Skrevet av Emne: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling  (Lest 2991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« på: November 05, 2023, 12:02:56 »
Usikker på hvor stor interesse det er for en samletråd for gjengen som forsvant på utlån i sommer. Uansett vi har jo store verdier i spillere i andre klubber og når vi rykker opp kan vi selge for å styrke laget eller hente hjem. Rykker vi opp vil jeg tror at vi får mere for spillerene en om vi ikke gjør det.

Harrisson og Sinisterra er to spillere som vi kan håpe for en drømmesesong og verdien går opp til 25-50 pr stk, spesielt Sinisterra. God start på begge.

Rasmuss og Brendan har feilet i sine nye klubber og er verdt mellom 5-15 tilsammen?

Llorient er vel omtrent verdt 0.

Ble han spanjolen solgt eller lånt ut? Roca var det vel..

Hvordan går det med Wøber? Verdt 10?

Andre som kan ha verdi?

Vi kan ha/bør ha 50-80 mp i spillersalg ved opprykk.
"Who needs Cantona??"

Albert Johanneson

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #1 på: November 05, 2023, 13:26:25 »
Sinisterra har vel ikke akkurat hatt en strålende start, sliter med spilletid på et av PLs svakeste lag, 4 korte innhopp. Harrison er en habil PL-spiller. Ser ikke at disse vil stige mye i verdi.

Rasmus er landslagsspiller, ung og har begynt å få kamper for Roma, spilte vel hele kampen sist. Aaronson får innhopp i Bundesliga, er ung og har fremtiden fremfor seg. Kan ikke skjønne at verdiforskjellen fra de to førstnevnte til disse to skal være så stor.

Wøber spiller fast i Bundesliga og på landslaget. Stødig kar, stødig verdi. Roca spiller fast og er sentral på Betis, stødig spiller, stødig verdi 😎

Kochs kontrakt går vel ut sammen med lånekontrakten

Kato

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #2 på: November 05, 2023, 14:44:41 »
Wøber 10 mill
Harrison 25 mill
Roca 7 mill
Aaronson 12 mill
Sinisterra 15 mill
Llorente 5 mill
Kristensen 6 mill

Sum 80 mill

Det er mine verdier pr nå. Ship ut ved første anledning hele gjengen.

palle

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #3 på: November 05, 2023, 19:49:15 »
Aaronson får innhopp i Bundesliga, er ung og har fremtiden fremfor seg. Kan ikke skjønne at verdiforskjellen fra de to førstnevnte til disse to skal være så stor.

Innhopp i et av fjorårssesongens topplag i Bundesliga; på vei rett ned i 2. Bundesliga nå, ser det ut til. Hva skjer der?
...ooo, vi vandrar saman...

rd1

"Who needs Cantona??"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #6 på: November 06, 2023, 20:31:49 »
Når Leeds går opp, hadde det vært morsomt å overvære første dag tilbake for desertørene. Særlig for de som måtte komme fra lag som eventuelt rykker ned.

Jada, jeg vet at disse har spilt sin siste kamp for Leeds, men det må være lov å leke med tanken. ::)
Marching on together!

TK20

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #7 på: November 06, 2023, 22:33:39 »
Tar lett Sinisterra tilbake.

Russel_Doig

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #8 på: November 06, 2023, 23:37:48 »
Når Leeds går opp, hadde det vært morsomt å overvære første dag tilbake for desertørene. Særlig for de som måtte komme fra lag som eventuelt rykker ned.

Jada, jeg vet at disse har spilt sin siste kamp for Leeds, men det må være lov å leke med tanken. ::)

Når Gnonto får lov å gå rundt å småsutre er det vel håp for flere.
Men uansett bør dei være history hele gjengen.


jaho

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #9 på: November 07, 2023, 10:39:20 »
Kan Greenwood spille på seg verdi?

https://www.leedsunited.news/news/leeds-loanees-wonderful-form-a-further-sign-that-whites-have-made-glaring-error-with-21-year-old/
Håpløst at det er en klausul om overgang på kun £1.5m...trodde vi var ferdig med det tullet.

stian

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #10 på: November 07, 2023, 14:21:54 »
Når Leeds går opp, hadde det vært morsomt å overvære første dag tilbake for desertørene. Særlig for de som måtte komme fra lag som eventuelt rykker ned.

