Spiller: Patrick Bamford

Started by RoarG, July 31, 2018, 17:00:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raggen

Quote from: GaryMac on May 05, 2024, 00:03:05
Fikk en merkelig feeling og bare måtte sjekke en sak.
Hvor mange ligakamper har Bamford startet i årets sesong, og hvordan har det gått i de kampene?
Det  viser seg at han har 15 starter, og vi står med 12-2-1 på de femten kampene. Eneste tapet er mot Coventry.

FÅ DEN MANNEN PÅ BEINA TIL FØRSTE KAMP MOT NORWICH!!!

Har vært med i hylekoret (i alle fall inni meg) om at han er for dårlig og scorer for lite, men ting tyder på at vi er helt avhengige av den jobben han gjør på topp. Bare å krysse alt vi har for at han blir spilleklar.

ELLER starte joseph.. bedre i pressspillet og truer mere bakrom enn piroe
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Er Bambi fit mot Norwich skal han selvsagt starte!

Joseph en god nr 2. Skal Farke på død og liv starte med Piroe kan han like godt ha Rutter som spiss og Piroe nr 10. Fungerte greit i høst, ikke funket i våres med omvendte roller.

Håper uansett at Bamford er klar til dyst nå. En god førsteforsvarer og er flink til å gi andre spillere rom.

auren

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Er det sagt noe om hvor lenge Bamford er ute? Ikke fått med meg hva han feiler.

Hallgeir *

Bamford er klar til helgens kamp. Av ukjente årsaker finnes det noen som ikke er glade for det.  :o
Super Leeds since 1968

Andersen

Hver gang Bamford er frisk og spilleklar , går jeg bare og venter på et nytt skadeavbrekk , etter en kamp , enten han begynner fra start , eller kommer inn som innbytter. Vi er jo blitt vant til det etter hvert.

Killa

Quote from: Andersen on September 10, 2024, 15:12:45Hver gang Bamford er frisk og spilleklar , går jeg bare og venter på et nytt skadeavbrekk , etter en kamp , enten han begynner fra start , eller kommer inn som innbytter. Vi er jo blitt vant til det etter hvert.

Skjønner poenget ditt - klok av skade etc.... MEN: Personlig går jeg og venter på at han finner igjen nettmaskene! :D

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on September 10, 2024, 14:40:56Bamford er klar til helgens kamp. Av ukjente årsaker finnes det noen som ikke er glade for det.  :o
Bra han er klar...dxs. det er vel litt tidlig å si at han er klar. Det er mange treninger igjen.
MOT

Cherry

Har egentlig ikke villet innrømme det tidligere, men nå går det mot slutten av Leeds `karrieren
for vår eminente spiss. Det går lengre og lengre ift hvor kjapt han klarer å komme tilbake fra skade - og slik har det jo vært faktisk de 3 siste sesongene.
Typen spiss har i mange kamper vært ett savn , når Patrick har vært skadet.
Han har en herlig evne til å dra på seg stopperne til motstanderen, og finne bakrom - samt være lur og plassere seg riktig innefor 16 meteren.
Under Bielsa , den sesongen vi rykket opp- og den 1. i premier leauge var han fantastisk god.
Han er når han er i form og fit`en fantastisk avslutter og team-player.
Scoret etter det jeg husker 18 mål i PL, og fikk også sin eneste senior-landskamp for England.

Har jo ett lite håp om at han kan bidra og få fortjent kred`nå siste måneder denne sesongen - men jeg tror vel ikke at det blir flere sesonger i Leeds drakt etter denne , selv om jeg mener at han har kontrakt ut 26`.
Det er vel kroppen til Patrick som nå mer enn hodet forteller ham dette.
Synd med sant.

Asbjørn

Plutseliiig er han i skuddet igjen

Grattis med nr 200.
Bare Mick Jones har flere kamper i 9'er-trøya for Leeds ifølge stats-Cooper
(og Ayling henger med gamle venner på insta :) )

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

For en frustrerende person Pat Bamford er. På sitt beste en strålende all round spiss i denne divisjonen, som mangler det naturlige instinktet til en topscorer. Innsatsen og bakromsløpene er det ingenting å si på og han har - når han er i form - ganske bra hurtighet. Under Bielsa, da han ble piska rundt med murderball hver uke, var hans lengste skadefri periode i karrieren og i to sesonger bøtta han inn med mål både i CC og PL.

