TPN nr 4/ 147/ september 2008.

Started by Jon R, September 05, 2008, 20:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Fikk bladet i posten idag og har allerede bladd igjennom og skumlest de fleste av artiklene. Jeg må bare si: Dette var en usedvanlig flott utgave av TPN, om enn litt tynnere enn vanlig? Den nye redaktøren har gått i fotsporene til den avtroppende og gir oss en fin blanding av gammelt og nytt. Allikevel fremstår dette bladet i mine øyne som enda friskere enn de foregående! Er det mer "lufttig" lay out eller er det nye bidragsytere som gir det lille ekstra? Jeg er ikke sikker... :)

Endelig fikk vi et lite innblikk i "gåten Christer George"!  Mer av dette, Ray!  :)

Det slår meg også at vi etterhvert har fått et knippe med gode bidragsytere, og midjos analyse har allerede blitt en favoritt hos meg. (Hvem andre kunne passet bedre i analyse rollen en "mr Research" personlig? )  8)

Men hvem er egentlig denne "Gary"?  ???

Flott med en presentasjon med gutta på the Peacock web, som igrunn får alt for lite anerkjennelse for arbeidet de gjør. For meg er weben minst like viktig som bladet ( som om det skulle overraske noen... ::)), og etter mitt syn har vi landets beste webforum for fotballsupportere!  ;D

Gratulerer med en flott debut som redaktør, Svend!  :)
Jon R.

Bjalle Skien

Gary er den Leeds supporteren som har sett flest Leeds kamper på rad. Han har også gitt ut 2 FANTASTISKE bøker om sitt "liv" med Leeds. Har begge 2 og den første har jeg lest 3 ganger. Søk på navnet Gary Edwards på bok butikker på nettet, og du finner begge bøkene.

Han har også opplyst at han holder på med bok nummer 3.

Av yrke er han maler.

Håper dette ga et godt svar på ditt spørsmål.
MVH
Bjalle

Jon R

Aaaah! Gary Edwards. En legende!  Takk bjalle! :)
Jon R.

Tom S

Nok eit bra blad, supert jobbet gutter!

Layout, innhald og rettskriving vert bedre og bedre - stå på!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Et ferskt TPN skal nå de fleste av dere medlemmer i løpet av helgen, og denne gang har vi 84 sider stappet av Leeds-stoff å presentere. Dere kan se førstesiden vår på forsiden av leedsunited.no - og lese mer på http://www.leedsunited.no/fornyer-du-medlemsskapet/

For ordens skyld:

Ved forrige utgave skjedde feilen at alle medlemmer fikk tilsendt TPN med en giro uten kontonummer. Denne gangen skal ting være rettet, og mange medlemmer får korrekt giro for å fornye sitt medlemsskap i LUSCOS.

Husk å betale denne snarest!

Vi vet at enkelte har forsøkt betale på giroen fra forrige TPN. Dersom du har spørsmål rundt innbetalingen, kontakt vår samarbeidspartner for medlemsregisteret på epost leedsunited@kundetjeneste.no eller telefon (0047) 23 36 19 61 (kontortid mandag-fredag).

84 sider Leeds

Ã...rets fjerde utgave - sesongens første TPN - byr på en ny prat med vår keeper Casper Ankergren. Rune Reitan skildrer sin pre-season-tur med Leeds United, og du kan lese om den tidligere Leeds-treneren som nå er toppspillerutvikler i Tippeligaen. Og som vanlig har vi en rekke faste bidragsytere som byr på gode spalter ved sesongstart.

Er du ikke medlem?

Ønsker du å bli med på laget og få tilsendt vårt medlemsblad seks ganger i året? Da kan du melde deg inn gjennom epost til leedsunited@kundetjeneste.no eller ved å bruke vårt online innmeldingsskjema! Slik kan du også melde inn Leeds-bekjente som ikke allerede er medlem i vår supporterklubb.

Alle som melder seg inn før utgangen av september får tilsendt siste nummer av medlemsbladet.

Oppfordrer også alle til å oppmuntre medsupportere til å melde seg inn i LUSCOS!

PS! Tusen takk for fine ord, Jon og Tom!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Glemte en ting jeg ikke får minnet nok om:

Er du over på Leeds-tur, send gjerne inn ditt reisebrev eller noen bilder (med bildetekst) som vi kan bruke i neste nummer! Epost: svend@leedsunited.no

SA
Følges på:

Asbjørn

...det mest gledelige denne gang var at jeg fikk det allerede onsdag :)

Mye godt stoff som vanlig. Kommer muligens tilbake senere med flere inntrykk...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MartinR

Svend Anders

Quote from: Asbjørn on September 06, 2008, 15:51:06

Really? Det gikk ut forrige fredag og jeg trodde de første ville få det fredag/lørdag denne uka.

Er det noen som IKKE har fått TPN etter postmannens besøk idag, lørdag?