Jada, jeg vet at disse har spilt sin siste kamp for Leeds, men det må være lov å leke med tanken. ::)

Når Gnonto får lov å gå rundt å småsutre er det vel håp for flere.
Men uansett bør dei være history hele gjengen.

Sikkert flere som kunne gjort en bedre jobb under Farke enn Marsch o.l, ikke minst i Championship, men her gjelder det vel å holde på roen i stallen og en mer positiv vibe rundt klubben. Jeg tror også en god del av utlånsdiasporaen skulle slitt med å spille seg inn på laget.

Gnontos situasjon er ganske talende i så måte. Vanskelig å vite hvor mye sutring det egentlig er, men selv når han er 100% skadefri er han neppe bankers i startoppstillingen. Det er ikke noe en fotballspiller skal like, men noe hen må akseptere. Tør ikke å ha for mange med avvik mellom opplevd status og reell ferdighet i en stall.

Eriksen55

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #11 på: November 07, 2023, 14:25:14 »
Når Leeds går opp, hadde det vært morsomt å overvære første dag tilbake for desertørene. Særlig for de som måtte komme fra lag som eventuelt rykker ned.

Jada, jeg vet at disse har spilt sin siste kamp for Leeds, men det må være lov å leke med tanken. ::)

Når Gnonto får lov å gå rundt å småsutre er det vel håp for flere.
Men uansett bør dei være history hele gjengen.
Går Gnonto rundt og småsutrer?

peacock

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #12 på: November 07, 2023, 16:49:23 »
Tar lett Sinisterra tilbake.

Han er neppe særlig velkommen?
Hva skal vi med ham?
Skadeutsatt, sutret seg til overgang, mener selv han er for god for Championship. Huff, get rid!

Dennis

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #13 på: November 07, 2023, 19:07:17 »
En skadefri, motivert Sinisterra hadde vært topp, men han er skadeutsatt og langt viktigere; han truet tilsynelatende med rettslig skritt for å sikre seg drømmeovergangen sin til selveste Bournemouth. Hadde vel snakket med tidligere lagkamerat Adams. Kinnear uttalte at teamet rundt verken han eller "lederen" Tyler Adams står på klubbens julekort-liste. Jeg er ingen stor fan av politikeren Kinnear, men jeg ser ingen grunn som helst til å uttale seg som han gjorde i TSB uten at det var noe der. Hadde det vært grunnløst eller enda klarere uttalt, hadde han lagt klubben til hogg.

Ingen tvil om at Sinisterra har spilt sin siste kamp for Leeds. Trenger ikke slike typer i klubben. Han kan rykke ned med Bournemouth og så sendes på dør. Kunne fått en fin karriere på Elland Road, men det var visst viktigere å sitte på benken der. Harrison har jeg littegranne sympati for, men han stakk av han også.

Syns det er rart om folk skal stå klare med åpne armer for spillere som syns Leeds er "kult" nok, når andre spillere har ordna opprykk tilbake til den divisjonen som desertørene spilte Leeds ut av...

Gnonto har jeg fortsatt et lite håp for. Jeg tror ikke Leeds-karrieren blir lang, men forhåpentligvis blir det bedre enn han har vist siden februar/mars og en solid salgssum. Tror også måten Farke (og klubben) taklet spillernekten og støyet rundt Gnonto er veldig viktig i det store bildet. Klubben satte en strek i sanda og sa at det ikke er aktuelt å bli behandlet slik - lenger. Applaus herfra.

