Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.

Started by h.b, September 02, 2008, 14:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Jeg ønsket Wise vekk, men fra det til å kalle han e katastrofe for Leeds er for drøyt. Wise er nå bookmakernes favoritt til jobben etter Keegan som antagelig får sparken http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=529412

Karl Hot Shot

Jeg skjønner hva du tenker på, Håkon, men det er et ufravikelig faktum at Dennis Wise trente Leeds United rett ned på tredje nivå i engelsk fotball. Her kommer sikkert de andre løvene rennende og skal forklare hele elendigheten med Blackwell og Carver, men den holder ikke. Wise tok oss i sitt første forsøk rett ned i klubbens aller verste hengemyr noen gang, og skal selvfølgelig ha hovedæren for katastrofen.

Budda

Stakkars Newcastle. Skjønner meg ikke på den klubben. De må jo ha verdens nest mest inkompetente ledere. Ansetter bare dårlige trenere og kjøper dyre håpløse spillere
Endre

auren

Quote from: Karl Hot Shot on September 02, 2008, 14:57:33
Jeg skjønner hva du tenker på, Håkon, men det er et ufravikelig faktum at Dennis Wise trente Leeds United rett ned på tredje nivå i engelsk fotball. Her kommer sikkert de andre løvene rennende og skal forklare hele elendigheten med Blackwell og Carver, men den holder ikke. Wise tok oss i sitt første forsøk rett ned i klubbens aller verste hengemyr noen gang, og skal selvfølgelig ha hovedæren for katastrofen.

Selvsagt har både Blackwell og Carver skyld i nedrykket fra CCC. Skylden deles på det området. Akkurat som skylden deles på en flott play off plassering i fjorårets sesong mellom Wise og McAllister.

Hvis du synes Wise var en katastrofe som førte Leeds ned i L1, bør du vel mene at det var en katastrofe at McAllister ikke klarte å føre oss opp igjen i våres.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

martind

Wise ledet oss heller ikke alene ned i L1, og derfor skal han ikke ha all skyld for dette. Wise gjorde også en stor høstsesong med leeds i fjor, men det er ikk dermed sagt at han har noen stor stjerne heller.

Syns ingen av de trenerne som har vært innom klubben de siste 4 årene har gjort noen stor jobb, slik at vi ser klare konturer på at noe stort er på gang igjen. Håper Gary Mac blir en slik trener, men han har heller ikke overbevist!
MOT!! We are Leeds!

jackbauer68

Wise hadde neppe gjort det så bra for Leeds uten Poyet ved sin side....resultatene før/etter Poyet tyder på det.... 8)

75 SOLLI

Jeg ler hvis Newcastle ansetter Wise som manager........
Jeg tror ikke han var noe ute Poyet.....

Newcastle 2 CCC

Dennis

Det er i beste fall utrolig snevert å legge all skyld på Wise for nedrykket, selvom han selvsagt må ta en stor del av den ytterst tvilsomme æren for at Leeds er på det laveste nivået noensinne.

Blackwell og hans trenerteam forlot motvillig en stall full av spillere som ikke opptrådte som et lag, noe som tross alt er det aller viktigste innen lagsport. Stallen som rykket ned fra Premier League, var god nok til å overleve; det samme var laget som gikk ned for et drøyt år siden. Men med så mye usikkerhet rundt klubben generelt, er det vanskelig å levere sportslige resultater, det ser man jo overalt.

På den andre siden hadde Wise ansvaret for Leeds (i CCC) i godt over halvparten av sesongen, så at vi ikke unngikk nedrykk, må han selvsagt ta hoveddelen av ansvaret for. Men det sitter jo folk her på forumet som tror Poyet var hjernen bak Wise. Kanskje var det korrekt, men hvorfor klarte vi ikke unngå nedrykk med Poyet også i klubben?

At Wise kastet ut mye råttent av stallen (blant andre Paul Butler) applauderte jeg han for, selvom han selvsagt fra enkelte hold har fått på pungen også for det. Da vridd til: Han kastet ut uerstattelig rutine og erfaring, e.l. pisspreik. Den tilstanden stallen var i da Wise og Poyet ankom, må Blackwell og hans team ta ansvaret for. Likevel, det kunne og burde vært tid - og et overgangsvindu - til å unngå nedrykk.