Så er det de evinnelige skadeproblemene som holder han ute. Det blir problematisk når din #9 aldri er helt tilbake, men likevel er den du på mange måter venter på. Den lange og dyre kontrakten han fikk ble dessverre helt feil, men jeg håper han kan bidra til opprykk i de siste rundene. Da er alt glemt.

Han, sammen med Struijk og Meslier, er vel siste rest av Bielsa-gjengen, så det blir litt vemodig når også han en gang gir seg i Leeds. Selv om han de siste sesongene har vært et stort problem grunnet fraværene.

Jeg skulle likt å sett både Bamford og Piroe på banen samtidig i løpet av innspurten.
Marching on together!

leedslife

Veldig enig. Flytt ned Piroe og kjør Bamford inn som spiss.
Han har attitude og tilstedeværelse.
Det savnet var stort i PL da han fra andre sesong stort sett var skadet. Og klubben må adressere det når vi nå forhåpentligvis rykker opp.
Da trenger vi uten tvil kvalitet, men er det en ting dette laget mangler så er det typer.

Dennis

Quote from: leedslife on April 09, 2025, 10:47:47Veldig enig. Flytt ned Piroe og kjør Bamford inn som spiss.
Det savnet var stort i PL da han fra andre sesong stort sett var skadet. Og klubben må adressere det når vi nå forhåpentligvis rykker opp.
Da trenger vi uten tvil kvalitet, men er det en ting dette laget mangler så er det typer.

Etterpåklokskap er fryktelig enkelt, men tenk om Leeds hadde gått for Watkins kontra Rodrigo. Nå er det kun på hukommelse, men det var vel Bielsa som gikk for sistnevnte, var det ikke?

Uansett, Watkins er en spiller med mange av de samme kvalitetene som Bamford - bare bedre. Løper utrettelig, truer bakrom, presser forsvaret når de triller ball og gjør generelt medspillerne bedre. Altså, en bedre utgave av Pat, med bedre avslutningsegenskaper.

Skal ikke si at Leeds hadde spilt PL enda om det ble slik - jeg likte også Rodrigo - men han hadde passet langt bedre inn i spillestilen til Bielsa. Det syns jeg i alle fall virker åpenbart. Så mente man vel også kanskje at man var godt nok skodd med Bamford og basert på første sesong tilbake i PL så det jo absolutt sånn ut. Vi hadde sikkert klaga på for få komplementære egenskaper hadde det vært valget. :)

Ikke meninga å sitte her med fasit i hånd og dømme, heller ment som et sukk om hvor vi kunne stått. Og det er ikke bare knytta til Watkins heller; nær alle lag (i Premier League spesielt) spiller seg ut bakfra for tida. Da er høyt, kollektivt press en klar fordel og der passer Piroe rett og slett ikke inn.

Som en dyp spiss hvor Bamford leder linja og truer bakrommet og forstyrrer stoppere (i CC-innspurten), det kunne vært noe!
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on April 09, 2025, 11:26:48
Quote from: leedslife on April 09, 2025, 10:47:47Veldig enig. Flytt ned Piroe og kjør Bamford inn som spiss.

Etterpåklokskap er fryktelig enkelt, men tenk om Leeds hadde gått for Watkins kontra Rodrigo. Nå er det kun på hukommelse, men det var vel Bielsa som gikk for sistnevnte, var det ikke?

Uansett, Watkins er en spiller med mange av de samme kvalitetene som Bamford - bare bedre. Løper utrettelig, truer bakrom, presser forsvaret når de triller ball og gjør generelt medspillerne bedre. Altså, en bedre utgave av Pat, med bedre avslutningsegenskaper.

Skal ikke si at Leeds hadde spilt PL enda om det ble slik - jeg likte også Rodrigo - men han hadde passet langt bedre inn i spillestilen til Bielsa. Det syns jeg i alle fall virker åpenbart. Så mente man vel også kanskje at man var godt nok skodd med Bamford og basert på første sesong tilbake i PL så det jo absolutt sånn ut. Vi hadde sikkert klaga på for få komplementære egenskaper hadde det vært valget. :)

Ikke meninga å sitte her med fasit i hånd og dømme, heller ment som et sukk om hvor vi kunne stått. Og det er ikke bare knytta til Watkins heller; nær alle lag (i Premier League spesielt) spiller seg ut bakfra for tida. Da er høyt, kollektivt press en klar fordel og der passer Piroe rett og slett ikke inn.

Som en dyp spiss hvor Bamford leder linja og truer bakrommet og forstyrrer stoppere (i CC-innspurten), det kunne vært noe!