Når det gjelder resten, så tror jeg helt ærlig ikke mange av de hadde spilt seg inn i laget pt. Som Robb sa i TSB Matchball sist, dette laget hadde antakelig slått fjorårets lag ganske klart. Det er selvsagt vanskelig å sammenligne, men jeg kan ikke se for meg at Rodon, Kamara, Ampadu, James og Byram er dårligere enn Wöber, Roca, Adams, Aaronson og Kristensen. Tvert imot og det er i alle fall ingen tvil om at de opptrer mer som et lag.
Marching on together!

stian

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #14 på: November 07, 2023, 19:40:12 »
En skadefri, motivert Sinisterra hadde vært topp, men han er skadeutsatt og langt viktigere; han truet tilsynelatende med rettslig skritt for å sikre seg drømmeovergangen sin til selveste Bournemouth. Hadde vel snakket med tidligere lagkamerat Adams. Kinnear uttalte at teamet rundt verken han eller "lederen" Tyler Adams står på klubbens julekort-liste. Jeg er ingen stor fan av politikeren Kinnear, men jeg ser ingen grunn som helst til å uttale seg som han gjorde i TSB uten at det var noe der. Hadde det vært grunnløst eller enda klarere uttalt, hadde han lagt klubben til hogg.

Ingen tvil om at Sinisterra har spilt sin siste kamp for Leeds. Trenger ikke slike typer i klubben. Han kan rykke ned med Bournemouth og så sendes på dør. Kunne fått en fin karriere på Elland Road, men det var visst viktigere å sitte på benken der. Harrison har jeg littegranne sympati for, men han stakk av han også.

Syns det er rart om folk skal stå klare med åpne armer for spillere som syns Leeds er "kult" nok, når andre spillere har ordna opprykk tilbake til den divisjonen som desertørene spilte Leeds ut av...

Gnonto har jeg fortsatt et lite håp for. Jeg tror ikke Leeds-karrieren blir lang, men forhåpentligvis blir det bedre enn han har vist siden februar/mars og en solid salgssum. Tror også måten Farke (og klubben) taklet spillernekten og støyet rundt Gnonto er veldig viktig i det store bildet. Klubben satte en strek i sanda og sa at det ikke er aktuelt å bli behandlet slik - lenger. Applaus herfra.

Når det gjelder resten, så tror jeg helt ærlig ikke mange av de hadde spilt seg inn i laget pt. Som Robb sa i TSB Matchball sist, dette laget hadde antakelig slått fjorårets lag ganske klart. Det er selvsagt vanskelig å sammenligne, men jeg kan ikke se for meg at Rodon, Kamara, Ampadu, James og Byram er dårligere enn Wöber, Roca, Adams, Aaronson og Kristensen. Tvert imot og det er i alle fall ingen tvil om at de opptrer mer som et lag.

Vel talt. Kanskje har til og med Farkes strek i sanda vært viktig for å skape et lag igjen. Forhåpentligvis genererer lånegjengen en god slump med penger foran neste sesong. Det er den beste nytten vi kan ha av dem slik ting ble.

flynn

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #15 på: Desember 22, 2023, 09:11:03 »
På onsdag gjorde «våre» seg bemerket i Bundesliga. I oppgjøret mellom Eintracht Frankfurt og BM Gladbach satte Wöber først inn 1-0, før han senere ble utvist. Da snudde kampen og Koch satte inn vinnermålet helt på tampen. Uansett hva vi synes om de utlånte så er det bra om de gjør seg bemerket, helst i positiv forstand.

flynn

Reaney

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #16 på: Desember 31, 2023, 15:08:13 »
Kristensen og Llorente fullstendig på bærtur for Roma ved Juventus sitt seiersmål i går. Tap 1-0.

rd1

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #17 på: Januar 07, 2024, 10:33:12 »
Leste noen rykter om at Wøber går permanent i dette vinduet. Hadde vært pent med 10 MP inn!

Brendan Aronson sliter veldig i Union, kommer tilbake?

Forøvrig er det vel ingen spillere som øker i verdi pt.
"Who needs Cantona??"