SA
Følges på:

Promotion 2010

Quote from: Svend Anders on September 06, 2008, 17:01:49

Really? Det gikk ut forrige fredag og jeg trodde de første ville få det fredag/lørdag denne uka.

SA

Kom i posten hos meg i Oslo på torsdag!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

larss

Har ikke mottatt bladet enda

LarsS, som venter i spenning
LarsS

Hallgeir *

Quote from: Svend Anders on September 06, 2008, 17:01:49

SA

Mottatt på onsdag og lest fra A til Ã.... Allerede på tur i arkivet. Glimrende igjen!
Super Leeds since 1968

Giske

3 eksemplar(!!!!) lå i postkassa på torsdag, det fjerde(!!!!!!!!)  kom på fredag. De roter fælt med å sende ut bladet til de som bare har familemedlemskap, det skjedde sist gang også. Menmen, fint for meg, da har jeg et på toalettet, et på stua, et på kjøkkenet og et på soverommet ;D

Tom S

Mottok 3 blad i min heim då min fru og sønn er medlemmer, men det fulgte med giro kun på mitt namn. Eg ser at det på giroen no er kidnummer, men skal eg betale kontigenten for Hege og Marius med melding?
COME ON LEEDS !!

Geir Magne

Min sønn John som er familiemedlem har også fått de siste numrene i posten. Det var også med regning på kr. 250. Som fam.medl. skal han ikke ha blad og bare betale kr. 30. Jeg kontakter medlemsservice om dette over helga. Bladet var forresten suverent - som vanlig. Flott arbeid, Svend!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Leif Sverre

Som postmann må jeg takke for bladet som jeg selv distribuerte ut på
torsdag .
Vi er ikke mange   Leeds medlemmer i Brønnøysund nå dessverre, så den jobben går fort unna.

Jeg har prøvd å vekke noen gamle Leeds supportere til live, men det er
vanskelig .
Noen av dem sitter sågar på den lokale puben og heier på Liverpool
og Scum når de er på tv.
Jeg vet ikke helt, men hva gjør man med slike kujoner ??

Promotion 2010

QuoteJeg vet ikke helt, men hva gjør man med slike kujoner ??

Q-Jon-R

Utrolig bra!   ;D  ::)
Min første Leeds-kamp:

M

tror jeg fikk det på torsdag eller fredag ;)
LEEDS LEEDS LEEDS

Svend Anders

Jeg skal ta henvendelsen for dere vedrørende medlemsblad til familiemedlemmer - det skal jo vanligvis ikke skje, men det er vel en teknisk greie som har ført til full utsendelse. Så får dere heller flere blader å lese denne gangen  :D
- eller å gi bort til en Leeds-venn som ikke er medlem?

Andre giro- og betalingsspørsmål tar dere til leedsunited@kundetjeneste.no eller per telefon til de.

SA
Følges på:

Svend Anders

Har vært i kontakt med MediaConnect om familemedlemsskapene, og vi kan bare beklage feilen vedrørende giro og tilsendt blad. Det kommer brev med forklaring og ny giro til de det gjelder.

Følgende nyhetsmelding er nå lagt ut på forsiden: http://www.leedsunited.no/ny-giro-for-familiemedlemmer/

SA
Følges på:

Wexler

Quote from: Leif Sverre on September 07, 2008, 09:24:07
Som postmann må jeg takke for bladet som jeg selv distribuerte ut på
torsdag .
Vi er ikke mange   Leeds medlemmer i Brønnøysund nå dessverre, så den jobben går fort unna.

Jeg har prøvd å vekke noen gamle Leeds supportere til live, men det er
vanskelig .
Noen av dem sitter sågar på den lokale puben og heier på Liverpool
og Scum når de er på tv.
Jeg vet ikke helt, men hva gjør man med slike kujoner ??

Nekte dem servering !!!!  ;D

peacock

Ser ingen grunn til å melde meg inn i "hyll-TPN-klubben." Denne utgaven var en tynn suppe. Jeg måtte til side 40, da Tørnkvist sine bidrag startet, før jeg fant noe av interesse. I 2008 går verden og nyheter fort. Ã... presentere et blad med kampreferater som er uker gamle, blir håpløst. Det samme gjelder "nyheter" om nye spillere. Alt dette er gammelt nytt, og langt i fra interessant.
+ Midjos analyse, Tørnkvist.
- Resten var direkte kjedelig.

Dennis

Quote from: peacock on September 08, 2008, 16:12:29
Ser ingen grunn til å melde meg inn i "hyll-TPN-klubben." Denne utgaven var en tynn suppe. Jeg måtte til side 40, da Tørnkvist sine bidrag startet, før jeg fant noe av interesse. I 2008 går verden og nyheter fort. Ã... presentere et blad med kampreferater som er uker gamle, blir håpløst. Det samme gjelder "nyheter" om nye spillere. Alt dette er gammelt nytt, og langt i fra interessant.