Jeg var villig til å la Wise bevise seg ved å ta klubben opp på første forsøk. Det så en stund meget bra ut og vi ledet ligaen noen fattige timer allerede før jul. Hvem hadde trodd det? Så, da hans bedre halvdel forlot klubben og vi gikk inn i en nedagående formkurve, forlot han som resten av rottene det synkende skipet.

Derfor vil han for alltid bli stående som en mislykket manager.

Marching on together!

Kato

"En katastrofe for Leeds". Denne Harford virker å ha peiling 8)

McMidjo

Wise ville ihvertfall bli en katastrofe som manager for Newcastle, og det har de jo egentlig bare godt av....  :)

Har ellers vent meg til at vi - i vårt fargerike fellesskap av Leedssupportere - har ganske forskjellige virkelighetsoppfatninger om både Dennis Wise og Ken Bates....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sheridan

Leeds var i realiteten allerede nede da Wise overtok.
Hvorfor? Blackwell hadde null og niks styring med troppen etter play-off fadesen.
Noe som er bekreftet fra kilder nært knyttet til klubben.

Butler og co gjorde mer eller mindre som de ville.
Gi heller Wise den ros han fortjhener med henhold til sist sesong.
Han må da ha visse kvaliteter når han i en periode der ingen av spillerene fikk lønn - han kunne ikke signe noen permanent - de "såkalte" beste spillerene var for lengst forlatt den synkende hvite skute.....og Leeds måtte starte sesongen med 15 minus bare sånn foir å bekrefte hvor jævlig alt var.

Du skal være passe dum i skallen hvis du ikke skjønner (eller ikke vil vedkjenne det faktum) at Dennis Wise gjorde en fremdragende jobb fra sopmmeren 07.

Kato

Quote from: Sheridan on September 03, 2008, 02:06:18

Hvorfor? Blackwell hadde null og niks styring med troppen etter play-off fadesen.

Han må da ha visse kvaliteter når han i en periode der ingen av spillerene fikk lønn - han kunne ikke signe noen permanent - de "såkalte" beste spillerene var for lengst forlatt den synkende hvite skute.....og Leeds måtte starte sesongen med 15 minus bare sånn foir å bekrefte hvor jævlig alt var.

Du skal være passe dum i skallen hvis du ikke skjønner (eller ikke vil vedkjenne det faktum) at Dennis Wise gjorde en fremdragende jobb fra sopmmeren 07.

Da er vi nok mange som må anse oss for å være dumme i skallen. Lavmål-kommentar uansett.

sportcarl1

först och främst skall man väl skylla på spelarna, under vår dåliga 6-7årsperiod att det gick dåligt, spelar ingen roll vad managern heter när man säljer sjärnspelare och ersätter dem med mediokra spelare, vi blev utarmade år efter år av våra bästa spelare så det är inte så konstigt att det gick som det gick, men nu känns det som det har vänt, första säsongen detta på länge som vi inte har behövt sälja någon kvalitetsspeare pga ekonomi

h.b

Hmmmmm. Kvalitets spillere. Hvem !!!!!!!. Beckford har potensiale, men det at ingen andre klubber byr på våre spillere når de vet at Leeds har en vane for å selge billig, viser vel egentlig bare at vi har en gjeng med middelmådigheter

sportcarl1

med kvalitetsspelare menar jag att vi varje år säljer våra stärnspelare,  i pl var det tex Ferdinand woodgate viduka Keane ja hela laget,då ersatte vi dem med spelare som tex healey, hulse Cresswell och unga egna lovande spelare som Kilgallon med mera, som skall hålla bra CCC-nivå eller vi skall kalla dom för Leeds b-lag? för att slutligen sälja dom med, då är kan vi säga att vi spelar därefter med vårat c-lag, inte så konstigt att vi spelar i league1 nu  med facit i hand, inför denna säsongen är det första året vi inte sålt våra bästa spelare i truppen därför man nu kan börja hoppas igen

Sheridan

Quote from: Kato on September 03, 2008, 08:30:13

Da er vi nok mange som må anse oss for å være dumme i skallen. Lavmål-kommentar uansett.