Kato

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #18 på: Januar 07, 2024, 10:49:28 »
Leste noen rykter om at Wøber går permanent i dette vinduet. Hadde vært pent med 10 MP inn!

Brendan Aronson sliter veldig i Union, kommer tilbake?

Forøvrig er det vel ingen spillere som øker i verdi pt.

Sky Sports skrev at vi betalte 11 mill pund da vi kjøpte han. Tyskerten er visstnok fornøyd, jeg håper på 12-15 mill pund.
 

rd1

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #19 på: Februar 11, 2024, 23:47:52 »
Sinisterra ut for 20.

Harrisson verdt 20-30
Wøber verdt 13-17
Roca 10-12??
Aronson?? 10?
Llorente 5??

75 inn til forsterkninger til neste sesong! 30 på joe Rodon ihvertfall..

Fy fader et opprykk er viktig.. tror vi hevder oss med Rodon, 2 backer, enda mer muskler på defensiv midt og en nr 9
"Who needs Cantona??"

NT

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #20 på: April 24, 2024, 11:44:30 »
Det nærmer seg også tiden for logistikk og sortering. Må innrømme at jeg nærmest har glemt bort de som snart står i porten på Thorpe Arch og lurer på om de kan få være med i PL igjen. Hva anses å være naturlig status her?
Er det klausuelr som sier at det går mot salg , eller skal det vurderes case by case ? Har fått inntrykk av at ikke alle blir invitert på reunion-festen,  ikke alle som skjønte Side-by-side konseptet 

Darko Gyabi - 20 år - det må da være ett potensiale her ??
Sam Greenwood - 22 år - havner litt bak i køen ??
Jack Harrisson - 27 år - du vet hva du får, kanskje Summerville må selges og Jack tilbake ?
Max Wøber - 26 år - har spilt jevnt bra i år, men vi vel heller ha Rodon
Brendan Aronsen - 23 år - duracellkanin, skuffet sist gang
Rasmus Kristensen - 26 år - not my cup of tea
Marc Roca - 27 år - Bli i Spania
Diego Lloriente- 30 år - Har jeg lest at Roma vil kjøpe ?
CodyDrameh - 22 år - Draeh ble vel verdsatt høyere enn Leif Davies, det har vel snudd ?
Ian Poveda- 24 år - Blir vel litt lik mange andre,litt lett

Er det kommet klare signaler på noen av disse ??

Hallgeir *

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #21 på: April 24, 2024, 12:17:05 »
Har lest at Roma sannsynligvis ikke har råd til å kjøpe Llorente, fordi de må prioritere å forsterke andre posisjoner i troppen.
Super Leeds since 1968

Tom

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #22 på: April 24, 2024, 12:33:32 »
Mine tanker:

Gyabi - virker å være langt bak i køen hos Farke, tipper nytt utlån eller salg
Greenwood - Boro har utkjøpsklausul på 1,5 m pund. Han har vel bidratt såpass for dem at den blir utløst.
Drameh - Kontrakt utgår i juni. Forsvinner.
Poveda - Kontrakt utgår i juni. Forsvinner.
Roca - blir nok i Spania ja, enten salg eller nytt lån
Llorente - mener Roma har utkjøpsklausul. Tviler sterkt på at han spiller mer i Leeds uavhengig av om Roma henter han eller ikke.
Aaronson - Vil ikke ha han tilbake, men er det noen som er villig til å betale noe for han? Må isåfall bli på billigsalg og da vil det slå negativt ut ifht FFP. Tror faktisk det kan ende med at han kommer tilbake og Farke må prøve å få han til å fungere.
Wøber - Fotballmessig vil jeg ha han tilbake, kan også brukes på venstre back. Tipper dog Farke ikke er alt for glad i de som stakk ifjor og tror han selges til Bundesliga for omtrent det vi kjøpte han for (10-11 m pund)
Kristensen - Har vel ikke imponert i Roma, men har spilt en del. Virket heller ikke som en av de som presset mest på for å komme seg bort ifjor. Tror han kan være greit stallfyll i Leeds på høyreback/midtstopper.
Harrison - Tror ikke Everton har penger til å hente han. Tipper han blir solgt til en annen middelhavsfarer/bunnklubb i PL. Vil heller ha 15-20 mill for Harrison enn at han kommer tilbake. Kan ikke erstatte Summerville med Harrison, da selger vi oss ned.