Det var da et dørgende kjedelig og totalt uinteressant innlegg!  :o

Flott arbeid, Svend Anders! Stå på!
Marching on together!

lu38s

Jeg har ikke fået mit endnu ? Frank Aagaard, Danmark (444)
lu38s

Per-Stian

Ã... presentere et blad med kampreferater som er uker gamle, blir håpløst. Alt dette er gammelt nytt, og langt i fra interessant.

Vi som er aktive på forumet, som følgjer kampane meir eller mindre direkte via nettet, er kanskje ikkje avhengige av desse referatene. Men vi må hugse på at det sannsynlegvis er mange "der ute" som ikkje har høve til å halde seg like oppdatert på kampane, og som difor set større pris på dette.

Per-Stian

Denne utgaven var en tynn suppe. Jeg måtte til side 40, da Tørnkvist sine bidrag startet, før jeg fant noe av interesse. Resten var direkte kjedelig.

No har redaktøren kalla inn fleire til eit redaksjonsmøte der det blant anna skal kartleggast kva type saker som bør/kan vere med i medlemsbladet vårt.
- Kom gjerne med innspel på kva du tykkjer er mangelfullt, kva som kan gjerast betre osv.

NB! Hugs at dette er frivillig arbeid, og at dei som i dag bidrar gjer sitt aller beste.

Tom S

Lite konstruktivt, men kjenner eg deg rett så er vel dette skrevet kun for å provosere.

Men, kanskje du kan komme med forslag til å gjere TPN bedre istadenfor å kun kritisere og rakke ned på eit arbeid som er gjort ubetalt og på eiga fritid?

COME ON LEEDS !!

peacock

Quote from: Tom S on September 08, 2008, 18:27:38
Lite konstruktivt, men kjenner eg deg rett så er vel dette skrevet kun for å provosere.

Men, kanskje du kan komme med forslag til å gjere TPN bedre istadenfor å kun kritisere og rakke ned på eit arbeid som er gjort ubetalt og på eiga fritid?

Kritisere og rakke ned?
Er det mulig å være kritisk UTEN å bli karakterisert som negativ? Den nye redaksjonen i TPN har provosert meg. Helt åpenbar "fisking" om at bladet nå har blitt SÃ... mye bedre. Dette er ikke tilfelle, og Sverre fortjener ikke dette. Han har nesten helt alene sørget for et bra TPN, uten at dette har blitt verdsatt nok.

Promotion 2010

Quote from: peacock on September 08, 2008, 19:42:38
Quote from: Tom S on September 08, 2008, 18:27:38

Kritisere og rakke ned?
Er det mulig å være kritisk UTEN å bli karakterisert som negativ? Den nye redaksjonen i TPN har provosert meg. Helt åpenbar "fisking" om at bladet nå har blitt SÃ... mye bedre. Dette er ikke tilfelle, og Sverre fortjener ikke dette. Han har nesten helt alene sørget for et bra TPN, uten at dette har blitt verdsatt nok.

Dette synes jeg er et betimelig innlegg i forhold til hyldesen av "NYE TPN"! Jeg har ikke syntes at denne totale hyldesen av TPN har vært helt berettiget. Synes nok leserne fortjener mer kvalitet enn antall sider som forrige utgave inneholdt. Denne utgaven er litt tynn, og mange av sidene er oppgulp av gammelt nytt.

Jeg ønsker ikke mer "tabliofisering" ala scum- og pool-bladet som fås kjøpt i Narvesen, men kanskje litt dyptgående artikler som utfordrer intellektet. Ta gjerne med historiske glimt som tross alt har formet klubben. Hvorfor ikke la oss møte engelske fans som virkelig blør for klubben. La oss høre sterke røster for og imot Bates. La oss få mer inside info om hvor klubben ønsker å gå. La oss få en forståelse av hvordan klubben er bygget opp, et organisasjonskart. Hvem er bakmennene bak Bates? La oss møte folk i klubben nå. La oss få rapporter om de fantastiske unge som kan forme fremtiden til laget.

La oss møte de som er støttespillerne bak laget på Thorpe Arch og la de komme med sine synspunkter på hvilken vei dette går.

Mangler dere kilder så bruk lokale journalister. Bruk Eddie Gray - den kanskje mest sympasiske om mest veinformerte kilden i Leeds pr d.d. Noe av det som blir presentert er skrevet med tanke på at leseren har vært i Leeds, men mange av bladets lesere har ikke engang tenkt tanken. Er det nok for de virkelig unge leserne???
Bruke nordmen som bor i Leeds. La de fortelle om hva som rører seg og uttale seg om spillerstil.

For å være helt ærlig, så har bladet tapt seg ganske mye siden et par år tilbake. Men jeg har samtidig stor tro på at Svend Anders setter sitt preg på dette etterhvert.

Kanskje jeg er kravstor. Jeg blir vel ikke populær jeg heller, peacock....  ::)
Min første Leeds-kamp:

Runar

Er d ikke slik at vi sliter med tilgjengeligheten til spillere og ledere i Leeds United pga den mye omtalte twisten om MC?

Bra blad, likt spes den delen om de som skriver på nettsiden ;D