller mest for hat - foran daily mirror og the sun....

Har man noe konkret som tilsier at det kan bli poengtrekk eller er det vår sedvanlige krisemakismering som er ute og går ????

stian

Dette med å bruke en agent uten lisens må vel være gjort i god tro? Noe annet er i så fall utrolig svakt av klubben. Men dersom det er snakk om en forseelse som er gjort i god tro kan det umulig bli snakk om poengtrekk.

stian

Og forresten (for å svare på mitt eget innlegg), dersom dette er gjort med viten å vilje - hvor sinnsykt er det ikke å ta sånne snarveier for å få ANTHONY ELDING til klubben????? Hadde det vært en superstjerne hadde det vært noe annet.

sveifors

Minner om at Luton fikk 10 poeng minus for samme forseelse

"Luton Town were this season docked 10 points by the FA for breaching agent payment regulations."

Vi er vel ikke verdens mest populære klubb i FA
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

SuperLeeds!

Fra BBC.co.uk:

Leeds plead guilty to FA charge
Leeds United

Leeds United have pleaded guilty to a Football Association charge for using an unlicensed agent when buying Anthony Elding from Stockport County.

Leeds have stated that no payment has been made or is alleged to have been made to Lorenzo Paolo, the agent involved in January's transfer.

The club have requested a personal hearing and could be fined by the FA.

Elding has since left Elland Road to join Crewe Alexandra after making just nine appearances for Leeds.

rastafari

Jeg gir snart opp. Hvilke amatører er det som styrer denne klubben ???
Ihvertfall greit at man legger seg flat med engang når en driter på draget på denne måten.
"I god tro"  :o Pisspreik!

Om dette koster oss noen poeng og opprykket ryker, gir meg over og følger Harrogate Town i stedet.

Som en annen uttrykte det: Muppets

Edit: Skriveleif
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

sveifors

Quote from: rastafari on September 04, 2008, 09:34:07
Jeg gir snart opp. Hvilke amatører er det som styrer denne klubben ???
Ihvertfall greit at man legger seg flat med engang når en driter på draget på denne måten.
"I god tro"  :o Pisspreik!

Om dette koster oss noen poeng og opprykket ryker, gir meg over og følger Harrogate Town i stedet.

Som en annen uttrykte det: Muppets

Edit: Skriveleif
Ta det rolig, tenk på hjertet
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Sleivind

Quote from: sveifors on September 04, 2008, 09:15:49

"Luton Town were this season docked 10 points by the FA for breaching agent payment regulations."

Dette er sludder og pølsevev!

Luton ble funnet skyldig i 15, femten, brudd på overgangsreglene. I Leeds sitt tilfelle så er det altså snakk om 1, en, liten forseelse de har erklært seg skyldig i. Så Leeds sitt tilfelle er ikke en gang sammenlignbart med Luton skyldigheter!

Boxman

Dette er jo helt håpløst feil da!
Hvis du skal sammenligne med noen, kan du gjøre det med Arsenal, som fikk en bot på £10000 for "use of unlicensed agent" i 2005, når de hentet en spiller fra Ajax.
Proud to be Leeds!

75 SOLLI

Tror (les: håper) dette er storm i ett vannglass.
Det er er snakk om å få en bot. Hvis ikke må jo snart alle lag som gjør en liten feil starte med minuspoeng.........

stian

Quote from: 75 SOLLI on September 05, 2008, 07:57:41
Tror (les: håper) dette er storm i ett vannglass.
Det er er snakk om å få en bot. Hvis ikke må jo snart alle lag som gjør en liten feil starte med minuspoeng.........

Enig. Ser uansett ikke for meg at klubben ville sagt seg skyldig hvis det ikke var en bot som ventet. Hadde det vært den minste fare for poengtrekk ville Bates vært midt oppi en av sine ville mediekampanjer om hvordan alle forfølger Leeds og hvordan han skal trekke inn høyesterett, EU-parlamentet og menneskerettsdomstolen i Haag for å ta FL/FA.