Sier meg egentlig helt enig i det, kato.
Nå som jeg leser det i edruelig dagslys  ;)  ;D

Jon R

Hi-hi. Den samme gamle Blackwell vs Wise historien om igjen:  ;D ;D

Det er ingen tvil om at Wise inntreden som manager var en katastrofe fra a til å.  Wise tok over spillere som Cresswell, Healy, Blake, Beckford, Lewis, Kilgallon, Frazer, Kelly, Sullivan, Douglas, Derry, Marques, Nicholls, Howson mfl og det burde være plenty av ressurser å bygge videre på. (De må ha ledd godt der borte i Leeds når Wise proklamerte "Youth and pace" og sparket Butler; Gregan og Sullivan, før han erstattet de med unge sprintere som Tore Andre Flo, Alan Thompson og Ugo Ehiogu.) Det sier seg selv at en hel spillerstall ikke kan bli forvandlet fra play-off finalister til pubvrak i løpet av noen få måneder, og man må være passe dum i skallen for å tro på svartmalingen som Wise og Bates kom med da det tidlig begynte å butte i mot høsten 2006.  ;)

Egentlig har jeg omtrent like lite tiltro til disse historiene som jeg har til alle historiene om frynsete treningsmetoder og en spillertropp ute av balanse som florerte etter at Wise trakk seg,  og som av mange her inne ble brukt til å "forklare" den sportslige nedturen de første månedene under Macca.  ::)

ALDRI har vi sett en Leeds manager som har gått til jobben med en mer negativ innstilling enn Dennis Wise. Han startet tidlig å å messe i media om at spillerne var utrente og ikke holdt mål. Istedet for å fokusere på muligheter og ressurser fokuserte Wise på problemer og begrensninger i troppen. Han la seg ut med dommere, managere, motspillere og etterhvert også egne spillere, og skapte åpne konflikter i media. Få måneder senere hadde han klart å legge seg ut med både visekapteinen og sin egen selvutnevnte kaptein og kaoset var komplett. Med et gjennomført negativt og utenomsportslig fokus fra dag en, kunne det bare gå en vei: ned i league One. Det kan ikke være særlig tvil om at Dennis Wise har hovedansvaret for nedrykket, og at han burde klart å lose oss i havn foran klubber som QPR, Barnsley og Hull med god margin, utfordringene som fulgte i kjølevannet av Blackwell/ Carver til tross. .  :)

At Wise viste helt andre kvaliteter etter nedrykket kan heller ikke være noe tvil om. Det hjelper allikevel så lite. Vi befinner oss fortsatt i league One og det gir jeg Dennis Wise "hovedæren" for. Vi har med andre ord heller lite å takke mannen for. Katastrofe? I sum, JA!  :(
Jon R.

McMidjo

Dette er virkelig en gammel diskusjon, Jon.  :)

Jeg vet ikke hvor alvorlig du forventer vi skal ta det du sier - i og med at du slenger om deg med både   ;D;),   ::) og  :), men det har jo i ettertid kommet fram en del informasjon â€" bl.a. i intervjuer med Kandol og Rui â€" som bekrefter at det var mye ’grums’ i spillertroppen Wise overtok etter Blackwell.  Hvor ille det faktisk var, får vi jo bare spekulere i....

Om Wise var en katastrofe â€" i ordets rette forstand â€" tør jeg påstå at Ken Bates og Gary McAllister virkelig har utrettet mirakler siden Wise forsvant, i og med at de har brukt ca et halvår på å ta klubben fra Wise sin ’katastrofe’ - til en tilstand som svært mange oppegående Leedssupportere vurderer som den beste og mest lovende på svært mange år.

Er absolutt enig i at en annen manager â€" med en mer ydmyk innstilling â€" kunne ha berget plassen i The Championship våren 2007, men om vi summerer opp alt som skjedde i Leeds de 15 månedene Wise var i klubben, er det for meg â€" i sum â€" langt fra noen katastrofe.

For å få et litt større perspektiv på det: Luton Town banket Leeds 5-1 ei uke før Wise tok over  Leeds i oktober 06. To år etter ligger de i bunnen av League 2 med minus 23 poeng.  Da snakker vi om katastrofe da…..

Dennis

Men Wises tid i Newcastle er utvilsomt en katastrofe!

Sies at han har fått sparken i kveld! Foreløpig kun forumkilder, men det ser slik ut.
Marching on together!