Kommunisert ut fra Orta så ønsket Leeds først en slik modell. Watkins var vel og en spiller som var øremerket ganske tidlig.
I samme grad som Bowen, Adams, James i de to første sesongene under Bielsa.
Olise bla fra Reading i sesongene etter.
Er også ganske sikker på at Watkins, James og Adams var Bielsa ønsket da hans research i ligaen var grundig.
Poenget er vel at en slik modell på britiske ferdigprodukter ble for dyr, så man endte heller med å hente kontinentale seniorspillere og heller gå hardt inn i det britiske markedet for dem mellom 17-20 - drameh, gelhart, greenwood, bate osv.
Og flresreparten av de kontinentale spillerne som ble hentet inn den sommeren er ganske like caser som Orta var ansvarlige for i Boro.

Skulle gjerne sett at Leeds så nærmere på Bellingham, Rigg, Charles, Riley alt ettersom hva som blir tilgjengelig.
Jeg tror ikke vi tør å risikerer PL spill igjen med en benk full av erfaring fra U-21 nivå.

Det må jo ha stått på penger?
Under prosjekt Marsch så var han stadig ute å kommenterte at Leeds lå langt bak i rekka som interessant nok destinasjon for div spillere.
Han har gjestet et-par podcaster  der han gir et ganske detaljert bildet av hva Leeds tenkte - da spesielt under Bielsa.
En spennende modell, men alt for høy risk/reward som desverre styrtet ganske tidlig da skader og slitasje kom.
Gudene må vite hva de tenkte med modell 2. står ut i PL historien ihvettfall.
Tror kanskje at de ikke tenkte. Skadene var allerede så store?

Jeg synes den Tanaka artikkelen beskriver alt om situasjonen og hvorfor det gikk galt sist.
Det er helt enorme krav. Uten erfaring og kvalitet så bryter det ned individer og til slutt en hel spillergruppe.

Jeg sitter å ser på Burnley og SU i disse cup-finalene siste månedene og det er ikke fullsatt en gang.
Det er som en kamp med volleyball i forhold.
Leeds spiser opp trenere uten tyngde og erfaring og vi gjør det samme med spillere.

Hallgeir *

Bamford har vel fremdeles et år igjen av kontrakten, men om han blir satset på videre, spesielt om det blir opprykk, er vel et stort spørsmål. Skadehistorikken hans er jo også et tema.

Det er vel få jeg unner mer en skikkelig opptur nå i innspurten enn han. Tendensene han viser akkurat nå, er jo veldig lovende. Jeg håper virkelig at han klarer å bidra til at opprykket sikres i mai.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Har man spisse albuer og en fuktig strupe, kan kvelden bli minneverdig:

Patrick Bamford has generously put £5,000 behind the bar at The Old Peacock for Leeds fans ahead of tonight's match with Bristol City.
Fair play to the lad! 👏
Super Leeds since 1968

peacock

Paddy ser bra ut!
https://x.com/lufcsnapchats/status/1941193437535141922
Jeg tipper han er heltent og vil vise hva han kan. Tipper han som førstevalg mot Everton i åpningen! :)

Asbjørn

Quote from: peacock on July 05, 2025, 12:58:00Paddy ser bra ut!
https://x.com/lufcsnapchats/status/1941193437535141922
Jeg tipper han er heltent og vil vise hva han kan. Tipper han som førstevalg mot Everton i åpningen! :)

Han er litt glemt.
Skadefri kan han fortsatt levere, såå gammel er han ikke.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Bamford har vært ekstremt opp og ned gjennom hele karrieren, så på en måte ville det vært typisk ham å dukke opp litt fra «intet» igjen. Dessverre hadde det vært enda mer typisk ham om han var i kalasform de første par kampene for så å bli skadd i et halvår...

Får håpe det stemmer at han har jobbet hardt i styrkerommet og at han får en helt skadefri preseason. Vi vet jo at han har mye inne de få gangene han har vært mer eller mindre skadefri over tid.

Dylan

Quote from: stian on July 05, 2025, 14:16:50Bamford har vært ekstremt opp og ned gjennom hele karrieren, så på en måte ville det vært typisk ham å dukke opp litt fra «intet» igjen. Dessverre hadde det vært enda mer typisk ham om han var i kalasform de første par kampene for så å bli skadd i et halvår...

Får håpe det stemmer at han har jobbet hardt i styrkerommet og at han får en helt skadefri preseason. Vi vet jo at han har mye inne de få gangene han har vært mer eller mindre skadefri over tid.
Intet hadde gledet meg mere enn om han gjorde alle mine tanker om hans videre karriere i Leeds til skamme.....