kjelvi

Date set for United transfer inquiry

Anthony Elding

Leeds United will discover their punishment for breaching the Football Association's rules on player agents on September 30.
The governing body has finalised the date of United's personal hearing into their use of an unlicensed agent during the transfer of Anthony Elding from Stockport County to Leeds in January, and the club will state their case to an FA regulatory commission a week on Tuesday.
Leeds were charged last month with breaking the FA's strict regulations relating to agents by involving an unregistered representative â€" Lorenzo Paolo â€" in the negotiations which brought Elding to Elland Road on the final day of the January transfer window.
United submitted a guilty plea to Soho Square on September 3 but requested a personal hearing and the club are expected to offer mitigation in an attempt to limit their punishment after insisting no money was paid to Paolo during or after Elding's move to Leeds.
The striker, who has since left Elland Road for Crewe Alexandra, joined United for an undisclosed fee on January 31, agreeing a two-and-a-half year deal with the Yorkshire club.
Elding was represented by Paolo at the time of his transfer â€" he has since changed agents, and the charge brought against Leeds does not relate in any way to his subsequent switch to Crewe â€" but Paolo appears to have lacked the appropriate licence to handle the deal.
In a statement released immediately after their guilty plea, United said: "The club has requested a personal hearing and no further comment will made, other than we would like to re-iterate the fact that no payment has been made or is alleged to have been made to the agent involved in respect of the transfer."
United's punishment is most likely to be a financial penalty, and the sanction will be set by the regulatory commission after Leeds have presented their explanation on September 30.
Section A of the FA's Football Agent Regulations states that member clubs "must not at any time use the services of, or seek to use the services of...an unauthorised agent in relation to any agency activity".

YEP

Sleivind

Er det spilleren som "ansetter" agenten? Eller er det klubben som "ansetter" en agent til spilleren? Og er det en agent som representerer spiller og en som representerer klubb? Eller bare en av delene?

Hvis mister Lorenzo Paolo ble "ansatt" av Elding, og er hans agent. Hvorfor skal da Leeds bli straffet egentlig?

Promotion 2010

United sweat on FA ruling
9:43pm Monday 29th September 2008

Leeds will find out tomorrow what their punishment will be for using an unlicensed agent.

The club pleaded guilty to an FA charge of involving agent Lorenzo Paolo in the transfer of Anthony Elding to United in January. Elding has since moved to Crewe.

Club officials will attend the hearing to state their case that they paid no money to the agent, who no longer represents Elding.

They are hoping that in the circumstances the FA will be satisfied with giving them a slapped wrist or, at worse, a fine, although there is an outside possibility that points could be deducted.

Modsere: Slå denne gjerne sammen med en annen tråd om samme emnet. Jeg fant ikke tilbake til den tråden...
Min første Leeds-kamp:

Sleivind

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on September 29, 2008, 22:58:37

Modsere: Slå denne gjerne sammen med en annen tråd om samme emnet. Jeg fant ikke tilbake til den tråden...
Done.

...når jeg omsider kom på å søke etter 'elding+agent' fant jeg det :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

josoer

Ã...j!

Frykter det verste når det gjelder FA+Leeds osv.

Måtte det ikke ende med poengstraff, det blir for hardt å takle.

mari

For de som har mistet nattesøvnen kan de slippe sovepiller i kveld;

Resultatet ble en bot på inntil 20.000 pund hvorav 7.500 pund må betales nå - de resterende er så kalt "suspended" dvs at denne delen av boten betales dersom vi skulle gjøre oss skyldige i nok et brudd på regler rundt bruk av agenter

McMidjo

Quote from: mari on September 30, 2008, 17:09:08
For de som har mistet nattesøvnen kan de slippe sovepiller i kveld;

Resultatet ble en bot på inntil 20.000 pund hvorav 7.500 pund må betales nå - de resterende er så kalt "suspended" dvs at denne delen av boten betales dersom vi skulle gjøre oss skyldige i nok et brudd på regler rundt bruk av agenter

Med andre ord - som forventet, 'a punishment that fits the crime'.

Så er det moro å bla seg tilbake til skrekkscenariene tidligere i denne tråden....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: Boxman on September 04, 2008, 18:12:37

Dette er jo helt håpløst feil da!
Hvis du skal sammenligne med noen, kan du gjøre det med Arsenal, som fikk en bot på £10000 for "use of unlicensed agent" i 2005, når de hentet en spiller fra Ajax.

Dette var ikke så galt resonert seg frem til dette da...!
Min første Leeds-kamp:

Per-Stian

£7500 i bot + £12500 for å ha brukt ein agent utan lisens. Får verkeleg håpe vi overlever denne økonomiske ruineringen.