Jon R

Quote from: McMidjo on September 03, 2008, 21:43:18

Jeg vet ikke hvor alvorlig du forventer vi skal ta det du sier - i og med at du slenger om deg med både   ;D;),   ::) og  :), men det har jo i ettertid kommet fram en del informasjon â€" bl.a. i intervjuer med Kandol og Rui â€" som bekrefter at det var mye ’grums’ i spillertroppen Wise overtok etter Blackwell.  Hvor ille det faktisk var, får vi jo bare spekulere i....

Om Wise var en katastrofe â€" i ordets rette forstand â€" tør jeg påstå at Ken Bates og Gary McAllister virkelig har utrettet mirakler siden Wise forsvant, i og med at de har brukt ca et halvår på å ta klubben fra Wise sin ’katastrofe’ - til en tilstand som svært mange oppegående Leedssupportere vurderer som den beste og mest lovende på svært mange år.

Er absolutt enig i at en annen manager â€" med en mer ydmyk innstilling â€" kunne ha berget plassen i The Championship våren 2007, men om vi summerer opp alt som skjedde i Leeds de 15 månedene Wise var i klubben, er det for meg â€" i sum â€" langt fra noen katastrofe.

For å få et litt større perspektiv på det: Luton Town banket Leeds 5-1 ei uke før Wise tok over  Leeds i oktober 06. To år etter ligger de i bunnen av League 2 med minus 23 poeng.  Da snakker vi om katastrofe da…..

Vi vil for alltid ha forskjellig syn på dette Trond, og det er greit nok det.  :)

Om situasjonen er så mye mer lovende enn på mange år er jeg faktisk uenig i. Den så feks mye mer lovende ut våren 2005 da vi spilte på et nivå høyere enn nå og vi hadde spillere som Lennon, Kilgallon, Kelly, Frazer, Walton, Hulse, Healy og Derry i laget.  :)

Jon R.

sportcarl1

tycker det är på gränsen till personförföljelse från en del om dennis wise, fattar inte varför han ensam skall bära hundhuvudet, ingen som talar om spelarna hur de agerade på planen,ok vi åkte ut det året han tog över carver och blackwell, men man kan ju inte allena lasta honom för allt, man får ju gå efter spelarmaterialet med, skulle aldrig skylla på blackwell för att han varit med om 2 nedresor (luton) med, ingen talar om katastrof om säsongen när vi åkte ur PL och hänger ut peter reid och eddie gray, förstår inte logiken

lojosang

Peter Reid og Very Terribles har fått gjennomgå til gangs begge to her inne tidligere. Det er ikke annet å vente enn at vi er mest opptatt av de mest nylige "katastrofene" som har rammet oss. Luton i fjor ville selv et trenerteam bestående av Jesus, Muhammed og Tore Torell hatt store problemer med å redde. Ã... laste Blackwell for det nedrykket er som å laste portvakten på Cape Canaveral for Challengerulykken.
- Leif Olav

sportcarl1

Quote from: Jon R on September 04, 2008, 00:32:25
Quote from: McMidjo on September 03, 2008, 21:43:18

Vi vil for alltid ha forskjellig syn på dette Trond, og det er greit nok det.  :)

Om situasjonen er så mye mer lovende enn på mange år er jeg faktisk uenig i. Den så feks mye mer lovende ut våren 2005 da vi spilte på et nivå høyere enn nå og vi hadde spillere som Lennon, Kilgallon, Kelly, Frazer, Walton, Hulse, Healy og Derry i laget.  :)

jag tycker situationen är den mest lovande sedan vi åkte ur PL, självklart inte spelarmässigt men pga av att vi inte längre behöver sälja spelare för att rädda ekonomin, känns som det först nu går åt rätt håll, denna säsongen är den första på hur många år som helst som vi har förstärkt truppen

jackbauer68

Keegan forlanger at Newcastle skal sparke Wise hvis han skal fortsette ;D ;D

McMidjo

Quote from: Jon R on September 04, 2008, 00:32:25
.....

Da er du allerede 3,5 år tilbake i tid Jon. :)

Våren 2005 var Leeds et middels Championshiplag, som avsluttet sesongen med en rekke kjedelige 0-0 og 1-1-resultater, og kun vant en eneste kamp fra begynnelsen av mars til sesongslutt. Ken Bates hadde tatt over klubben noen måneder før, og den kvelende økonomiske situasjonen klubben var i, har vi jo alle fått mer innsikt i i årene som fulgte.