Oppsummert tror jeg det blir svært få av disse som vi vil se i Leeds-drakt igjen, men der vi kanskje "brenner inne" med Kristensen/Aaronson.

 

Russel_Doig

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #23 på: April 24, 2024, 15:21:30 »
Vi har en 11èr nå som varierer mellom rundt 14 spillere, felles for samtlige er at dei ikkje har prestert stabilt over tid på PL-nivå. Unntaket er Bamford men han tror eg vi alle er enig om er fortiden og ikkje fremtiden. Nivået vi spiller på i år er ikkje bare laver enn PL-nivå, det er ekstremt mye lavere. Alle dei utlånte hadde med stor sannsynlighet satt et stort preg på laget om dei hadde spilt her nå. Så eg tenker at om vi ikkje får inn markedsverdi og vel så det for disse så er det folk vi virkelig trenger i stallen om vi rykker opp. Og eg tror Farke er en tilgivende mann, det har han bevist med Gnonto som sutret meir enn mange av dei utlånte spillerene.

Gyabi, Greenwood, Drameh og Poveda forsvinner, ikkje nokke å lure på.

Roca - er sannsynligvis dobbelt så god som Gruev og Kamara til sammen.
Llorente - bedre backup for Rodon blir vanskelig å finne. Har prestert godt i Seria A og i Europa league.
Aaronson - Ja, takk. Presterer bedre og bedre i Tyskland, vil være meget spennende å se i Farke-ball.
Wøber - Var relativt positiv i fjor. Kan spille stopper, back og defensiv midtbane. Kan bli gull å ha i stallen.
Kristensen - Usikker
Harrison - JAA, sjølsagt.

Når vi i tillegg kan ramse opp spillere som eg forventer forlater oss ved et opprykk så er det et ekstremt behov for nye spillere:
Cooper, Roberts, Ayling, Cresswell, Perkins, Shackleton, Gelhardt er overflødig og forsvinner med stor sannsynlighet. Anthony mest sannsynlig.

Vi får mye for pengene med å integrere lånespillerene i et miljø som er langt bedre enn det dei var en del av i forrige sesong.






TK20

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #24 på: April 25, 2024, 08:41:42 »
Roca - er sannsynligvis dobbelt så god som Gruev og Kamara til sammen.

Denne var frisk.

leedslife

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #25 på: April 25, 2024, 09:02:42 »
Heldigvis er det et sluttspill i Tyskland i sommer. Både Spania, Østerrike, Danmark er med.

NT

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #26 på: April 25, 2024, 09:43:18 »
Jeg håper og tror at Gyabi er med videre.  20 år/196 cm, teknisk god og vil bli supersterk. Kommer til Leeds som 18 åring og i en periode der alt peker nedover. Har vist bra takter i Plymouth og fått skryt for offensive kvaliteter, såpass at han ble deres månedens spiller i februar. Det er ett bra tegn. Vi kan ikke bare selge han videre uten å få avklart bedre hva som bor her, jeg tror han i Farkes øyne er ett av prosjektene de vil jobbe med.

Dennis

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #27 på: April 25, 2024, 09:49:37 »
Jeg håper og tror at Gyabi er med videre.  20 år/196 cm, teknisk god og vil bli supersterk. Kommer til Leeds som 18 åring og i en periode der alt peker nedover. Har vist bra takter i Plymouth og fått skryt for offensive kvaliteter, såpass at han ble deres månedens spiller i februar. Det er ett bra tegn. Vi kan ikke bare selge han videre uten å få avklart bedre hva som bor her, jeg tror han i Farkes øyne er ett av prosjektene de vil jobbe med.

Jeg er enig i at han bør vurderes videre. Tipper det blir et nytt utlån om vi går opp, så blir det spennende å se hva som skjer om vi blir i ligaen. Vi gav vel også rundt £5 millioner for han og det betyr at alt under +/- £2,5 mill (fire års kontrakt og to år med "avskrivning") er et regnskapsmessig tap og direkte negativt for PSR/FFP. Har vondt for å se at noen skal betale noe særlig mer for Gyabi per nå.

Ser ingen grunn til å selge han, verken sportslig eller økonomisk.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #28 på: April 25, 2024, 12:16:13 »
Jeg håper og tror at Gyabi er med videre.  20 år/196 cm, teknisk god og vil bli supersterk. Kommer til Leeds som 18 åring og i en periode der alt peker nedover. Har vist bra takter i Plymouth og fått skryt for offensive kvaliteter, såpass at han ble deres månedens spiller i februar. Det er ett bra tegn. Vi kan ikke bare selge han videre uten å få avklart bedre hva som bor her, jeg tror han i Farkes øyne er ett av prosjektene de vil jobbe med.

Jeg er enig i at han bør vurderes videre. Tipper det blir et nytt utlån om vi går opp, så blir det spennende å se hva som skjer om vi blir i ligaen. Vi gav vel også rundt £5 millioner for han og det betyr at alt under +/- £2,5 mill (fire års kontrakt og to år med "avskrivning") er et regnskapsmessig tap og direkte negativt for PSR/FFP. Har vondt for å se at noen skal betale noe særlig mer for Gyabi per nå.

Ser ingen grunn til å selge han, verken sportslig eller økonomisk.
Er det ikke slik at man kjøpte disse prospektene til U-lagene fordi det endrer spillereglene ift FFP? Men kan hende 18 er for gammelt.

Dennis

Sv: Våre spillere på utlån - Form og Verdiutvikling
« Svar #29 på: April 25, 2024, 12:37:23 »
Jeg håper og tror at Gyabi er med videre.  20 år/196 cm, teknisk god og vil bli supersterk. Kommer til Leeds som 18 åring og i en periode der alt peker nedover. Har vist bra takter i Plymouth og fått skryt for offensive kvaliteter, såpass at han ble deres månedens spiller i februar. Det er ett bra tegn. Vi kan ikke bare selge han videre uten å få avklart bedre hva som bor her, jeg tror han i Farkes øyne er ett av prosjektene de vil jobbe med.

Jeg er enig i at han bør vurderes videre. Tipper det blir et nytt utlån om vi går opp, så blir det spennende å se hva som skjer om vi blir i ligaen. Vi gav vel også rundt £5 millioner for han og det betyr at alt under +/- £2,5 mill (fire års kontrakt og to år med "avskrivning") er et regnskapsmessig tap og direkte negativt for PSR/FFP. Har vondt for å se at noen skal betale noe særlig mer for Gyabi per nå.

Ser ingen grunn til å selge han, verken sportslig eller økonomisk.
Er det ikke slik at man kjøpte disse prospektene til U-lagene fordi det endrer spillereglene ift FFP? Men kan hende 18 er for gammelt.

Kan hende altså, men jeg trodde da Darko skrev under på en profesjonell kontrakt?

Hvor går i så fall grensa for å hente eksempelvis Erling Haaland til u21-laget, men (selvsagt) bruke han på førstelaget? Da måtte det i så fall være en cut off på alder som du nevner ja, men så åpner det igjen i stedet for utfordringen i at man i praksis kan betale hinsides summer for spillere som eventuelt er under en aldersgrense for å omgå FFP, gjør det ikke?

Her er jeg spørrende altså, for det kan absolutt hende at det endrer noen spilleregler i forbindelse med alder. Gyabi vil vel fort kunne regnes som eget produkt med tida, uavhengig av FFP. Husker i farta ikke, men er ikke det noe sånt som tre år i klubben før man blir 21 eller i løpet av året man ikke er eldre enn 21 eller noe sånt?

Marching on together!