Lovende?

Jeg synes situasjonen i dag ser bedre ut:

• Økonomien er friskmeldt, og klubben ser ut til å ha en solid økonomisk plattform å bygge videre fra.
  • Klubben selger ikke lenger spillere som den ønsker å beholde â€" og det ser heller ikke ut som de beste spillerne ønsker seg vekk!?
  • Ungdomsakademiet er upåvirket av de siste års turbulens, og produserer fortsatt gode fotballspillere i stort omfang.
  • Klubben har fortsatt en enorm publikumsoppslutning både hjemme og borte â€" til tross for blodige billettpriser.
  • Spillerstallen har vært gjennom en totaloverhaling på rekordtid, og normaloppfatningen i det engelske fotballmiljøet er at Leeds United pr i dag har en spillerstall som både er bred, god og usedvanlig lovende.

Jeg synes dette vitner om at ledelsen i Leeds har gjort noen sunne, gode og langsiktige prioriteringer de siste par årene, og da finner jeg ingen logisk sammenheng mellom dagens situasjon og påstanden om at Dennis Wise var en katastrofe for klubben 'fra a til å':)

fmtj

Når det sies at Wise var en katastrofe for Leeds så er det ikke ene og alene riktig. Han var så langt den siste av mange katastrofer vi har vært utsatt for!!! Reid, Venables, Blackwell osv osv. Poyet var nok den som sørget for våre gode resultater i begynnelsen i fjor! At Newcastle sliter med Wise er ingen bombe. Den klubben har jo i likhet med oss vært som fluepapir på dårlige ledere og managere!
Yeboahs vitne

auren

Quote from: fmtj on September 04, 2008, 11:20:28
Når det sies at Wise var en katastrofe for Leeds så er det ikke ene og alene riktig. Han var så langt den siste av mange katastrofer vi har vært utsatt for!!! Reid, Venables, Blackwell osv osv. Poyet var nok den som sørget for våre gode resultater i begynnelsen i fjor! At Newcastle sliter med Wise er ingen bombe. Den klubben har jo i likhet med oss vært som fluepapir på dårlige ledere og managere!

Hvorfor denne glorifiseringen av Poyet? Hvor var Poyet da vi trengte ham som mest da vi rykket ned? At resultatene ble dårligere etterhvert kan like mye skyldes at motivasjonen "us against the rest" ikke lenger var til stede - Leeds var trygt plassert på tabellen. I tillegg må vi huske på at Douglas var borte denne perioden også. Tottenham har igrunnen fått lite og ingenting til etter at Poyet dro dit.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: auren on September 04, 2008, 13:02:52
Hvorfor denne glorifiseringen av Poyet? Hvor var Poyet da vi trengte ham som mest da vi rykket ned? At resultatene ble dårligere etterhvert kan like mye skyldes at motivasjonen "us against the rest" ikke lenger var til stede - Leeds var trygt plassert på tabellen. I tillegg må vi huske på at Douglas var borte denne perioden også. Tottenham har igrunnen fått lite og ingenting til etter at Poyet dro dit.

auren

Godt innlegg, auren! Fullstendig enig!

Flo uttalte engang at noe ble borte med Poyet, men syns likevel det er håpløst snevert å kun gi Poyet æren for den gode høsten og Wise ene og alene skylda for nedrykket. Det faller jo på sin egen urimelighet!

Men den diskusjonen blir man uansett ikke ferdig med.
Marching on together!

lojosang

Quote from: McMidjo on September 04, 2008, 10:45:10

Jeg synes dette vitner om at ledelsen i Leeds har gjort noen sunne, gode og langsiktige prioriteringer de siste par årene, og da finner jeg ingen logisk sammenheng mellom dagens situasjon og påstanden om at Dennis Wise var en katastrofe for klubben 'fra a til å':)

Enig her. Fra a til k, derimot kan vi vel trygt si  ;D
- Leif Olav

McMidjo

Quote from: lojosang on September 04, 2008, 14:36:47
Quote from: McMidjo on September 04, 2008, 10:45:10

Enig her. Fra a til k, derimot kan vi vel trygt si  ;D

Kan være med på b til e - og k til n. Da er vi enig....  :)